Apple's öronsnäckor läser av hjärnvågor
Jaha, jag är inte särskilt förvånad. Företaget Apple's nya öronsnäckor är gjorda för att läsa av hjärnvågor - Elektroencelografi EEG, muskeltonus EMG, ögonrörelser EOG, hjärtfrekvens med mera! Vad kan gå fel? Var och en gör förstås som den vill men för egen del har jag aldrig burit trådlösa öronsnäckor och kommer aldrig frivilligt att göra det. Du blir spionerad på, sannolikt även 'styrd' för teknologiska ändamål. Och hälsoaspekten; tala inte ens om det!
Länk till Twitter (X) - Skrolla ner för video:
Apple recently filed a patent number US20230225659A1
— Wall Street Apes (@WallStreetApes) December 30, 2025
The new earbuds described in the patent will allow Apple to read your brain waves
“Earbuds that are designed and patented by Apple to literally read your brain waves, record your brain waves — You're not going to believe what… pic.twitter.com/aIDtfku7NR
Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.
……………………………………
Sajtvärd: Andar, Änglar & Demoner / Knackningsterapi
Hemsida: www.astromantra.se/
Jag blir inte heller förvånad det är så mycket idag som är styrt vi slipper inte undan någonstans inte ens det här inlägget som jag gör nu slipper undan.
Har aldrig haft öronsnäckor eller lurar till telefon dom följde med en gång i tiden dom där slängde jag såg ingen nytta med dom alls har så noll intresse i det här så ju mer minimalt jag kan ha har jag.
Hörlurar på 70 och 80 talet hade jag till stereon dom där stora otympliga bumlingarna som på den tiden var så moderna och med lång sladd så man kunde röra sig det var grejer det 😁🎧
Jag har inte förstått det här med att smarta prylar ska läsa av puls hjärta sinnestillstånd med mera vad ska det vara bra för sånt stressar istället och mer mediciner och behandling kastas på människan och där är avsikten att få kontroll på oss så ju mindre teknik vi har desto bättre desto friskare är vi och vi klarade oss alldeles utmärkt förr utan sånt här skit varför kan vi inte göra det idag.
Betala med klockor betala med mobil och en massa annat som heter smart men det smartaste är att i det absolut längsta avstå för varför ska allt synas vad varenda människa gör till vilken nytta ok om det handlar om brott och förebyggande där det ställer jag upp på men det handlar om långt mycket mer ett samhälle där storebror vill ha total kontroll på varje steg vi tar varje andetag hos varje människa till och med vårt hjärta blodtryck och tankar vad fan jag tänker vi är vuxna människor känner vi oss inte kuranta så går vi till läkaren det behöver vi inga osmarta tekniker för vi känner vår kropp mår vi inte bra går vi till Farbror Doktorn vi är med andra ord smartare än den osmarta teknik som öses över oss idag.
Det jag har sett genom sånt här är vilken enorm osäkerhet det skapar människor kommer i ett beroende och rädsla där dom tror att alla osmarta saker ska lösa hela deras tillvaro allt från vardagens bestyr med handla till arbete hälsa med mera listan kan göras ofattbart lång någonstans måste vi sätta ner foten vi klarade oss förr utan det här vi ska ta tillbaka vår frihet att bara vara människa utan teknikens påverkan på våran hälsa och liv 😎
#1: På något sätt kan jag väl förstå 'grejen' med att stänga ute den yttre världen och skapa ett inre rum som vi själva råder över. Tillvaron idag är ju så kaotisk och ovälkomnande att man helst skulle vilja slippa den. Problemet är dock alla dessa 'gadgets', som inte bara gör det vi vill utan är behäftade med ett urval av 'tillägg' som spionerar på oss och sedan försöker sälja in 'hjälpmedel' för våra svagheter.
Negativ hälsopåverkan från EMF-apparatur kan inte avfärdas. Det ligger förstås miljardbelopp i försäljning av strålrelaterade produkter. El-industrin vill inte förlora marknadsandelar och ett led i reklamen/propagandan är förstås att utveckla sina egna experter och hälsoprofessorer på området. Ett monumentalt krig råder redan mellan de olika skolorna; om vad som är farligt resp. ofarligt!
Helt bortsätt från strålningen i sig finns även ett frågetecken i fråga om farliga frekvenser från elektroniska apparater. S.k. 'smutsig el' är kaotiska strömvågor från viss apparatur (ex. led-lampor). Strömmen beskriver inga enkla sinus-vågor utan hackar sönder vågpaketen i oregelbundna mönster. Människan är elektrisk och påverkas givetvis av dessa disharmoniska vågor. Vår hälsa påverkas!
……………………………………
Sajtvärd: Andar, Änglar & Demoner / Knackningsterapi
Hemsida: www.astromantra.se/