Okänd "kategori" av demoner
Not. 'Artikeln nedan är att betrakta som kuriosa och underhållande populärkunskap, inte som medicinska råd. Personer som eventuellt känner igen 'symtom' hos sig själv eller andra bör i första hand kontakta etablerad sjukvård.'
Det finns många olika slags 'gissel' från andevärlden som plågar och ansätter människor. Förutom sedvanliga demoner som skapar våld, splittring och schismer så har en annan kategori gjort sig kända på senare tid. Dessa har förstås alltid funnits där i bakgrunden men kanske är de mer påtagliga nu.
Fenomenet har likhet och möjligen anknytning med en psykologisk term som kallas "dissociativ identitetsstörning". Det som händer är att en individ ganska snabbt 'skiftar identitet' i vardagen, ofta utlöst av en 'trigger', dvs en händelse som utlöser en reaktion, varvid individen plötsligt byter personlighet. Det som troligen har skapat splittringen initialt är sannolikt ett trauma av något slag. Det kan röra sig om en händelse som av individen upplevs så svår att den första och ursprungliga identiteten väljer att tillfälligt 'dra sig tillbaka'. In träder istället en alternativ personlighet (själ?) som medvetet eller omedvetet getts fri passage.
Traumat kan återupprepas i flera varianter varvid en hel grupp av 'dissociativa' personligheter avlöser varandra i medvetandet. Det hör till saken att individen ibland inte är medveten om de olika identiteterna. För anhöriga eller oberoende vittnen till scenförändringarna innebär situationen fullkomligt kaos. Den till synes enskilda människan uppträder ombytligt och oberäkneligt. Det kan vara väldigt svårt eller omöjligt för anhöriga att 'hänga med i svängarna' i detta psykodrama.
Min egen syn på fenomenet är att det är 'kroppslösa mänskliga själar' som driver runt i andesfärerna och vid 'lämpligt tillfälle' tar tag i ett medvetande som råkar vara nedsatt och försvagat. Jag har själv aldrig kommit i kontakt med någon enda dissociativ själ som varit harmonisk och ödmjuk till sitt sätt. Snarare kan de generellt ses som illvilliga, baksluga, depressiva eller rent ondsinta (förmodligen en uppenbar orsak till att de inte kvalificerat sig att associeras med en egen själ).
Nuförtiden har jag således 'nolltolerans' med dissociativa personligheter, när de än väljer att 'träda fram'. Jag tar bort dem med exakt samma förfaringssätt som med demoner. Det är inte svårare och resultatet brukar bli alldeles utmärkt!
https://andaranglarochdemoner.ifokus.se/discussion/1454253/demonutdrivning
……………………………………
Sajtvärd: Andar, Änglar & Demoner / Knackningsterapi
Hemsida: www.astromantra.se/
Dissociativa personligheter: Puffar upp den här tråden eftersom jag anser att fenomenet eskalerar i dagarna. Med andra ord så förekommer det nu så mycket 'störningar' i andevärlden att läget börjar bli ohållbart. Observera 'disclaimern' i trådstarten!
Dissociativa personligheter är alltså inte demoner i sig men de kroppslösa personligheter det handlar om kan mycket väl dras med långa rader av ondsinta demoner. Dissociativa personligheter är, enligt mig, mänskliga själar som av någon anledning inte 'kvalat in' att besjäla en människa på 'rätt sätt'.
Följden blir således rotlösa och samvetslösa själar som begår övergrepp på vanliga människor med en nedsatt självbild. De tränger undan den reguljära själen och tar över människans liv, i större eller mindre omfattning. Detta innebär i regel totalt kaos i den utsattes liv, alla regler är som bortblåsta. Det som gör situationen extra svår är att den utsatte sällan är medveten om vad som sker.
……………………………………
Sajtvärd: Andar, Änglar & Demoner / Knackningsterapi
Hemsida: www.astromantra.se/