Annons:
Etikettandar
Läst 216 ggr
Z
2021-05-03, 12:52

Ande?

Hej. Har precis flyttat in ett gammalt hus där personalen till ett vårdhem bodde. Boende i huset beskriver olika händelse oçh att det är en snäll ande.
Jag har varit lite skeptiskt men min hund fick panik redan första natten 01.50, gnydde och ville ut. Sedan har jag blivit väckt exakt det här klockslaget var ju natt utom en.
Jag känner inget direkt obehag, bara att jag vaknar som att någon knuffat till mig, svettig, hjärtklappning m m.
Nu verkar hunden inte reagera längre och sover i sonens rum. Jag som dock dör en natt och blev väckt 01.50.
Min fråga är, kan man reagera olika på andar? Och kan man be anden att sluta väcka mig?
Känner inte av natt för övrigt.. grannar har berättat om att de smeks på kinden, dörrar som öppnas och stängs, våta fotspår i lgh etc men inget om det jag är med om.

Annons:
JRSN
2021-05-03, 16:10

#0: Hej, även om det är en snäll ande så kan det vara besvärligt. Om anden är s.k. 'jordbunden' så har den kvar 'gamla energier' och åkommor som man kan känna av. En ande som har varit i 'ljuset', dvs varit uppe och vänt tillbaka brukar inte innebära några problem.

Om du har lite anlag för medialitet så kan du pröva att kommunicera med anden och försöka få den att uppsöka ljusplanet. Det kan finnas något som anden vill säga innan den försvinner. Ibland vet anden inte vad som har hänt och vet inte om att den har dött. Då kan den behöva hjälp att 'höja energierna' och på så sätt hitta den 'portal' som leder till ljuset.

Läs här för mer detaljer: Hjälp till jordbundna andar

……………………………………
Sajtvärd: Andar, Änglar & Demoner / Knackningsterapi
                      Hemsida: www.astromantra.se/

iFokus är ett nätverk av intressesajter om allt mellan himmel och jord
Z
2021-05-03, 17:40

Hej. Nej jag har ingen medialitet alls, har upplevt mig som ganska oemottaglig under mina 50 år på jorden, har bara känt av ngt som jag kan beskriva som ondska en gång innan, var en lgh där ett rum blev helt iskallt när man klev in och jag upplevde så stort obehag att jag aldrig gick in igen. Som du skriver så är det säkert ngn bunden, som bott eller levt i huset. Värdparet som bott här länge har aldrig upplevt de jag upplever och alla har märkt ngt men olika saker.
Just att bli brutalt väckt samma klockslag varje natt och att ha hjärtklappning m m gör att jag har svårt att somna och somna om. Funderar på om det är ngn som arbetat här och att det var ngn nattrond eller liknande den tiden. Men kan man kommunicera och be dem lämna mig i fred? Jag känner inget annat eller obehag och trivs men det klart att det här gör mig trött och obekväm inför att sova..

SolaH
2021-05-04, 09:28

#3 Hej, förstår att det är jobbigt när man inte får sova ifred. Vi är mer mottagliga om nätterna, mer avslappnade.

Säg högt och tydligt att du vill vara ifred och att du vill sova i lugn och ro.
Det brukar räcka att säga till.

Z
2021-05-04, 10:15

#3: Tack. Jag ska säga till.
Stod i badrummet imorse oçh hörde skrap på dörren, trodde först det var hunden men hon sov i soffan.
Sa högt nu räcker det, låt mig vara!
/s

Lisa478
2021-05-09, 11:35

Detta kanske är intressant läsning för dig?
https://www.xn--splive-jua.se/spirituellt/hem-ljuva-hem/

Vårt hem är en plats för trygghet, glädje och kanske gemenskap. Oinbjudna gäster är dock inte alltid välkomna men de går att bli av med.
JRSN
2021-05-09, 18:12

#5: Smygreklam! Men ok, jag tillåter den.

……………………………………

Annons:
Z
2021-05-10, 14:09

#3: Har sagt det ett par ggr nu, men efter två lugna nätter..blev jag väckt inatt igen 01.51. Vaknar med ett ryck och genomsvettig och hjärtklappning. Är som sagt inte rädd men tycker det irriterande och sa högt, nu räcker det!

Finns det ngt annat man kan göra?

skina
2021-05-11, 15:28

Jag tror att du har en portal eller någon sorts energisamling hemma och behöver hjälp att få bort den av ett medium lr en shaman, men se till att de är välrekommenderade.

Visst kan man stöta bort oroliga andar med ilska eller be dem gå, man kan bygga upp sitt eget skydd och hålla dem på avstånd genom ett genuint ointresse, eller möta dem med kärlek och försöka hjälpa dem till ljuset.

Ljusmeditation när man ska somna är ett mycket lätt och effektivt sätt att stärka sin aura inför att man ska sova. Det sätter en också i rätt sinnesstämning för att man ska få en god natts sömn.
När man släcker lampan för att sova så tänker man sig att man ligger och solar, solen är varm och omsluter en helt och man känner nästan hur den sticker lite i huden.
Man visualiserar ljuset vitare och vitare och man kan rent av tänka sig en bubbla av ljus runt omkring en, om man hinner innan man somnar.
Gör den varje kväll innan du somnar, gör inget om det bara blir 5 minuter.

Men som sagt, jag upplever att det finns en förankring i ditt hem som du behöver hjälp med att få bort.

• Redigerat 2021-05-11, 15:29 av skina
JRSN
2021-05-12, 06:08

#7: Ja som Skina också sa, nu är det nog läge att tillkalla ett medium. Försök hitta någon i närheten där du bor. Man finner inte alltid rätt person direkt så var lite envis. Men en del medier jobbar faktiskt på 'distans' och resultatet kan bli lika bra.

……………………………………

[ghostdoggy]
2021-05-12, 09:01

en rening på distans fungerar lika bra som om du vore på plats,det blir som en liten resa,det är otroligt vilka bilder å info man får när man väl e på plats.. men man har lämnat kroppen hemma i sängen typ

Upp till toppen
Annons: