Videon raderad - ny insatt
Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.
Jaha, en ödmjuk kvinnlig ledare i framtiden var för mycket för YouTube, videon raderades! Har satt in en annan, dock ej med samma 'tyngd' som den förra.
Den sovande profeten, Edgar Cayce, förutsåg en kvinnlig ledare som skall komma inom den närmaste framtiden, sannolikt i USA. Denna kvinna skall inte verka med makt eller hot, utan genom ett ödmjukt och tillbakadraget sinnelag.
Hon skall inspirera folket att reformera sig själva. En ny och bättre värld skall födas ur spillrorna av den gamla. Turbulens och vedermödor kommer inte att saknas men kvinnans milda reformer vinner gehör. Hon skall bli ihågkommen som "the Mender", fritt översatt (den som läker och helar).
……………………………………
Sajtvärd: Andar, Änglar & Demoner / Knackningsterapi
Hemsida: www.astromantra.se/
- Redigerat 2025-10-15 17:44 av JRSN
#0: Ja sova verkar underskattat med tanke på Klärvoajans.
Intressant att Cayce förutsåg Dödahavsrullarna långt innan de ens upptäcktes. Vilket skedde flera år efter hans död. Och i sina profetior beskrev folket esséernas livsstil och som rullarnas författare. Det tog många år därefter innan detaljer om esséernas liv började framträda.
Esséerna vars lära också inriktades på Mysticism och andlighet. Tydligen detsamma folkslag som utbildade Jesus under hans ungdomsår.
#1: Det är ofta i drömmen som betydande 'budskap' kommer fram. Budskapen visar sig i form av bilder så det krävs en tolkning av 'bildspråket' för att fullt ut förstå innebörden. Ibland presenterar högerhjärnan (samvetet) två olika varianter av samma budskap, detta för att underlätta själva dechiffreringen av drömmen.
Ja, Jesus (Izas) var sannolikt en mystiker och kanske även astrolog. De olika stjärntecknen i Zodiaken hade stor betydelse och lärjungarna lär var och en ha stått i förbindelse med ett 'hus' i Zodiaken.
……………………………………
#2: Det finns tydligen ”simultana drömmar", där två olika personer drömmer samma dröm …
Cayce rörde sig oxå genom tiden/historien i sina andliga readings. Men även genom rymden (Arcturianerna, 36,7 ljusår avlägset)
#3: Simultana drömmar; spännande! Vad hade Arcturianerna att säga, har det framkommit något?
……………………………………
#4: Cayce nämnde stjärnan Arcturus i mer än 30 av hans psykiska läsningar. Han beskrev Arcturus som en "port" till högre medvetandesfärer.
Men har själv bara skrapat på ytan i detta ämne.
Det finns något som är mer märkvärdigt än simultana drömmar. Och det är ”simultana paranormala fenomen”. Men otroligt sällsynt och svårt att hitta info om,
#5: 😲
……………………………………
#6: Ok ok … Simultana drömmar 🥱 tycks främst nämnas i relation till klardrömmande. Men det är inte svårt att hitta exempel vid sökningar iallafall.
Cayce var tydligen inte först på pucken om den avlägsna stjärnan, då en skotte åtta år tidigare skrivit om den saken.
Många trodde att Alien-filmerna fått sin inspirationskälla härifrån,
#7: Hm, den kvinnliga ledaren var tydligen ett känsligt ämne för videon togs bort! Eller var det uppgifterna om stjärnan Arcturus som fick någon att gå i taket?
Alienfilmerna var otäcka, hoppas inte de har kopplingar till Arcturus.
……………………………………
#8: Censur, märkligt! Men då är du kanske nåt på spåret …
Ja; simultan dröm med Alien bör undvikas.
Men iallafall …
Simultana paranormala fenomen, ”noteras” förvisso. Men anekdotiska rapporter som hänvisas till lyser med sin frånvaro. Svagt underlag hänger nog på att detta är ett par snäpp utöver det lekmän vanligtvis spekulerar i på fältet. Vissa spår finns trots allt. Nåt om treenighet. (Och dubbelgångare anses tex inte vara samma utan något annat.)
#9: Hittade en länk om 'simultana drömmar' på internet. Men förstår fortfarande inte varför dessa drömmar förekommer och vilken funktion de har.
https://www.epochtimes.se/den-forunderliga-kroppen-kan-tva-manniskor-dromma-samma-drom
……………………………………
#10: Ingen vet kanske varför.
(Fast upplevelserna finns där. Härmning eller kopiering kanske är vanligare än man tror.)
Ja, och det verkar ännu svårare om man blandar in det paranormala, utan själva drömmen. (2 personer med samma fenomen under dagtid.)
När det gäller ”Simultana paranormala fenomen” (SPF), vs tex dubbelgångare, så misstänker jag att man skiljer på ”händelse” och ”person” i praktiken. För att sära begreppen.
(Men knappt sett att nåt likt ”SPF” finns som terminologi ens?)
Saken är, att ingen verkar ha någon praktisk nytta av såna incidenter??? Det är för svårtolkat, både paranormala ur-incidenten, och därefter det simultana, alltså dubbleringen. Och intresset för händelser som bara en promille varit med om, blir kanske försvinnande lågt, vet ej.
(Tveksamt om ens zenbuddister dokumenterat detta.)
#11: Begreppet faller möjligen in under 'mysticism', dvs Universum tycks värja sig från att bli katalogicerat eller inlåst i en ram. Ännu en referens till det 'psykedeliska fältet', där inga vanliga lagar gäller.
Något inte relaterat men snarlikt är språkets mystik. Konkret så handlar det om människor som genom ett trauma mot huvudet glömmer sitt språk. När de sedan 'vaknar till' så talar de ett helt annat språk flytande, ett de aldrig haft kännedom om! Det tycks alltså som om språk finns lagrade någonstans utanför hjärnan, och att språket 'laddas ner' vid behov!?
……………………………………
#12: Ja, man märker av avvärjningsförsöken från universum. Först visas på en väg, och när någon äntrar den så byts den till sin motsats.
Och information om språk finns likt annan information Ute Där. Som ett fält av arketypisk karaktär. Kopior som av någon anledning laddas ner vid särskilda tillfällen. (Omständigheter.)
Två individer tycks spontant kunna ladda upp sig mot exakt samma mål. (Även i dröm inkl paranormalt.) Att detta är möjligt pga att fält i dimensioner kan vara genuina eller åtminstone upprepningsbara. Och motsvara tillfälligt öppnade mänskliga kanaler.
Att enskilda handlingar på jorden motsvarar strukturer från andra sidan oavsett tid och rum.
Jag läste om en man som varit blind i hela livet, som föll handlöst och fick kraftigt trauma mot huvudet. Därefter återfick han plötsligt full syn.
#13: Jag tror du har snubblat över en helt ny begreppsvärld, ett 'fält' som vanliga forskningsområden inte har belyst (annat än helt sporadiskt). Det är visserligen känt att kopior av t.ex. städer finns i den andliga världen. Skillnaden på andra sidan är att invånarna där befinner sig på samma 'frekvens', dvs de delar likartade värderingar. Tror det var Swedenborg som upptäckte detta när han besökte den andliga motsvarigheten till 'Göteborg'.
Det är rätt typiskt, så fort man tror sig ha etablerat en hyfsad bild av hur Universum är strukturerat, då öppnas en portal som vänder upp och ner på hela tillvaron!
……………………………………
#14: Äldre tiders människor verkade ha sin kunskap om ’psykedeliska fältet’ samlade Istället som hundratals ordspråk:
Tex uttrycket "Den som gapar över mycket, mister ofta hela stycket".
Med tanke på dina ord: ”värja sig från att bli katalogicerat eller inlåst i en ram.
Ny begreppsvärld, hmm. Ja iallafall tycks exemplen (”SPF”) ännu inte vara samlade som ett faktiskt fenomen i någon känd litteratur. Bara enstaka fall, likt ”treenigheten”. Om någon tog tag i ämnet, så kanske fler exempel dök upp.
(Men simultana drömmar finns som sagt väl beskrivet.)
Har även luftat tanken att ”samma upplevda frekvens”, kan vara svaret till händelser om ”Simultana paranormala fenomen” mellan två människor. Det känns iaf som den enklaste vägen att fatta varför det inträffar.
#15: Ja, man får kanske också ha i åtanke att Universum är medvetet och att det systematiskt kommunicerar med oss (om vi nu märker det eller inte). 'Språket' som används ligger möjligen bortom såväl talat språk som bildspråk. Vår kultur kan med tiden ha blivit så genetiskt förvanskad att vi tappat en mycket grundläggande förbindelse med våra högre själsaspekter.
Men jag svävar iväg här… 😉
……………………………………
#16: Vi svävar alla iväg här 😇
Ibland kommer det ’språket’ i symbolik. Men ibland kommer det helt konkret, så att man börjar vrålgissa att det kommunicerar direkt. Eller så ifrågasätter man sig själv. Språkets kanaler varierar oxå inom mänskliga områden. Sådan direkt kommunikation bryter till slut ner ateism eller fundamentalister.
Om universum märker att kommunikationen inte når fram, så har universum fler sätt att säga samma sak. Kanske subtilt; eller högre,
Jag tror bestämt att jag har hittat den ursprungliga videon igen. Den fanns så att säga på 'annan plats'. Hoppas den får bli kvar utan att cen$ureras igen:
……………………………………
#18: Där $er man …
… Ja universum verkar gilla att ta, och ge tillbaka när man minst anar det …
Men men; kommunikationen i universums ’språk’ verkar inte komma genom vår vilja, då kommer det där med att: ”värja sig, och bli katalogicerat”, tillbaka igen.
”Språket” tycks komma när du lockar det till dig genom en öppning i ditt inre genom att förändra dig själv spontant: Att se på saker med parallella ögon utan åsikt; eller när fokuset tar över din vilja och du glömmer omgivningarna.
Edgar Cayce, som en jämförelse, försatte sig i trans och gav svar på frågor i ämnen som, healing, framtid, metafysik.
Att visualisera eller profetera i drömmar likt Cayce, var en slags självhypnos. (Konceptet används även idag.) Och kan även tyckas hänga samman med själva sänggåendet i våra dagar. Lite som att tänka på en sak före nattgåendet, och sen drömma kring ämnet. Och åtta timmar senare kanske ha ett klart svar, på andra sidan om natten.
#19: Självhypnos va ordet, sa Bull! Själv prakticerar jag ibland 'automatisk skrift', i betydelsen att jag skriver ner ca. en och en halv A4-sida med text som jag inte alls reflekterar över eller recenserar. Sen när jag läser texten på nytt, efter någon dag eller så, kan det dyka upp förunderliga profetiska insikter. Det är troligen högerhjärnan som tar över för ett ögonblick, vänsterhjärnan sätter endast text till de bilder och scenarier som dyker upp. De finns här i bloggen under rubriken 'Kristallkulan'.
Efter en sådan session är man förunderligt trött och utpumpad!
……………………………………
#20: Ja allt verkar handla om att gå in i sig själv, och uppleva det främmande.
Jätteskoj att du är trött efter dina sejourer, själv så brukar jag hamna i ett vakuum eller ett moln när allt omöjligt redan har inträffat. Känslan kan hålla i sig i tio åt minst.
Automatisk skrift är en dröm för mig, och jag misslyckas fatalt varenda gång, inte ett piss, hehehe
#20: Sorry, uttryckte mig lite klumpigt, menade mest att tröttheten var klassiskt. Att det är det som kan inträffa. Att det krävs nåt tillbaka av utövaren, i energi.
Ja, (och) vad vet man om olika ursprung egentligen:
Izas (Jesus), som förut nämndes i tråden. Som har sin närapå Namne i samma stjärnkonstellation som Arcturus ingår. Beteckningen: Iza(r), en dubbelstjärna.
Izars alias är ”den älskvärda”.
Izas, hade antagligen förkunskaper om kaosteori och kvantmekanik långt före sin tid, troligtvis underliggande. Det kan isåfall kommit från närliggande folken i omgivningen i Qumran vid Döda havets nordvästra strand nära En-Gedi. Som praktiserade en gnostisk inställning. Och som talade om en ”Rättfärdighetens lärare” av messiansk modell, före alla andra folk.
#21: #22: Vad gäller 'automatisk skrift' så gör jag inte enligt skolboken (om man nu skall tro på den). Där framgår att det formligen är någon som 'tar över' pennan, alltså att det är någon annan som skriver. Men i min variant så skriver jag själv, bara med undantaget att jag inte tillåter 'analyshjärnan' att komma in och ändra. Tolkar det då att det är mitt högre jag som agerar dirigent.
Intressant med stjärnkonstellationer. Jag har förstått att Arcturus motsvarar 'Kung Arthur' i den mytologin. Enligt forskare Ralph Ellis är Kung Arthur identisk med Jesus/Izas. I zodiaken är björnvaktaren i mitten, omgiven av de tolv konstellationerna, lärjungarna. Titeln 'Arthur' har senare 'lånats in' av diverse kungar för att öka deras status.
……………………………………
#23: Ja, Björnvaktaren verkar spela en roll här; även med flera ”träffar” på Izar:
Termen ”Arcturus” härstammar från de antika grekiska orden ”arktos”, som betyder björn, och ”ouros”, som betyder väktare.
Kring Arcturus kretsar 5 planeter. Och överskrider 140 ggr solens storlek.
Även jordens förmänniskor lär skänkt minst en abstrakt tanke åt 3:e starkast lysande stjärnan på natthimlen. (Med tanke kanske hur detta långt senare hamnade i mytologin med Arthur.)
Stjärnan befinner sig i konstellationen Björnvaktaren (Bootes). Som är synlig för blotta ögat på norra halvklotet under våren och sommaren. Björnvaktarens tomrum eller det stora tomrummet är en enorm och ungefär sfärisk region av rymden, som innehåller ytterst få galaxer.
Från jorden sett så är Björnvaktaren körsvennen till Karlavagnen (oxe), precis snett till höger.
Inte heller har det undgått filmens värld vad som är centrala koordinater i universum: Izar var det system varifrån Stjärnflottans kommendör av 1:a graden Garth anropade Enterprise. Under 2260-talet gick han under smeknamnet "Garth av Izar".
#24: Hm, de här uppgifterna skapar många associationer. Minns inte riktigt nu men för något år sedan undersökte jag stjärnorna i Cygnus (Svanen). Någon av dem var associerad med ett mörkt parti eller ett svart hål. Vissa av stjärnorna stämmer också bättre överens med formationen av Giza-pyramiderna. Det kan alltså hända att Orions stjärnor inte är de som avses med pyramidstrukturerna sett uppifrån. Få se om jag kanske kan hitta de anteckningar jag gjorde.
……………………………………
#25: Vissa anmärkningar har gjorts att Boötes Void (Björnvaktaren) användes till interstellära eller resor till framtiden. Nåt slags kosmisk hävstång? Normalt skulle det ta 330 miljoner år för ljus att färdas genom den stora kalla ensamheten.
Men att forcera resor via maskhål nära svarta hål i Boötes tomrum som funktionell transportväg. Kan vara ett sätt att öka hastigheten dramatiskt mellan loggade positioner; som beskrivits som metod för ”objekt” tex i kryo som färdas interstellärt.
Inte omöjligt kanske att Boötes Void som oxå kallas ”den heliga gralen” inom astronomi, motsvarar transportvägen via gravitation genom maskhål förbi vad som med säkerhet ej längre sägs vara ett tomrum, utan kanske gigantiska svarta hål. På så vis kan voiden vara ett nav för varelser som kommit till jorden vid olika tidpunkter, möjligen runt vår tideräknings början.
Teorin säger att Björnvaktarens tomrum har bildats genom sammanslagningen av flera mindre tomrum, vilket stöder uppfattningen att ”hål” dras samman till allt större hål, eller ”svarta ingenting” eller ”in-och-ut-”.
#26:
Angående tomrum, maskhål, Cygnus och Boötes Void: Det tog lite tid men nu hittade jag en äldre text jag skrivit om Cygnusmysteriet. Texten här:
"TRE STJÄRNOR VISAR VÄGEN?
Två huvudsakliga folkslag förväntas leva på 'Anu', den befolkade planeten i Nibiru's solsystem. Ett av dessa motsvarar det urprungliga änglafolket från Nibiru, grundarna av den Sumeriska kulturen. Det andra folkslaget tros vara ett reptilfolk med rötter från stjärnsystemet Draco. Utgjorde den Sumeriska grenen en befolkning som hela tiden levt på planeten Anu? Kanske inte, ty detta uråldriga släkte har på jorden lämnat tydliga spår av deras egentliga, primära 'hem'. Det jag tänker på är framför allt pyramiderna på Gizaplatån i Egypten, säkert andra formationer också. Vanligtvis tolkas det geometriska mönstret såsom en återgivning av stjärnorna Alnitak, Alnilam och Mintaka i Orions bälte. Det är vad som sagts och som jag länge slentrianmässigt har trott.
Men vid närmare granskning har denna tolkning uppvisat brister, överensstämmelsen är inte helt perfekt. Det finns dock en annan stjärnbild som, efter noggranna studier, visat sig stämma bättre med alla kriterier. Denna stjärnbild är Cygnus (Svanen) med stjärnorna Gienah, Sadr och Rukh (Fawaris). Även stjärnorna Deneb och Albireo har betydelse i sammanhanget. Det hela är som ett antikt pussel där en stark Osiris-symbolik spelar in i sammanhanget. Kan någon av dessa stjärnor anses som starkast förknippad med den Sumeriska kulturen? Letade länge men fann ingen specifik koppling till Sumererna. Men plötsligt dök en artikel upp, en studie av Andrew Collins; 'The Cygnus Mystery'. Detta var 'ketchup-principen'; först ingenting alls och sedan allt på en gång!
Det visar sig dock att det inte är enbart Sumererna som har ett ursprung i Cygnus, nästan alla upptänkliga kulturer har kopplingar till denna stjärnbild. Orion visar sig vara ett sidospår, även om stjärnan Betelgeuse har en historisk länk till vårt solsystem. Men ingen specifik stjärna i Cygnus har en särställning, de tycks alla spela sin speciella roll. Kanske var hela området ett kosmiskt kulturcentrum. Varför har denna fundamentala kunskap inte letat sig in i skolans historieutbildning, finns det något att dölja som vanligt folk inte anses 'klara av'? Men eftersom Sumererna spårar sina rötter till Cygnus så gör även vi det, då vi är en produkt av Sumerernas ingenjörskonst, vi är direkt genetiskt besläktade med dem, faktiskt deras broderfolk.
Det finns så många mysterier förknippat med Cygnus-regionen så jag rekommenderar en detaljstudie med hjälp av länkarna nedan. Stjärnan Deneb har någon speciell betydelse och ungefär mitt i stjärnbilden ligger en mörk region i form av ett 'svart hål' (en portal)? Stjärnan Rukh har dessutom samma namn som en mytomspunnen fågel (Rukh/Ruk/Roc) som var så stor att gudasönerna kunde rida på den, jämför med fågeln 'Garuda' i Indien. Var det vid stjärnan Rukh som dessa djur hämtades för olika ändamål? Och är det dessa urfåglar som avbildas i människohamn på Sumerernas väggmålningar? Till vänster i stjärnbilden är stjärnan Gienah som associeras med guden Adad. Cygnusområdet kan vara Sumerernas födelseplats men något ägde rum som fick dem att fly fältet, vad var det som hände?"
p.s. Vissa länkar saknas.
……………………………………
#27: Ja, Svanen är synlig från Sverige året runt faktiskt.
Och, man kan tex fundera på hur någon intelligent varelse bäst kunde tänkas visa sin geografi/koordinater - om inte sätta ”X” via pyramider, på en interstellär skattkarta.
#27: Ja (och), att avbilda och rita stjärnor likt system i sanden, gjorde antagligen redan förmänniskor. Att lägga en sten på de skissade platserna, för att underlätta jämförelser natt för natt-observationer, verkar logiskt.
Idén med större monumentala stenstrukturer som kunde spegla himlavalvets vandrande stjärnor kan pågått under längre tid än vi känner till. Oundvikligt tycktes det, för styrande raser som försökte kommunicera med högre väsen.
Det finns något som kallas astrokinesi inom fältet, men sånt sägs främst vara för gudar, titaner eller hybrider, vissa blandraser, människor som inte är människor egentligen men som disciplinerar sina förmågor bland jordevarelserna. Deras signum är växlingen mellan ovanlig kapacitet och alldagliga mänskliga rutiner,
#29: Jag gillar tanken på 'astrokinesis' men ämnet är nytt för mig. Förstår inte riktigt varför 'stjärnmanipulation' (för utvalda) kan vara ett fält att behärska. Men det tycks handla om att bearbeta andliga energier, i vissa syften. Spännande!
……………………………………
#30: Jag tror att du träffat rätt rätt i din tolkning av Stjärnmanipulation, följsamt sammanfattat.
Kanske portaler främst öppnar sig då ett budskap matchar individen.
Det kan ju vara ett särskilt behov bara, nåt som utvecklar din andlighet. Om det nu inte ligger latent från tidigare liv via slumrande gener.
Det kan vara så, att vi idag främst märker okänd närvaro, eller gamla avtryck, genom de helt oväntade förmågor människan ändå klarar alstra eller ladda upp sig emot.
Andra förmågor är tex Essekinesi.
Eller
Atmoskinesi:
Detta har ibland skett tex där en hejdad vägg av moln skapats av utövaren. Och regnet följer en knivskarp gräns likt ett duschdraperi, bakom ett mänskligt blockerat vädersystem.
Umbrakinesis:
Definieras som förmågan att manipulera skuggan eller interagera med mörkret. Exempelvis ändra skuggornas riktning eller utvidga mörka zoner. Eller tex framkalla skugglika streck tvärs genom atmosfären. Samt att utforska balansen mellan mörker och ljus under meditation. Här gäller oxå, symtomatiskt nog, omedvetna spontana handlingar som bara råkar anslå ungefär samma metodik.
Har sett exempel på nätet involverande ”objekt” i luften nära passagerarflyg osv, där personer inte inser själva fenomenets art, utan gissar vilt högt som lågt,
Svårigheterna med, eller det som trots allt finns att gå på, när det gäller att eftersöka ”SPF” (Simultana paranormala fenomen), som ej är platsbundna, om man sammanställer hittills kända uppgifter; dåtida, nutida, är att det kan ta mer än en halv livstid innan någon råkar få upp ögonen för dylikt.
Personer antas kanske gjort allt i sin makt för att glömma märkliga händelsen ur det förflutna.
Fenomenet tycks som sagt (i detta fall), handla om en treenighet, som förekom under samma aktivitet för båda två inblandade. (Men separat på skilda orter.) Med mängder med andra upprepningar av detaljer i samma följd. Som ett flöde. Olika tidsperioder dock.
Händelser som tycktes diffa trettio-fyrtio mil geografiskt, åtskilda från olika landsändar i Sverige.
I detta skede så börjar antagligen vem som helst såklart söka vidare efter en avsändare till samma händelse. Motparten. Någon i nutid. Någon kanske ännu kvar i jordelivet.
Ena parten måste på endera vis fått vetskapen att det fanns en ”motsvarande sida”, i ett skede.
Men bortsett från allt detta; framförallt treenigheten av ”humanoiderna” - gående parallellt på en stig. (Då tre stycken uppfattades nästan som en oskiljbar vägg.) Som försvann i tomma intet - inför ögonen på de två åtskilda vittnena.
Annars hade förmodligen hela episoden saknat all betydelse. Noll nyhetsvärde.
… Aldrig ens hört talas om liknande treenighet förr.
#32: Mycket märkliga och mystiska sammanhang! Är lite 'spooked' just nu angående tidens märkliga nycker. Dels såg jag en film om philadelphia- experimentet, där militärpersonal (mot sin vilja) fick deltaga i topphemliga experiment med högspänning och tidsförskjutningar. Vissa individer blev förflyttade till framtiden; några kom tillbaka, andra inte.
Sedan, för ett par dagar sen, en redogörelse av 'project looking glass', vari någon ges förmågan att 'blicka in i framtiden', detta återigen genom mycket hemlig teknologi. Kunde framtiden ändras var frågan? Svaret var i detta fallet nej, alla försök utmynnade i en framtid där mänskligheten hade nått en högre grad av utveckling. De kontrollmaniska elitmänniskorna fick panik!
Idag såg jag den gamla filmen "Tillbaka till framtiden" igen, nu i ett nytt ljus! Tänkte; herregud, sådana här saker har faktiskt hänt på riktigt! Filmen är troligen en 'glimt' in i faktiska tilldragelser! De visste allt detta när filmen gjordes!
……………………………………
#33: Ja spooked blir man, helt tom och vidöppen när sånt inträffar (vilket ironiskt nog kan innebära en Ny 2:a vågens portal i momentumet).
Det verkar som att om man fyller en punkt (tillfälle) i nutid med tillräcklig mängd energi (tvingad eller ej likt USA-militärerna), så skapas en plattform av ackumulerad energi - att förflytta samma punkts information lika långt i framtiden som den energins ”räckvidd”. Där information eller objekt kan fiskas fram och åter, inkl lämnas kvar i båda pilens riktningar.
… Ett annat objekt där människor lägger ner ofantlig energi är förstås mobilen. Men jag känner endast till ett fall av tidsförskjutning där,
(Ska försöka hitta rätt ’project looking glass' … finns det olika tro ?)
#34: Vet inte. Den senaste videon jag såg angående 'project looking glass' är den på nedanstående länk:
……………………………………
#35: Hittade att sumererna även nämndes.
Sumererna var som en ö av ett främmande tungomål, mitt bland semitiska språk i alla väderstreck. Som om folket lyfts dit över fienden, och bara droppats ner.
Intressant oxå med tidsförskjutning där händelser och handlingar i det förflutna leder till framtida händelser, vilka i sin tur utlöser den ursprungliga resan tillbaka i tiden och skapar en sluten loop utan en tydlig startpunkt.
Verklighet är en simuleringsmiljö för nutida resor genom såna portaler. Och det finns ett antal monumentala knappar att trycka på,
#36: Begreppet 'loop' verkar vara ett nyckelord i sammanhanget. Om någon eller något öppnar en portal till forntid eller framtid så är kanske återkomsten redan inprogrammerad, såsom en sluten cirkel som 'pockar på' för sitt fullbordande.
Ungefär så var det i filmen The Philadelphia project. Underliga väderfenomen och svarta hål dök upp som triggade tidsresenärerna att återvända till 'ursprunglig ort'.
De ursprungliga sumererna anlände sannolikt från ett annat stjärnsystem. Jag är övertygad om den teorins giltighet.
……………………………………
#37: Aratta, är en mytisk och samtidigt gåtfull forntida civilisation som omnämns i flera sumeriska texter, hymner osv. Främst från tredje årtusendet f.Kr. Trots att den aldrig med säkerhet lokaliserats.
Ja, information som ”finns” i framtiden, ska ju först anslutas till. Därefter återbördas till ursprungliga avsändaren som inledde loopen.
Vissa kan uppleva startögonblicket (portalen) via en ”tät” situation i vardagen, och därefter följer en slinga, loop eller hopp. Att tidsresor startar på det viset. Eller som interaktion med kvardröjande minnen, främmande eller privata minnen. (Tex stone tape theory.)
Transporten tycks fungera likadant för okänd information, objekt eller varelser.
Med innebär ju vissa förutsättningar eller vissa hållpunkter. Några mentala nivåer innan portalerna ens blir åtkomliga.
#38: Skall man förstå portalens mekanik så att den med nödvändighet alltid manifesteras i par? Är portalen ursprungligen belägen på ett specifikt ställe, för att sedan kunna delas upp i två och lokaliseras till olika positioner?
……………………………………
Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.
Apropå Edgar Cayce så råkade den här videon komma upp i mitt flöde. Har inte läst igenom allt som skrivits på den här sidan, men tror inte den har förekommit tidigare.
The official story of human evolution has been a brilliant misdirection. The "missing links" in our history are not fossils. They are entire civilizations that have been erased from the planetary record.
For decades, we've asked "Where did we come from?". The answer is not what you've been told. This is a declassification of Edgar Cayce's "Starseed Dossier," extracted directly from the Akashic Records. It reveals the 3 lost, non-terrestrial human races that came BEFORE Adam, and the profound metaphysical reason their memory was wiped.
This is not a history lesson. This is an activation key for your own dormant DNA.
¡ɹnʇɐuƃıs ɯos uǝp ɐɥ ɥɔo uǝʇxǝʇ ɹäɥ uǝp ɐɹǝıdoʞ ʇʇɐ ɹöɟ ɹɐlʞ åsʞɔo uɐʇn ʇɹɐɯs ɐɹɐq ǝʇuı np ɹä ɹäɥ ʇǝp ɐsä1 np uɐʞ
When the last tree is cut, the last fish is caught, and the last river is polluted; when to breathe the air is sickening, you will realize, too late, that wealth is not in bank accounts and that you can't eat money. -Alanis Obomsawin, filmmaker
#39: Själva mekanismen verkar uppstå via splittning när oförenliga par förenas.
Såtillvida att splittringen är aktiv/dedikerad, kommer effekten automatiskt i form av loopar eller hopp.
Är portalen öppen så blir tid och rum irrelevant och platser ospecifika. Portaler handlar isf inte om lokala positioner, utan energi i ögonblicket. Den existerade inte innan.
En par-delning är förstås sannolik i själva mekanismen som drivkraft, förmodligen grundelementet för själva processen.
Ett sätt att företa tidsresor utan att själv färdas, är att mobilisera ett attraktions-fält, -som orsak till portalerna. Där objekt eller information dras till din position. Sådan information från framtida händelser har visat sig manifesteras direkt på elektroniska enheter via öppna portaler i flera personers närvaro.
Attraktions-fält fungerar lika bra i normaltid, där utövaren bokstavligen kan följas av ett objekt (ibland nuddas av). Ett föremål som personen upprättat starkt fokus kring. Eller etablerat ett minne inuti föremålet.
Dessa ”olika grader” av förmågor är ej helt nödvändigt att särskilja då de utgår från samma källa centrerat kring manipulation och direktkontakt.
Utan framförallt ett sätt att definiera vilka kapaciteter som rör sig inom fältet,
#40: Verkar spännande. Tack för tipset, jag ska kolla videon! ☺️
……………………………………
#41: Sant, det handlar förstås inte så mycket om 'platser' i universum som om frekvenstillstånd, energitillhörighet. Attraktionsfälten du talar om har väl då förmodligen med 'intension' att göra, dvs. en medveten association med en 'plats' eller en person. Det jag frågar mig är om en person 'spontant' kan öppna portaler, eller om det krävs starka elektriska fält…
I den spirituella världen öppnas och stängs 'andeportaler' lätt via medveten intension. Man kan tänka sig att det finns ett samband här. Skillnaden kanske ligger i den trögare fysiska materien kontra den betydligt mer fogliga andliga materien, i dess olika former.
……………………………………
#42: Ja, den är klart sevärd. Väldigt intressant information, och det förklarar en hel del om hur det kan komma sig att man hittat gamla verktyg som inte borde ha funnits för tusentals år sedan, hur pyramiderna byggdes och hur gamla folkslag kunde ha så mycket kunskap om rymden.
¡ɹnʇɐuƃıs ɯos uǝp ɐɥ ɥɔo uǝʇxǝʇ ɹäɥ uǝp ɐɹǝıdoʞ ʇʇɐ ɹöɟ ɹɐlʞ åsʞɔo uɐʇn ʇɹɐɯs ɐɹɐq ǝʇuı np ɹä ɹäɥ ʇǝp ɐsä1 np uɐʞ
When the last tree is cut, the last fish is caught, and the last river is polluted; when to breathe the air is sickening, you will realize, too late, that wealth is not in bank accounts and that you can't eat money. -Alanis Obomsawin, filmmaker
#43: Ja, det spontana inslaget är välbekant, och borde vara centralt, då vissa personer tonar in via frekvens av närapå slump.
Grunden tycks vara att befinna sig i en mental rörelseriktning för etablerandet av portalstrukturer. (Olika energi positivt/negativt oväsentligt.)
Saken var förmodligen aldrig ens någons avsikt från början.
’Medveten association’, kan ofta (istället för plats/person) ha att göra med en frågeställning. Om ämnet är dedikerat för personen då sluter frekvenser upp till en punkt där portaler ej undviks.
Intension, innebär förmodligen attraktion som drar till sig fält av varierade energistrukturer. Kritisk massa av detta sägs vara detsamma som portaler.
#44: Reflektion: Videon 'The lost races' stämmer i stora drag med uppfattningen om människans evolution från jordens inre och ut mot universum. Enligt den senare tesen startade jordmänniskan som 'kristallväsen' i jordens mitt, en helt eterisk existens. Därpå en paradisisk tillvaro i den inre jorden, där människorna var androgyner, dvs. utan könstillhörighet. Sedan förstås den så problematiska yttre världen på jordytan, där motsatser ställdes mot varandra. Det fjärde stadiet förmodas vara en subtil exitens 'uppe bland molnen', där motsättningar inte längre finns och där materien är mycket mindre 'motsträvig'.
……………………………………
#0: Ja tyvärr fick han rätt!
Det har hänt saker på den här planeten som bara de skyldiga känner till.
Plus det som blivit utsatt för deras grymma plan.
Vad tror ni Cern handlar om?
Mitt stora intresse har nu blivit Lost Gospels!
Och allt som dolts angående Maria Magdalena säger det mesta.
Har kyrkan rätt att dölja det heliga för alla på denna planet.
En själslig varelse som är ren, skulle aldrig göra det. Så naturligtvis är det en annan källa bakom.
En källa som är avundsjuk på allt som är heligt. Och heliga kvinnor får absolut inte existera tydligen. Men dessa är fler än alla anar. Så många med det utomjordiska blodet Rh-negativ, har tagits bort från planeten Gaia också.
Källan bakom allt vill utrota hela andligheten. Göra om alla till robotar. Se er omkring, så ser ni vad de flesta styrts in i. En alien agenda som varit igång extremt länge bakom allas ryggar..
#47: Hej, får inga positiva vibbar ar Cern direkt. Personligen tror jag de vill öppna en portal till den demoniska världen. Dessvärre verkar de ha lyckats för så mycket demonisk aktivitet som nu tror jag aldrig jag har upplevt. Helt galet! Tror de fick stänga den temporärt men nyligen drog det igång igen.
Öppningsceremonin till anläggningen Cern finns någonstans att beskåda (youtube)? Väldigt bisarrt och obehagligt, huga!
p.s. Kanske handlar Cern även om tidsresor, för de är inte helt nöjda över vart framtiden är på väg, har jag förstått.
……………………………………