Andar, Änglar och Demoner iFokus

Andar, Änglar och Demoner

Etiketter: paranormaltexistensplanhealingandligtpersonligt-skyddschamanismandevärldens-naturlagar
Läst 66 ggr
Dreamwalker
2

Energihygien

Hej,

Jag har läst runt lite här i forumet och började den här tråden därför att jag saknar renodlade diskussioner om att hålla en god energihygien.

Så vad menar jag med det? Jo, om vi bara utgår från att allt är energi inklusive oss själva. Så finns det en oändlig dimension av energier som vi inte alltid förstår oss på, som är outforskade.

Tycker också att vi i det sekulariserade samhället till stor del har tappat kontakten med naturen, energivärlden och oss själva. Med följden att vi mår allt sämre som generell population, fysiskt som psykiskt.

Även om det har varit en explosion av det många vill kalla new age, upplever jag att det överlag är alldeles för lite fokus på energipåverkan. Alltså HUR man hanterar det. Inte att det finns. Samt hur viktigt det är att ha koll på vad man gör när man har kontakt med energier. Även om det har nämnts på någon plats i olika trådar. Alltså att hålla god energihygien. Så att vi inte blir energimat för diverse parasiterande energier alternativt kan främja hälsa och läkning i våra kroppar.

Så hur kan man göra det då? Delar gärna lite tankar om detta. Men för egen del är min erfarenhet att vi först och främst behöver bli energimedvetna. För att sedan praktisera olika tekniker som kan hjälpa oss. Och utifrån det tänker jag:

1. Det man inte har koll på passerar lätt omärkt förbi. Om vi är dåliga på att hålla koll på vår egen energi t.ex. mentalt, fysiskt, andligt. Hur ska vi ha koll på energipåverkan? Vad är mitt, vad är andras?

Om vi inte tror på något, är det inte samma sak som att det inte existerar. Har mött så många som inte delar dessa erfarenheter, men som likväl påverkas till sjukdom på olika sätt av energier; tankeenergier, utifrånkommande energier (entiteter av olika slag, tunga energier, elektromagnetiska fält mm). Information, känslor, upplevelser som går att avläsa i energifältet. Fastän vi inte kan förklara något med vår nivå av forskning, betyder inte att det inte kan existera. Så hur kan vi då tro att vi inte påverkas av det vi inte ser eller förstår oss på?

1. Vi genererar energi och är attraktiva för parasiterande energier. Precis som vi behöver mat, behöver även andra energier mat. Och det finns många olika varianter av påverkande energier. Om vi är vårdslösa med oss själva eller leker med energier som vi inte förstår oss på, då blir vi energimat alternativt förlorar energi på annat sätt.

2. Att vi generellt sett är bortkopplade från oss själva och skaparkraften. Vare sig det gäller den levande jorden eller vår egen livsenergi. Åter till; det vi inte vill kännas vid leder till okunskap och sårbarhet.

Jag tror som en del av detta att en av våra största fiender är oviljan att ta in ny information. Och att vi flyr in i olika aktiviteter eller självmedicinering som syftar till att avleda oss från vår inre skugga alt. påverkan utifrån (stress, trauma, psykisk ohälsa mm)

Jag menar att med medvetenhet, nyfikenhet och öppenhet kan man komma långt. Vi är ju bara redo för att ta in det vi är redo för. Men jag tror vi undviker att missa viktig information och kunskap om vi vågar låta ny kunskap beröra oss. Det handlar inte om naivitet, utan snarare att inta ett förhållningssätt där vi är villiga att lära oss mer om något som kan vara till nytta för oss eller andra. Vare sig vi tror på det vid första anblick eller ej.

Vad tror du om det?

JRSN
1

#0: Hej, ett väldigt bra och viktigt inlägg! Jag har talat mycket om energier, parasiterande energier och skyddsmekanismer på det här forumet. Emellertid har ämnet väldigt lite gehör. Det gäller framför allt demoniska väsen som antas bestå av elektriska fält och som livnär sig av människans känsloenergier.

Sen har vi problemet med vissa individer som går med kraftiga obalanser i sitt chakra/energi-system och som, medvetet eller omedvetet, skapar störningar för andra personer i deras bekantskapskrets. Till dessa måste troligen räknas alla de människor med psykopatiska drag, som också skapar energimässig turbulens.

Vi har även rent tekniska faror som handlar om ett alltför utvecklat Wifi-nät med strålningsnivåer som överstiger rekommenderade riktvärden. 'Utvecklingen' här går med rekordfart och är närmast omöjlig för människor att påverka. Det vi kan göra är att skydda oss själva så gott det går eller söka oss till mer strålfria miljöer. Det finns ett otvetydigt samband mellan strålnivåer och sjukdom men ämnet är hyperkänsligt och kan svårligen diskuteras här på iFokus utan 'reprimander'.

Den 'kognitiva dissonansen' som du talar om är mycket påtaglig. Det man inte har kännedom om kan man inte göra något åt. Det vore intressant att få igång en diskussion om rent 'tekniska' skydd för exempelvis mobiltelefoner och internet. Tyvärr är intresset och kompetensen på området minimal. Nyttan med ett sådant arbete skulle emellertid vara enormt!

……………………………………
Sajtvärd: Andar, Änglar & Demoner / Knackningsterapi
                      Hemsida: www.astromantra.se/

Dreamwalker
1

#1: Ja det är tankvärt.

Jag tror att det som benämns som sk demonisk energi är kraftigt underskattad. Även om jag sällan mött den typen av energi i mitt arbete, eller hört andra möta den särskilt ofta, så har jag mött den. Och de som drabbats av den lider oerhört. Sedan har jag mött olika varianter av denna typ av energi, alltså entiteter som kan sägas vara allt annat än välvilliga. Som utnyttjar människor, skapar självdestruktiva tankar, ger kroniska smärtor osv. Men att de inte nödvändigtvis behöver uppfattas som demoniska i den bibliska meningen. Även om de delar vissa gemensamma nämnare.

Och den som har mött en sådan energi vet också vilken rädsla den kan framkalla för den som kan förnimma den. Vilket sådana energier får näring av, varför det gäller att inte vara rädd för energier överlag. Lättare sagt än gjort! :-D

Jag tänker också på människor som inte nödvändigtvis har antisociala personlighetsstörningar. Men som har djupa inre sår som gör att de dränerar andra på energi, på olika sätt. Vilket även kan vara mycket svårupptäckt. Så viktigt att man har energiintegritet!

Instämmer helt i Wifi-resonemanget. Och här har vi även faran av ett samhälle som är helt ointresserad av att ta del av forskning, människoöden eller att hantera den fara som detta innebär för människors hälsa. Här tror jag att olika former av energiomvandling (t.ex. bakgrunden till orgoniter), fysisk avskärmning, stärka kropp/energifält på olika sätt och jordning är väldigt viktigt.

JRSN
1

#2: De bibliska demonerna är sannolikt desamma som dagens, menar jag. Men de är experter på att gömma sig och har endast återkommit i det allmänna medvetandet de senaste årtiondena. Såsom 'dolda' åstadkommer de mest skada men det är faktiskt förhållandevis lätt att driva ut dem. Processen handlar om 'visualisering', dvs att med tankens kraft ta ut dem ur kroppen och därefter oskadliggöra dem (det finns lite olika metoder där).

Håller med om att 'trasiga människor' tenderar att dränera andra på energi. Det är extra viktigt med gränsdragningar och personliga skydd; kanske stenar, kristaller, talismaner, affirmationer etc.

Hoppas du hänger med här på forumet ett tag, så att vi gemensamt kanske kan komma fram till olika former av metoder/lösningar. 😊

Får jag fråga vad du har för bakgrund med tanke på dina kunskaper om energier och energihygien?

……………………………………

Dreamwalker
1

#3: Det låter intressant :-), när du menar att du visualiserar vilka metoder använder du dig av? Vore intressant att få ta del av dina erfarenheter. Du kanske har skrivit om det här på sidan och jag har missat det.

Min bakgrund är en mix av lite olika saker. Men har kunnat se energier sedan barnsben. Började utveckla mig medialt men landade slutligen på den shamanska vägen och kände att jag hamnade rätt. En ständig utvecklingsprocess kan väl säga.

Annars tack för en välbehövligt forum och för att jag får vara med och påverka :-)

• Redigerat 2024-01-27 16:26 av Dreamwalker
JRSN
1

#4: Hej, skickar ett par länkar där jag (förhoppningsvis) beskriver hur proceduren går till, lite olika för jordbundna andar och demoner (olika medier har förstås olika metoder, men det som fungerar, det fungerar).

Hjälp till jordbundna andar:

https://andaranglarochdemoner.ifokus.se/discussion/1453048/hjalp-till-jordbundna-andar

Utdrivning av demoner:

https://andaranglarochdemoner.ifokus.se/discussion/1454253/demonutdrivning

Intressant med schamanvägen! Jag kallar mig själv för 'cityschaman', eftersom jag oftast verkar i staden. Som du säger så utvecklas man hela tiden, det tar nog aldrig slut, på gott och ont. 😊

……………………………………

iFokus är ett nätverk av intressesajter om allt mellan himmel och jord
Dreamwalker
1

#5: Tack! Ska bli intressant läsning :-)