Annons:
Etiketterdemoneronda-andarperceptiondjinntankar
Läst 229 ggr
JRSN
1/28/21, 10:51 PM

Dolt inflytande

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

När det handlar om s.k. 'demonisk besättelse' så tror jag det finns en hel del missförstånd. Orden har en viss laddning och såväl 'demoner' som 'besättelse' för onekligen tankarna i vissa bestämda riktningar. Den ofrånkomliga associationen som görs med 'besättelsen' leder oss in i filmens, ofta överdrivna och dramatiserade värld. För att fånga tittaren är nästan alla företeelser lite 'over the top'.

Bilden av den besatte

Den stereotypa bilden vi har av en demoniskt besatt person är en helt besinningslös människa som formligen klättrar på väggarna. Kroppen kastar sig av och an i konvulsioner, munnen tuggar fradga och ögonen har en stirrande, vansinnig blick. Personens normala tonläge kan förändras och gå över till en djup satanisk röst som uttalar hädelser och förbannelser åt alla håll. Ungefär så tänker vi oss vanligen den besatte. Och det KAN visserligen vara så men normalt sett inte ens i närheten.

Demoner är som människor i det att det finns alla sorter, alla variationer. Således existerar såväl klassiskt 'svavelosande' demoner som mycket 'timida sådana'. Demoner kan klassificeras såsom en form av parasiter och utmärkande för dessa är att de sällan förintar sina offer. Eftersom demoner får sin föda i form av känsloenergi från människor så utgör människan deras 'födkrok'. Ingen demon med förståndet i behåll skulle medvetet förgöra sin värd. Det skulle vara som om vi gick ut och brände ner vår matbutik. Däremot gillar demoner att terrorisera sina värdar.

Människan som 'husdjur'

Demonisk logik är att försöka 'domesticera', tämja, människan för egna syften. Följaktligen delar demonerna upp människorna bland sig. Det sker sannolikt ingen större kamp bland demoner för att få tillgång till vissa 'exemplar' av människor. En strikt inre hierarki bestämmer vem som får tillträde till vem. Stor vikt läggs dock på att 'verka utan att synas'. Demoner vill agera i bakgrunden, inte väcka uppseende. När de likväl går över gränsen så har detta troligen skett av ren girighet eller glupskhet. Detta kan resultera i att demonen förlorar tillgången till människan.

Tecken på 'normal' besättelse

Hur yttrar sig då en vanlig och knappt märkbar besättelse av en demon? I regel kommer symtomen smygande, just för att vi inte skall ana oråd. Ett första tecken kan vara en oförmåga att samla tankarna, vi drabbas av 'hjärndimma' och får svårt att tänka klart. Demonen har nu redan börjat manipulera hjärnans signalsubstanser. Upplevelsen av 'livskvalitet' reduceras och vi går in i ett tillstånd av håglöshet, tomhet. Om demonen trappar upp aktiviteten kan regelrätt depression vara ett faktum. Demoner styr med lätthet människors tankar och perceptionen påverkas.

Demoner tenderar att vilja isolera sina värdar, detta eftersom social interaktion är mycket välgörande för människan. Demoner vill dock inte ha friska, harmoniska individer utan snarare sjuka och förvirrade personer. En person med mycket låg självkänsla är perfekt för demonen; människan blir då lätt att kontrollera i den riktning som önskas. Människan är alltid övertygad om att de tankar hon tänker utgår från henne själv, så är tyvärr inte alltid fallet. Demoner är experter på att generera förvrängda tankar som skapar gräl. Just konflikter alstrar stora mängder lössläppt känsloenergi. Irritation, misstro, söndring och krig är demonprodukter!



Se även: Demonutdrivning

……………………………………
Sajtvärd: Andar, Änglar & Demoner / Knackningsterapi
                      Hemsida: www.astromantra.se/

iFokus är ett nätverk av intressesajter om allt mellan himmel och jord
  • Redigerat 1/28/21, 11:16 PM av JRSN
Annons:
skina
2/1/21, 5:38 PM
#1

Jag kände ju när jag blev påhoppad, som jag berättade om förut. Jag är ju känslig för energier och kände det direkt.
Eftersom jag känner en schaman så kontaktade jag henne och hon stoppade det. Sen följde hon dem tillbaka där de attackerade henne och då kunde hon ta bort dem.
Så personen som hade dem (2st) på sig blev renad på kuppen.
Han har förändrat mkt i sitt liv efter det, utan att han vet något om vad som hände.

Jag är varken psykiskt sjuk eller instabil, utan stoppade ju huvudet rakt in i huset med deras portal.
Så jag utmanade, råkade hamna under luppen.
Själv kunde jag uppmana en viss stoppande effekt men min väninna fick jobba lite med att balansera mig efteråt, så jag hade blivit påverkad ändå.

Energin jag kände var runt hela mig, men med fokus i nacken samt att jag kände mig yr.
De änglar jag är i kontakt med kom in omgående.
Så du beskriver Hjärndimma hann jag inte känna, så jag lyckades nog hålla dem ifrån mig med min assistans.
Men är attans så glad att min väninna är afrikansk schaman, de är lite mer för att ta itu med sådant vi inte vill ha i våra liv, än de latinamerikanska schamanerna.
Nå, det var min erfarenhet av ämnet iaf :)

JRSN
2/2/21, 6:51 PM
#2

#1: Tack för dina erfarenheter! Det är säkert väldigt individuellt hur man upplever det här, vi har liksom olika försvarsbarriärer. Tror att väldigt många 'psykiska symtom' faller inom demonområdet. Men rationella som vi är i västervärlden så behandlar vi istället symtomen med olika medel, ofta de kemiska receptbelagda preparaten. Det KAN ju i vissa fall fungera eftersom dessa mediciner kan ta bort ångesten och verka humörhöjande. Och när då demonen inte får sin dos av känsloframkallad frustration så kanske den söker sig en annan värd. Men för att inte skapa missförstånd; depression bör mormalt sett alltid avhjälpas via adekvat sjukvård. Det är först när alla andra alternativ är uttömda som kan pröva vägen via medier och schamaner.

……………………………………
Sajtvärd: Andar, Änglar & Demoner / Knackningsterapi
                      Hemsida: www.astromantra.se/

[ghostdoggy]
2/11/21, 12:50 AM
#3

Att få en demon in i sitt liv är extremt sällsynt,därimot kan vi dra till oss astrala väsen som klandrar sig fast i vår aura,men d tar inte livet av oss som en demon gör,och du måste själv öppna portarna och mer el mindre bjuda in den el reta upp den,den tar inte första bästa utan den som är mest lättmanipulerad ,den lever på din rädsla,en person som har en demon i sin omgivning el flera vet åxå om det,den ger sig tillkänna sakta men säkert

JRSN
2/11/21, 5:30 PM
#4

#3: Hm, inte så sällsynt för mig, tror jag. Demoner verkar 'älska' att göra livet surt för mig. Tror det beror på min uppväxt, jag hade en mor som var en smula 'problematisk', för att uttrycka sig violblygt. Som ett resultat har det varit ett antal 'hål i auran' för min del, dvs öppningar jag trott varit normala och som osunda väsen kunnat utnyttja för att ställa till oreda. Sedan något år är detta emellertid förändrat, jag har bättre beskydd nu och en del 'redskap' att ta till.

……………………………………
Sajtvärd: Andar, Änglar & Demoner / Knackningsterapi
                      Hemsida: www.astromantra.se/

skina
2/16/21, 11:01 AM
#5

Jag tror att om man är medial och god så lyser man lite extra starkt för andra energivarelser, att man är medial är ju att man är mera öppen och ofta känslomässig än en strikt logisk och icke känslosam person.
Känslor ger ju också de starkaste energierna, tänker jag.

Har man dessutom råkat ut för dem tidigare så har de ett band till en, tänker jag, och tänker man på dem så tror jag att man drar dem till sig mera.

Som gostydoggy skriver så initialt så är det inte något folk i allmänhet råkar ut för, det är om man hamnar i fel hus, med fel person eller har fel aktiviteter t ex.
Det finns en mängd olika energivarelser dessutom.

En väninna till mig säger att hon har råkat ut för aliens, när jag bad henne berätta så varnar hon mig att det är bättre att jag inte vet något.
Hon kan berätta om jag vill men vet jag om dem och tänker på dem så "lyser" jag lite extra för dem och kan dra dem till mig.
Så jag valde att inget veta :)

Hon är även medial och har kontakt med andar, så hon borde kunna skilja dessa två grupper åt, tänker jag.

JRSN
2/16/21, 2:54 PM
#6

#5: Det är verkligen något att tänka på. Känslor är, som sagt, väldigt kraftiga energier för just energiväsen. Sant det där, att man kan vara 'präglad' på vissa väsen om man råkat ut för dem tidigare. Aliens är ett känsligt ämne, det finns ju vissa grupper av dessa som kan vara skadliga. Många känner obehag inför ämnet och gillar till exempel inte att, plötsligt, få se bilder av vissa utomjordingar, det måste jag alltid tänka på här på bloggen.

……………………………………
Sajtvärd: Andar, Änglar & Demoner / Knackningsterapi
                      Hemsida: www.astromantra.se/

Annons:
Upp till toppen
Annons: