Annons:
Etiketterpersonlig-utvecklingfrågordrömmartankar
Läst 1411 ggr
JRSN
10/6/20, 7:29 AM

Trassliga tankar

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

En plats för mina egna spontana och ostrukturerade funderingar, utformade i dagboksformat. Och kanske någon annans reflektioner? 🌝

……………………………………
Sajtvärd: Andar, Änglar & Demoner / Knackningsterapi
                      Hemsida: www.astromantra.se/

  • Redigerat 12/25/20, 11:07 PM av JRSN
Annons:
JRSN
10/6/20, 7:38 AM
#1

Det är tisdagen den 6 oktober, 2020. Skriver min första dagboksanteckning, för första gången i livet, faktiskt. Dimma ute, som i mitt sinne. Det blir till att städa idag. Vi ska rensa upp i vindsförrådet. Kanske kan man återfinna något som vi glömt att vi hade. 😊

……………………………………
Sajtvärd: Andar, Änglar & Demoner / Knackningsterapi
                      Hemsida: www.astromantra.se/

Diana_Melbourne
10/6/20, 10:47 PM
#2

Jag fortsätter att författa på min spänningsroman. Njuter av hösten! 😻🧥🧣🍂🍁🍄

JRSN
10/6/20, 10:58 PM
#3

#2: Va kul, det är ju perfekt att hålla på med skriverier och böcker när det är mörkt och ruggigt utomhus. 😃

……………………………………
Sajtvärd: Andar, Änglar & Demoner / Knackningsterapi
                      Hemsida: www.astromantra.se/

JRSN
10/7/20, 12:04 PM
#4

Onsdag den sjunde oktober. Som vanligt går dagarna oerhört fort, svårt att hinna med även de mest ordinära ting. Försökte kolla upp alternativa sätt att betala för privatpersoner, i olika sammanhang. Men det verkar fortfarande vara 'Swish' som gäller. Tyvärr går det inte att ta bort mottagare som man skickat pengar till, de ligger kvar med sitt mobilnummer. Detta är inte bra för personer som är känsliga för demonisk aktivitet. Numret skapar en 'kanal' mellan de båda personerna, som lätt kan användas vid demonisk besättelse.

……………………………………
Sajtvärd: Andar, Änglar & Demoner / Knackningsterapi
                      Hemsida: www.astromantra.se/

JRSN
10/8/20, 12:05 PM
#5

Torsdag 8/10. Var ute till vårt ställe i Huddinge en sväng. Tv'n har gått över till att vara digital nu. Vi lägger dock inga pengar på detta eftersom baskanalerna mest har skräp och (propaganda). Istället kar vi köpt en gammal DVD och ett gäng filmer för 20 kr/st. Fungerar riktigt bra faktiskt! 😄👍

……………………………………
Sajtvärd: Andar, Änglar & Demoner / Knackningsterapi
                      Hemsida: www.astromantra.se/

JRSN
10/9/20, 9:39 PM
#6

Vi har fredag 9:e oktober. Märklig tanke, men har 'de' manipulerat tidräkningen och kalendern på något vis? Har haft den misstaken länge. Nu är det en schaman på FB som menar att diffet är hela åtta år! Skälet? Tja, något att fundera på!

……………………………………
Sajtvärd: Andar, Änglar & Demoner / Knackningsterapi
                      Hemsida: www.astromantra.se/

Annons:
JRSN
10/10/20, 1:24 PM
#7

Lördag 10:e oktober. Mörka noveber närmar sig i rasande fart. Kan kännas som att krypa in i en kolsäck. Men om man har en s.k. 'dagljuslampa' till hands så blir övergången inte så svår. Monteras exempelvis i taket till vardagsrummet!

……………………………………
Sajtvärd: Andar, Änglar & Demoner / Knackningsterapi
                      Hemsida: www.astromantra.se/

JRSN
10/11/20, 1:21 PM
#8

Det är söndag 11/10-20. Känns som att det händer väldigt mycket liksom 'bakom kulisserna'. Världen håller på att omvandlas och mängder av gammalt 'sunk' kommer upp till ytan. Allt detta syns dock inte om man enbart håller sig till 'etablerade' nyhetskällor. 🤫

……………………………………
Sajtvärd: Andar, Änglar & Demoner / Knackningsterapi
                      Hemsida: www.astromantra.se/

skina
10/12/20, 12:21 PM
#9

Det är många relationer som går i kras nu runt omkring mig. Vi går in i retrograde period nu där gammal skit ska städas ut, både mentalt, praktiskt och känslomässigt.
Jag har även spirituella vänner som ser sig själva mera klart. Släktingar som ska äta antiinflammatorisk kost och allmänt lite "kaos" omkring mig.

Själv står jag ganska stadigt på jorden för tillfället och men går igenom en liten frigörelse period nu, när jag ska frigöra mig från plikter som håller mig tillbaka.

Mitt arbete ska förändras framöver, är min plan som växer nu. Även om jag är fri och arbetar över internet idag så är det ett 9-17 jobb, lite pengar för mkt tid.
Mitt mål är att ändra det så jag kan genomföra att bo vintertid utomlands och sommartid i Sverige. När jag bodde utomlands heltid förut så saknade jag den svenska naturen.

Så det var mina och mina nära och käras höstliga trassliga tank :)

Edit.
När jag läser mitt eget inlägg så inser jag att jag även drar igång hela familjen också i min förnyelseprocess och även om det inte helt var jag som startade så inser jag att min aura har gått över i rött och nu ska här ske en förändring till det mål jag börjar skönja :)

  • Redigerat 10/12/20, 12:31 PM av skina
JRSN
10/12/20, 2:00 PM
#10

#9: Du har en hög självmedvetenhet, vilket är bra. Personligen har jag ingen riktig 'styrsel' på livet, dagarna kommer och går och jag försöker parera olika situationer som dyker upp. Bra idé att bo utomlands vinterhalvåret. Borde kunna planera upp detta själv men är lite för (feg) och hemmakär.

……………………………………
Sajtvärd: Andar, Änglar & Demoner / Knackningsterapi
                      Hemsida: www.astromantra.se/

JRSN
10/12/20, 2:11 PM
#11

Måndag igen, 12/10. Jag tycks ha utvecklat ett (positivt) mandelberoende. Är dock kräsen och vill ha rätt sort; stora, fylliga och knapriga ska de vara. Men det är bättre än att falla tillbaka i sockerträsket. Mandlar är nästan lika dyrt som sedvanligt godis men vad gör man; något beroende skall man väl ha. 😉

……………………………………
Sajtvärd: Andar, Änglar & Demoner / Knackningsterapi
                      Hemsida: www.astromantra.se/

skina
10/12/20, 2:23 PM
#12

#11: Mandel innehåller väldigt mkt magnesium, det finns grönsaker som innehåller ännu mera men magnesiumet i mandeln är mer lättupptagligt.
Den som inte läst på om magnesium bör göra det, det och Dvitamin är de viktigaste tillskotten vi behöver idag häruppe i Norden.

Men bäst är en färsk multivitamin i botten, så jag tänker köpa Aloe vera nu till vinterhalvåret :) 75 lättupptagliga vitaminer och mineraler, endast selen saknas.

Hörde ett mkt bra citat från Tony Robbins igår.

"They say that information is power, but if u don´t do anyting it´s no power. It´s action that is power"

  • Redigerat 10/12/20, 2:28 PM av skina
JRSN
10/13/20, 11:59 AM
#13

#12: Aha, jag kanske helt enkelt lider av magnesiumbrist! 😊

……………………………………
Sajtvärd: Andar, Änglar & Demoner / Knackningsterapi
                      Hemsida: www.astromantra.se/

Annons:
JRSN
10/13/20, 12:08 PM
#14

Tisdag den 13/10. Det är väldigt lätt att somna till i den vardagliga lunken. Men samhället är väldigt skört. Se till att alltid ha ett basförråd med vatten och mat hemma. Störningar kan uppkomma när som helst och som en blixt från en klar himmel. Ett hederligt stormkök (gasol eller rödsprit) är bra att ha till hands. Det är också tillrådligt att ha en bra sovsäck samt ett tält, som gärna kan slås upp inomhus. Givetvis även tändstickor, ficklampor och några enkla verktyg. Ett strömavbrott kommer alltid olägligt!

……………………………………
Sajtvärd: Andar, Änglar & Demoner / Knackningsterapi
                      Hemsida: www.astromantra.se/

JRSN
10/14/20, 8:10 PM
#15

Idag är det onsdag 14:e oktober. Jag sitter och försöker få någon ordning på det här med kalendrar och tidräkning. Resultat; kaos! Lever vi verkligen i året 2020, ingen aning. Det finns minst tio olika kalendrar runt om i världen, alla lika förvirrade i fråga om startår, skottår, sol- eller månkalendrar etc. Det är nästan som att man kan etablera sin egen kalender och det skulle bli minst lika korrekt som någon annans. Exempel; vi har år 2020 enligt Gregorianska kalendern men enligt den Etiopiska har vi år 2012-2013.

……………………………………
Sajtvärd: Andar, Änglar & Demoner / Knackningsterapi
                      Hemsida: www.astromantra.se/

JRSN
10/15/20, 8:49 PM
#16

Torsdag den 15/10 idag. Snacka om trassliga tankar: Det finns uppgifter om att Jesus (Izas-manu) i själva verket föddes år 14 e.Kr. Om det stämmer så uppkommer förstås frågan om detta påverkar tidräkningen på något sätt. Lever vi i praktiken i år 2006 i stället för 2020?

……………………………………
Sajtvärd: Andar, Änglar & Demoner / Knackningsterapi
                      Hemsida: www.astromantra.se/

  • Redigerat 10/16/20, 3:55 PM av JRSN
JRSN
10/16/20, 8:32 PM
#17

Idag är det fredag den 16 okt. Jag håller på och försöker fastställa stjärnan Nibiru's teoretiska omloppsbana; svårt! Hela orbitalen beräknas till 3661 år, vilket de gamla Sumererna skrev som tecknet 'Shar', tre kiltecken i rad. Så långt bra, men hur lång tid tillbringar stjärnan under respektive ovanför ekliptikan (planeternas plan), där biter jag i gräset, hittills! 🌞

……………………………………
Sajtvärd: Andar, Änglar & Demoner / Knackningsterapi
                      Hemsida: www.astromantra.se/

JRSN
10/17/20, 9:04 PM
#18

Lördagen oktober 17 är här. Ännu en dag har passerat med rasande fart. Även om jag inte har så mycket att göra så hinner jag inte med mina vardagliga åtaganden. Lyckades dock avyttra ett par IKEA-säckar med kläder till en person som var intresserad att förmedla dem vidare. Nu när det inte finns så mycket kulturellt att göra blir det lätt att man köper på sig onödiga varor. 🚴

……………………………………
Sajtvärd: Andar, Änglar & Demoner / Knackningsterapi
                      Hemsida: www.astromantra.se/

JRSN
10/18/20, 6:49 PM
#19

Söndag 18/10 idag. Det går rykten om ett 'Event' som skall äga rum den 21:a december i år. Det har någonting med solen eller rymden att göra men mer specifikt vad det handlar om är oklart. Söker man på 'The Event 21/10 2020 så får man upp en brokig skara med förutsägelser som känns rejält flummiga, även för mig. Det sägs ibland vara fysiskt, ibland andligt och någon gång är det både ock. Temat med andlig utveckling återkommer dock. Vi får se! 😉

……………………………………
Sajtvärd: Andar, Änglar & Demoner / Knackningsterapi
                      Hemsida: www.astromantra.se/

JRSN
10/19/20, 5:11 PM
#20

Måndag åter, 19/10. Hm, enligt Carl Norberg och hans team med undersökare så står Sverige inför en besvärlig men uppfriskande reform av sin 'självbild'. Vi är uppenbarligen inte så goda och så 'helylle' som vi har trott. Det kommer fram besvärande uppgifter om Sveriges roll i en rad olika företagsrelaterade göromål. Reformen kommer att skaka om landet på fler än ett sätt.

De Fria - Carl Norberg

……………………………………
Sajtvärd: Andar, Änglar & Demoner / Knackningsterapi
                      Hemsida: www.astromantra.se/

Annons:
JRSN
10/20/20, 8:37 PM
#21

Tisdagen den 20:e oktober. Vi har massor av habaneroplantor hemma och så här års brukar vi ha en stor skörd av habanero's. Men i år så har det endast blivit en och en halv jätteliten frukt. Faktiskt så skyller jag detta på de nyligen uppsatta 5G-masterna. Ingen annan faktor har ändrats så slutsatsen måste vara att strålningen skadar plantorna och fruktsamheten. Hur är det då med oss människor, blir vi också sjuka fast efter längre tid?

……………………………………
Sajtvärd: Andar, Änglar & Demoner / Knackningsterapi
                      Hemsida: www.astromantra.se/

JRSN
10/21/20, 11:12 PM
#22

Onsdag 21/10. Jag borde ha gått min promenad idag men det var kallt och regnigt så jag 'fuskade' och hängde där hemma istället. Ajaj, inte så bra. Jag börjar bli gammal och stel, det gäller att hålla igång. Måste försöka bättra på karaktären och inte komma med ursäkter. Nu får det bli ett par varv i 'kyrkbacken', fram och tillbaka så att jag får tillbaka flåset! 😛

……………………………………
Sajtvärd: Andar, Änglar & Demoner / Knackningsterapi
                      Hemsida: www.astromantra.se/

JRSN
10/22/20, 7:36 PM
#23

Torsdag den 22 okt. Städ- och organisationsdag idag. Märkligt, man går och gruvar sig hur länge som helst men när man väl sätter igång så går det i regel snabbt och enkelt. Man kanske behöver ladda batterierna en tid innan det går att omsätta energin i handling. Det brukar faktiskt vara lättare att städa hos andra så möjligen är det även känslomässiga blockeringar som spökar. ☕

……………………………………
Sajtvärd: Andar, Änglar & Demoner / Knackningsterapi
                      Hemsida: www.astromantra.se/

JRSN
10/23/20, 11:18 PM
#24

Fredag 23 okt. Har ägnat mig åt kursverksamhet i all enkelhet. Planerar också för en mindre fest. En minibuffé med smått och gott i glada vänners lag. Kan vara ett bra sätt att stävja novembermörkret som nu närmar sig. Det gäller att hitta på ett och annat för att ta sig igenom vintern.

……………………………………
Sajtvärd: Andar, Änglar & Demoner / Knackningsterapi
                      Hemsida: www.astromantra.se/

Denna kommentar har tagits bort.
JRSN
10/24/20, 8:58 PM
#26

Det har blivit lördag den 24/10. Sajten har blivit överöst av; 'positiva trådar'? Nej inte alls, bara spam och skräp! Nåja bättre kanske med uppmärksamhet av negativ art än ingen notis alls. Förr eller senare kommer kanske seriösa skribenter och hälsar på, hoppas på det! 😉 ⛅

……………………………………
Sajtvärd: Andar, Änglar & Demoner / Knackningsterapi
                      Hemsida: www.astromantra.se/

JRSN
10/25/20, 5:25 PM
#27

Söndag den 25 okt. Jag har försökt tillverka en Cappuccino hemma. Det var inte så lätt, får inte till 'krämigheten' hos mjölken riktigt. En vanlig handvisp duger inte riktigt, man får nästan vispa ihjäl sig! Vill dock inte ha för många maskiner så jag kommer att satsa på en visp som snurrar när man trycker på den. Skam den som ger sig! ☕ 🌟

……………………………………
Sajtvärd: Andar, Änglar & Demoner / Knackningsterapi
                      Hemsida: www.astromantra.se/

Annons:
JRSN
10/26/20, 5:15 PM
#28

Måndag 26/10. Hur vet man vad som är sant? Det enkla svaret är väl att man inte vet det. Man kan ha starka 'indicier' och argument för att något förhåller sig på ett visst sätt. Men absolut visshet, nej skulle inte tro det. Det tycks ligga en ödmjukande aspekt i Universums lagar. Närhelst man tror sig kunna slå fast något med säkerhet, då är Universum där och öppnar upp en hittills okänd dörr. Plötsligt föreligger nya uppgifter och allting vänds på ända.

……………………………………
Sajtvärd: Andar, Änglar & Demoner / Knackningsterapi
                      Hemsida: www.astromantra.se/

skina
10/27/20, 4:28 PM
#29

Det är en ordentlig retrograde nu som dessutom har kraftfullhet i sig och alltså får oss att känna en rastlöshet i vad som inte riktigt är som vi vill eller att saker inte utvecklas som det är tänkt.

Men om vi tar tag i saker så kan det ju få en positiv förändring i våra liv också :)

https://www.elitedaily.com/p/what-planets-are-retrograde-october-2020-the-chaos-is-just-beginning-35403755

  • Redigerat 10/27/20, 4:30 PM av skina
JRSN
10/27/20, 4:50 PM
#30

#29: Aha, det kan förklara ett och annat, gammalt skräp som kommer upp till ytan (för att försvinna, förhoppningsvis). Tycks som om flera 'retrograder' även förstärker varandra. Det spär väl på den kaotiska effekten, som vi väl alla upplever just nu. 😊

……………………………………
Sajtvärd: Andar, Änglar & Demoner / Knackningsterapi
                      Hemsida: www.astromantra.se/

JRSN
10/27/20, 6:06 PM
#31

Tisdagen den 27 oktober. Jag förutspår (och ser redan tydliga tecken på) att vår lagstadgade yttrandefrihet kommer att 'luckras upp' och så småningom försvinna. Det för tanken till Orwells bok 'Djurfarmen', där de självutnämnda grisarna manipulerade djurens lagverk. Ursprungligen stod det skrivet; 'Alla djur är jämlika'. Grisarnas version av detta blev: 'Alla djur är jämlika men vissa djur är mer jämlika än andra.'

……………………………………
Sajtvärd: Andar, Änglar & Demoner / Knackningsterapi
                      Hemsida: www.astromantra.se/

  • Redigerat 10/27/20, 6:07 PM av JRSN
JRSN
10/28/20, 7:47 PM
#32

En regntung dag, onsdag 28/10. Varför tar man så ofta saker personligt, fastän det egentligen kan handla om andra saker? Är det våra egon som spökar? Vi vill saker men vill inte ha motgångar. Hur kan man hantera motgångar som trots allt uppkommer? Kanske genom att inte fästa så stor vikt vid resultatet. Ibland lyckas vi och ibland går det sämre. Det är bara så livet ser ut.

How not to take things personally?

……………………………………
Sajtvärd: Andar, Änglar & Demoner / Knackningsterapi
                      Hemsida: www.astromantra.se/

JRSN
10/29/20, 8:33 PM
#33

Torsdagen är här, 29/10. Tja, det är märkliga tider. Vi har fått lära oss att det finns fejknyheter, som vi inte skall lyssna på. Men fejk enligt vem? Vilken är den instans som bestämmer att en nyhet är fejk och en annan inte? Då är väl steget inte långt till att utse 'fejkpersoner' också. Vad är en fejkperson? Det måste väl vara en person som inte följer 'officiella' råd och riktlinjer. Vad händer om de officiella riktlinjerna går tvärt emot ens sunda förnuft? 😕

……………………………………
Sajtvärd: Andar, Änglar & Demoner / Knackningsterapi
                      Hemsida: www.astromantra.se/

JRSN
10/30/20, 10:18 PM
#34

Fredag 30/10. Vad krävs det för en förhärdad människa att ta ett steg tillbaka, betrakta sig själv och sitt liv? Är det ens möjligt för en ondskefull person att bli medveten om sina övergrepp? Kan en individ utan mod slå knut på sig själv och vända om, ödmjuka sig och kapitulera? Kan karaktär och äkthet åter spira i en skuggans aktör, som så länge tagit den enkla vägen. Vad krävs?

Ole Dammegård: Direct message to the Elite

……………………………………
Sajtvärd: Andar, Änglar & Demoner / Knackningsterapi
                      Hemsida: www.astromantra.se/

Annons:
JRSN
10/31/20, 9:36 PM
#35

Lördag 31/10. Evenemang i Kungsträdgården idag. Fika efteråt och intressanta diskussioner. Trött nu på kvällen. Ska se en video, sedan blir det till att sova. 😊 🌟

……………………………………
Sajtvärd: Andar, Änglar & Demoner / Knackningsterapi
                      Hemsida: www.astromantra.se/

JRSN
11/1/20, 11:21 PM
#36

Söndagen den 1:a november. Finns det några tongivande personer kvar i världen som förmår beröra och inspirera människor? Jag tror en av dessa är Robert F. Kennedy Jr. Han är hängiven, målinriktad och med ett mycket stort personligt mod. Hans tal nyligen kommer troligen gå till historien som en av de mest betydelsefulla kungörelser som mänskligheten fått ta del av:

International Message for Freedom and Hope

……………………………………
Sajtvärd: Andar, Änglar & Demoner / Knackningsterapi
                      Hemsida: www.astromantra.se/

JRSN
11/2/20, 10:50 PM
#37

Måndag 2:a november. Det är intressanta tider, för många sanningar tränger på och vill komma upp till ytan. Tidigare har 'tingens sanna natur' varit dold, inte så lätt urskiljbar. När nu allt uppenbaras (med eller mot vår vilja) så uppstår givetvis slitningar och upprördhet, i stor och liten skala. Världsbilden kommer i gungning och vi finner inget stadigt fotfäste någonstans. Då gäller det att vi är flexibla i sinnet så att vi kan strukturera om vår tillvaro.

……………………………………
Sajtvärd: Andar, Änglar & Demoner / Knackningsterapi
                      Hemsida: www.astromantra.se/

JRSN
11/3/20, 8:40 PM
#38

Tisdag idag, 3/11. 'Ödesval' i USA, vad som är ett bra eller ogynnsamt öde beror förstås på vem man frågar. Hoppas att valet går rätt till, utan fusk. Den som vinner, på korrekt sätt, har rätt att styra landet, utan att behöva drabbas av sabotage, repressalier eller rättsprocesser. Jag är så gammaldags att jag tycker man skall respektera valresultat. Vad skall man annars ha val till?

……………………………………
Sajtvärd: Andar, Änglar & Demoner / Knackningsterapi
                      Hemsida: www.astromantra.se/

  • Redigerat 11/3/20, 8:40 PM av JRSN
JRSN
11/4/20, 11:12 PM
#39

Onsdag igen, 4/11. Har lite dåligt samvete över sajten 'Knackningsterapi', där jag också är Sajtvärd. Det är en jättebra metod, mycket användbar. Dock kräver den lite engagemang och tankearbete. Men ämnet är oundvikligen 'smalt', inte så många (knappt några alls) känner till metoden. Det skulle behövas ytterligare några eldsjälar för att få sajten att blomma upp igen. Kanske kommer de så småningom!

……………………………………
Sajtvärd: Andar, Änglar & Demoner / Knackningsterapi
                      Hemsida: www.astromantra.se/

JRSN
11/5/20, 11:26 PM
#40

Torsdag 5:e november. Har inte så mycket att säga idag. Återkommer!

……………………………………
Sajtvärd: Andar, Änglar & Demoner / Knackningsterapi
                      Hemsida: www.astromantra.se/

JRSN
11/6/20, 9:39 PM
#41

Fredagen är här, den 6:e november. Hm, i efterdyningen av USA-valet så är videor som den här lätt hårresande. Menar mannen det han faktiskt säger? Sitter han och skryter rakt ut om att ha organiserat ett omfattande valfusk? Man måste häpna över detta! 😮

……………………………………
Sajtvärd: Andar, Änglar & Demoner / Knackningsterapi
                      Hemsida: www.astromantra.se/

  • Redigerat 11/6/20, 9:41 PM av JRSN
Annons:
JRSN
11/7/20, 8:50 PM
#42

7:e november 2020. Usch, november är inte min månad! Dagarna är extremt korta och nätterna desto längre. Dygnsrytmen rubbas oundvikligen. Försöker använda dagljuslampa för att förlänga dagsljuset och återta kroppens vanliga rytm. 5G-strålningen har nu utplånat stor del av mina krukväxter. Men hoppas hitta andra som är mer tåliga mot detta gissel… 😝

……………………………………
Sajtvärd: Andar, Änglar & Demoner / Knackningsterapi
                      Hemsida: www.astromantra.se/

JRSN
11/8/20, 11:07 PM
#43

Söndag 8/11. Kommer iFokus få ny energi och livas upp igen? Svårt att sia om, det går oerhört trögt, inte bara på min sajt. Man får hoppas att nya personer letar sig in som kan vitalisera flödet och komma med nya infallsvinklar.

……………………………………
Sajtvärd: Andar, Änglar & Demoner / Knackningsterapi
                      Hemsida: www.astromantra.se/

JRSN
11/10/20, 6:44 PM
#44

Tisdagen den 10:e november. Missade gårdagens anteckning, jag var helt enkelt trött och somnade till filmen 'Alexander' (den store). Månaden har nästan nått till sin mittpunkt, vilket är bra. Mörkret är rätt tungt. December brukar rulla på lite bättre med juleljus och dekorationer.

……………………………………
Sajtvärd: Andar, Änglar & Demoner / Knackningsterapi
                      Hemsida: www.astromantra.se/

  • Redigerat 11/10/20, 11:06 PM av JRSN
JRSN
11/11/20, 11:25 PM
#45

11/11 - Onsdag. På 'Elitnivå' börjar man nu tala om begreppet 'The Darkest Winter'. Vad betyder detta? Är det en kod för något som vi ännu inte känner till? Tycks vara en genomgående trend att saker och ting skall planeras i förväg och folket lydigt skall finna sig i beslutet. 'The Darkest Winter'; det låter i alla fall inte som något positivt. Men, allt är inte hugget i sten. Vi får se!

……………………………………
Sajtvärd: Andar, Änglar & Demoner / Knackningsterapi
                      Hemsida: www.astromantra.se/

JRSN
11/12/20, 11:57 PM
#46

12:e november. Trött, behöver gå och lägga mig bums. Återkommer! 😇

……………………………………
Sajtvärd: Andar, Änglar & Demoner / Knackningsterapi
                      Hemsida: www.astromantra.se/

skina
11/13/20, 12:40 PM
#47

11/11.
Jag råkar titta på klockan exakt 11:11, den 11/11.
På kvällen när jag går och lägger mig sveper en energi in och jag känner att den är kosmisk och god.
Så gör jag en liten anderesa, den första på länge, och en apa kommer för att följa mig på min resa.
Jag söker Moder Jord och hon visar sig som ett "The Tree of life", som hon själv döpte om till "The Mother of All" första gången hon kom till mig.
Hon hade bytt omgivning och det såg ut som den Afrikanska savannen, med högt gräs.
Jag hälsar henne med att lägga pannan mot hennes stam och hennes lugna och kärleksfulla energi sprider sig i min kropp.
Jag sätter mig med ryggen mot stammen och apan hoppar upp i trädet, jag blickar ut över savannen och ser en vacker man komma mot mig och sveper med sina armar i det höga gräset. Jag har inte säkrat denna nya plats och han kommer objuden, men jag hälsar vänligt.
Apan börjar tjattra och visa tänderna i trädet.
Jag tappar intresse för nykomlingen och förstår att denna besökare ska jag inte ödsla energi på.
Ett nytt test.
Han förändras till något sorts fult monster och jag är ff ointresserad och tackar apan för varningen. Den objudne besökaren försvinner och mina egna andedjur sluter upp, Vargen och Tigern.
Jag är glad över återseendet och hälsar dem hjärtligt.
När jag tackar apan för att beskyddet och lämnar platsen får jag visionen av en orm.
När jag efteråt googlar ormens betydelse så upptäcker jag att ormen också är en symbol för Moder Jord och apan står för att det är dags att göra plats för mer skratt och bus i mitt liv.
Tack för budskapen.
Ha en rolig helg alla därute :)

  • Redigerat 11/13/20, 12:45 PM av skina
JRSN
11/13/20, 7:20 PM
#48

#47: Jag tolkar detta som att jorden, moder jord, har möjlighet att gå in i en ny tidsera med mer harmoni, lek och glädje. Det vore mycket välkommet! 😀 🌍

……………………………………
Sajtvärd: Andar, Änglar & Demoner / Knackningsterapi
                      Hemsida: www.astromantra.se/

Annons:
JRSN
11/13/20, 10:35 PM
#49

Fredagen den 13/11. Funderar lite kring argumentationsteknik. Få se om jag lyckas bena ut lite av det jag upplever som ett problem i frågan. Ska klura på det.

……………………………………
Sajtvärd: Andar, Änglar & Demoner / Knackningsterapi
                      Hemsida: www.astromantra.se/

JRSN
11/14/20, 10:32 PM
#50

Känner lite för att skriva en bok. Men vad ska den handla om? I dagsläget har jag tyvärr inte en susning. Det känns dock som att någonting inom mig vill ut. Få se vad det kan bli. 🌻

……………………………………
Sajtvärd: Andar, Änglar & Demoner / Knackningsterapi
                      Hemsida: www.astromantra.se/

JRSN
11/15/20, 10:34 PM
#51

Söndag 15 nov. Blåsigt ute och mörkt, typiskt november. Försöker samla tankarna men kommer inte fram till något vettigt. Funderar vidare… 🤔

……………………………………
Sajtvärd: Andar, Änglar & Demoner / Knackningsterapi
                      Hemsida: www.astromantra.se/

JRSN
11/16/20, 11:45 PM
#52

Måndagen den 16:e november. Vad är det myndigheterna vet som inte vi vet? Hur kan man vara så extremt bombsäker på att tagna åtgärder är de rätta? Tror mig veta svaret på detta men kan inte säga något säkert om saken. Likt en politiker så får jag komma med svepande antydningar som pekar lite vart som helst och inte säger så mycket. Vem blir klokare på det? Inte någon!

……………………………………
Sajtvärd: Andar, Änglar & Demoner / Knackningsterapi
                      Hemsida: www.astromantra.se/

JRSN
11/17/20, 11:07 PM
#53

Det är tisdag den 17/11. De allra flesta i Sverige är helt eniga om att Trump är en idiot, Putin en diktator och Al-Assad i Syrien en despot som försöker ta kål på sin egen befolkning. Men - hur informerade är vi egentligen i vårt land? Är våra nyhetsmedia trovärdiga kunskapsförmedlare? Kan det vara så att vårt lands utveckling har sackat efter, rejält under de senaste 50 åren?

Sverige står som sagt inför en mycket smärtsam 'självrevision'. Saker och ting som vi trott kommer att visa sig vara något helt annat, inom en mycket snar framtid. Vi kommer att behöva vända upp och ner på fler än ett begrepp. Hela denna process kommer att vara en både lång och mindre behaglig resa…

……………………………………
Sajtvärd: Andar, Änglar & Demoner / Knackningsterapi
                      Hemsida: www.astromantra.se/

JRSN
11/18/20, 10:51 PM
#54

Vi har onsdag den 18:e november. Mörkt och ruggigt, man går inte ut om man inte absolut måste (har inget med något virus att göra). Elon Musk var nyligen i Sverige och 'drog på sig Corona'. Han gjorde inte mindre än 4 coronatest på samma dag varvid 2 var positiva, 2 negativa?! Slutsats av det; dessa PCR-test är inte bara bristfälliga utan fullkomligt värdelösa! Helt uppenbarligen fyller testerna andra syften än att påvisa smitta. Det kan vara något att begrunda!

……………………………………
Sajtvärd: Andar, Änglar & Demoner / Knackningsterapi
                      Hemsida: www.astromantra.se/

JRSN
11/19/20, 9:46 PM
#55

Torsdagen den 19/11. Lång dags färd mot jul. Hur blir julen i år? Kanske inte fullt så munter som tidigare år. Inget är ju som det har varit och tiderna har förändrats. Kanske blir det en kontemplativ jul?

……………………………………
Sajtvärd: Andar, Änglar & Demoner / Knackningsterapi
                      Hemsida: www.astromantra.se/

Annons:
JRSN
11/20/20, 11:40 PM
#56

Fredag 20:e november. Det är svårt att föreställa sig hur år 2021 kommer att bli. Det innevarande året blev ju, bokstavligen, 'pestens år' i betydelsen att det kinesiska året var råttans år (och det är att nedvärdera råttorna). Sen kan man verkligen diskutera huruvida någon verklig 'pest' ägt rum eller om det helt och hållet varit ett 'politiskt virus'. Så vad kan man förvänta sig av året 2021, blir det kanhända ett uppenbarelsens år, ett avslöjandets år?

……………………………………
Sajtvärd: Andar, Änglar & Demoner / Knackningsterapi
                      Hemsida: www.astromantra.se/

JRSN
11/21/20, 11:21 PM
#57

21/11- Lördag. 'En dag av mörker och töcken', minsann. Det är som i Bibeln. Men snart kommer en ny tid med ljus, glädje och framtidshopp. Det tror jag.

……………………………………
Sajtvärd: Andar, Änglar & Demoner / Knackningsterapi
                      Hemsida: www.astromantra.se/

JRSN
11/22/20, 11:33 PM
#58

Söndagen den 22/11. Jag får inte mycket gjort som jag kanske skulle vilja. Det är svårt den här tiden på året. Men kanske är det inte viktigast att vara 'produktiv', utan att hålla näsan ovanför vattnet, så att säga. Tids nog blir det en mer kreativ period. Allting går i vågor och i cirklar.

……………………………………
Sajtvärd: Andar, Änglar & Demoner / Knackningsterapi
                      Hemsida: www.astromantra.se/

skina
11/23/20, 1:04 PM
#59

Som jag skrev förut så är det något som pågår inom många mediala människor nu.
2014 hamnade jag i ett sådant här stadie också, där jag känner att något händer. Att jag hade känslor av att vara inlåst fast jag gick i skogen med hunden minst en timme om dagen, kände mig ensam fast jag hade fullt av folk omkring mig och var allmänt missnöjd med allt.
Jag insåg att något skedde med mig och förstod att jag bara ska försöka "sitta i känslan" och se vad som kommer.
Jag gick till en peruansk shaman och säger att jag har känslor jag inte brukar ha och vet inte riktigt vad jag ska jobba med osv framöver.
Hon svarar: "Din själ växer och om 8 mån kommer du veta vad du ska göra".
Efter 8 mån öppnade jag en restaurang i Spanien :)
Jag tror detta drabbar alla och vi kallar det medelålderskris, livskris osv
Men jag tror också att det kan vara så att mediala människor drabbas lite hårdare för att vi är öppna och det är meningen att vi ska utvecklas.

Kan det vara något sådant som sker med dig också nu?
Jag vet flera mediala som har "grävt ner sig" lite i sig själva, inkl jag själv.
Min själssyster sa igår att hon vaknade med tanken att livet inte är så värst meningsfullt.
Hennes lösning är att försöka vara kreativ och titta på underhållande filmer osv.
Jag "cocoonar" mig lite, går upp lite i mig själv och "vilar" lite i känslan.
Läser Pablo Coelho och hans kloka input på livet, eller ja lyssnar på ljudböcker av honom.

Du pratar en del om vad som är agendan bakom corona och vad de som styr världen är ute efter.
Har du tänkt tanken att det kanske är andra krafter bakom detta, att det kanske är för att styra in världen på en bättre bana?
Är det för att människor en chans att hinna tänka och känna, ändra värderingar och hitta sin rätta väg :)

JRSN
11/24/20, 12:12 AM
#60

#59: Du kan absolut ha rätt i det du säger. Man tror kanske ytligt sett att det är vissa grupperingar som arbetar i kulissen med sina agendor. Och så kan det kanske vara, men samtidigt kan högre krafter vara verksamma och använda sig av tidens skeenden för att styra in världen i en bättre riktning.

Kan hända att jag har en uppgift framöver, även om jag inte ser den just nu. Jag är lite brydd över alla underliga skeenden och tiderna vi lever i. Det är ganska tydliga signaler som kommer från andliga personer på olika håll, ändå är det svårt att ta till sig. Jag vill fly till 'lallaland' men försöker frenetiskt att hålla mig på banan. Ingen akut kris men lite bekymmersamt.

Hur fungerar man när det verkligen gäller? Dessvärre så vet man väl inte det förrän läget blir skarpt. Jag har en positiv framtidssyn trots allt!

……………………………………
Sajtvärd: Andar, Änglar & Demoner / Knackningsterapi
                      Hemsida: www.astromantra.se/

skina
11/24/20, 12:01 PM
#61

Kanske är din uppgift bara att sprida kunskap och kontakter, som du har börjat här. Kanske den bara är att sprida ljus omkring dig.
Jag tror ju inte att vi alla är en ny Buddha, men många bäckar små…

Jag hörde en bra sak för ett par dagar sen, att vi är som batterier. Vi måste ha en plus och en minus pol, för att vi ska fungera kreativt och inspirerat.
Har vi bara det ena eller det andra så fastnar vi i det och får inte helheten och uppskattar när det är bra.
Jag tror inget sätt att ta hand om dess "tillväxt" perioder är rätt eller fel, alla gör som de känner att de behöver göra och alla har SIN väg. MIN väg är inte rätt för DIG och vise versa..
Det tror jag är jätteviktigt, att vi inte ska säga åt andra hur det är, hur man ska göra och vad de behöver. Alla måste hitta sin egen väg :)

Spännande, berätta gärna vad du har fått för signaler från andra andliga människor :) Som jag sa så sitter jag ju lite i min lilla bubbla, just nu :)

  • Redigerat 11/24/20, 12:06 PM av skina
JRSN
11/25/20, 12:03 AM
#62

#61: Såklart att vi behöver hitta vår egen väg, men vi kan ju låta oss inspireras av andra. Tror inte jag kan säga exakt vilka signaler jag fått från andra andliga människor men jag kan nämna några källor:

Christina Grossi

Charlotta Rexmark

Valkyria Hundermak (Facebook)

Och så du själv förstås… 😉

……………………………………
Sajtvärd: Andar, Änglar & Demoner / Knackningsterapi
                      Hemsida: www.astromantra.se/

Annons:
Staffan
11/25/20, 9:10 AM
#63

Så intressant att få ta del av era tankar - tack för att ni delar med er.

// Staffan

  • Redigerat 11/25/20, 11:56 AM av Staffan
JRSN
11/25/20, 11:37 AM
#64

#63: Tack för besöket! 🌺 😊

……………………………………
Sajtvärd: Andar, Änglar & Demoner / Knackningsterapi
                      Hemsida: www.astromantra.se/

skina
11/25/20, 1:14 PM
#65

#61 Tack :)

Mina egna tankar som jag sitter och boar in mig med för tillfället cirkulerar kring alternativ livsstil, naturligt odlande mm

Jag har en stark känsla av att en förändring gror i många människor nu. Jag tror att corona kan ha påverkat denna förändring att ske snabbare och hos flera.
Vi har trots allt bara en jord och jag tror att många även är så trötta på alla kemikalier och gift som de öser över vår mat.
Money money money.

Jag har sett en hel del inspirerade dokus senaste tiden om sådant också och det har även varit på nyheterna en hel del om Tiny Living osv.

Våran lilla Bondgård och Kiss the Ground, på SVT play kan verkligen rekommenderas, som kan ge oss lite inspiration och nya tankar i höstmörkret :)

  • Redigerat 11/25/20, 1:18 PM av skina
JRSN
11/25/20, 5:53 PM
#66

#65: Ja, kemikalier och gifter är faktiskt ett större problem än nedskräpning och klimatpåverkan, även om de förstås har med varandra att göra. Vi har till exempel slentrianmässiga tillsatser i maten som läggs till vare sig de behövs eller inte. Läkemedelsindustrins kemikalier som går rakt ut i naturen ifrågasätts alldeles för lite. Det finns till övervägande delen, påstår jag, örter och naturliga läkemedel som är nog så bra och som inte förgiftar miljön.

Coronakrisen kan ha varit en 'katalysator' som bidragit till tanken på en nödvändig förändring.

Tack för tipsen om programmen i SVT play! 🌻

……………………………………
Sajtvärd: Andar, Änglar & Demoner / Knackningsterapi
                      Hemsida: www.astromantra.se/

JRSN
11/27/20, 11:31 PM
#67

Fredagen den 27:e november. Information kommer in i rasande fart från olika håll. Det händer onekligen mycket, två diametralt motsatta 'världsbilder' står mot varandra. Den ena sidan har all materiell makt, alla resurser, alla media, alla vetenskapliga data. Den andra sidan har - sanningen?

……………………………………
Sajtvärd: Andar, Änglar & Demoner / Knackningsterapi
                      Hemsida: www.astromantra.se/

JRSN
11/28/20, 11:18 PM
#68

Lördag 28/11. God kväll. Lite av en mellandag för mig så jag har inget att säga för närvarande. Men jag är snart tillbaka med nya tankar.

……………………………………
Sajtvärd: Andar, Änglar & Demoner / Knackningsterapi
                      Hemsida: www.astromantra.se/

JRSN
11/29/20, 11:00 PM
#69

Söndag 29/11. Hur stor är risken att elnätet plötsligt havererar, resulterandes i total mörkläggning, bokstavligt talat? Större än vi kanske tror, inte i första hand på grund av överbelastningar utan genom medvetet sabotage. Det finns uppgifter om att nästa 'terrorattack' kan ta sig sådant uttryck. Självfallet då inte genom någon liten obskyr gruppering utan genom dold statsterror i kollossalformat. En hackerattack som förstås skylls på någon oskyldig stat. Hoppas vi slipper det, dock. Att frysa och famla runt i mörkret är inget kul.

……………………………………
Sajtvärd: Andar, Änglar & Demoner / Knackningsterapi
                      Hemsida: www.astromantra.se/

Annons:
JRSN
11/30/20, 11:25 PM
#70

Måndag 30/11. November är avklarad, det jobbiga mörkrets månad. Nu kommer december som brukar vara lite lättare. Juleljus dyker upp som i någon mån skingrar mörkret. Men, som ni kanske hört så går det rykten om att strömmen skall stängas ner. Om det kommer ske är förstås osäkert men årets julklapp är som bekant - 'Stormköket'! Hm…! Lägg lite tid på att ha en bra Krisberedskap för hushållet. Bara några enkla saker kan radikalt förbättra en annars småjobbig situation.

……………………………………
Sajtvärd: Andar, Änglar & Demoner / Knackningsterapi
                      Hemsida: www.astromantra.se/

iFokus är ett nätverk av intressesajter om allt mellan himmel och jord
Staffan
12/1/20, 9:06 AM
#71

#70 Håller med dig om att november är jobbigare än december. Om man liknar året vid en vanlig vecka känns december lite mer som en fredag… :)

(Att tända levande ljus tycker jag är ett bra och enkelt sätt att göra den här tiden på året lite bättre.)

JRSN
12/1/20, 10:02 AM
#72

#71: Mysigt med levande ljus! Man kan se till att ha bra och säkra ljushållare dock. På 70-talet var de flesta av trä och mer än lovligt vingliga! ⭐🌟🌠

……………………………………
Sajtvärd: Andar, Änglar & Demoner / Knackningsterapi
                      Hemsida: www.astromantra.se/

JRSN
12/1/20, 11:17 PM
#73

Tisdagen den 1:a december. Trodde idag att jag hade tappat eller blivit rånad på min plånbok. Det ledde till en språngmarsch hemåt vilket avslöjade min erbarmligt dåliga kondition. Plånboken låg mycket riktigt kvar på hyllan i hallen. Så kan det gå om man har huvudet under armen… 😜

……………………………………
Sajtvärd: Andar, Änglar & Demoner / Knackningsterapi
                      Hemsida: www.astromantra.se/

Staffan
12/2/20, 7:56 AM
#74

#73 Du har tur du som har huvudet kvar i alla fall… :)

JRSN
12/2/20, 12:01 PM
#75

#74: Jag är inte till hundra procent säker…! 🙉

……………………………………
Sajtvärd: Andar, Änglar & Demoner / Knackningsterapi
                      Hemsida: www.astromantra.se/

skina
12/2/20, 12:54 PM
#76

"Alla människor behöver plus och minus som ett batteri", läste jag i Coelhos bok, "har vi inte minus, så uppskattar vi inte plus".

Börjar lyssna på en annan bok och kommer på tanken att oftast, närpå alltid, är det något drama, en skurk, en resa eller någon sorts förändring.
Att bara läsa om någons perfekta lugna liv är inte så spännande.

Så kom då dagens filosofiska tanke..
Hm, det kanske är därför Jorden finns, andevärlden fick tråkigt, vi är deras Live TV :)))

  • Redigerat 12/2/20, 2:08 PM av skina
Annons:
JRSN
12/2/20, 4:36 PM
#77

#76: Haha, måste vara en riktig såpopera för dem då! 😄

Jag skulle tro att i ett större perspektiv så växlar vi mellan 'aktion' och 'stiltje'. Ibland vill vi att det händer något, så vi uppsöker spänningen i jordelivet och därmed även faran. Ibland vill vi bara vila och uppsöker då mer andliga dimensioner, där begreppet 'fara' inte existerar. En bok eller en film är väl som ett slags 'substitut' för fara; vi får en känsla av det skrämmande men är egentligen helt trygga (hemma i vår soffa).

……………………………………
Sajtvärd: Andar, Änglar & Demoner / Knackningsterapi
                      Hemsida: www.astromantra.se/

JRSN
12/2/20, 11:25 PM
#78

Det är onsdag den 2/12. Temperaturen kryper neråt men ännu står olivträdet kvar på balkongen. Trädet gillar inte att vara inne så jag väntar in i det sista, tills frosten är oundviklig. Jag planerar min oskrivna bok, i huvudet, men bör kanske börja med några stödanteckningar så småningom.

……………………………………
Sajtvärd: Andar, Änglar & Demoner / Knackningsterapi
                      Hemsida: www.astromantra.se/

JRSN
12/5/20, 6:39 PM
#79

Söndagen den 5/12. Det lackar mot jul men har ännu inte satt upp julstjärnan, smärre skandal. Men vänta bara, snart hänger den där, kanske framemot tredje advent. De vill sätta upp en ny elmätare hos mig (igen), vad skall inte allt detta kosta skattebetalarna. För man ska ju inte inbilla sig att elbolagen själva står för kalaset. Syftet med elmätarna? Kanske så att det ska bli enklare att stänga ner användare (som inte uppfyller vissa krav). Så krasst tänker jag.

……………………………………
Sajtvärd: Andar, Änglar & Demoner / Knackningsterapi
                      Hemsida: www.astromantra.se/

JRSN
12/9/20, 11:09 PM
#80

Onsdag den 9:e december. Jag hinner inte riktigt med det jag vill göra på den här sajten. Det händer för mycket på olika plan just nu, behöver fixa så att jag håller samman tillvaron och kan ordna upp där hemma. Men misströsta inte, förr eller senare kommer nya tankar och erfarenheter, var så säkra! 😊

……………………………………
Sajtvärd: Andar, Änglar & Demoner / Knackningsterapi
                      Hemsida: www.astromantra.se/

Staffan
12/9/20, 11:13 PM
#81

#80 Saker tar tid, inte svårare än så :)

JRSN
12/10/20, 8:44 AM
#82

#81: Tack Staffan! 🌺

……………………………………
Sajtvärd: Andar, Änglar & Demoner / Knackningsterapi
                      Hemsida: www.astromantra.se/

Staffan
12/10/20, 9:17 AM
#83

"Ett liv fyllt av måsten, mynnar bara ut
i ett ända stort borde ha gjort"

Tycker inte någon ska känna att de måste eller behöver vara aktiva här, det är mycket bättre ott man skriver när man tycker att det passar en själv.

Jag är glad om jag får ta del av dina tankar även fortsättningsvis - när det passar dig att dela med dig av dom.

// Staffan

Annons:
JRSN
12/16/20, 4:44 PM
#84

Vill bara tala om att jag är 'kvar på banan' trots osedvanligt låg aktivitet. Jag tror att jag behöver en stabil 'miljö' för att kunna producera något. När nu samhället är i obalans (vilket jag hävdar) så blir skapandelusten lidande. Mina tankar går åt andra håll och sajten kommer oundvikligen i andra hand. Men allting går i cirklar och förr eller senare bör väl den kreativa ådran infinna sig igen. Det är min utgångspunkt i alla fall. 😊

……………………………………
Sajtvärd: Andar, Änglar & Demoner / Knackningsterapi
                      Hemsida: www.astromantra.se/

Magi-cat
12/16/20, 8:36 PM
#85

#84 Ingen är lika aktiv hela tiden. Ta det lugnt, det är lite låg aktivitet lite varstans på iFokus nu!🌸🌼🕯 Och snart är det jul! 🎄


"Freden måste komma först. Gör den inte det, min vän, kommer inget efter den."
💓 Sajtvärd på Fenomen, Hjärnan, Kulturtant, Oförklarade fenomen

  • Redigerat 12/16/20, 8:39 PM av Magi-cat
JRSN
12/16/20, 10:56 PM
#86

#85: Kloka ord av den magiska katten! 😊 Tack!

……………………………………
Sajtvärd: Andar, Änglar & Demoner / Knackningsterapi
                      Hemsida: www.astromantra.se/

JRSN
12/25/20, 11:12 PM
#87

Juldagen 2020-12-25. Hm, iFokus är på något sätt roligt men dock ett ack så oförbätterligt sorgebarn. Vad annat att vänta ändå av ett forum. Jag visste det från första dagen men likväl tänker man; 'kanske den här gången ändå…

……………………………………
Sajtvärd: Andar, Änglar & Demoner / Knackningsterapi
                      Hemsida: www.astromantra.se/

Staffan
12/26/20, 4:12 AM
#88

#87 Vad visste du från första dagen JRSN? Att du skulle ge upp nu?

JRSN
12/26/20, 4:17 AM
#89

#88: Att interaktion på forum innebär 'pajkastande' och ständiga besvikelser. Men jag har inte gett upp, inte än i alla fall.

……………………………………
Sajtvärd: Andar, Änglar & Demoner / Knackningsterapi
                      Hemsida: www.astromantra.se/

Magi-cat
12/26/20, 8:50 AM
#90

Ge inte upp! 🌼 Tiderna förändras. Ibland till det bättre.


"Freden måste komma först. Gör den inte det, min vän, kommer inget efter den."
💓 Sajtvärd på Fenomen, Hjärnan, Kulturtant, Oförklarade fenomen

Annons:
JRSN
12/29/20, 5:48 PM
#91

Tisdag 29:e december 2020. Är som bäst i färd med att ändra alla bilder till det nya formatet som iFokus har infört. Ett rätt tidsödande arbete. Men ok, kanske blir resultatet till och med bättre än innan, en liten tröst. Få se om skrivlusten kommer tillbaka därefter, det kan inte uteslutas. 😏

……………………………………
Sajtvärd: Andar, Änglar & Demoner / Knackningsterapi
                      Hemsida: www.astromantra.se/

Magi-cat
12/29/20, 5:49 PM
#92

#91 Bra gjort att du tar dig an det arbetet!


"Freden måste komma först. Gör den inte det, min vän, kommer inget efter den."
💓 Sajtvärd på Fenomen, Hjärnan, Kulturtant, Oförklarade fenomen

Staffan
12/29/20, 5:57 PM
#93

#91 Jag håller tummarna JRSN

// Staffan

JRSN
12/29/20, 6:59 PM
#94

#92 #93 Tack ska ni ha! 😊 🌺

……………………………………
Sajtvärd: Andar, Änglar & Demoner / Knackningsterapi
                      Hemsida: www.astromantra.se/

Maghan70
1/4/21, 9:02 AM
#95

#13: Ja kan ju vara så. Jag märker när jag får brist… kan få kramp i vaderna då och har allmänt lite mer negativa tankar, men så fort jag tar magnesium, så får jag nya krafter och är gladare.

Maghan70
1/4/21, 9:03 AM
#96

Trevlig liten dagboksidé tycker jag :)

JRSN
1/4/21, 6:00 PM
#97

#95: Jag knaprar mandlar som en galning och borde egentligen klara dagsbehovet på det. Men vem vet, det är ju också skillnad på 'intag' resp. 'upptag' av magnesium. Upptaget kan ju vara begränsat. 😊

……………………………………
Sajtvärd: Andar, Änglar & Demoner / Knackningsterapi
                      Hemsida: www.astromantra.se/

Annons:
Magi-cat
1/4/21, 6:14 PM
#98

#97 Choklad lär vara bra. 👍🙂🍫


"Freden måste komma först. Gör den inte det, min vän, kommer inget efter den."
💓 Sajtvärd på Fenomen, Hjärnan, Kulturtant, Oförklarade fenomen

JRSN
1/4/21, 6:22 PM
#99

#98: Det var ju en finfin ursäkt att få smaska i sig lite choklad också! 😄

……………………………………
Sajtvärd: Andar, Änglar & Demoner / Knackningsterapi
                      Hemsida: www.astromantra.se/

Magi-cat
1/4/21, 6:24 PM
#100

#99 Javisst, jag är väldigt noga med choklad. Öh, magnesium. 😁


"Freden måste komma först. Gör den inte det, min vän, kommer inget efter den."
💓 Sajtvärd på Fenomen, Hjärnan, Kulturtant, Oförklarade fenomen

skina
1/7/21, 11:35 AM
#101

God fortsättning gott folk :)

Jag har ff positiva tankar kring att corona och år 2020 har gett mänskligheten en paus från att springa omkring och stressa.
Att vi kanske har fått andra prioriteringar i våra liv, som hälsa, relationer, natur och små nära aktivieter ist för att fara omkring så mkt som vi har gjort innan.

Utöver jul och nyårsmys med nära och kära har jag renat min mammas hem i helgerna.
Hennes sjuka sambo har fått åka in på sjukhus och är i för stort vårdberoende för att komma hem igen. Han var mycket negativ de senaste åren och jag har fått rena flera gånger för att få en positiv energi i hemmet igen.
Jag hade ingen torkad salvia, så jag får köpa det när jag får möjlighet. Men jag bad ärkeänglarna om hjälp och spred ljus i hemmet. Gick från rum till rum och sveper (borstar) ut tung energi och blåser samtidigt. Antar att det ser lite roligt ut :)
Jag renade även mamsen, hon är ju givet påverkad också.
Jag fick göra en mindre rening dagen efter också, det är som att det sipprar fram lite från listerna och skåpen.
Sen upplevde jag att det behövdes mera glädje och kallade in mer lättsamma och rent fnittriga energivarelser, som vi kallar feer eller småänglar.
Det lustiga är att tunga energier påverkar luften och lukten i hemmet, man kan känna skillnaden omgående efter en rening.
Jag vet inte om ni andra har varit i kontakt med ert högre jag? Men jag har senaste åren lyckats ta ner energin från mitt högre jag till att omge min fysiska kropp. Jag upplever det som att luften spinner runt mig, medan jag står stilla i mitten. Vore spännande att höra om någon annan har haft liknande upplevelser.
Nå, jag kan iaf använda den energin till att liksom smälta bort tung energi, den rinner av som olja.
Min mästare Lord Kuthumi (Agrippa) ville också bli presenterad för min mamma när jag renade henne.
Jag upplever hans energi som något liknande Dalai Lama och Gandhi, han är oerhört stark och har en nästan barnslig och busig glädje som kommer fram ibland.
Så det var mina trassiga tankar efter julhelgerna :)

JRSN
1/7/21, 2:18 PM
#102

#101: God fortsättning! Inget ont som inte har något gott med sig. Coronaåret har tvingat fram lite introspektion, vilket inte skadar på sina håll. Speciellt många svenskar är alldeles för ytliga (för sitt eget bästa). Vi har rensat igen bland alla prylar, som samlar på sig. Det blir märkbart lättare att andas efteråt. Som hjälp för energierna har vi rökelsen Nag Champa.

Mitt högre jag märker jag av speciellt i lite djupare diskussioner med andra. Det liksom smyger sig in klokheter och visdomsord som jag normalt inte kan frammana. Alla har den gåvan men tänker kanske inte på det. Även från den mest materialistiske kan det plötsligt komma tänkvärda strofer…

……………………………………
Sajtvärd: Andar, Änglar & Demoner / Knackningsterapi
                      Hemsida: www.astromantra.se/

skina
1/7/21, 2:46 PM
#103

#101: Prova gärna att sträcka dig ut i tanken, ovanför ditt huvud, ungefär 0,5-2 meter eller något sådant.
Tänk dig lite som när du lekte "Blindbock" när du var liten. Du visste att de andra fanns omkring dig och försökte liksom känna var de var.
Annars håller du tanken liksom tom och öppen, om du förstår hur jag menar.

Berätta gärna om du provar och upplever något, det skulle vara roligt att höra om :)

  • Redigerat 1/7/21, 2:47 PM av skina
JRSN
1/7/21, 3:37 PM
#104

#103: Jag har prövat men ser endast en person i ljusa kläder som liknar mig själv. Det kan vara färgat av min egen världsbild, kanske. Fick också visionen av en 'komplementär verkan', dvs det högre jaget går in när jag själv sviktar och drar sig undan när jag har en kraftfull period. Det sista känns logiskt iofs. 😊

……………………………………
Sajtvärd: Andar, Änglar & Demoner / Knackningsterapi
                      Hemsida: www.astromantra.se/

Annons:
skina
1/7/21, 4:46 PM
#105

Men du kände ingen särskild energi?

Det här med energier är ju min "grej" så jag har ju lätt för att känna dem.
Alla har vi ju olika lätt för olika saker och du är lite mer "tänkaren" och jag lite mer "kännaren", så jag antar att det är logiskt att vi får olika input där också :)

JRSN
1/7/21, 6:19 PM
#106

#105: Just det, att känna igen olika energier är kanske inte min specialitet. Nej, kände inget särskilt vid tillfället. Men det är ju bara bra om man har olika inriktning på saker och ting. Man kan få olika perspektiv inom ett område vilket ger en bättre helhetsbild. 😊

……………………………………
Sajtvärd: Andar, Änglar & Demoner / Knackningsterapi
                      Hemsida: www.astromantra.se/

JRSN
2/25/21, 5:05 PM
#107

Torsdagen den 25/2- 2021. Som många kanske vet har en hel drös med olika dokument om Ufo-observationer och Ufo-material släppts. Det rör sig inte om tusentals utan miljontals dokument. Materialet daterar tillbaka till 1996 och kanske tidigare ändå. De som hela tiden hävdade att Ufo-rapporter var fejk och konspirationsteorier hade alltså - fel! Emellertid känns inte detta som något för mig att snöa in på, andra är nog bättre lämpade. Jag har hela tiden vetat intuitivt att Ufo-farkoster är verkliga, det har räckt för mig.

Ufo:s The Central Intelligence Agency Collection

……………………………………
Sajtvärd: Andar, Änglar & Demoner / Knackningsterapi
                      Hemsida: www.astromantra.se/

Background Below you will find a collection of CIA related UFO records. The Black Vault’s connection to the CIA in getting some of these UFO documents released goes back to 1996. Originally, the CIA would only release about 1,000 pages that had been previously disclosed after a FOIA court case in the 1980s. They neverRead More
  • Redigerat 2/25/21, 5:22 PM av JRSN
skina
2/25/21, 5:17 PM
#108

Torsdag är det idag :) Men vad spännande. Nej, jag har inte hört något alls, är helt insnöad för tillfället.

Du har inte lust att göra en liten artikel om det och länka till det du finner mest intressant?

JRSN
2/25/21, 5:26 PM
#109

#108: Hoppsan, lite veckovill här! 😇 Oj, det är ingen liten uppgift, det handlar ju om att läsa igenom hundratals dokument för att hitta något intressant. Tror hellre att jag ger en utmaning till andra att dyka ner i detta. 😉

……………………………………
Sajtvärd: Andar, Änglar & Demoner / Knackningsterapi
                      Hemsida: www.astromantra.se/

JRSN
3/1/21, 10:45 PM
#110

Få se om jag kan sammanfatta de senaste reglerna för att förhindra spridning av Corona: Vid besök på restaurang eller café bör besökare sitta ensam vid ett bord som är minst en meter från ett annat bord där det också sitten en ensam stackare som dock är kompis med den andra som sitter bredvid. Då de ju vill samtala med varandra eftersom de känner varandra så måste de skrika rejält för att överrösta det tredje grannbordet där de sitter fyra stycken vid ett bord, eftersom de inte hört talas om de nya reglerna och inte tittar på svensk dum-Tv. Kyparen eller servitrisen bör ha rikliga lager med munblöjor på sig och anmodas servera maten på en planka som sträcks fram, eftersom ett avstånd på två meter bör hållas mellan personer. Corona sprids märkligt nog inte via maten så den kan gladeligen förtäras, dock inte efter kl. 20.00 då kocken fått nog av alla galenskaper och gått hem till sig!

……………………………………
Sajtvärd: Andar, Änglar & Demoner / Knackningsterapi
                      Hemsida: www.astromantra.se/

  • Redigerat 3/1/21, 10:46 PM av JRSN
skina
3/3/21, 11:29 AM
#111

Ha ha.. Ungefär så.. Sverige är fantastiskt..

Annons:
JRSN
3/3/21, 5:41 PM
#112

Onsdagen den 3:e mars 2021. Förr brukade man se förbrukade kondomer slängda på gator och torg. Nu finner man använda 'munblöjor' (munskydd) i drivor på gatorna. Det börjar för övrigt bli riktigt grisigt överallt, renhållningen fungerar inte alls. Det är ett dåligt tecken som visar att vi håller på att bli ett u-land, en 'bananrepublik'. Vi har inga visioner kvar längre, allt tillåts förfalla.

……………………………………
Sajtvärd: Andar, Änglar & Demoner / Knackningsterapi
                      Hemsida: www.astromantra.se/

[ghostdoggy]
3/27/21, 3:27 AM
#113

#102: ååh nag champa..den har en sån underbar doft..dock renar jag inte med den rökelsen utan använder mig av reikin,palo santo och ärkeänglarna beroende på vad som ska rensas..skydd sätter jag dock inte upp själv utan det gör min mentor freja från andevärlden och hennes medhjälpare,d ritar magiska runor över fönster och dörrar osv..lika facinerande att se varje gång,händer dock bara när jag flyttar som jag kallar in det stora gardet =) el om jag hjälper någon annan att försegla ett hus el lägenhet,för man vill ju bara ha ljusa kärleksfulla varelser i sitt hem <3

[ghostdoggy]
3/27/21, 3:37 AM
#114

#112: d är faktiskt sjukt att se..vad är d som gör d så svårt att slänga dem i en papperskorg el att ta det med sig hem å slänga,börjar se likadant ute i skogen på somrarna,har alltid med mig en plastpåse på sommaren å tar med mig skräpet hem och slänger det ,men oftast är det fimpar å dryckesflaskor av olika slag..så fort vi köper nått så faller ansvaret på någon annan att ta upp det vi själva orsakar..d e faktiskt rubbat

JRSN
3/27/21, 9:21 AM
#115

#113: Det är ju som sagt 'intentionen' som är det viktiga i alla former av rening, inte exakt vilket redskap som används. Vad man använder sig av är nog helt upp till den enskildes preferenser. Den fokuserade tanken är oerhört kraftfull.

……………………………………
Sajtvärd: Andar, Änglar & Demoner / Knackningsterapi
                      Hemsida: www.astromantra.se/

JRSN
3/27/21, 9:24 AM
#116

#114: Troligen är det rätt många nu som är 'alienerade' från verkligheten. De befinner sig i en 'bubbla' och bryr sig väldigt lite om den yttre världen.

……………………………………
Sajtvärd: Andar, Änglar & Demoner / Knackningsterapi
                      Hemsida: www.astromantra.se/

[ghostdoggy]
3/27/21, 12:58 PM
#117

#115: det är sant,det är kraften inom oss som är tha power,resterande är bara verktyg för att uppnå det,vi alla har olika ritualer som passar oss bäst,själv tycker jag nag champa passar bäst till meditation el för en inre frid och harmoni och massa ljus överallt..är nog lite av en stearinljusgalning 😂 tur vi alla är olika till hur vi gör..skulle nog bli oerhört tråkigt om alla gjorde allt likadant

skina
3/29/21, 1:38 PM
#118

Det är många mediala människor som säger till andra vad de ska göra, som att en väg är rätt för alla.
Alla behöver vi olika och olika olika perioder.
Som jag sa tidigt när corona kom så hade jag fått till mig att det var meningen att mänskligheten skulle få en paus, stanna upp lite och "boa" in sig lite.
Lite filosofisk tid, stanna upp lite och välja en bättre väg.

Nu har jag hört att flera kanaler har fått samma budskap.
Så jag tror att det är precis det som är meningen att vi ska göra, en inre sökning, rening, healing.
Inte springa runt och jaga den utanför oss själva utan hitta den inom oss själva :)

Annons:
Upp till toppen
Annons: