Annons:
Etiketterparanormaltmagiritualerceremonier
Läst 1857 ggr
Ninatarot
2020-03-14, 06:47

Svart magi

Hur ställer ni er kring svart magi? Är det någon som har varit inne på det spåret på något vis? Eller har erfarenhet? Var inne i en affär en gång ( med andligt tema ) varpå kvinnan kassan sa att jag i mitt tidigare liv nog sysslat med svart magi och att jag varit ”busig”. Visste inte alls vad jag skulle svara på det. Men det kändes inte så jättebra faktiskt..

• Redigerat 2020-09-12, 16:56 av JRSN
Annons:
wildfire
2020-03-14, 10:23

Det finns flera former av svart magi den onda som riktar avsiktligt mot andra och det slår bara tillbaka på avsändaren.

Jag ägnar mig åt en annan form av svart magi, bannlysande magi  vilket innebär att sänds nåt sånt i min väg eller annans väg så når det inte fram man sätter helt enkelt stopp utan att rikta tillbaka det till avsändaren och låter universum lösa upp det.

Av någon anledning väcker orden svart magi nyfikenhet hos många och det här är inget man leker med och man ska ha rätt intention inte skada andra och hanterar man den formen av magi rätt är den ett fantastiskt redskap att ha.

Vi har även formen magi där man behöver åkalla lägre väsen under exempelvis en rening eller för att föra själsdelar tillbaka på plats igen med mera  och då öppnar man upp en portal till dom lägre astralplanen för ibland krävs mörker för att förgöra mörker och här måste man veta vad man gör för dom väsen som vi tillfälligt "lånar" in i vår dimension måste tillbaka till sitt plan och får inte finnas kvar här efter utfört arbete för det kan ställa till mycket oreda.

Lite kort förklarat i ett ämne som är väldigt stort men enkelt använder man svart magi ska avsikten vara god inte för att skada andra det slår bara tillbaka på oss med dubbel kraft och det här är en kunskap som kommer från andarna och dom delar inte med sig av den om dom ser att vi har fel avsikter  det är dom väldigt noga med 😎

Ninatarot
2020-03-14, 11:42

Spännande! Undrade bara för jag köpte en bok för ett tag sen som heter ’Vit magi för svarta stunder’ - den är super intressant och handlar just om att inte experimentera utan kunskap men att det finns magi som är för bra avsikter om man vill skydda sig. Där står det en massa besvärjelser man kan utföra, enkla sådana, för nybörjare alltså. Typ för att skydda sitt hem och sådana mindre komplicerade saker. Men att kvinnan sa så till mig i affären gjorde mig nästan skräckslagen, men kan förklara mina fobier för vissa saker. När jag var liten så hände det världens mest märkliga och läskiga sak. Jag låt och sov och så mitt i natten hörde jag världens brak ( alltså ett ljud som var ofattbart högt och skrämmande ) Jag hade precis drömt en mardröm om en mörk man som satt i en grotta i lotus position och sa ” det vilar en förbannelse över dig ” Precis då hör jag braket och vet ni vad det var?! Mitt TAK rasande ner. Alltså tjocka betong bitar så man såg upp i plankorna. Kan tillägga att vi bodde på en fin lägenhet på Södermalm så det var det sista man förväntade sig. Det flög överallt och hade kunnat landa på mitt huvud eller hals men det kom bara på fötternas ända och resten av golvet, men hålet var i mitten av taket. Det var helt dammigt när jag tände lampan och jag skrek på mamma och pappa att taket rasat ( dom hade inte hört ett ljud ) Fy så obehagligt det var.

JRSN
2020-03-14, 15:18

#0 I den här frågan skulle jag vilja citera mig själv. Detta är från tråden som tidigare berörde ämnet: Vad är en magiker?

"Det försigår en hel del diskussioner om vit respektive svart magi. Gränsen mellan dessa är en 'etisk' skiljelinje, som dock inte är så klart definierad. Men enkelt uttryckt så handlar vit magi om någon typ av andlig påverkan som sker med mottagarens samtycke och för dennes 'högsta bästa'. Svart magi går mer ut på att, på andlig väg, skada någon annan, mentalt eller fysiskt (och något samtycke sker förstås inte). Men det finns även gråzoner där magikern anser sig veta vad mottagaren behöver (eller förtjänar), och agerar på eget godtycke efter detta. Resultatet kan bli att såväl mottagaren som utövaren skadas och att okända följdverkningar manifesteras.

Det har sagts att svartmagikers verksamhet slår tillbaka på dem själva, jag tror det är sant. Det handlar dels om rena karmalagar, att det man ger ut förr eller senare kommer tillbaka till en själv, i exakt den form man gav ut det. Dels tror jag det handlar om upptagenheten av mörka tankar och negativa energier, som kommer att prägla den egna personen. I längden förstör svartmagikern för sig själv, för det mörka drar till sig det mörka och det negativa attraherar det negativa. I en sådan miljö som då uppstår så kommer vilken människa som helst brytas ner. Det är olyckligt för det kan ta mycket lång tid att bryta en sådan trend."

……………………………………
Sajtvärd: Andar, Änglar & Demoner / Knackningsterapi
                      Hemsida: www.astromantra.se/

Ninatarot
2020-03-14, 16:18

#3 - intressant, ska läsa tråden. Det du citerat av din egen text är ungefär exakt vad som står i boken. Men jag blev så nyfiken i och med gumman i kassan som sa sådär och sedan det som hände när jag var liten. Som att en liten del av det finns kvar hos mig. Men jag har för mycket empati för att vara svart magiker haha. Men som sagt, har tänkt mycket på det senaste månaderna och ska läsa tråden där också. Kul att se vad andra varit med om eller delar med sig av över huvudtaget.

JRSN
2020-03-15, 07:22

#2 Märkligt det där att taket plötsligt rasar, i en modern lägenhet! Men tydligen var du beskyddad på ett eller annat sätt. 🙂

……………………………………
Sajtvärd: Andar, Änglar & Demoner / Knackningsterapi
                      Hemsida: www.astromantra.se/

Ninatarot
2020-03-15, 10:59

#5 - Ja eller hur! Ingen trodde mig först när jag kom till skolan och berättade. Jag var helt fullkomligt skräckslagen. Jag fick det ju iof att låta som om hela taket rasat och man såg upp till grannarna haha men det var ju betong bitarna, jag räknar det som att taket rasat 😂 Och lägenheten var inte precis byggd samma år men en modern bostad liksom, inga konstigheter. Och hantverkarna och alla som kom dit för att se vad som hänt, dom såg ut som vandrande frågetecken. Ingen förstod någonting. Och där drömmen påverkade mig så mycket också. Alltså precis sekunden innan taket rasande så stirrade han på mig och sa ( som jag skrev förut ) att det vilar en förbannelse över mig. Dagarna efteråt tänkte jag på vilken änglavakt jag haft. Hade jag fått en sådan betong bit på halsen så hade jag inte suttit här idag. Jag minns att jag gick runt i lägenheten och stirrande mig blind på alla tak och letade efter eventuella sprickor, det var hemskt. Funderade på att tälta ett tag hahaha, men där sa min kompis ifrån och jag fick bo hos henne ett tag. Min pappa brydde sig knappt och sa” ja, det är väl sånt som händer” Mamma var helt hysteriskt och flög runt som en höna utan huvud. Så det var rena cirkusen där hemma. Ja nu vet ni min story. Skönt att skriva av sig lite bara. 😊

Annons:
wildfire
2020-03-15, 17:05

Alltså oj snälla  Nina jag vet inte riktigt vart börja  men ärligt jag kan inte känna någon som helst förbannelse med dig varken nu eller i nån annan tid tvärtom får jag en väldigt varm omtänksam känsla och jag går inte in närmare än så för den rätten har jag inte utan din tillåtelse  så jag stannar där och går inte in på dig privat 🌺

Jag behöver bara läsa allt det fina du skriver och gör för andra med tarot läggningar här på i fokus det är så otroligt fint så nej nej nej släpp tanken på att du skulle ha en förbannelse ❤️

Ska försöka förklara lite kort om förbannelse och har man en sån då går allt käpp rätt åt varmare breddgrader med precis allt man företar sig  så skulle du ha nåt sånt skulle du inte kunna komma så rätt och så fint med dina läggningar inte en chans.

Förbannelser går på ett helt annat plan och gärna genom generationer där någon lagt en sådan som sen följer en släkt i århundraden men det kan brytas och det är en av min och min guides uppgift genom vårt shamanska arbete att bryta så nästkommande och nutida generationer befrias och kan leva i fred och harmoni.

Det är en lång process att jobba sig tillbaka genom tider och finna kärnan vem och varför som uttalat den så det går jag inte in detaljerat på mer än att där upprättas en kommunikation med den anden som kan vara från vilket årtal som helst och sakta men säkert för man tillbaka generation efter generation så dom personer som far illa nu och även andar ska sägas kan lida får tillbaka sin rätt att vara fri och trygg.

När jag läser om vad personen sa till dig i butiken blir jag bara djupt bedrövad för sånt säger man inte till andra om man är seriös men tyvärr finns så många wannabes inom det andliga som gärna vill göra sig märkvärdiga med såna ord och skapa drama fast det inte alls är sant.

Jag är av strängaste åsikten att ska man förmedla något andligt så ska man kunna förmedla sådant som ingen annan kan känna till om oss inte en massa ytligt snack om tidigare liv och allmänt babbel som kan stämma in på vem som helst tvärtom det ska vara en bevisföring som håller för oss personligen.

När det kommer till taket så tänker jag som så att du har en stark energi och eftersom du gått i tankarna att ha en förbannelse så kom det upp i din dröm och drömmen är så viktig för så mycket så den ska vi ta på allvar men för det betyder den inte att du är utsatt för en förbannelse tvärtom jag tror snarare på att du har en stark energi som i sin tur påverkade och den som sa du har en förbannelse i drömmen var ditt eget undermedvetna som ville få dig in på andra tankar för det krävs så oerhört mycket att få en förbannelse och energin där kan ha vart en betydande roll i att taket gav vika men det kan också ha vart tillfällighet att det blev så dramatiskt ren otur i konstruktionen.

Jag vill att du släpper tanken på förbannelse för nej den har du inte och tro mig  här vet jag vad jag talar om för då skulle du inte ha godheten i dig som du har så andas lugnt och fortsätt med ditt fina andliga arbete det är mitt råd ❤️

Ninatarot
2020-03-15, 19:41

#7 - Tack! Dom orden betyder mycket för mig och mycket av min oro släpper. På tal om att allt isåfall skulle gått åt skogen och det du beskrev - så har det inte varit men jag kan tala om att jag inte haft dom lättaste 28 åren. Utan att gå in på detaljer så har jag bevittnat fruktansvärda saker som ingen ska behöva göra. Jag vill poängtera att jag absolut inte tycker synd om mig själv eller något i den stilen, men ibland har jag undrat vad jag gjort för att förtjäna vissa saker. Och då har tanken såklart slagit mig - drömmen! Att det är så det måste vara, har jag tänkt. Men nu känns det mycket bättre, tack fina du för det! ❤️ Jag är inne i någon konstig period just nu då jag intresserar mig extremt mycket för magi och diverse. Vad man kan göra om man har makten liksom. Och vem ger en person makt. Varför kan vissa och vissa inte.. hehe det är mycket funderingar. Mars månad är också är månad som jag inte är så förtjust i av många anledningar, därav alla konstiga tankar och snurr i huvudet. Jag får sådana idéer och kan påbörja projekt sent på kvällen när jag är så trött så ögonen snurrar omkring och håller på att torka ihop. Så något är det just nu som pågår i mitt huvud. Jag är som 10 personer samtidigt och hör minsta lilla ljud. Nu märker jag även att jag tappar tråden här hehe. Men intressant det du skriver, för jag har inte så mycket kunskap inom magi - området. Tack igen bästa du 🙏❤️❤️

Diana_Melbourne
2020-03-20, 09:06

Oj, vilken intressant fråga! Har läst inläggen med stark nyfikenhet eftersom jag inte har några svar, är för okunnig på området. Jag har däremot erfarenhet av tantra, som fungerar för mig men som också är lite för kraftfullt. Där pratas det ibland om vit, svart och röd tantra. Finns nog lite olika förklaringar till dessa uttryck beroende på vem som ger förklaringarna, men den svarta tantran ska gå ut på att påverka ens partner så att hen gör som påverkaren vill. Att s a s ta över partnerns kropp och då med hjälp av mörk energi. Så har jag fått det förklarat för mig. Kanske att svart magi fungerar på ett liknande sätt? Jag skulle i alla fall inte åkalla mörk energi på något sätt utan tar hjälp av ljus och sådant som symboliserar ljus. Jag tror inte att du har en förbannelse över dig Ninatarot! Du är för mycket ljusbringare för det. Däremot var takhistorien stark. Förmodligen har du goda beskyddare!

Ninatarot
2020-03-21, 20:02

#9 - Så känner jag också, alltså jag har inte så mycket kunskap kring det och har aldrig brytt mig särkilt mycket fören gumman i kassan sa sådär. Och då köpte jag boken som jag nämnde. Skulle aldrig ägna mig åt någon slags svart magi - men man kan ju säga att folk gör det dagligen utan att veta om det. Man hämnas, men det kommer alltid tillbaka till en i slutändan. Dessutom ganska elakt, även om man för tillfället tycker att någon förtjänar det. Däremot vet jag att det finns en kristall/sten som har dom egenskaperna, att kasta tillbaka dålig energi på någon som ”förtjänat” det. Det tycker jag är märkligt. Men den står inte bara för det, utan andra saker också som att stå på sig osv. Kommer inte ihåg vad den heter tyvärr. Men Tantra har jag aldrig hört talas om, spännande. Ska läsa mer om det. Det är alltid kul och veta. Min sambo skulle behöva en och annan uppläxning hahah ( missförstå mig rätt ) Nej men i ärlighetens namn så är svart magi eller liknande inget för mig. Tack för att du säger det! Men något är det med mig som inte ”stämmer” När min sambo var otrogen så visste jag tre veckor innan att något skulle hända så jag började må sämre och sämre, slutade i princip äta. Visste att han ljög men ville inte tro att det handlade om otrohet. Kan också poängtera att ingen av oss är ute och festar sent in på natten, vi är hemma människor och bägge är anti alkohol så det var inget sådant. Men jag kände ändå att det var något på jobbet. Tillslut var känslan så stark att jag började få upp detaljerade bilder i huvudet av en kvinna vid en speciell plats i närheten av där jag bor. Jag berättade det för honom och han sa ” sluta, fy vad du är läskig” och så gick han. Då fattade jag att det fanns fler ” bilder ” att hämta, så jag började koncentrerat fokusera på situationen och såg allting framför mig. Och tyvärr hade jag rätt. Jag visste till och med dagen när han hade avslutat förhållandet med henne. Och sa det till honom. För ingenting tydde egentligen på otrohet men min magkänsla var så stark att jag knappt visste vart jag skulle ta vägen. Vet inte varför jag berättar detta och det har ju inte med svart magi att göra men kan tala om att där och då i stundens hetta så kände jag att om man kan kasta krafter på någon så skulle jag nästan gjort det. Tur att man har ett gott förnuft 😆

Upp till toppen
Annons: