Annons:
Etiketterrymdenutomjordingarhybrideraliens
Läst 779 ggr
JRSN
1/30/20, 8:56 PM

Utomjordiska 'Bönsyrsor'

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

En viss typ av utomjordingar har insektoida drag och trekantiga huvuden med stora ögon. De liknar 'bönsyrsan' (praying mantis) och kan enligt uppgift vara vita, gröna eller bruna. De har någon form av matriarkat för det är kvinnorna som styr deras samhällen. De är högintelligenta och mycket högt utvecklade. De griper inte in aktivt i jordiska frågor utan agerar lite bakom kulisserna som en övervakande och rådgivande resurs. Endast ett fåtal har faktiskt sett dem.

Mantisfolket

Vi vet inte vad denna ras kallar sig så jag väljer uttrycket 'Mantisfolket', från engelskans 'The Mantis Race'. Om de är godsinta eller inte är svårt att veta. De har dock observerats i bakgrunden under s.k. 'abduktioner', där personer plockas upp i utomjordiska farkoster för undersökning och andra, något obskyra, aktiviteter. Eftersom de ofta har setts i samband med den illa beryktade rasen 'de grå', så ökar det inte trovärdigheten direkt. Emellertid kan man tänka sig att abduktionerna skulle vara 'sju resor värre' om inte mantisfolket övervakade det hela. De grå är föga kommunikativa så eventuella förhandlingar görs bäst med en närvarande 'mantis', detta uteslutande genom Telepati.

Från vilken dimension?

Informationen varierar om varifrån mantisfolket kommer från början. De sägs ha varit närvarande bland reptilfolket i Dracosystemet men det betyder förstås inte att deras ursprung är där. Mer sannolikt är att de agerat rådgivare på plats och att de tämligen lätt färdas mellan olika dimensioner. Deras bas lär vara långt långt upp i den universella hierarkin. Jorden och jordiska förhållanden är mycket primitiva energier för dem, därav att de inte gärna beblandar sig med människor. Hur deras flygande farkoster ser ut är också okänt, kanske är de inte alls i behov av farkoster.

Hybridprogram

Läste någonstans att mantisfolket är experter just på hybridteknologi, dvs inkorporation av AI-teknik med organiska väsen. Kanske är det därför just rasen de grå konsulterar dem, för att försöka utveckla sin egen art. Emellertid är de grå ursprungligen androider (maskiner) och kan kanske inte komma så långt på den vägen. Man kan reformera en maskin med organiska inslag hur långt som helst men till syvende och sist är det fortfarande en maskin. Den hybridras som redan existerar (på hemlig ort) är problematisk eftersom de mycket lätt kan kontrolleras av demoniska väsen.

Mer uppgifter behövs

Vet ni något om mantisrasen, har ni egna erfarenheter av detta folk? Det vore bra att få in lite mer uppgifter om detta eftersom vår allmänna kunskapsnivå tycks ganska låg. Men var dock beredda på att mantisfolket inte självmant delar med sig av sina hemligheter. De håller oss knappt för mer än djur och är troligen inte beredda att samverka på lika villkor. Jag kan ha fel förstås, man läser saker och tar lätt till sig intryck utan att själv få dem bekräftade. Den som törs kan ju göra en 'stjärnresa' till deras egen sfär. Själv är jag dock lite tveksam till att försöka.

……………………………………
Sajtvärd: Andar, Änglar & Demoner / Knackningsterapi
                      Hemsida: www.astromantra.se/

  • Redigerat 12/30/20, 7:16 PM av JRSN
Annons:
[Jbgs]
1/31/20, 6:57 PM
#1

Intessant detta med utomjordingar ! Helt klart är vi inte ensamma i universum! Å visst finns dem bland oss ! Visar sig ibland för vissa,som i sin tur drar sig för att berätta om sina upplevelser pga att de är rädda för att dumförklaras ! Å dem blir dumförklarade av många ! Frågan jag ställer mig då är ju att varför ska vi tveka på dessa människors berättelser? Varför skulle vi va ensamma i detta stora universum? Det är oändligt stort å det finns otroligt många planeter som skulle kunna innehålla liv ! Nä vi är inte ensamma ! Det finns helt klart många andra betydligt mer utvecklade än oss ! Är helt övertygad ! Har sett saker som människan inte är kapabel till än, fast det va 40år sen detta hände … finns många berättelser om upplevelser här i sverige. Och jag tror på dem ! Varför skulle nån hitta på det ? Nä vi är inte ensamma

JRSN
1/31/20, 9:16 PM
#2

#1 Bra sagt! Det är förstås en mängd olika utomjordingar därute och de meddelar sig regelbundet med människor, ofta dock väldigt subtilt. Många människor är även direkt 'besläktade' med utomjordingar, vilket är en vanlig orsak till att de får besök till att börja med. Men jag efterlyser mer berättelser av människor som har något att dela med sig av. Förstår att det inte är någon liten sak att be om, för detta kan vara både 'skämmigt', utlämnande och i vissa fall skrämmande.

Jag tror det är viktigt att vi börjar 'öppna upp' för den kosmiska gemenskapen, för tiden för att mötas närmar sig, även om jag inte vet när det skall ske. Att det finns olika kulturer därute i rymden ser jag som självklart. Förr eller senare kommer vi att ställas inför väldigt konkreta möten. Då är det förstås bra att vara informerad och mentalt förberedd på förekomsten av några av de mest frekventa 'besökarna'.

……………………………………
Sajtvärd: Andar, Änglar & Demoner / Knackningsterapi
                      Hemsida: www.astromantra.se/

Upp till toppen
Annons: