Borgvattnet och ett barnspöke
Min dotter ville fira sin 30 års födelsedag på Borgvattnets Prästgård. Vi åkte dit (4 st) 42 mil och hennes mamma kände omedelbart ett obehag där. För att göra en lång historia kort så gjorde vi ett besök i Blå Rummet på kvällen. Dottern med pojkvän gick in i garderoben för att skrämma upp sig. Jag gick och lade mig och slappade lite i sängen längst in till höger. Mamman lade sig i andra sängen. Rummet var nersläckt. Vi pratar lite om olika saker och hon säger "Ja, man kan ju inte framana nåt på beställning". Plötsligt skriker hon till och sade förskräckt med gråten i halsen "Nåt bet mig på handen!".
Jag tände lampan direkt och tog fram telefonen för att ta foto. Hon sträckte fram handen och visade. Tydliga bett i handen från ett barn! Se foto taget ca. 15 sek efter bettet.
Denna händelse förändrade hela vistelsen….klart värt ett besök även om jag tyckte det stundtals var obehagligt men samtidigt intressant.
Det finns uppenbart ett bett där och fler har vittnat om samma sak och jag kan bara känna sorgen med Borgvattnet att dom andarna aldrig får någon ro det här maler på hela tiden och det är en turistattraktion.
Andarna är inte en attraktion en del sitter fast andra inte och Borgvattnet är ett exempel på hur det drar turism inte undra på får dom inte ro och leva sina egna liv när människor hela tiden drar andarna till sig.
Det som behövs där på plats är att alla andarna får ro att dom får gå över på andra sidan utan att åkallas av nyfikna människor som drar dom tillbaka till det som gör ont för här skadar vi andarna.
Det finns en sorg och en historia bakom Borgvattnet den ska vi ta hänsyn till det har hänt mycket som på så många andra platser men vi måste släppa andarna fria vi har inte rätten att binda dom tvärtom dom ska skapa sig fria och inte bindas av vår jordiska bundenhet.
#0: Ja, platsen är välbekant och ökänd. Märkligt att präster tycks överrepresenterade i fråga om spökerier och drabbade platser resp. personer. Kanske stämmer deras teologiska världsbild inte överens med hur verkligheten faktiskt är beskaffad.
Just i 'blå rummet' lär en pojke spöka från och till. Kanske har han råkat ut för övergrepp eller blivit mördad. Ett problem med kända spökplatser är att de får ett 'underhållningsvärde'.
Därav kan det finnas grupperingar som motsätter sig att spöken på platsen får hjälp därifrån, vilket är olyckligt. Säkert ingen 'sinekur' att vara fast i en spöktillvaro.
……………………………………
Sajtvärd: Andar, Änglar & Demoner / Knackningsterapi
Hemsida: www.astromantra.se/
Det blev ett himla hallå på alla som bodde där den kvällen. Offret ville bo på hotell men vi avstyrde det.
Jag sov bra iallafall. Vaknade dock tidigt.
Det jag finner en oerhört djup sorg med är att den här gården och dom andar som finns där tvingas kvar. Jag har hört och läst om sen om det faktiskt är sant ska jag låta vara osagt men program som det okända och deras medium tilläts inte att föra över andarna i ljuset.
Varför jo för man tjänar pengar på det här och är det här sant är det för jäkligt för varje ande har rätten till frihet ingen av oss ska tvingas kvar för att tjänas pengar på av oss jordiska fysiska individer den rätten har vi inte över andarna.
Det här är en fantastisk gård med så mycket historia men som alltid ska media och internet med alla sina dokumentationer kameror och ljud i alla tider störa hur vore det om vi lämnade andarna ifred ? hur vore det om dom fick gå över på andra sidan finna ro och må bra istället med sina nära och kära istället för att vara fången och fängslad för evigt. Om vi går till oss själva hur skulle vi känna om vi tvingas kvar.
Gården skulle vara lugn inget skulle ske alla skulle vara hemma i lugn och harmoni ❤️
#4: Det låter oerhört beklämmande det du beskriver. Om det är sant förstås, men av allt att döma tycks det ju förhålla sig så att andar tvingas kvar på grund av någons snikenhet. En lösning är förstås att en 'spökfördrivning' utförs 'på distans', dvs att en ceremoni för platsen utförs men på annan ort.
Rent tekniskt är detta inget problem. Skillnaden är bara att utövaren av ceremonin beger sig till platsen 'i anden', i visualiserad form. Möjligen bör man dock ha någon slags koppling till platsen, risken kan annars vara att ingreppet blir opersonligt och godtyckligt.
……………………………………
Sajtvärd: Andar, Änglar & Demoner / Knackningsterapi
Hemsida: www.astromantra.se/
#5: Jag har suttit och sökt på det här om det verkligen är sant men jag får inga som helst träffar och jag vill lägga det samman med det okända att det var förutsättningarna för att dom skulle få spela in.
Nu snackas och skrivs det mycket på tokiga internet och förhoppningsvis finns ingen sanning i det här men gården lämnas aldrig ifred ande verksamheten får frodas människor kommer dit och stör håller dom kvar och tillbaka i sina jordiska liv.
Distansarbete kan vara bra många gånger och nu vet jag inte hur du jobbar och hur du kan koppla upp dig på platsen men om du kan prova jag gissar att du möter samma stora vägg som jag gjort i alla år det är en svår plats att tränga igenom med så många lager av energi både från fysiska och andarna så här räcker inte distans till det kan hjälpa för stunden men är kortsiktigt andarna tvingas snart tillbaka mot sin vilja något vi enbart kan bryta igenom på plats.
Det är en vacker gård med många minnen och händelser det kommer att kräva mycket tid och arbete för att nå igenom helt där så varje ande blir fri på riktigt det är min förhoppning för ingen ska tvingas fast så här skulle jag säga vi har en gemensam uppgift allihopa andarna ska släppas fri över på andra sidan ❤️