Onda krafter i aktion!
Barn är oförstörda och sensitiva, de plockar enkelt upp dolda budskap som är gömda i "vardagliga" företeelser. Videon visar exempel på barn som blir helt panikslagna när de hör vissa kommandon, förknippade med AI-enheter såsom G00gle, Alexxa, S!ri etc. Vilka satan!stiska inkantationer döljer sig i rösterna?
Det vill man nog inte veta! Tänk på detta när ni, i ren ovetskap, använder er av de här "tjänsterna". Otjänster?
……………………………………
Sajtvärd: Andar, Änglar & Demoner / Knackningsterapi
Hemsida: www.astromantra.se/
Eller så är det så simpelt som att barnen har ett äldre syskon, pappa eller annan person i sin närhet som tycker det är roligt att "busa" och be enheten att säga, spela upp eller slå på/av något som skrämt småttingarna så de associerar kommandot med att något - för de små barnen - otäckt kommer låta eller hända.
Jag menar att små barn blir skrämda av något en vuxen ser som harmlöst är inte direkt ett tungt bevis i min bok men det är bara min åsikt och jag vet redan att du inte kommer hålla med mig.
(Bara för att klargöra så är jag lång ifrån en TechBro själv, så jag är ingen vurmare för techjättarna.)
// Harley
#1: Låter lite långsökt i min värld men du kan förstås ha rätt. Frågan är varför man skulle göra sig sådant besvär, för att uppnå en mycket tveksam reaktion. Men kanske föräldrar/syskon gillar att skrämma små barn, vad vet jag.
……………………………………
#2: Långsökt att äldre syskon eller vuxna har humor som landar fel hos små barn?! Sure buddy, sure. Min teori är den långsökta här. 😂
Tack för ett gott skratt och trevlig helg!
// Harley
#3: Ha en trevlig helg!
……………………………………
Jag ställer mig inte främmande till det här barn är nåt så oerhört intuitiva speciellt som små innan dom blivit påverkade av dom vuxna och jag har sett såna här saker inte just det här men liknande dom reagerar så naturligt och okonstlat.
Däremot är filmsnutten för kort för att kunna avgöra men absolut ligger det något i vad det är för krafter som driver och nyligen jag tror det fanns på SVT var det en psykolog som uttalade sig om hur hjärntvättade vi blir av sociala medier ska se om jag kan hitta det och lägga in länk så det är uppenbart att det här är något som inte är bra för oss det är rena giftet för anden.
Det heter att teknik inte lyssnar av oss men jag har kommit på att det gör den visst har två webbläsare har även reklamfritt installerat men den startsidan där dyker det upp reklam jag inte ens googlat på men sagt högt för mig själv sen har reklam för olika saker dykt upp och det har hänt för många gånger för att det skulle vara tillfälligheter.
Allt från kläder till saker tapeter med mera det går inte lång stund så ligger reklamen där så nog är det mycket som är lömskt med tekniken och vem vad för makter som styr jo vi vet men jag väljer att inte skriva om dom och utveckla det här det nöjet ska dom inte få.
Jag kopplar bort en massa så som AI vill inte veta av skiten likaså Siri nu hette det nåt annat på min telefon och bluetooth flera standard appar med mera som jag inte vill ha inte för jag tror det hjälper men mer kan jag liksom inte göra.
Google använder jag ibland men i övrigt jag försöker få bort så mycket som möjligt känner mig inte bekväm alls med det här det finns alldeles för mycket skit bakom som helt enkelt vill hjärntvätta oss och jag googlade betydligt mer förr idag blir det inte lika mycket även om jag använder det så är det något jag känner i anden det här ska man vara varsam med min intuition ljuger aldrig och här kommer barnen in dom tvekar inte för deras ande är det självklart dom lyssnar och dom har inte heller kommit så långt i livet att dom tvingas på tekniken så vi har väldigt mycket att lära oss av barnens naturliga reaktioner.
- Redigerat 2025-07-10 03:12 av [solljust]
#5: Tack för ditt insiktsfulla inlägg. Den 'intelligenta' tekniken är illa i sig, den kan skada oss på många sätt. Men värre är förstås de dunkla andliga krafter som använder sig av sådan teknik för att påverka människors sinnen. Jag har lyssnat till videor som menar att vi endast sett en försmak av AI. Redan nästa år kan det, enligt uppgift, dyka upp 'digitala individer' som kommer att "göra anspråk" på höga positioner i samhället, utan att gå in på detaljer vad det kan handla om.
AI kan, enligt mig, inte ersätta människan, inte ens i närheten. Det som saknas är förstås den emotionella kapaciteten, empatin. Inte ens kvantdatorer klarar av detta. Kvantdatorer processar uträkningar oerhört snabbt men det existerar fortfarande ingen förmåga till empatiska, holistiska övervägningar. Hur ser då en empatisk dator ut, existerar den på något plan? Jag skulle vilja påstå att de har formen av tänkande biologiska organismer vilka motsvarar emotionella datorer. Så de finns redan, i form av biologiska hjärnor eller 'intelligenser'.
AI har endast förmågan att härma emotioner, känslor. Detta kan lura många!
……………………………………

#0: Jag tror att det är något i dessa ord, hur de låter/uttalas som påverkar barnen. Ungefär som ett mantra. Om ni förstår vad jag menar?
#7: Ja, någon slags påverkan tror jag definitivt äger rum.
……………………………………

#8: Yes!