Mystisk 'minnesmetall'!!
Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.
Metallen 'Nitinol' är en legering av ungefär lika delar nickel och titan. Den märkliga metallen kan deformeras men återtar snart sin utsprungliga form, i synnerhet när den uppvärms. Känner inte till någon kommersiell användning där metallen förekommer men innovationen finns säkerligen. Anklagelser om att videon skulle vara 'fejk' har framförts men egenskaperna är sannolikt äkta.
Är det denna legering som har setts i samband med Ufo-krascher, där strandade skepp har återtagit sin form vid deformation? Det handlar alltså inte om någon icke-jordisk metall, utan om en speciell kombination av vanliga grundämnen. Har vi bara skrapat på ytan här? Vilka fler märkliga material väntar i kulissen?
……………………………………
Sajtvärd: Andar, Änglar & Demoner / Knackningsterapi
Hemsida: www.astromantra.se/
- Redigerat 2025-06-14 18:16 av JRSN
Så spännande!
"Freden måste komma först. Gör den inte det, min vän, kommer inget efter den."
💓 Sajtvärd på Fenomen, Hjärnan, Kulturtant, Oförklarade fenomen
Förlåt att jag skrattar men det här var kul att se 🤣👍
Men åter till allvaret så skulle jag inte förvåna mig alls om Utomjordiskt använder sig av något i stil med det här fast det i deras värld är en helt egen utomjordisk metall som inte finns hos oss på jorden när deras farkoster återfår sin form men att det kan handla om något liknade men på jorden kan jag aldrig tänka mig att det finns däremot den här metallen kan vittna om att så många möjligheter finns som vi jordbor inte alls känner till och det är otroligt härligt och intressant 🛸😎
#2: Det lär vara väldigt vanligt med s.k. 'back-engineering'. Detta är att plocka sönder kraschade ufo-skepp i minsta pinal, varvid varje del analyseras minutiöst. Sedan använder man sig av kunskapen och skapar jordiska rymdskepp, fast med utvunnen utomjordisk teknik. Det lär ha startat redan under 40-talet eller så!
……………………………………
Sajtvärd: Andar, Änglar & Demoner / Knackningsterapi
Hemsida: www.astromantra.se/