Andar, Änglar och Demoner iFokus

Andar, Änglar och Demoner

LĂ€st 53 ggr
Staffan
2

Mejslat ur berget?

InbÀddat innehÄll kan anvÀnda tredjepartscookies och spÄrningsskript.

Hur Ă€r det möjligt att de hĂ€r byggnaderna (i indien) Ă€r huggna och mejsalde ur berggrunden? LĂ„ter ju helt otroligt

// Staffan

Staffan
2

(Helt ok om du tar bort trÄden; postade den hÀr pÄ sidan för att det Àr sÄ mÀrkligt att jag tÀnkte att det kanske passade in.)

Magi-cat
0

#1 Vad heter platsen i Indien?

"Freden mÄste komma först. Gör den inte det, min vÀn, kommer inget efter den."
💓 SajtvĂ€rd pĂ„ Fenomen, HjĂ€rnan, Kulturtant, Oförklarade fenomen

Staffan
1

"It's is in Chatrapati Sambhaji Nagar district of Maharashtra"

"Please note this was carved from top to bottom"

// Staffan

Magi-cat
0

#3 Tack.

Är det detta?

"A megalith carved into a cliff face, it is considered one of the most remarkable cave temples in the world because of its size, architecture, and sculptural treatment.[1] It has been called "the climax of the rock-cut phase of Indian architecture".[2] The top of the structure over the sanctuary is 32.6 metres (107 ft) above the level of the court below.[3] Although the rock face slopes downwards from the rear of the temple to the front, archaeologists believe it was sculpted from a single rock"

https://en.wikipedia.org/wiki/Kailasa_Temple,_Ellora

Staffan
2

#4 Ja, det skulle jag tro.

Besökte för mĂ„nga Ă„r sedan Petra i Jordanien som var fantastiskt, men det hĂ€r verkar vara snĂ€ppet vassare
 :)

Magi-cat
0

#5 Petra var sÀkert fantastiskt ocksÄ!

JRSN
2

#0: Tanken gÄr lite till 3D-printing, dvs att nÄgon slags gigantisk maskin lÄtit en laser eller nÄgot mejsla ut byggnationerna. Att det skulle vara mÀnniskor med mejslar och hammare som utfört detta verkar lite svÄrsmÀlt, för mig i alla fall.

SajtvĂ€rd: Andar, Änglar & Demoner / Knackningsterapi
                      Hemsida: www.astromantra.se/

Staffan
1

#7 Jag Ă€r med dig hĂ€r. Visserligen Ă€r dom mĂ„nga i Indien men att hugge ut det dĂ€r, nerĂ„t i berget. Man kanske alltid har kunnat vĂ€lja om man vill leva i framtiden eller det förflutna

JRSN
0

#8: Hm, hur tĂ€nker du dĂ„, att vĂ€lja mellan framtiden eller det förflutna? Är det en reinkarnationsgrej, dĂ€r man vĂ€ljer omstĂ€ndigheterna i sitt kommande liv?

SajtvĂ€rd: Andar, Änglar & Demoner / Knackningsterapi
                      Hemsida: www.astromantra.se/