Sumerisk kung i 'kryosömn'?
Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.
Berättelsen om kung Gilgamesh är relativt känd inom tidig historia. Det som videon ovan endast antyder, är dock att 'mumien' till nämnda kung har återfunnits. Det hårresande i sammanhanget är att kroppen inte är en mumie alls, snarare en helt bevarad kropp som inte brutits ner! Hur kan detta vara möjligt. Kanske hade den sumeriska kulturen en överlägsen teknik som inte är känd idag. Kompletterande videor kan finnas kvar därute för den som orkar leta.
Gilgamesh var inte en helt vanlig människa utan en 'halvgud', dvs han hade en mor bland ett utomjordiskt 'änglafolk' och en jordisk far (eller om det var tvärt om). Mot slutet av sin karriär kom han 'på kant' med den utomjordiska falangen. Ett förödande krig utbröt, ett krig som människorna förlorade. Straffet, enligt mig, är att Gilgamesh dömdes till att inkarnera som människa. Hans änglakropp försänktes i kryosömn och följande inkarnationer var såsom 'vanlig' människa.
I någon av de relaterade videorna kan man se en forskare som 'nyper' i skinnet på den vilande Gilgamesh. Huden är då inte hård och torr utan helt elastisk, som hos en levande människa. Är kungen programmerad att vakna upp en dag?
……………………………………
Sajtvärd: Andar, Änglar & Demoner / Knackningsterapi
Hemsida: www.astromantra.se/
Kryosömn, är det tänkt som ungefär det man ser i sci-fi som Star Trek, när man försätter t.ex. en besättning på en rymdfarkost i cryo stasis för att färden inte ska bli för lång? 🌝
"Freden måste komma först. Gör den inte det, min vän, kommer inget efter den."
💓 Sajtvärd på Fenomen, Hjärnan, Kulturtant, Oförklarade fenomen
#1: Ja, jag tror begreppet 'kryosömn' kommer just från Star Trek eller liknande serie/långfilm. I Star Wars är det kapten Han Solo som, mot sin vilja, försätts i kryosömn eller 'Carbonite Freeze' av den mörka sidan.
Är dock tämligen övertygad om att fenomenet är verkligt och att avancerade kulturer innehar teknologin att genomföra detta.
……………………………………
Sajtvärd: Andar, Änglar & Demoner / Knackningsterapi
Hemsida: www.astromantra.se/