När jag blundar
Hej!
Jag börjar känna mig lite tokig. När jag blundar,söker kontakt,så får jag fram bilder .. ibland rörliga bilder .. det är som att se genom en hushållsrulle.. långt därborta ser jag människor,hus. Har även hört mycket tydligt andar ”pratat” så som ”schyyy” och ”usch” ,saker har rört sig i hemmet . När jag ligger ner och slappnar av så känns det som man gnuggar en ballong emot håret,statiskt,kallt. Har även sett en liten flicka med röda ögon och även känt i sängen hur det har gått upp ”någon”. Även känt på rökdoft. Väldigt kort sammanfattat men jag vill veta vad jag har att göra med och om det jag ser är på riktigt .
#0: Hej Mickan85, naturligtvis är det du upplever på riktigt. Sen kan man förstås resonera kring vad 'på riktigt' innebär. Om man tänker sig att det upplevda är en fysisk företeelse så är det ju inte självklart. Det kan även vara någonting andligt som gör sig känt. Rent spontant så tänker jag att det är en eller flera s.k. 'jordbundna andar' som du förnimmer. Till exempel det där med rökdoften kan vara en avliden person som hade för vana att röka när han/hon levde. Men det kan lika gärna vara någon som upplevt en brand och kanske råkade illa ut.
Jag tror man kan utesluta demonisk aktivitet, som brukar visa sig som enbart psykiska förnimmelser el. problem. Om du vill/vågar så kan du försöka dej på en konversation med andarna. Detta genom att 'tänka' dialogen i huvudet snarare än att säga något högt. Ge akt på de svar som du då får och om det ges några ledtrådar kring omständigheterna. Tänk gärna i bilder.
Människor har väldigt olika syn på andar, el. spöken om man vill. En del tycker att det är kul att det 'rör sig' i hemmet, att det händer något. Andra blir mycket 'tyngda' av den ofta stagnerade energin. Rent generellt tror jag man bör försöka 'ta bort' jordbundna andar som man lever med i hemmet. Det blir liksom en konflikt av uppfattningar. De levande vill kanske renovera och utveckla hemmet medan jordbundna andar absolut vill ha det som det alltid varit.
Möjligheten finns förstås att det är skyddsandar du upplever men det verkar inte så på den beskrivning du ger. Jag skickar med några länkar om du vill försöka göra något själv åt saken. Du verkar ju definitivt tillräckligt medial.
Om du upplever dig själv som 'för mottaglig' så kolla in rubriken; 'Modererad paranormal perception' i medföljande länk:
https://andaranglarochdemoner.ifokus.se/discussion/1448781/vikten-av-personligt-skydd
Om du vill pröva själv att ta bort jordbundna andar så kolla in den här länken nedan:
https://andaranglarochdemoner.ifokus.se/discussion/1453048/hjalp-till-jordbundna-andar
Lycka till och återkom gärna med feedback!
Mvh, JRSN
……………………………………
Sajtvärd: Andar, Änglar & Demoner / Knackningsterapi
Hemsida: www.astromantra.se/