Andar, Änglar och Demoner iFokus

Andar, Änglar och Demoner

Etiketter: evolutionrymdenexistensplanperceptionandligtesoterisk
Läst 143 ggr
JRSN
4

Naturens basala krafter

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
Förhandsgranskning av bild 1 av 4
Förhandsgranskning av bild 2 av 4
Förhandsgranskning av bild 3 av 4
Förhandsgranskning av bild 4 av 4

Jag försöker ofta, med en dåres envishet, hävda att vissa fundamentala byggstenar saknas i den moderna vetenskapen. Ingen lyssnar eller är det minsta intresserad, tyvärr. Tror det beror på en övertro på den vetenskapliga dogmen, dvs att 'allt av värde måste komma från etablerade källor'. Det går dock att med enkla 'justeringar' pussla ihop de energier och byggstenar som saknas. När detta görs så faller allting på plats. Våra sinnen är till för att förnimma Universums materia och energier. De s.k. 'elementen' är sinnebilder för samma sak. Även människans 'chakran' visar de energicentrum som kroppen bär på och som även de speglar den befintliga materien.

Vi kan notera i bilderna att vissa begrepp ej har bekräftats officiellt. Det gäller till exempel naturens G-vågor, som jag menar utgör en konstant närvaro i allt som existerar. G-vågorna (gravitationsvågorna) flödar genom hela rummet och ger upphov till tyngdkraften samt livsenergin kallad 'Ki', 'Chi' och 'Prana'. Värt att notera är dock att dessa longitudinella vågor ständigt rör sig med en hastighet större än ljushastigheten. Den 'eteriska materien' utgör en slags tunna 'skal' runt vanlig materia. Eterisk materia är förknippad med det som kallas 'homeopati'. De partiklar som kallas 'neutriner' anser jag bära en viss massa varvid de också kan befinna sig i vila. Neutriner menar jag knyter sig till elektroner och de betingar det som är alla väsens nervsystem; känsel.

Lägg märke till att materia, sinnen, element och chakran alla fördelar sig parvis. Deras individuella energier har alla sina motsvarigheter.

……………………………………
Sajtvärd: Andar, Änglar & Demoner / Knackningsterapi
                      Hemsida: www.astromantra.se/

Magi-cat
1

Intressant det där.
Undrar just varför allt fördelas parvis?

"Freden måste komma först. Gör den inte det, min vän, kommer inget efter den."
💓 Sajtvärd på Fenomen, Hjärnan, Kulturtant, Oförklarade fenomen

JRSN
2

#1: Bra fråga. Troligen för att vi lever i 'Tvåfalden', motsatsernas värld. Det lär finnas koncept i en annan 'idévärld' som man kan kalla Tao eller Enheten. Men när dessa idéer tar klivet in i vår värld så måste de dela upp sig i svart och vitt, ljus och mörker, man och kvinna etc. Begreppet 'tvillingsjälar' kan tänkas utgå från det här förhållandet.

……………………………………

Mandra
1

#0: vi har ju pratat lite om det här förut…gick ju inte så bra
men problemet är att jag inte förstår de begrepp du använder (inte vetenskapens begrepp heller…saken är den att jag är urdålig på all naturvetenskap och är näst intill oförmögen att lära mig.
jag försöker förstå vad du säger, men det går inget vidare.
jag förstår nog inte heller vad jag ska ha denna kunskap till. :)

Mandra
0

#2: det där är inte riktigt sant…men jag orkar inte gå in på det

JRSN
2
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

#3: Huvudsaken är väl att du förstår dina egna begrepp. Det du skall ha kunskapen till är för att förstå Universums energier/materia och vad du själv valt för balans/inställning i fråga om de sinnen som förnimmer energierna.

Håller just nu på att revidera ett diagram som sammanställer allting. Det blir lätt rörigt pga alla parametrar. P.s, det som ser ut som 'yrken' i diagrammet är i själva verket endast 'intresseinriktningar'.

……………………………………

JRSN
1

#4: Rent grundfilosofiskt så tror jag att det stämmer.

……………………………………

Spiritwolfz
1

#5: måste ju säga att detta stämmer väldigt bra med verkligheten som jag ser det utifrån/innifrån mig själv

JRSN
2

#7: Tack så mycket. Det var väldigt kul att få ett erkännande av denna modell, det är jag verkligen inte bortskämd med! Man kan spinna vidare på detta system, om man orkar, och därigenom finna sin egen aktuella 'position' i tillvaron.

Men det kan man lugnt säga är något av överkurs. Läs mer här:

https://astromantra.se/kultur/diagram.html

……………………………………

R�tt person p� r�tt plats
JRSN
1

'Puffar upp' den här tråden, som förtjänar lite bättre publicitet. Naturens krafter är inte helt erkända av vetenskapen men det finns uppgifter som kompletterar så att bilden blir komplett!

……………………………………

Magi-cat
1

Det är väldigt intressant och mycket mer finns att upptäcka, lära sig och försöka förstå! (Om nu människan någonsin kommer att förstå alla sammanhang och samband. 🙂)

JRSN
1

#10: Jag är övertygad om att i stort sett alla sammanhang och samband går att skapa sig en rimlig bild av. Tekniken består i att liksom 'ställa frågor' till Universum och noga beakta de svar man får. Sedan låter man intuitionen lägga pussel med de bitar man fått ihop. Intuitionen presenterar möjliga lösningar, intellektets roll är därefter att utröna rimligheten, att göra en 'rimlighetsanalys'.

……………………………………

Magi-cat
1

#11 Inte lätt det där men fint skrivet och hoppfullt. Det behövs. 🙂