Annons:
Etiketterpersonlig-utvecklinghealingritualerperceptioninspiration
Läst 96 ggr
JRSN
2/8/23, 11:46 PM

Universums harmoniska frekvenser


Musik är inte bara musik, dess inverkan beror på i vilken frekvens den framförs. Frekvensen 432 Hz har traditionellt använts för att framföra musikstycken, men efter andra världskriget 'standardiserades' frekvensen till 440 Hz. Men frekvensen 432 Hz tycks favoriseras av människor, av naturen och även av Jorden själv. Med denna frekvens balanseras materien och det uppstår en behaglig harmoni.

Även frekvensen 520 Hz är speciell men där handlar det mera om solens energi, om healing på cellnivå. Frekvensnivåer är viktiga, den stora pyramiden i Giza lär ha kraftfulla vibrationsegenskaper. Nivån 432 Hz lär vara inbyggd i pyramidens geometriska struktur. Men det är i liten skala vi märker av tonernas magi. Jag har själv stämt om gitarren till 432 Hz för att se om det är någon skillnad. Spännande!

……………………………………
Sajtvärd: Andar, Änglar & Demoner / Knackningsterapi
                      Hemsida: www.astromantra.se/

  • Redigerat 2/8/23, 11:49 PM av JRSN
Annons:
Kreatia
2/9/23, 12:44 PM
#1

Fin information 😊👍 musik har definitivt en läkande och lugnande effekt. Beror förstås vad det är för slags musik. Hårdrock är ju inte så lugnande precis 😅

JRSN
2/9/23, 1:34 PM
#2

#1 Tack! Nej, hårdrock är inget för mig, oavsett vilket frekvens den spelas i. Passar kanske för tonåren förstås, då det ändå är rätt kaotiskt. Skulle tro att de använder 'viss musik' på varuhus och liknande, just för att skapa känslan "allt är möjligt". Det finns nog mycket att upptäcka inom musiken fortfarande; nya uttryck, nya musikstilar och nya därtill hörande danser. 🙂

……………………………………
Sajtvärd: Andar, Änglar & Demoner / Knackningsterapi
                      Hemsida: www.astromantra.se/

Magi-cat
2/23/23, 5:33 PM
#3

Vet inte om detta är den omtalade frekvensen, men vilsamt tycker jag i alla fall att det är. 🙂🎵


"Freden måste komma först. Gör den inte det, min vän, kommer inget efter den."
💓 Sajtvärd på Fenomen, Hjärnan, Kulturtant, Oförklarade fenomen

JRSN
2/24/23, 11:37 AM
#4

#3: Härligt! Men verkar vara svårt för valen att komma någonstans, svårsimmat där i rymden! ☺️

……………………………………
Sajtvärd: Andar, Änglar & Demoner / Knackningsterapi
                      Hemsida: www.astromantra.se/

Magi-cat
2/24/23, 11:53 AM
#5

#4 Eller så vill den stanna kvar i bild. 😄🐋

Ganska njutningsfylld bakgrundsmusik i alla fall, har lyssnat ett bra tag nu. Få se om jag blir harmonisk. 😁

#0 Har du märkt någon skillnad sedan du stämde om gitarren?


"Freden måste komma först. Gör den inte det, min vän, kommer inget efter den."
💓 Sajtvärd på Fenomen, Hjärnan, Kulturtant, Oförklarade fenomen

JRSN
2/25/23, 6:11 AM
#6

#5: Tycker det känns behagligare på något sätt, efter att ha stämt om gitarren. Men jag har väl ärligt talat inte spelat så väldigt mycket på sistone. 😊

……………………………………
Sajtvärd: Andar, Änglar & Demoner / Knackningsterapi
                      Hemsida: www.astromantra.se/

Annons:
Magi-cat
2/27/23, 12:18 PM
#7

#6 Trevligt., alltid värt att pröva! 🎸🎵


"Freden måste komma först. Gör den inte det, min vän, kommer inget efter den."
💓 Sajtvärd på Fenomen, Hjärnan, Kulturtant, Oförklarade fenomen

Magi-cat
2/27/23, 12:19 PM
#8

Det verkar finnas många liknande frekvens-klipp på YT. Här är ett till. Vilsamma är de i alla fall, hittills. 🙂🎵🌊


"Freden måste komma först. Gör den inte det, min vän, kommer inget efter den."
💓 Sajtvärd på Fenomen, Hjärnan, Kulturtant, Oförklarade fenomen

Upp till toppen
Annons: