Vad tror ni? Är jag knäpp?
För ca 1,5 år sedan började jag intressera mig mycket för det andliga… läste mycket och började meditera osv. Jag har även besökt platser när jag har fått uppleva saker (paranormala) men för några månader sedan så började jag vakna av att ngn viskar till mig, hör några som pratar men med viskningar även av att ngn skriker i mitt öra. Jag har flera gånger skällt på min stackars sambo som jag då tror tittar på film i mobilen men när jag vänder mig om har han inte lagt sig än… (han är en nattuggla och det är absolut inte jag;) Vaknat av att ngn går i vårt sovrum och jag tänder lampan men dörren är stängd och sambon sover.
Har börjat undersöka online ang hemsökta föremål ink dockor… Igår vaknade jag av en jättesmäll men bara jag som hörde det. Inatt vaknade jag av en barnröst som sa ”Grrrrr”, det lät så himla verkligt… vad tror ni? Är jag helt knäpp lr har jag blivit mer lyhörd och mottaglig?

Tack för svar😊 Det brukade jag göra men jag känner att jag vill vara öppen och det brukar gå bra… Jag vill mer ha det bekräftat att jag upplever saker och inte blivit knäpp😅 Jobbar med avlidna så jag kanske kan börja stänga då istället

#0: Det är väldigt vanligt att vi har avlidna anhöriga som från andra sidan vill hjälpa oss i det dagliga livet. För att nå fram till oss och få oss att reagera måste de ibland 'ta i' lite mer än vad som kanske skulle behövas. Detta kan bero på att vi inte riktigt tror att kontakten är verklig och välvillig. Spana efter tecken och ledtrådar om vilken anhörig det kan gälla. Det är ofta någon vi träffade i barndomen och som nu agerar skyddsängel. Om det är för svårt så ta ett medium till hjälp.
Kolla upp 'äldre prylar' i hemmet som kan bära på jordbundna andar. Specifikt hemsökta dockor, talismaner, masker, smycken och liknande kan bära på oönskade andar.
För att reglera sin 'öppenhet' skulle jag speciellt vilja rekommendera en metod som förekom i serien 'Det okända':
"'Camilla Örnberg', medium från serien 'Det okända', har en bra metod: Man tänker sig då att intrycken från andevärlden kommer ner som en ljuspelare ovanifrån och går igenom alla våra chakran. Sen visualiserar man liksom en 'dimmer' som kan reglera ljusflödet. Lågt ljusflöde - få intryck, högt ljusflöde - många intryck. Med det redskapet blir det mycket enklare att uppnå önskad nivå på de andliga intrycken."
Jag brukar själv ställa in min andliga dimmer på 'mellanläge'.
……………………………………
Sajtvärd: Andar, Änglar & Demoner / Knackningsterapi
Hemsida: www.astromantra.se/
#3: Tack så mycket för tipset😊
Det ska jag pröva😊🙏🏻
För mig handlar andlighet om att vara snäll, förlåta, vara modig, meditera osv. Det paranormala är något annat, som sägs man bör undvika, trots att barnet i en är nyfiken. Vi kan inte hantera sådana saker, vad jag vet. Testa be "Vår Fader", innan du somnar eller tänk positiva tankar eller drick lite mjölk, är mitt tips

#5: Jag tror att Bibeln specifikt varnar för 'andliga aktiviteter' som frammanar demoner. Svart magi och liknande bör därför undvikas i det längsta, det kan gälla 'anden i glaset', mörka ceremonier och dylikt.
Paranormal aktivitet i allmänhet är egentligen bara att hantera intuitiva energier. Att helt ta avstånd från intuitionen vore olyckligt för det är vår kanal till vårt högre jag och till den universelle guden. Genom intuitionen kan vi berika vår kunskap och förståelse om tillvaron. Intuition är att 'lägga pussel' med ledtrådar som bygger upp en holistisk helhetsbild.
……………………………………
Sajtvärd: Andar, Änglar & Demoner / Knackningsterapi
Hemsida: www.astromantra.se/
#2: Du är inte knäpp du är öppen.
Med tanken på ditt jobb med avlidna kan någon ha slagit följe med dig.
Denne ser ditt ljus öppenhet och vill förmedla sig.
Vara öppen är positivt men ibland behövs vila därför väljer en del att stänga ner andra väljer det inte det är upp till var och en.
Tar det för mycken kraft energi så vardagen påverkas stäng ner och vila.
Upplever du det jobbigt be dom att lugna ner sig om inte gör som ovan skriver spana efter ledtrådar ifall det är anhörig som har något denne vill säga.
Gamla tingestar kan i vissa fall behöva renas i vissa fall behövas säga lämna fysiska föremålet ifred det är mitt nu inte ditt och be anden backa och vara neutral om denne vill besöka föremålet utan att störa.
Du är inte knäpp många är vi som lever med det här.
Ifrågasatta blir vi ofta men vi är dom enda på plats när var och hur så vi är dom enda som kan avgöra vad det är vi faktiskt är med om.
Du har något fint som du kanske vill utveckla i framtiden.
Var rädd om det.
#7: Tack så mycket för ett rakt och
fint svar❤️ Jag vill gärna utvecklas och allt som rör allt mellan himmel och jord är så intressant, finns så mycket fint som man inte riktigt kan förklara… Tack för all feedback😊 Ni är toppen!🤗
Känner igen mig i din öppenhet.
Glöm inte att stänga av efteråt, så slipper du få med dig något obehag.
I andevärlden finns det olika väsen.
Men du har fått så fina svar, så lycka till.