Annons:
Läst 304 ggr
Buala
7/6/21, 6:07 PM

Besatt av kvinnlig demon

Hej ! Jag har en fundering. Min vännina som är väldigt kristen. Som brukar be för mig i svåra stunder.
Hon sa till mig att de finns en kvinnlig demon som förför män . Kommer inte riktigt ihåg va hon skulle heta. Men tydligen är de vanligt att kvinnor som är väldigt sexuella och aktiva är besatt av henne. Har någon av er hört om nått sådant eller vet va hon heter.
Hon själv hade haft denna demon i sig och de hade utdrivning. Demonen gör så du blir oemotståndlig för män / kvinnor.
Någon som vet nått om va de är jag försöker förklara på bästa sätt .. ?

Dianabuala

Annons:
skina
7/7/21, 10:52 AM
#1

Kan det vara Lilith hon pratar om?

Personligen så är jag inte religiös utan jag har min egen uppfattning som är att demoner inte alls hoppar på folk till höger och vänster utan då har man sysslat med något sånt eller haft en attans otur och hamnat i ett hus där någon sysslat med sådan åkallan t ex.

Som jag tror så är det inte så vanligt alltså.

Buala
7/7/21, 11:02 AM
#2

#1: är osäker om de var hon du säger. Kan väl vara.
Va jag förstod så är denna besittning inte lika kraftfull som exorcist.
Hon skapar hjälper att skapa nån som av personlighet man vanligen inte är. Som blir förförisk och utforskar sexlivet. Då de är en synd. Eftersom hon sa att många har råkat ut för henne så är de nog svårt att upptäcka. Hennes utdrivning så kunde hon känna och se henne lämna kroppen. Inte så farligt som exorcist kan bli. Deras region är en av de extrema där de hamnar i trans eller gråter hejdlöst. Är skeptisk för att för mig låter de som en ursäkt för en kvinna som är sexuell. För synden .

Dianabuala

skina
7/7/21, 12:29 PM
#3

Ja, precis.

Om det vore så då har väl nästan varenda man en demon i sig för man har ju vetenskapligt konstaterat att män tänker på sex var fjärde minut lr nått sånt :))))

  • Redigerat 7/7/21, 12:30 PM av skina
Buala
7/7/21, 12:38 PM
#4

#3: hahah ja men för kvinnor är de skam och oacceptabelt för många . Sjukt nog när man accepterar alla andra sexualiteter och höjer den frågan. Men en tjej får ännu inte ha sexuellt intresse eller vara bra på de. Och detta gäller inte bara religiösa utan vanliga människor som anser sig vara goda och vilja mänskligheten väl. Är de som dömer kvinnor med stämpel och fula ord. För mig är de helt sanslöst att ha sån bristande intelligens att acceptera. Så för mig så borde demonen göra ett ryck bland kvinnorna så kanske fler även kan uppleva de magiska orgasmen . Inse att ett intresse är fortfarande ett intresse varesig de är tv-spel eller sex. Skadar man ingen och man mår bra så ska man inte skämmas eller ursäkta sig för andras bekvämligheter.

Dianabuala

skina
7/7/21, 4:03 PM
#5

Ja, och jag skyller det på religion och bara där blir religionen omöjlig för mig, även om jag bortser från makten, pengarna och förtrycket.

Sen att man jagade häxor gjorde ju inte saken bättre i mina ögon, de stod för mycket kunskap om våra örter osv som vi har förlorat i så många år. Nu börjar folk studera det igen, men mycket gammal tusenårig kunskap är borta när det gäller vår flora.

JRSN
7/7/21, 6:18 PM
#6

Demoner är intelligenta 'väsen' och har olika metodik för att komma åt de som de vill besätta eller påverka på annat sätt. När det gäller sexuella typer av närmanden så brukar man tala om 'Succubus och Incubus'. Succubus kan alltså ses som en kvinnlig demon som antar en förförisk (mänsklig) form och som söker förföra män. Incubus är den manliga motsvarigheten som lockar kvinnor. Kanske är det enbart energimotiv som styr besöken.

Men det finns även andra uppfattningar om motivet. Några anser att det är människans tankevärld som 'styr' det demoniska angreppssättet. Andra menar att besöket av Succubus resp. Incubus på något sätt kan påverka en kvinnas graviditet så att det blivande barnet får egenskaper som kan tänkas gynna demonernas agenda i något avseende. Demoniska agendor är ofta långtgående och kan handla om hundratals, ibland tusentals år.

……………………………………
Sajtvärd: Andar, Änglar & Demoner / Knackningsterapi
                      Hemsida: www.astromantra.se/

Annons:
Lussan20
7/7/21, 6:33 PM
#7

Tänkte också på Lilith, som benämns som Adams första hustru. De var båda skapta ur jorden lika.
Men Lilith ville inte att Adam skulle göra sig till herre över henne så hon drog ut ur Eden, då skapade Gud Eva av ett av Adams revben till att vara underställd Adam. En maninna!
I Bibeln finns bara ett citat om Lilith- som demon hör man henne yla bland bergen-.
Men glöm inte att det var Eva som frestade Adam så han åt av äpplet, men de ger Lilith skulden, hon kom i form av ormen som lurade Eva.
Är det inte så att kvinnan är upphovet till allt ont, medans män utför våldet och är viljelösa stackare som frestas natt och dag av de fördärvliga kvinnorna?
Liliths döttrar är mörka och sinnliga, Evas döttrar blonda och undergivna.
Att njuta av sex är män förbehållet, njuter en kvinna är hon lösaktig!
Ja många epitet klistras på kvinnor och har gjort genom tiderna, tex då de hittade naturmedel som skyddade mot oönskad graviditet då brändes de på bål.
Om demoner vet jag inget! Mvh/WL

Buala
7/7/21, 6:41 PM
#8

#6: De är nog exakt de du beskriver som hon berätta om. Intressant tack!

Dianabuala

[ghostdoggy]
7/8/21, 4:22 PM
#9

är så mycket trams runt bibeln..dessutom skriven av män..sex är inte en skam snarare en gudomlighet vi ska ta bara på å njuta av oavsett kön,att d skulle vara demoniskt el ohälsosamt är ju bara taget ur luften

Buala
7/8/21, 4:37 PM
#10

#9: jag håller med. De borde vara en synd att döma och peka sitt smutsiga finger på andra och deras levnadssätt. Så länge den inte skadar andra eller sig själv. Så ska man ha friheten att göra de man vill. Utan att bli begränsad och ursäkta sig själv..

För va jag tycker så borde de vara en självklarhet. Bibeln eller inte.
Precis som man inte står på bordet under middagen eller tränger sig i kön.

Sjuka är att de är så normalt beteende bland den största delen av populationen.
Visst att de flest är mer eller mindre dömande . Man håller de för sig själv eller söker man fakta för större insyn. Men de hålls för sig själv.
Dessa förutfattade meningar och trångsynt. Är för mig en vidrig personlighetsdrag.

Dianabuala

JRSN
7/8/21, 4:54 PM
#11

Bibeln är ett sammelsurium av olika böcker, skrivna i olika tidsåldrar, dessutom av olika personer. Kronologin (tidsföljden) är sannerligen inte perfekt. Skribenter kan ha haft personliga åsikter och tillkortakommanden som färgat deras berättelse, på gott och ont. Det finns guldkorn i Bibeln men det gäller att tolka texterna och göra ett balanserat urval, då kan fortfarande Bibeln spela en roll i vårt moderna samhälle.

……………………………………
Sajtvärd: Andar, Änglar & Demoner / Knackningsterapi
                      Hemsida: www.astromantra.se/

[ghostdoggy]
7/8/21, 5:36 PM
#12

#10: helt rätt..man håller det mesta för sig själv pga d flesta ser inte saker som man själv gör och man blir oense om en skitsak igentligen..så länge man är sann mot sig själv och gör det man själv vill göra utan påtryckningar från andra så mår man bra..men så fort folk börjar bry sig om saker man inte gör så blir man största boven pga att det är inte ett normalt beteende =) jag vill inte leva under ett slavsamhälle finns andra som vill det..men jag avstår gärna =)

Buala
7/8/21, 5:51 PM
#13

#12: Det måste bli så ensamt att vara så.
Man vill väl inte ha sånna vänner.

De personlighetsdrag är så otroligt svårt för mig att smälta. Att medvetet vara elak och nertryckande.
De är så trångsynta och ser inte deras beteende.
Vilket gör att de aldrig ändras . De är ett drag man har som att vara egoist, eller givmild.

Vilka diagnoser du har eller personlighetsstörning
Om du är deprimerad
Eller arg. Inget av det bli din identitet.
De är underbara, de gör dom speciella. Dessa är inte elaka medvetet, de använder inte de som ursäkt för att ha sårat någon.

Sen må jag väl poängtera att psykopater, sociopat, narcissist inte hör in i mina förklaringar
:)

Dianabuala

Annons:
J
7/9/21, 6:03 PM
#14

Intressant

  • Redigerat 7/9/21, 6:08 PM av Josten24
Upp till toppen
Annons: