Annons:
Läst 142 ggr
Emo
2021-05-11 13:09

Hoppingivande eller skrämmande?

 Värd på  Pyssel och medarbetare på Pärlpyssel.
Mina figurer: http://parlkonst.se/
Emo, ägare till Emos Shop sen 1973

Barn kan säga läskiga saker. Och så kan de säga dödsläskiga saker! mama har hittat citat som ger oss rysningar och skratt.
Annons:
skina
2021-05-11 15:14
#1

Jag förstår inte frågeställningen riktigt.

För mig är det naturligt att vi har levt flera liv och som barn kommer vi ofta ihåg dem och är mera öppna och ser saker.

De barn i artikeln som har gubbar i garderoben osv skulle ju behöva hjälp från en medial person, det är väl det enda som jag tycker är upprörande i artikeln, att de kanske inte får den hjälpen.

Mycket av det andra som står kan vara sådant som barn har snappat upp på något barnprogram eller tvprogram, som t ex det som handlade om att hoppa på andra och se andra dö.

Men generellt kan också sägas att mänskligheten inte har uppnått den upplysning i den takt som var väntat. Så det mobiliserar nu både energimässigt och att fler ljusvarelser föds till jordeliv.
Indigobarn och kristallbarn osv

Hur som helst så är barn aldrig skrämmande i mina ögon utan bara klarsynta och oslipade diamanter :)

  • Redigerat 2021-05-11 15:15 av skina
[Urskog]
2021-05-11 17:06
#2

Jag vill använda ordet hoppingivande för barn är så öppna och oförstörda och dom talar ett klarspråk som vi vuxna och gamla har kommit ifrån för vi är mer påverkade av hur det ska vara medan barnen fortfarande är så nya i sina inkarnationer så dom minns väldigt mycket från andra sidan.

Nu köper jag inte det här med att vi lever flera olika liv, vi gör ett och vi går igenom olika faser i det så det barnen snappar upp är någon ande som för dom berättar om sina liv och då kan det i barnamuns enkelhet vara svårt att ge uttryck för vad man verkligen menar och det kommer i jagform att jag var eller jag såg osv.

Vad vi behöver göra är att lyssna och ta barnen på allvar för dom vet så mycket mer än vad vi vuxna tror och ofta kallar fantasier men är det några som vet och har kunskap så är det våra barn för dom är nya här på jorden och dom har oförstörda minnen från andra sidan som många vuxna glömt bort så har du ett barn eller barnbarn som berättar lyssna och ta in, ta på allvar och var öppen för vad dom har att berätta ❤️

JRSN
2021-05-12 06:24
#3

#0: För mig är det naturligt med återfödelse och ihågkomster av tidigare liv. Men även drömmar kan vara så verkliga att vi tror att det hänt när vi vaknar. Kanske är det inte så stor skillnad mellan de olika världarna.

Det jag vill tillägga här är att s.k. 'onda' barn kan vara en realitet. Berättelser finns om detta. Det är dock inget trevligt ämne, tack och lov tror jag fenomenet är relativt ovanligt.

……………………………………
Sajtvärd: Andar, Änglar & Demoner / Knackningsterapi
                      Hemsida: www.astromantra.se/

[ghostdoggy]
2021-05-12 09:15
#4

inget av d dom sa var igentligen inget läskigt,när barn är småa så e dom rena inte så stor yttre påverkan från allt skit som kommer att vaggas in i deras nya liv,vissa ser vad som händer andra ser döden osv..men vi tar ur dem d ganska omgående å påstår att d är fantasier osv..nä det är hoppingivivande..men är d vuxna som sätter band på det,är väl inte lika fullt hopingivande för vuxna kanske..vi borde lära oss av barnen att d finns så mycket mer än bara en jord där vi ska leva , jobba å dö =)

Upp till toppen
Annons: