Annons:
Etiketterparanormalthealingceremonierritualerschamanism
Läst 242 ggr
JRSN
2021-04-29, 19:32

Att stilla blod

Är det någon här som har förmågan att 'stilla blod', dvs att stoppa en blödning enbart genom tankens kraft?

Har ni haft den förmågan sedan barnsben eller 'ärvt den' genom en närstående, en släkting eller vän?

Kan ni också beskriva mer i detalj hur proceduren går till. Utgår från att blodstillandet sker genom en andlig 'visualisering' av förloppet men berätta gärna hur just ni tar er an detta.

Är det någon som använder sig av en 'andlig hjälpare' (guide) för att utföra proceduren? Använder ni 'bön' i någon form?

……………………………………
Sajtvärd: Andar, Änglar & Demoner / Knackningsterapi
                      Hemsida: www.astromantra.se/

Annons:
SolaH
2021-04-30, 18:58

Hej.
Jag kan inte stämma blod, men frågade en granne som kunde stämma blod om hon inte kunde lära mig hur man gjorde.
Tills svars fick jag svaret, att om hon lärde mig ramsan så tappade hon förmågan att stämma blod.
Med andra ord man ärvde förmågan, det var enligt samisk metod.

JRSN
2021-04-30, 21:46

#1: Tack för svaret! Det liknar vissa schamanska traditioner som också sägs gå i arv. Emellertid tror jag det finns många metoder, från olika kulturer och olika sedvänjor. Vi får se om det kommer in ytterligare redogörelser!

……………………………………

Lussan20
2021-04-30, 21:50

Jag vet att-Livets ord var på en nattklubb och visade hur de stillade blod i Jesu namn och blodets kraft!
Jag har inte sett just det, men annat. Mvh/WL

JRSN
2021-05-01, 11:25

#3: Det är många som visar men få som, kanske helt naturligt, förklarar i detalj hur de gör. Jag har förstått att det ofta är 'ordramsor' av olika slag. Märkligt nog så finns det en uppfattning att 'magin' försvinner eller överförs om man avslöjar hemligheten. Men eftersom det handlar om 'intention' så tror jag att man i princip kan konstruera sin egen ramsa.

……………………………………

Lussan20
2021-05-01, 11:45

Nej det jag hörde och som det skrevs om så skröt de om att de stillade blod i Jesu namn. Jag vet inte hur de gjorde men de påstod att de kunde i bara namnet Jesus.
Mvh/WL

[ghostdoggy]
2021-05-04, 14:10

jag tror nog att alla kan göra det.gäller bara rikta energin till rätt område.ramsan är nog mer bara en ritual för koncentraton

Annons:
[Urskog]
2021-05-10, 05:24

Det här är intressant, känner till en person som kan stämma blod och som #1 skriver att lär dom oss ramsan så förlorar dom själva förmågan. Inom ursprungsfolk finns många kunskaper som av dom äldre lämnas vidare och förs över på deras arvingar varpå dom själva när dom är klara med sitt lämnar över och förlorar förmågan.

Jag var med om något intressant här på i fokus i en dold grupp, en medlem som kan stämma blod och en annan medlem som hade gjort sig illa och mycket riktigt så stoppades blodflödet för den medlemmen som fick hjälp.

Vet inte om ramsan stämmer men något i stil med buria balta boria och man ska använda sig av blodet från såret och skriva på en lapp/papper att det ska stanna sen kasta det i elden. Exakt hur ramsan är och exakt hur det går till vet jag inte men något i den stilen. Det här är det väldigt tyst om precis som det ska vara och endast dom som överför gåvan och har förmågan vet exakt hur det går till.

[Urskog]
2021-05-10, 05:41

Googlade lite och finner det här där man använder sig av den kristna ramsan så tydligen finns det här på flera håll i flera varianter . Ni får scrolla ner lite för att komma till stä i blod.

http://www.delsboonline.se/empty_90.html

Det står om en klok gumma Johanna Nordstedt som stöpte i bly och jag tror det var hon som min faster var till och hon såg bara elände och mörker i min fasters liv vilket också stämde hela hennes liv var en fasa . Måste kolla om det verkligen var hon för jag tycker mig minnas att den kloka gumman kom från Edsbyn inte Alfta så jag måste fråga föräldrarna hur det där verkligen var. Vi bodde i Alfta och har rötter i Hälsingland så det kan ha vart Johanna Nordstedt men jag är inte helt säker.

7 Hur klarade dom sig förut när de blev sjuka? Kloka gummor och gubbar eller Trolldom och Häxkonster Vår gamla folktro är i m...
JRSN
2021-05-10, 09:33

#7 #8: Det verkar egentligen vara samma slags 'procedurer' som i allt annat andligt arbete. Dvs, man manipulerar de andliga energierna/materien för att på så sätt kunna påverka den fysiska världen. Magi med andra ord. Sen finns det förstås traditioner och föreställningar som liksom 'häftar vid' det andliga arbetet, t.ex. att endast en i familjen åt gången kan stämma blod.

Och den andliga materien svarar förstås på den intentionen; som man sätter upp lagarna, så blir det. Men rent 'tekniskt' så tror jag i princip vem som helst kan stämma blod. Det handlar om att 'visualisera' det som man vill ska ske. Så om man inom sig 'ser' hur blodet stannar upp och slutar rinna så kommer det också att göra det.

……………………………………

[Urskog]
2021-05-11, 16:36

#9: Det är det här som är så intressant hur "lika" många religioner eller andliga utövningar är men dom utförs på olika sätt så som det här med att stämma blod.

Jag kan inte tänka mig att vi kan manipulera däremot om vi har rätt intention i det vi gör oavsett vad vi gör kan vi åstadkomma väldigt mycket genom att åkalla den goda kraften så som att stoppa blodflöde.

Tog reda på mer om kloka gumman Johanna, tyckte jag kände igen henne men gick bet på efternamnet för som gift fick hon ett annat namn. Skriver inte ut det här för jag vill inte röja min bästa barndomsväns identitet och gårdsnamnet som hon kommer från.

Men hur som så kom Johanna från Östanå som ligger mellan Edsbyn och Alfta så det var henne som min Faster var till och hon gifte sig med min bästa väns morfars bror. Johanna lärdes upp av sin svärmor Kerstin som var född nånstans på 1860-talet på gården Nordstedts på Born, i Sunnanåker som ligger i Alfta.

Jag vet inte när hon dog men ska ringa min bästa vän nån dag och höra om hon minns men jag kommer ihåg Johanna så bra och att det berättades om henne på gården men som sagt då var vi barn och min familj flyttade från Alfta 1976 när jag var 10 år men kontakten har vi hållit i alla år så jag ska höra av mig och se om jag kan få veta mer som jag själv har glömt bort men visst finns minnen det gör dom.

Det jag vet är att hon var väldigt duktig på sitt och hjälpte många och att dom här underbara gamla kunskaperna dom borde vi vara mer rädda om, föra dom vidare och hålla dom vid liv ❤️

Upp till toppen
Annons: