Annons:
Etiketterparanormaltmetamorfosexistensplanmystik
Läst 88 ggr
JRSN
1/6/21, 1:04 PM

Synkronisering på mikronivå

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Den s.k. 'kvantmekaniken' är intimt förknippat med Universums fundamentala existens, men väldigt svår att förstå för oss dödliga. Skolexemplet handlar om att någon typ av information kan äga rum omedelbart mellan två enheter, även om dessa befinner sig ljusår från varandra. Hur kan detta ens vara möjligt? Det är som om de två enheterna inte var oberoende, utan en och samma individ!

Moderenheten delar sig

I de försök som har utförts experimentellt så har en moderpartikel, i regel en ljuspartikel (foton), sänts igenom en kristall som fått moderfotonen att dela upp sig i två identiska fotoner med lägre energi. Dessa 'tvillingfotoner' speglar och härmar hela tiden varandra, genom mystiska kanaler. Om en av dem ändrar rotation (spinn) så gör den andra likadant. Om den ena förändrar sin riktning så gör den andra likadant, avståndet spelar ingen roll alls, de tycks osynligt förenade.

Från Enhet till Tvåfald

Är Universums kvantmekaniska effekt ett uttryck för olika dimensioner som samverkar? Är de båda fotonerna fortfarande att betrakta som en och samma partikel? Enheten (Tao) är en aspekt av vår värld där allting är obefläckat av den uppdelade världen. I Enheten existerar alla fenomen men endast som idéer, urbilder. Det är först när ett perfekt väsen, av något slag, tar klivet in i den bekanta motsatsvärlden, Tvåfalden, som en gestaltning sker. Gestaltningen måste, med nödvändighet, dela in sig i en manlig och en kvinnlig skepnad. Av en blir två, men fortfarande med samma identitet.

Tvillingsjälar

Av allt att döma tycks 'förenade individer' kunna existera även på högre nivåer. Det är således inte bara fotoner som klarar tricket utan även elektroner, atomer, molekyler och - människor! I fråga om mänskliga tvillingsjälar sker synkroniseringen kanske inte vid födelse och död, utan när de förbundna själarna är redo att byta dimension. Med tvillingsjälar menas här alltså de som 'sprungit ur samma ägg', inte personer som på annat sätt känner sig sammankopplade. Den som kan identifiera sin sanna tvillingsjäl kan möjligen bekräfta det outplånliga bandet dem emellan.

Ett intuitivt mysterium

Den enda energiform som tänkbarligen kan förmedla den här förbindelsen är intuitionen. Denna energi är identisk med livsenergin som kallats chi, ki, prana, etc. Energin förmedlar även den kraft vi känner som gravitation; genom longitudinella vågor fortplantas denna energi genom hela Universum, från alla riktningar, i alla riktningar. Energin utmärker sig genom att vara medveten, den ÄR i själva verket medvetande. Intuitionsenergin rör sig långt snabbare än ljushastigheten. Men även i det perspektivet tycks avstånd vara ovidkommande, det är en omedelbar verkan.

Tekniken med kommunicerande enheter på kvantumnivå kan i framtiden komma att resultera i absolut säker data- och telekommunikation.

Far Apart, 2 Particles Respond Faster Than Light

Quantum Teleportation Is Real, Here's How It Works

……………………………………
Sajtvärd: Andar, Änglar & Demoner / Knackningsterapi
                      Hemsida: www.astromantra.se/

Experiment by Dr Nicolas Gisin shows that paths of paired photons sent nearly seven miles apart in opposite directions over optical fibers always matched, even though there was no physical way for them to communicate; it is most spectactular demonstration yet of mysterious long-range links between quantum events; physicists have been testing since 1970's quantum theory prediction that 'entangled' particles continue to communicate with each other instantaneously even when very far apart; diagram (L)
  • Redigerat 1/6/21, 1:17 PM av JRSN
Annons:
Staffan
1/6/21, 1:59 PM
#1

Dina artiklar är bara så bra JRSN.

Jag har inte riktigt mental kapacitet nog att ta in allt du skriver, men har för avsikt att när tillfälle ges återkomma till din sajt och dyka djupare.

Tack.

JRSN
1/6/21, 3:14 PM
#2

#1: Tack för uppmuntran! Tror inte artiklarna är så väldigt krångliga men det händer nog att jag omedvetet bygger in 'tankeluckor' så att man inte hänger med i svängarna. Försöker i alla fall skriva enkelt och begripligt i möjligaste mån.

Välkommen att ta en djupdykning vid tillfälle! 😃 👍 🌺

……………………………………
Sajtvärd: Andar, Änglar & Demoner / Knackningsterapi
                      Hemsida: www.astromantra.se/

Staffan
1/6/21, 3:27 PM
#3

#2 Det kanske inte är så svårt men jag är rätt sliten för tillfället och har svårt att ta in det mesta just nu. Tycker du ska fortsätta skriva precis som du skriver, något ska ju jag som läsare göra också.

Du är för övrigt på god väg att samla ihop till en fin bok här.

JRSN
1/6/21, 3:29 PM
#4

#3: Haha, ja kanske blir det en bok så småningom! 😉

……………………………………
Sajtvärd: Andar, Änglar & Demoner / Knackningsterapi
                      Hemsida: www.astromantra.se/

skina
1/7/21, 1:35 PM
#5

Spännande läsning och jag håller med Staffan om att det är lite svårt att "greppa" allt fullt ut rakt av, man behöver nog suga lite på karamellen :)
Jag tycker att det är väldigt roligt när vetenskapen närmar sig det "övernaturliga", det blir lite av en "vad var det jag sa" känsla :)
Som när schamanerna sa till conquistadorerna att allting lever och är energi och de kristna skrattade, idag känner vi till atomer osv.
Jag såg precis nya serien på Netflix, första avsnittet handlade om nära döden upplevelser. Mycket intressant.
Forskare som studerar fallen och konstaterar att i många fall har hjärnan faktiskt inte har haft någon aktivitet, så den tesen stämmer inte, den gamla tesen om att hjärnan visualiserar allt pga syrebrist.
Surviving Death heter den. Jag såg även avsnitt 2 och 3 men tyckte inte att de var lika bra, men jag har några avsnitt kvar :)
NASA har gjort lite spännande forskning på DNA också, som visar sig reagera på vad personen upplever även om det befinner sig i ett annat rum.
Ursäkta utsvävningen, men jag älskar när vetenskapen vågar öppna sig för vår värld :)

JRSN
1/7/21, 2:39 PM
#6

#5: Det är ju det man alltid vill, tycker jag; att vetenskapen bekräftar intuitionen och tvärt om. På något sätt är det sådana tider nu, sanningen vill liksom fram i ljuset. Man kan även nämna konspirationsteorier, som många använder som 'tillhygge' när åsikter skall sågas. Men ljuset från sanningen gör att många 'konspirationsteorier' faktiskt bekräftas, till mångas förtret. Men då blir det plötsligt väldigt tyst på belackarna och trollen.

……………………………………
Sajtvärd: Andar, Änglar & Demoner / Knackningsterapi
                      Hemsida: www.astromantra.se/

  • Redigerat 1/7/21, 2:39 PM av JRSN
Annons:
Upp till toppen
Annons: