Etiketterpersonlig-utvecklingparadigmskiftenexistensplanperception
Läst 166 ggr
JRSN
2020-09-19, 11:44

Att byta livsvägar

Existensen av ett oändligt stort Universum öppnar upp för möjligheten till alternativa framtider. Har annars alltid tänkt att individen har sin tilldelade 'livsväg', en slags absolut framtid. Men i ett oändligt Universum så finns ALLA möjligheter representerade. Det innebär att det finns ett oändligt antal varianter av varje öde, varje individ. Teoretiskt kan således själen förändra sin perception och slå in på en alternativ framtidsväg.

Switch in switch out

Själen är betraktaren, det tidlösa och gudomliga korn som bor i alla väsen. Själen är varken kroppen eller dess öde, det är därför själen kan förändra perceptionen och byta fokus. Sådana byten sker inte på individuell basis, det är snarare 'kaskader' av själar som så att säga 'byter upp' sin förnimmelse simultant, på en gång. Denna rörelse går uppåt utvecklingsmässigt, det är alltså ingen själ som tvingas byta ner sig. Man kan likna det vid att byta personbil; någon tar ens gamla bil (och gör en bra affär), själv förvärvar man ett ännu bättre fordon.

Dynamisk utveckling

Tidigare i mänsklighetens historia så har större paradigmskiften alltid skett med stora mellanrum i tid. Så är det nog fortfarande. Men nu verkar det som att människan (plötsligt) har fått mycket större frihet att förändra sin livsbana på ett individuellt plan. Hur går då detta till i praktiken? Att drasiskt förändra sin framtid och sitt sätt att leva är kanske inte något man lättsinnigt ger sig in på. Men det kan finnas tillfällen när livet har 'gått i stå', man VILL vidare men möjligheterna är begränsade. Hittills har man behövt traggla sig fram i ur och skur, oavsett alla omständigheter. Men kanske har en ny dörr öppnats upp; en ny väg till förändring.

Att så ett frö

Enligt författaren Deepak Chopra kan vi så ett frö i 'fältet av oändliga möjligheter', och Universum MÅSTE stå till tjänst med det vi önskar, det kan bara ta lite tid. Så om vi (med hjärtat) önskar oss en bättre framtid och ett bättre liv så kommer det att ske, tillvaron fungerar så. Vi är inte bara passiva statister i en död rymd, vi är gudomliga resenärer med gudomlig makt. Förutsättningen är givetvis att vi har en ödmjuk inställning till den förändring vi vill ska ske. Ett aggressivt förhållningssätt skapar bara negativ karma som slår tillbaka mot oss själva.

Själen gör ett språng

Att radikalt förändra sin livsbana och sin framtid betyder att vi behöver förflytta oss i rummet. Det är dock inte fråga om en fysisk förflyttning. Det som förändras är själens 'perceptionspunkt' och detta äger rum på mindre än ett ögonblick. Själen är inte bunden av tid och rum så det som faktiskt blir annorlunda är den fysiska omgivningen. Vi kan alltså, knappt utan att veta om det, färdas till en (nära nog) identisk jord som kanhända befinner sig flera miljarders miljoners ljusår från den ursprungliga jorden. Platsen är utbytt, själen är densamma. Vi tror oss vara på den gamla jorden för allt ser ut som vanligt. Men framtiden har blivit mer gynnsam.

……………………………………
Sajtvärd: Andar, Änglar & Demoner / Knackningsterapi
                      Hemsida: www.astromantra.se/

• Redigerat 2020-12-26, 10:45 av JRSN
Diana_Melbourne
2020-09-19, 14:45

Svindlande tankar! Spännande. Undrar om det går att önska/välja en bättre framtid, en annan livsbana för någon annans räkning, t ex en anhörig? Blir alla i ens närhet ”transformerade” eller vad händer?

JRSN
2020-09-19, 17:01

#1: Tänkte lite på dig Diana, när jag skrev inlägget. Just det där med parallella världar som, på mystiska vägar, inverkar på varandra. Jag gissar att det endast påverkar en själv, om man väljer en bättre framtid. Men man möter ju ändå sina anhöriga i den nya världen, om de nu är transformerade eller inte. 🌼

……………………………………

Diana_Melbourne
2020-09-19, 18:30

#2 Då tackar jag ödmjukast för den (om)tanken! Ju mer jag tänker på detta sätt, desto mer och fler roliga tankevurpor blir det. En film som heter Sliding doors. Gestaltningar av min mamma. Versioner av mig själv. Aktiva och omedvetna val. Vägar som delar sig. Ointresserade journalister som borde vara exalterade. You got me there JRSN!

JRSN
2020-09-19, 20:06

#3: Fantastiskt! Kul att kunna göra ett avtryck/intryck någon gång ibland! 🌼

……………………………………

Upp till toppen