Annons:
Etiketterandarparanormaltöversinnligtandligt
Läst 202 ggr
Diana_Melbourne
2020-09-16, 11:43

Fönsterglas som knäpper i takt

Vi har köpt massor av gamla glas och fönsterbågar för att bygga ett växthus. Dessa står i samma rum som en av våra gäster har använt. Hen vittnade om att glasen knäpper i bågarna och jag sade att det inte var något att oroa sig över, att det bara är densiteten i glaset som ändras i olika temperaturer. Men … då sade hen att "yeah right. Fatta att det knäpper i takt med musiken jag spelar". Hen berättade att knäppandet, som var taktfast och kom i intervaller, ökade på natten och skrämde slag på hen, som till slut fick byta rum. Fast själv har jag inte hört något. Någon som har en teori eller upplevt något liknande eller har en naturlig förklaring?

• Redigerat 2020-09-16, 15:09 av JRSN
Annons:
JRSN
2020-09-16, 15:07

Hej Diana! Vilken märklig historia. Man kan i och för sig tänka sig att musiken från högtalare eller dylikt fått glasen att vibrera och knäppa i takt. Men då det kommit i intervaller och även ökat på natten tyder mer på att det faktiskt varit fråga om någon typ av paranormal aktivitet.

Andar brukar ju gilla att använda sig av elektroniska apparater för att på så sätt kommunicera. Min skyddsande gillar att producera knäppningar i huset för att markera närvaro. Men då brukar det handla om att 'bekräfta' den tanke jag just hade i huvudet. Ett slags 'jag håller med', eller, 'du är inne på rätt spår'.

……………………………………
Sajtvärd: Andar, Änglar & Demoner / Knackningsterapi
                      Hemsida: www.astromantra.se/

Diana_Melbourne
2020-09-16, 21:40

#1: Ja, det låter rimligt. Mitt arbetsrum är flyttat till utrymmet bredvid rummet där glasen är placerade, så vi får väl se vad tiden utvisar … berättar om det händer något!

skina
2020-09-17, 11:12

Det kan ju även vara någon som följer din vän och som inte alls har något med glasen att göra utan bara använde dem där och då.
Så be din vän att vara vaksam på om det sker mera saker omkring hen, för då är det hen som har någon med sig som vill förmedla att de är där eller har något de vill säga.

Jag är inget medium, men jag får en känsla av att det är något som följer din gäst och inte fönstren.

• Redigerat 2020-09-17, 11:12 av skina
Diana_Melbourne
2020-09-17, 15:38

#3: Tack för tipset, skina! Jag börjar tro som du. Har nu suttit i utrymmet som precis angränsar till rummet med fönsterbågarna i flera dagar och jag hör ingenting. Däremot kom jag att tänka på alla glasytor vi hade i vår förra lägenhet, som var modern och ganska nybyggd. När jag pratade om andlighet eller tänkte på det brukade det alltid knäppa rejält i glasen och det hade ingenting med densiteten att göra – lägenheten var varm och tät såsom nybyggt plägar vara. Så ja… jag måste nog ta ett prat med gästen och höra lite vad hen tänker. Återigen, tack för tips!

Upp till toppen
Annons: