Annons:
Etiketterpersonlig-utvecklingevolutionkarma
Läst 1380 ggr
JRSN
4/30/20, 4:50 PM

Klarar du själstestet?

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Nyligen lyssnade jag på en australisk gentleman, Max Igan, som begrundade tiderna vi lever i. Hans konklusion var att vi kanske genomgår en slags 'själstest'. Detta i betydelsen att vi nu måste välja mellan kärlek och rädsla. Vad innebär rädslan? Det är förstås den rådande coronahysterin vi befinner oss i. Inflytelserika grupper propagerar för att att vårt liv är i fara och att vi måste vara rädda!

En själens prövning

Jag tror att han kan ha rätt. Vi har nått slutet av en tidsepok vilket visar sig i att alla normala aktiviteter upphör. Istället ställs vi inför minnen av det förgångna; repriser på Tv, återblickar av gamla filmer, gamla möten, gamla bekantskaper och gamla försyndelser. Egentligen inget nytt skapas, livet bara rullar på liksom på 'sparlåga'. Samtidigt har rädslan slagit ner på oss som en blöt filt; "tänk om jag smittas av ett dödligt virus, tänk om jag blir sjuk och får en plågsam bortgång"? Men måste rädslan ta överhanden? Dö ska vi alla, men frågan är hur vi lever tills dagen då vi går bort.

Rädsla får oss att sluta tänka förnuftigt. När vi är rädda sväljer vi propagandan med hull och hår, vi vill att någon därute skall skydda oss. Men om vi låter rädslan stå tillbaka ett ögonblick ges vi tillfälle att ställa några berättigade frågor: Finns det verkligen ett 'nytt virus' som plötsligt är mer dödligt än andra virus? Hjälper verkligen karantän i hemmet i en global skala? Kan vi lita till den information som kommer via officiella media? När frågorna väl ställs, först då kan vi faktiskt finna relevanta svar, och svaren skall förvåna många. Världen är inte det vi länge trott!

Ett vaccin för alla?

Sammanhanget Coronavirus plus rädsla innefattar även vaccinationer. Vaccinet skall snart lanseras såsom lösningen på många problem; det skall skydda mot sjukdom och garantera fri framkomlighet vid resor och vistelser i större grupper. Men inte missar 'eliten' möjligheten att samtidigt kontrollera sina undersåtar. Sannolikt kommer 'nanoteknik' att finnas med i sprutorna. 'Covid-19'; står det kanske för 'Covert ID-19', en dold identitetshandling? Bibeln varnar uttryckligen för att ta emot 'odjurets märke', en legitimation som registrerar, kontrollerar och ger 'godkända individer' rättighet till handel. Skall övriga personer jämställas med 'potentiella brottslingar'?

Det finns alltid ett val

Auktoritära regimer försöker alltid begränsa våra valmöjligheter. De säger; "gör så här, du har inte något val". Men till saken hör att vi faktiskt har ett val, vi har alltid ett val. Globalisterna vill att du skall sälja din själ och som belöning får du bekvämlighet, fri lejd och pengar på banken. Det enda lilla kruxet är att du samtidigt förlorar din mänsklighet. Om det inte gör dig något att sluta upp som en viljelös robot, då kan du överväga 'vaccinationen'. Men förhoppningsvis håller du fanan högt och fortsätter kämpa för att vara människa. Det blir uppoffringar men du sover gott om natten!

Är vi i slutet av en tidsera, mycket pekar på det. Men aldrig kunde jag väl tro att 'prövningen' skulle vara så 'fysisk' till sin natur. Rädsla eller trygghet? Falsk trygghet eller kärlek? Var står jag själv?

Will You Pass the Soul Test? - Bra video, men hoppa ev. till '18:00' för kontentan.

……………………………………
Sajtvärd: Andar, Änglar & Demoner / Knackningsterapi
                      Hemsida: www.astromantra.se/

http://thecrowhouse.com https://steemit.com/@maxigan https://www.bitchute.com/channel/TheCrowhouse/ Twitter @maxigan LinkedIn https://www.linkedin.com/in/max-igan Support The Crowhouse: https://www.patreon.com/maxigan Crypto-currencies: Bitcoin: 1F6…
  • Redigerat 1/5/21, 8:34 PM av JRSN
Annons:
[Átjek]
5/1/20, 5:45 PM
#1

Hej !

Även om nanoteknik finns med i bild vad är vi rädda för med tanke på att vi vet att existens finns utanför den fysiska världen Andra Sidan. 

Strunta i allt jordiskt  det är bara till besvär och känn tilliten till Universum  för när allt kommer omkring så är andra sidan att lita på men inte människor och jordelivet är en illusion.

JRSN
5/1/20, 7:40 PM
#2

#1 Ja, att ha en stark förvissning om tillvaron på den andra sidan hjälper verkligen i dessa märkliga tider. Jordelivet får man väl försöka klara av med så gott mod man kan. Vi är ju här på jorden av något skäl (får man förmoda) men man kanske inte ska dra för stora växlar på tillvaron. Livet går vidare, som alltid. 🌺

……………………………………
Sajtvärd: Andar, Änglar & Demoner / Knackningsterapi
                      Hemsida: www.astromantra.se/

FataMorgana
5/2/20, 4:14 PM
#3

I alla tider har människan varit rädd för endera det ena eller för det andra. När en rädsla försvinner dyker det en ny rädsla upp. Det hör till den mänskliga naturen, att vara rädd och att oroa sig och just nu är det väl Corona som oroar dom flesta och i framtiden är det för något annat. 

Jag vet att somliga tror att Coronaviruset är ett fejkat virus och att folk dör av något annat. För mig får folk tro vad dom vill, men jag hoppas och önskar att folk, oavsett vad ni än tror, att ni respekterar andra människor så pass mycket att ni bryr er om deras hälsa och håller avstånd och har en god handhygien och följer rekommendationer. För man kan inte blunda för att många människor hostar, får huvudvärk och halsont, feber, andnöd och lunginflammation  just nu och att många av dem blir väldigt sjuka och en del av dem dör. Det är ett typiskt tecken för att ett smittsamt virus är i farten och inte för  att det skulle vara 5G master eller Chemtrails som gör en sjuk. 

För egen del är jag inte särsklit rädd, varken för att dö av Corona eller för någon nanoteknik. Men jag vill inte att mina nära och kära ska bli sjuka (och inte någon annan heller förstås), och behöva kämpa för sina liv, så därför önskar jag att alla verkligen gör sin del för att inte sprida viruset vidare. 

Vill någon övervaka och kontrollera mig, så varsågod. Jag är helt säkert för "eliten" ingen intressant person. Dessutom ser jag mig  bara vara här på jorden på ett kort litet besök, så vad skulle det spela för roll i det stora hela, för universumet och gud om jag på mitt korta lilla besök nu var övervakad eller inte. Vi är ju redan nu övervakade och kontrollerade. Vi blir övervakade när vi surfar och vår mobiltelefon avslöjar var vi befinner oss och var vi har varit. När vi betalar kontantlöst är vi avslöjade var vi handlar och vad vi köper och sen finns det otaliga övervakningskameror i trafiken, i affären, på gatan, i parkerningshusen, i köpcenter osv. Så jag undrar ju om det finns någon annan information som nanotekniken skulle kunna leverera förutom medicinska paramtetrar. Om min puls stiger så får dom gärna fundera på varför den stiger. Men jag tvivlar på att är jag så intressant och därför bär jag heller ingen foliehatt 😉

Jag sover gott på natten ändå med vetskap om att jag i min sanna natur inte är denna människa och därför intresserar mig den här världens "elit" och deras sk mörka agendor och odjurets märke inte.

JRSN
5/2/20, 5:30 PM
#4

#3 Hej FM! Självklart respekterar man andras önskan om avstånd och inte heller nyser man vid buffébordet. Det är ju ungefär som att visa vördnad för andras olika religioner, man försöker hålla god ton. Om man nu tar emot 'odjurets märke' eller inte är kanske en annan sak. Det viktigaste där är möjligen under vilka premisser man gör det; utifrån rädsla eller utifrån kärlek. Det man gör kan ju påverka andra.

Jag kan möjligen tycka att du 'lägger dig lite platt'. Det som nanotekniken ultimat kan leverera är 'din kapade vilja', din identitet. Om du då slutar som en lydig slav i ett totalitärt system, som terroriserar hälften av befolkningen, är du då fortfarande bekväm med att tjäna ett sådant system? När du säger; "min sanna natur är inte denna människa". Är det inte att totalt fly ditt ansvar som medmänniska? 🤔🌺

……………………………………
Sajtvärd: Andar, Änglar & Demoner / Knackningsterapi
                      Hemsida: www.astromantra.se/

FataMorgana
5/2/20, 7:25 PM
#5

#4 

Jag tror verkligen inte att är jag är en så intressant person att någon skulle vilja kapa just min identitet. Sen kan man ju undra varför dom först ger en en identitet och vilken nytta de skulle ha av att sedan kapa den? Jag menar, för dom är jag ju redan nu ett nummer - ett försäkringsnummer - ett personnummer - bankkontonummer osv,  som måste rätta sig efter de rådande lagar och regler som de ställt upp och som måste jobba musten ur sig för en ytterst liten slant. Vad mer skulle dom kunna kräva av mig? 

Om "eliten" intresserar sig för någon så är det nog mer för varandra än för mig. Trump intresserar sig säkert mer för Kim Jong Un och för Putin än för mig och Putin intresserar sig säkert mer för Trump och för dom andra inflytelserika personerna än för mig. Vad få dig att tro att du är så viktig för dem? 

Sen skulle jag säga, att en riktig medmänniska blir man först när man inte längre identifirerar sig med sin person, utan med sin sanna gudomliga natur. Först då kan man älska alla villkorslöst och sprida ut sin kärlek som en blomma som sprider ut sin doft över alla som går förbi vare sig de är "syndare" eller "helgon", för att uttrycka mig metaforiskt. Annars är man bara strategiskt snäll 🙂 ❤️

Grävlingen
5/2/20, 8:12 PM
#6

Om du inte är en människa vad är du då?

Annons:
JRSN
5/2/20, 8:51 PM
#7

#5 Identiteten är väl din egen förmodar jag, eller om den kommer från Gud resp. Universum. Eliten vill kanske inte ha dig som person men som en 'enhet' i ett kollektiv, om jag förstått saken rätt, en lydig underordnad. Men jag förstår väl vad du menar. Du vill lyfta dig från det mänskliga perspektivet, eftersom den egna viljan är mindre viktig sett utifrån helheten. Men då undrar jag bara, varför befinner du dig som människa i världen, om du inte har någon funktion där? 😊

……………………………………
Sajtvärd: Andar, Änglar & Demoner / Knackningsterapi
                      Hemsida: www.astromantra.se/

FataMorgana
5/3/20, 12:13 PM
#8

#7  

Men lydiga underordnader är vi ju redan. Även om jag vill det eller inte så har jag inget annat val än att gå och jobba och följa dom lagar och regler som finns om jag vill ha ett hem att bo i och lön på mitt konto. Man behöver inte spruta in någon nanoteknik och ändra på min vilja och kapa min identitet för det. Fint vore det ju om jag verkligen ville det själv, att jobba ihjäl mig för en liten slant så att "eliten" ska få det ännu bättre än vad dom redan har det. Då skulle jag låta dem spruta in nanoteknik i mig helt frivilligt 😉

Förstås kan man ju strunta i det också och gå sin egen väg, men utan pengar och försäkring klarar man sig inte särskilt långt. För "eliten" säkert inget problem om några människor mer  svälter ihjäl när det finns hur många som helst där ute som gör allt vad som krävs av dem för att få en liten slant på sitt konto och för att kunna mätta sina magar. 

Därför tror jag inte på nanoteknik som ska ta över våran vilja och manipulera den. Det räcker ju med att sätta upp lagar och regler som man tvingar folk att följa, oavsett om folk vill det eller inte. Systemet fungerar ju redan nu.  Det skulle  krävas alldeles för många resurser och för mycket kapacitet att manipulera med vår vilja så där. Man kan jämföra det med en myrstack fast det i det här fallet kanske är ett dåligt exempel. Myror har ju egentligen ingen egen vilja, utan följer bara sina instinkter, men ändå kan man jämföra det med hur onödigt det skulle vara att försöka ändra varje enskild myras vilja till att inte lämna stacken genom att spruta in nanoteknik i dem, när det skulle vara så mycket enklare att bara bygga en barriär runt hela stacken för att få dem att stanna innanför. Den enskilda myran är ju inte så viktig, utan det är hela stacken som är viktig.  

Så det är ju lite där vi redan befinner oss, i ett av "eliten" kontrollerat samhälle. Vad annat skulle de vilja av oss, än att vi följer de lagar och regler som de redan satt upp åt oss och jobbar skjortan av oss så att dom själva ska ha det bra? 

Och till din fråga, om varför jag befinner mig här som människa på jorden måste jag säga, att jag inte har en blekaste aning om varför jag är här och vad jag gör här. Måste det finnas ett visst personligt syfte för oss? ❤️

FataMorgana
5/3/20, 12:27 PM
#9

#6  

Jag menar bara, att jag till min sanna natur, inte är denna människa utan det gudomliga själv, eller det rena medvetandet om man helllre kallar det så. Min identifikation med min person är bara en illusion. När jag föddes och var ett litet spädbarn fanns "FataMorgana" inte ännu till och när kroppen dör och blir till mat åt maskarna kommer "FataMorgana" inte längre att finnas till, för hon är bara en illusion och så ser jag dig med och alla andra levande varelser och ting, som det gudomliga själv till sin sanna natur.

JRSN
5/3/20, 4:19 PM
#10

#8 #9 Tag inte illa upp, men du är en oerhört motsägelsefull person. För att själv vara en 'illusion' så har du oerhört mycket åsikter om än det ena och det andra. Du är det 'gudomliga självet', det ''rena medvetandet' men är samtidigt  inne på ett högst jordiskt och mänskligt forum! Ska du inte ta och 'landa' på jorden och bli en människa helt och fullt? Det finns ingen motsättning där, du kan vara människa och på en gång ha en högre gudomlig natur. Helt ärligt; jag tror du kör med det där "min person är bara en illusion", för att slippa ta ansvar för dina handlingar. Men det funkar inte så; är man född på jorden så måste man ta ansvar för det man gör, eller inte gör, för den delen. Det går inte att INTE ta ställning till något, för även detta är att ta ställning. 'Måste det finnas ett visst personligt syfte för oss', frågar du:

Tveklöst; även om ditt syfte kanske är att inte stå för något syfte alls. 🌺❤️

p.s. Apropå målet med nanotekniken: Farliga nätverk

……………………………………
Sajtvärd: Andar, Änglar & Demoner / Knackningsterapi
                      Hemsida: www.astromantra.se/

[Átjek]
5/3/20, 5:31 PM
#11

Allt handlar väl ändå om att ha tillit till allt som sker och händer omkring oss med eller utan  nanoteknik och vad gör  nanoteknik den dagen vi är hemma på andra sidan där den inte ens existerar och där den makten inte ens finns.

Jag instämmer i väldigt mycket av det Fatamorgana skriver, jag är inte människa jag är ande i en fysisk kropp men vad som sen händer med den fysiska kroppen påverkar inte det som händer med vår andekropp när vi går över när vi får vårt verkliga liv tillbaka.

Många är så fixerade vid det jordiska, det måste vi släppa för gör vi inte det så fastnar vi och blir jordbunden det tror jag ingen av oss vill men alla såna former av läror binder oss i rädsla och det är den vi ska kapa oss loss från för vi är alla fria i anden.

Bibeln tar upp många intressanta saker och jag vill ta upp en sak som gör oss jordbunden och skillnaden om vi släpper jordiska sfären.

Samla inga skatter på jorden heter det men många är vi som samlar skatter i alla former men vitsen är att när vi är klara så ska vi kunna släppa allt det där om det så rör sig om enorma summor pengar eller materiellt så ska vi inte fastna i det för det har ingen som helst betydelse.

Jag samlar skatter det gör vi alltihop på ett eller annat vis men så länge vi sitter fast i jordiska tänk så som  nanoteknik med mera hur ska vi kunna befria vår ande och hur har vi tänkt oss ett liv i jordbundenhet ? där vill ingen av oss vara.

Jordbundenhet handlar om rädsla i precis allt, vad gör jorden med oss och alla makthavare men minns att dom har inget att göra med hur livet är i andevärlden  för där har ingen något styre  eller  hierarki där är allt fred, det är enkelt och existensen är där vi hör hemma allt annat lägger vi bakom oss så enkelt är det och jorden har inte längre betydelse.

Den tilliten har jag och den kommer jag alltid att ha, var rädda om er och lev i evighet ❤️

FataMorgana
5/3/20, 5:38 PM
#12

#10  

Varifrån har du fått det i från, att jag vill slippa ta ansvaret för mina handlingar? Klart att jag tar ansvaret för dem och klart att jag har åsikter om än det ena och än det andra och att jag tar ställning för saker och ting. Som du själv skriver finns det ju ingen motsättning med att vara människa och på samma gång ha en högre gudomlig natur. Det är vi ju alla, människor med en högre gudomlig natur. Det är det som är min ställning, att både du och jag och alla andra till vår sanna natur redan är det högsta gudomliga som finns och därför skrämmer mig varken nanoteknik, de grå, eller några andra demoniska makter mig inte, för att jag vet att det inte finns en kraft där ute som mäktigare och starkare än vår allas gudomliga natur. Det "värsta" som kan hända är att vi "kommer hem igen" och blir ett med Gud. Och frågan om det måste finnas ett visst personligt syfte har jag ställt mig i flera år och har fortfarande inte kommit på svaret ❤️

JRSN
5/3/20, 7:03 PM
#13

#11 Jag tror den generella tanken är att vi skall ha ett himmelrike här på jorden, inte ett helvete. Och om vi ska få det bra här på jorden så måste vi ju själva kämpa för att det skall bli det, ingen annan kommer göra det åt oss. Vad är det för mening med att njuta av saligheten på andra sidan om den inte avspeglas här på jorden? Så som i himmelen, så ock på jorden, säger man inte så? Jorden är en avspegling av den himmelska sfären, de är beroende av varandra. Man kan inte bara släppa alla jordiska angelägenheter vind för våg, man måste förvalta skapelsen.

Att 'samla skatter' handlar väl om att samla kunskap och förmågor, om jag har tolkat Bibeln rätt. Men nanoteknik är inget som människan själv har sökt, eller har någon nytta av. Nanotekniken är skapad av, mer eller mindre psykopatiska själar, som lyder under ondskefulla sataniska krafter. Så för att 'befria vår ande' så måste vi kämpa mot dessa illasinnade krafter, så att vi kan ha ett gott jordiskt liv, såväl som en bra himmelsk tillvaro. 🌺❤️

……………………………………
Sajtvärd: Andar, Änglar & Demoner / Knackningsterapi
                      Hemsida: www.astromantra.se/

Annons:
JRSN
5/3/20, 7:16 PM
#14

#12 Du är hal som två tvålar i ett nyskurat badkar! 😃 Så om jag försöker ta ett exempel då: Tänk dig en mamma med sin dotter. Dottern säger; "Mamma, jag är hungrig". Mamman; "Nejdå lilla vän, allt är bara illusioner. Tänk på något annat".

Säkert inget bra exempel. Men tänk om man hela tiden skulle gömma sig bakom 'illusionskortet' så fort det är något man inte har lust att ta ställning till, det skulle snart leda till kaos. 🤦‍♂️

……………………………………
Sajtvärd: Andar, Änglar & Demoner / Knackningsterapi
                      Hemsida: www.astromantra.se/

FataMorgana
5/4/20, 11:15 AM
#15

#14  

Jag vet inte vad du pratar om. Jag har tagit ställning i flera inlägg nu och du talar att om inte ta ställning? Vad mer tycker du att jag borde ta ställning till?

JRSN
5/4/20, 12:47 PM
#16

#15 Hm, verkar som vi talar helt förbi varandra. Det är ok, man behöver inte reda ut allt i minsta detalj. Ha det gott i den illusionistiska världen. 🙂

……………………………………
Sajtvärd: Andar, Änglar & Demoner / Knackningsterapi
                      Hemsida: www.astromantra.se/

FataMorgana
5/5/20, 6:20 PM
#17

#13  #16 

Har du tänkt på att Átjek kanske redan är fri i anden genom sin tilltro till det gudomliga och med visshet om sin evighet? Vad har då hon eller han att kämpa mot? 

Det som gör det svårt att diskutera och förstå varandra på olika sajter så här är för att folk lever i så olika verkligheter. T.e.x  skriver du mycket om illasinnade krafter och om andra yttre influenser som vi ska kämpa mot för att bli fria i anden. Men hur fri man är i anden har för mig med det inre och inte med det yttre att göra. Det har med ett inre arbete att göra och inte med ett yttre arbete. Ju mer man ser till sina egna fel och brister och ju mindre egen negativ energi man själv sprider ut, ju "friare" blir anden och ju härligare blir livet på jorden. 

Själv har jag en sådan tilltro till det gudomliga och till min sanna verkliga natur att det i min jordiska tillvaro och verklighet inte existerar några destu större krafter att kämpa mot. De sataniska och illasinnade krafterna du talar om är ett icke-tema i min värld. För mig finns det inga andra energier att kämpa mot än dom vi själva skapar och för mig arbetar man på dessa på helt andra sätt och vis.  

När jag ser mig omkring i världen, på makthavararna och "eliten" så förstår jag mycket väl varför dom beter sig som dom gör och vad som är på gång. Men det är helt andra saker som jag ser än fejkade virus och vaccinationer med nanoteknik som ska stjäla vår identitet och när jag tittar upp mot det blå och tänker på hur stort universum är så inser jag hur osannolikt det är med utomjordningar som skulle ta sig hit för att strida om herraväldet över jorden. I min värld ser saker och ting alltså helt annorlunda ut och har sina helt andra förklaringar. Det betyder också att jag inte kan ta ställning för saker som inte finns för mig och att jag inte kan ta ansvar för handlingar som i min värld inte äger rum. Men för saker som finns för mig tar jag naturligtvis ställning till och för saker jag gör tar jag ansvar. 

Skulle jag ha en hungrig dotter skulle jag givetvis göra allt jag kan för mätta henne, men om någon skulle säga att jag måste kämpa mot krafter som inte existerar i min värld skulle jag säga, att jag inte behöver kämpa mot sådana krafter, för jag kan vila i tryggheten över att det inte finns en sådan kraft där ute att kämpa mot. För mig finns det alltså inga sataniska krafter att vara rädd för. De enda yttre krafter jag kämpar mot är mot saker som t.e.x olika statliga myndigheter och orättvisor. 

Men det hade ju varit intressant att veta på vilket sätt du kämpar mot de sataniska krafter som tydligen förekommer i din värld och vad du har lyckats att ändra på?

JRSN
5/5/20, 8:28 PM
#18

#17 Jag respekterar självfallet människors tilltro till det gudomliga och vissheten om att allting är harmoniskt och i sin ordning på 'andra sidan'. Jag kan bara bli lite ledsen över uppgivenheten om den fysiska världen. Man kanske ser att det finns problem här på jorden men vill inte engagera sig i saken under förevändning att jordelivet ändå inte är det 'riktiga livet'. Således resignerar man redan från ruta ett och använder endast jordelivet som ett 'nödvändigt ont' innan befrielsen i döden.

För mig som lever i övertygelsen om att människan återföds så innebär den typen av inställning ett problem. Jag tänker att vi föds till en uppgift, till ett åtagande som ligger i vårt intresse att lösa. Uppgiften är något vi själva har valt och syftet är att utvecklas som människor. Alltså ser jag det som högst sannolikt att vi återföds till exakt samma typ av situation, även om det är i en annan kropp och i en annan tid. Detta återupprepas till dess att vi tar tag i vår situation och försöker förändra den.

Jag håller till fullo med om att det är oss själva vi kan påverka och förändra. Endast mycket sällan kan vi influera andra och få dem att ta steg i en viss riktning. Det sker egentligen bara när personen själv redan är på gång med en förändring och blott behöver en liten liten 'knuff' för att våga ta steget. Då kan man glädja sig åt att man har kunnat agera 'katalysator' i den andres reformarbete. Men självklart kan någon inte ta ställning till saker som den inte ser, erkänner eller vet existerar.

Exempel på saker jag har kämpat för och kunnat förändra är att ha lyckats påvisa existensen av 'den demoniska rasen'. Att åter ha lyft fram dem från historiens glömska och synliggjort deras destruktiva gärningar gentemot människorna. Genom att ha synliggjort deras handlingsmönster och planer kan mycket lidande på jorden ha oskadliggjorts. Genom att 'känna fienden' kan ondskan förhindras.

……………………………………
Sajtvärd: Andar, Änglar & Demoner / Knackningsterapi
                      Hemsida: www.astromantra.se/

FataMorgana
5/6/20, 11:39 AM
#19

#18 

Ja som jag skrev befinner vi oss i helt skilda världar.

När jag talar om den sanna naturen och om min tilltro till det gudomliga så syftar jag på den här sidan. Det gudomliga är i mig och finns för mig redan här och nu och i alla andra levande varelser och ting. Det finns ingen andra sida för mig och ingen separation. Jag förstår inte, du sysslar själv med Reiki och ser inte att det gudomliga redan är allstädes närvarande? "Den andra sidan" är för mig bara ett metaforiskt utryck för det verkligt verkliga, för det som gömmer sig bakom illusionen, men som vi alla kan skåda om vi bara för ett ögonblick tittar bakom ridån och då ser vi att det är "där" (eller här)  som vi egentligen redan befinner oss. 

Och sen är det för mig här och nu som vi föds in i olika tillstånd, i tillstånd  av t.e.x sorg, rädsla, glädje osv. Det är här och nu som vi ofta konfronteras med  samma typ av situation om vi inte tar tag i vår situation och försöker att förändra den. Även buddhisterna ser återfödelse som någonting som sker här och nu. 

Vad som gäller demoner, har människan i alla tider trott på dem, speciellt förr i tiden och alla har haft sin egen föreställning av det, så även jag. Men sen jag lyfte blicken inåt och började att jobba på mig själv, på mina fel och brister och sen jag började att iakta mig själv, bland annat mina tankar och rädslor så ändrades min förståelse för ämnet och i dag ser jag dem som jag ser på mörkret. Att det bara är att tända ljuset, så försvinner dom 😉

[Átjek]
5/7/20, 5:30 PM
#20

#13 Det är väl en självklarhet att vi ska sträva efter ett så gott liv på jorden som vi kan och jag kan inte påstå att jag är missnöjd med mitt eget liv tvärtom  men jag är också medveten om att här är inte mitt riktiga hem så därför låter jag mycket gå förbi mig vad som sker på jorden för jag vet vad som väntar den äkta sanna existensen inte den som är här det är bara en illusion .

Jorden är inte en avspegling av himlen och inte tvärtom heller  för hur kan det vara så om himlen är den plats där vi har fred i sinnet och lever i samklang med hela universum ? det är en omöjlig balansformel för hela universum  och universum följer inga lagar eller formler den bara är i sitt naturliga frid.

Vore himlen en avspegling av jorden så fanns där samma elände som här och det gör det inte så vi kan omöjligt avspegla varandra för det skulle betyda att andra sidan / himlen är lika eländig som vår planet.

Olika liv dom lever vi redan här genom att möta alla situationer under ett jordeliv men att dom skulle förflytta sig bakåt i tiden eller framåt är inget som kommer från den Universala anden det är helt mänskliga påfund och ett sätt att förklara sig ur situationer som uppstår här och en massa ursäkter för att ta ansvar.

Gör jag en oförrätt så kan jag skylla på ett tidigare liv och skylla på det för det hände förr och det är min  orsak till varför jag beter mig som jag gör just nu och på så vis tar jag inte ansvar för mina handlingar här och nu.

Hör hur illa det låter, gör vi nåt illa oavsett vad det är stort eller smått så får vi leva med det under vårt jordeliv men att skylla och förklara saker från andra tidsepoker nej nej snälla förstå det är här och nu allt handlar om inte en massa liv som kan förvirra människor i tron om att dom har gjort något fel.

Många säger sig uppleva tidigare liv men det dom gör är att förmedla liv som andra redan levt inte sina egna och det här sker genom anden för anden vill berätta men vad gör människan jo hon säger det här var mitt liv och på så vis  förminskar andens liv och existens och får det till att vi måste göra om och vi måste lära om och om igen.

Hur vore det om vi lyssnade till dom som berättar om sina liv från andra sidan och förstår dom istället för att ifrågasätta och bara är med på vad som händer på jorden för nu är det hög tid att vakna för tilliten som vi alla talar om.

Vad är ni rädda för som söker kunskap i mörker och i flera liv ? har ni inte tilliten till andra sidan som ni så stort söker ?

Sluta leta den finns redan och nej ingen går förlorad men på vägen väcks många läror som vilseleder och det enda vi kan göra är att vara oss själva och inte lyssna på strunt för andra sidan finns för oss alla den kan ingen ta ifrån oss ❤️

Annons:
JRSN
5/7/20, 6:59 PM
#21

#20 Jag tror att jordens avspegling av himlen handlar om 'strukturen', topografin och människornas boningar, inte nödvändigtvis hur människorna uppträder där. När vi är i himmelriket så kommer vi att 'känna igen oss'. Men människorna som inträtt i himmelriket har lagt av sig de tre tyngsta materiella kropparna, likaså de tre tyngre psykiska kropparna. Således existerar inga konflikter i himlen, vi är endast iklädda våra högre eteriska kroppar och kan därför existera i full harmoni.

Uppfattningen att vi levt flera liv på jorden är inte en särskilt 'exklusiv' upplevelse av tillvaron. Många vittnar om att de varit med om tidigare liv som knyter nära an till deras liv här och nu. Att förringa dem deras upplevelse vore rätt nedlåtande. Varför skulle människor 'tona in sig' på andras liv i tron att det vore deras egna. Det skulle i så fall vara för att kunna sola sig i glansen av framgångsrika personer i det förgångna. Men så är inte fallet, de allra flesta som vittnar om tidigare liv gör det med minnen från mycket ordinära människor som levt under enkla förhållanden.

Uppfattningen att vi ansvarar för våra handlingar, oavsett när de har skett, är även detta en ganska sedvanlig uppfattning om hur 'karma' (orsak och verkan) fungerar. De handlingar vi gör speglas tillbaka på oss själva, i gott och i ont. Ibland redan i detta livet, ibland i kommande liv. Karmacirklarna kan vara korta eller mycket långa beroende på omständigheterna. Det kan ses som ett uttryck för gudomlig rättvisa.

……………………………………
Sajtvärd: Andar, Änglar & Demoner / Knackningsterapi
                      Hemsida: www.astromantra.se/

skina
5/25/20, 3:34 PM
#22

Jag håller med FataMorgana i allt hon skriver :)

Rädsla är en energi som är grunden till alla negativa egenskaper vi kan besitta, om man inte har psykiskt sjukdom eller rena hjärnskador.
Önskan om makt över andra är ju en rädsla för att andra ska kunna skada en, pengar ger makt, lögner, fasader, avundsjuka, ilska, hat osv osv

Jag tror att vi är här för att lära, inte för att jorden ska bli ett paradis, jag är ju inte religiös men tror på en enande tänkande energi/gud/alltet eller vad man nu vill kalla den.
Men för mig är bibeln en klok bok med en uns sanning här och där, men inte mer än så. För mig är den skriven av människor, i en primitiv gammal era av mänskligheten.

Men oavsett vad vi tror på så tror jag aldrig på att låta rädsla ta över, oavsett vad det gäller. Man kan se vad som händer, jobba för att det ska bli bättre osv  Men ALDRIG släppa rädsla, hat och ilska in i hjärtat.
Om någon är elak mot dig så lär du dig saker utav det, även om det tar lite tid innan du hämtar dig så gör det att du växer som människa, din själ växer.

Jag har också varit utsatt för attack från demoner och kallade på änglarna att stoppa det och bad min själssyster som är schaman om hjälp.
Men inte går jag runt och är rädd för dem, då får de ju makt över mig, de trivs ju i rädsla och alla negativa känslor som kommer ur den. :)

Nej, bättre att välja att göda den kärleksfulla vargen i sitt hjärta, som indianerna säger. 2 vargar bor i ditt hjärta, kärlek och rädsla, den du göder växer sig stor.
Kloka ord.

JRSN
5/25/20, 5:05 PM
#23

#22 Det är svårt att gå förbi Bibeln, den finns ju där som en slags andlig referens. Den är ju skriven under mycket lång tid och av flera olika personer. Sedan den tog form en gång och fram till nu så har många redigeringar och förändringar gjorts, stycken har tagits bort och andra lagts till. Den kronologiska ordningen är som ett sammelsurium. Men om den läses på rätt sätt och framför allt tolkas av den som läser, så är den en formidabel skattkista och en portal till det förgångna.

En del är som sagt på jorden för att lära, andra kanske för att lära ut eller inspirera. Jorden är inte statisk utan under ständig förändring. Jag tror själv på att jorden utvecklas till det bättre. Utvecklingen sker inte gradvis utan snarare i trappsteg.

Rädsla är som bekant ett återkommande problem. Om man är medveten om sin egen rädsla så kan man göra något åt den. Ofta kommer vi till 'vägskäl' där valet mellan rädsla och kärlek blir uppenbart. Då gäller det att välja rätt. 😉

……………………………………
Sajtvärd: Andar, Änglar & Demoner / Knackningsterapi
                      Hemsida: www.astromantra.se/

Upp till toppen
Annons: