Annons:
Etiketterpersonlig-utvecklingpersonligt-skyddceremonierritualer
Läst 1051 ggr
[Vianca]
3/31/20, 5:06 PM

Att stänga av

Skriver hur viktigt det är att stänga av andevärlden. I min gröna ungdom, så var jag öppen som en svamp utan att veta om det. När jag väl började få nys om vad det handlade om. Intrycken, känslor och bilder som berörde och skrämde mig. Jag kallar mig dock inte för något medium, utan det är medfött. oavsett om jag vill det eller inte. 

Vikten att kunna stänga av, tona ner. Inte ge energi tankemässigt. Säg till att man vill inte ha kontakt(Högt). För ibland kan en ande följa med utan att du tänker på det.

När man vill ha kontakt, så är man öppen för andevärlden. Några tänkvärda ord från mig.❤️

  • Redigerat 9/12/20, 4:22 PM av JRSN
Annons:
JRSN
3/31/20, 6:33 PM
#1

#0 Samma här. Är mycket mer medveten nu än i min ungdom, då jag var totalt omedveten om vad som hände. Vissa andliga väsen utnyttjade säkert detta, till min nackdel. 😊

……………………………………
Sajtvärd: Andar, Änglar & Demoner / Knackningsterapi
                      Hemsida: www.astromantra.se/

wildfire
4/1/20, 5:31 PM
#2

Det här är intressant för vi har alla valt olika vägar vad gäller öppenhet och ja det är oerhört många som borde och måste lära sig att stänga ner.

Som Shaman är det annorlunda, jag har skrivit kontrakt med andra sidan att finnas till 24/7 så det ingår i mitt jobb och är inget jag kan tumma på. Jag kan bli väckt mitt i natten av en uppgift och den tar jag med glädje men det innebär också stor kunskap och oerhört många års erfarenhet för annars hanterar man inte en sån situation.

Jag är van dom flesta väsen och avslöjar dom direkt , nu är det intressant för i skrivande stund vill dom ta över och få mig att stava en massa fel men här gäller det att ta beskydd och inte låta dom styra för vi har också en andlig uppgift och det är att sprida ljus för ljuset är det som segrar det vet vi alla redan men vad alla inte vet är hur det onda kan påverka oss i skrift och skriva saker vi inte alls har för avsikt att skriva.

Jag är en gammal dam med över 30 års erfarenhet inom Shamanism, jag har gått lärling i Navajo i många många år och fått ta del av saker jag inte ens kunnat föreställa mig och det är ett folk som inte delar med sig i första taget dom ska veta och känna säkerhet på den dom delar sin visdom med annars är det stopp.

Fler behöver stänga ner i dag för det är ett sökande som kan ge oanade konsekvenser som personer inte kan hantera i en värld full av oro och en värld i balans där behöver ingen känna den oron.

[Vianca]
4/2/20, 5:11 PM
#3

Minns hur det var för 10 år sedan, när det var på tapeten att gå mediala kurser. Gick själv en förresten, som jag bittert skulle ångra. Jag gick därifrån med en ande i släptåget, nåväl jag blev av med denne yngling. 

När jag konfronterade den som höll i kursen, så sa hen att jag inbillade mig. I efterhand så hörde jag att huset där mediala kursen var hade det förekommit saker. utan att informera oss andra och där skulle man öppna upp!!.

Så var det med den saken, allt är inte Guld som glimmar men man har blivit klokare iaf.🙂

JRSN
4/2/20, 5:56 PM
#4

#3 Sens moral är väl att alltid utföra en 'rensning' innan kurs eller föreläsning skall hållas i en lokal. Men inte tänkte man på det för några år sedan, det fanns liksom inte på kartan. Själv var jag väl nästan uteslutande i elevrollen, men inte hade man någon tanke på att man kunde få med sig en 'ryggsäck' hem. 🤔

Det var först alldeles nyligen, för något år sedan, som jag märkte fenomenet. Hade varit på ett café för allehanda kurser, inte specifikt andliga. Jag upptäckte då att en ung man i andlig form fanns på caféet, han till och med presenterade sig med namn. När jag skulle gå hem märkte jag att han ville hänga på. Jag var nödd att, helt artigt, säga åt honom att det inte var möjligt. Märklig situation!

……………………………………
Sajtvärd: Andar, Änglar & Demoner / Knackningsterapi
                      Hemsida: www.astromantra.se/

skina
4/10/20, 12:16 AM
#5

När man vaknar upp så är man givetvis uppfylld av sin nya upptäckt och vill berätta den för hela världen. Sen inser man att folk inte tror innan de har vaknat själva.

 Då är det många som istället vänder all entusiasm till att växa själva, med resultatet att de hoppar huvudstupa in i allt, tror på allt, behandlar till höger och vänster och tar emot behandlingar från höger och vänster. De har inte förstått att man måste vara i balans själv om man ska behandla andra och likaså om man ska ta emot behandling. Så eventuella entiteter och tunga energier överförs fritt.

Det går inte att säga nog många gånger att man ska jorda sig, gå barfota i saltvatten är nog det bästa av dem alla. Meditera över hjärtat och söka kontakt med Moder Jord. Men framförallt lära från sina guider och lyssna till sitt eget hjärta och inte tro på precis allt som andra säger till en. 

Mitt motto sen många år, som jag försöker hålla iaf, är att inte tro någonting. Jag försöker vara öppen och lyssna och jag försöker att inte ställning, jag hör bara vad de säger och tror ingenting förrän jag vet. 

En vetskap är också att ju duktigare du är desto mera ödmjuk är du. Ju mer du sprätter runt och slår dig på bröstet, desto mindre kan du. Men det tror jag gäller alla människor/branscher :)

JRSN
4/10/20, 7:09 AM
#6

#5 Kloka ord! Här är lite mer om personlig jordning. 🏆

……………………………………
Sajtvärd: Andar, Änglar & Demoner / Knackningsterapi
                      Hemsida: www.astromantra.se/

Annons:
[Vianca]
4/10/20, 10:13 AM
#7

Kan bara hålla med dessa kloka ord av skina.🌺

Carmarino
4/10/20, 10:45 AM
#8

#5 Så sant som det är sagt. 👍


¡ɹnʇɐuƃıs ɯos uǝp ɐɥ ɥɔo uǝʇxǝʇ ɹäɥ uǝp ɐɹǝıdoʞ ʇʇɐ ɹöɟ ɹɐlʞ åsʞɔo uɐʇn ʇɹɐɯs ɐɹɐq ǝʇuı np ɹä ɹäɥ ʇǝp ɐsä1 np uɐʞ

[Andetag]
4/24/20, 5:24 PM
#9

Det kan vara bra att stänga av ibland om man är naturligt mottaglig och öppen, man har ett jordeliv att leva också.

S.L
4/24/20, 7:54 PM
#10

Vi flytta och det var väl först efter flytt vi märkte den största skillnaden. Man sov en hel natt utan att någon nöp mig/dottern. Djuren vart mer harmoniska ena katten toal öndra sig från inte vara kelig till ligga i knät. Två hundar som sluta upp med kolla bakom sig hela tiden under promenaderna. Ena var någ mer rolig att jävlas med pga hon hoppar till mer. Vid flyttstädet åkte mer saker ner inte rakt ner utan flög geom rummet. Jag sa tydligt här(nya hemmet) ommer ingen mer än dom vi bjuder in jag är tydlig på detta och dottern har med fått börja sätta tydligare gränser. Är så skönt besök får vi men det är dom vi känner som bara tittar till lite med ett hej ❤

JRSN
4/24/20, 8:05 PM
#11

#10 Skönt! Det verkar som om 'andarna' på det gamla stället stannade kvar där, de var förhoppningsvis 'platsbundna' och inte kopplade till er på annat sätt. Det låter på dig som att ni nu har vänliga andar som tittar till er då och då. Det kan ju aldrig vara fel! 🙂

……………………………………
Sajtvärd: Andar, Änglar & Demoner / Knackningsterapi
                      Hemsida: www.astromantra.se/

Upp till toppen
Annons: