Annons:
Etiketterandliga-orterexistensplansamhälle
Läst 1358 ggr
JRSN
2020-03-11 11:19

Strukturella portaler

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Det jag menar med 'strukturella portaler' är öppningar till den andliga världen som, av hävd, är placerade på vissa specifika platser. Portalen har inte alltid varit där. Vid något tillfälle i det förgångna har ett väsen etablerat en andlig portal. Andra väsen har sedan använt det befintliga 'energispåret', varvid portalen har förstärkts ännu mer. Man kan säga att ju flitigare användning, desto kraftigare blir portalen. Oanvända portaler kan således stängas spontant i och med att trafiken minskar.

Varför portaler?

Det är skillnad på fysiska, andliga och psykiska världar, de har olika materiell beskaffenhet. Denna distinktion gör att det därför existerar gränsskikt mellan världar och mellan dimensioner. För att kunna passera ett sådant gränsskikt och förflytta sig till en annan värld så behöver 'barriären' tillfälligt penetreras. Detta sker spontant hela tiden när väsen av olika slag rör sig fram och tillbaka. I regel läker gränsskiktet omedelbart efter en passage, men det händer att väsen använder vissa materiella 'riktmärken' vid sin passage. Vid livlig trafik kan därvid portaler uppstå.

Olyckligt placerade portaler

Man kan egentligen inte hindra andliga väsen att röra sig mellan dimensionerna. Men ibland råkar en etablerad portal hamna mitt i ett hus eller i en lägenhet. Portalen kan också ha funnits där sen tidigare, varefter någon av oförstånd bygger ett hus på plasen. Detta är ingen bra situation, för portalen är såsom ett öppet fönster, energi strömmar hela tiden igenom och skapar en 'orolig energi'. Det kan bli som att försöka tälta på en väg i rusningstrafik. Dessutom kan objudna andar från och till 'våldgästa' huset i fråga, just bara för att möjligheten faktiskt existerar.

Typer av portaler

Portaler kan leda till lite olika platser, beroende på var, när och hur de skapades. Således finns portaler till 'underjorden', vilka kan upplevas som hål rakt ner i jorden. Schamaner använder dessa för att besöka de underjordiska världarna. En portal kan också leda till den 'psykiska världen' eller 'tankevärlden'. Detta kan konkret handla om en öppning till den 'kollektiva tankevärlden', en brokig värld av illusoriska fenomen. Sen har vi förstås portaler som leder till 'ljuset'; himlens olika sfärer. Sannolikt existerar även portaler som leder till den demoniska sfären.

Försegling av oönskade portaler

I den bästa av världar bör väl en entreprenör rådfråga andevärlden innan byggnationen av ett hus. Men en sådan öppen kommunikation förekommer dessvärre sällan. Som en tumregel anser jag dock att de levande bör erkännas företräde framför, exempelvis, andar och i synnerhet platsbundna andar. Således kan en portal behöva stängas i ett existerande hus. Mediet eller schamanen lokaliserar först portalen. Sedan sker en 'visualisering', där personen i fråga inom sig ser hur öppningen stängs och förseglas. Deklamera gärna en 'besvärjelse' vid ceremonien.

Använd exempelvis denna enkla besvärjelse:

"Härmed förseglar jag varaktigt denna andliga portal."

Avsluta med att rensa bort eventuell stagnerad energi som kvarstår. Vid behov kan även en 'ljusbombning' av platsen genomföras för att tillförsäkra positiva och harmoniska energier.

……………………………………
Sajtvärd: Andar, Änglar & Demoner / Knackningsterapi
                      Hemsida: www.astromantra.se/

  • Redigerat 2020-12-26 19:03 av JRSN
Annons:
Dioramabyggare
2020-03-11 11:41
#1

#0: Tack JRSN för inlägget!

Måste man vara medium eller schaman för att kunna stänga och försegla öppningen? Stänger man inte samtidigt öppningen/portalen för "goda" energier?

Ibland har jag upplevt att det "strömmar en energi" från balkongen (där har jag alltid en burk "månvatten" med en bergkristall, en ametist i stående, och några "vanliga" stenar liggande på balkongbordet) genom köket.

Igår förmiddag hände en väldigt märklig sak här:  jag satt i kontorsrummet (innanför hallen) och "spontant" kom jag att tänka på stenarna och kristallerna jag lagt på laddning på balkongen, och jag kom också att tänka på "supermånen" som ju var i förrgår… efter bara några sekunder kändes det som att jag träffades av en stark vind, från det håll där balkongen är, och den varade i tre, fyra sekunder. Det "kändes som om vinden blåste" just från balkongen, genom köket och in i kontorsrummet.

JRSN
2020-03-11 13:37
#2

#1 Tack själv! Nej, jag är säker på att vem som helst kan hantera andliga energier, stänga och öppna portaler m.m. Det kan förstås behövas lite träning för att uppnå önskat resultat. Ibland får man pröva sig fram, ibland läsa på och skaffa lite fakta om det skulle behövas. Goda andar och goda energier tar sig alltid fram om de vill, det behöver man inte vara orolig för (man kan dock sända dem en tanke ibland).

Du har nog utvecklat en känslighet för andliga energier, som den där 'starka vinden' du talade om. Glöm inte bort att du alltid kan reglera din andliga känslighet efter behag. Tänk dig en ljuspelare som strålar uppifrån och ner, genom alla dina energichakran. Visualisera sedan att du har som en 'dimmer' med vilket du kan reglera mottagligheten. Starkt ljus, stor mottaglighet, lite ljus, låg mottaglighet.

……………………………………
Sajtvärd: Andar, Änglar & Demoner / Knackningsterapi
                      Hemsida: www.astromantra.se/

Dioramabyggare
2020-03-11 16:09
#3

#2: Ja, precis, jag håller på att pröva mig fram för att hitta rätt metod, men det är på ett sätt "tröttande" att uppleva de här händelserna.

H
2022-05-03 05:25
#4

Jag behöver verkligen hjälp nu. Spelade Ouija Board innan och råkade öppna en portal och Zozo demonen sitter fast i pokalen så behöver tips hur man stänger en portal. Annars kan detta vara slutet för mig

JRSN
2022-05-03 14:41
#5

#4: Hej, det låter rätt allvarligt. Ouijabräden har tyvärr den egenheten att skapa just portaler, ofta då till den demoniska sfären, vilket är en elektrisk 'dimension' där demoner (djävulens änglar) existerar. Om det är en specifik (namngiven) demon eller någon annan spelar egentligen ingen roll. De behöver tas bort oavsett och portalen måste stängas.

Nummer ett är att sluta med Ouija och oskadliggöra (förstöra) brädet så det inte kan användas igen, av dig eller någon annan. Sen gäller det att bli av med demonen eller demonerna och att stänga portalen. Om du inte känner dig bekväm med olika ceremonier så skulle jag rekommendera att du kontaktar ett erfaret medium. Han eller hon kan hjälpa dig komma tillrätta med situationen. Betänk dock att alla medier inte behärskar procedurerna, man kan behöva pröva sig fram med olika personer.

Skickar med en länk om Demonutdrivning, men om du känner dig det minsta osäker så låt någon med erfarenhet ta sig an det hela:

Demonutdrivning

……………………………………
Sajtvärd: Andar, Änglar & Demoner / Knackningsterapi
                      Hemsida: www.astromantra.se/

iFokus är ett nätverk av intressesajter om allt mellan himmel och jord
  • Redigerat 2022-05-03 14:45 av JRSN
Upp till toppen
Annons: