Annons:
Etiketterdemoneränglarandargengångare
Läst 1188 ggr
Dioramabyggare
2/15/20, 12:16 AM

Andlig närvaro

Igår var jag på en folkhögskola med "erkänd" närvaro av flera andar. Vid ett tillfälle kände jag en plötslig men ganska "svag" kyla i lokalen jag satt i. Kanske ett par timmar senare kände jag en "vibrerande" närvaro som passerade mig från, eller kanske rentav genom, ett fönster bakom mig. Jag upplevde vid båda tillfällena att det inte var några "elaka" andar, utan jag upplevde enbart en väldigt påtaglig rofylldhet, i synnerhet av den "vibrerande" närvaron, och den upplevde jag dessutom som lite "rastlös".

  • Redigerat 9/12/20, 5:02 PM av JRSN
Annons:
JRSN
2/15/20, 8:09 AM
#1

#0 Så intressant! Kanske är det tidigare anställda på platsen som tagit på sig att se till stället, vaktmästare, lärare eller så. Bra att det inte var några problematiska energier. Man undrar hur det kommer sig att närvaron är 'erkänd' där.

……………………………………
Sajtvärd: Andar, Änglar & Demoner / Knackningsterapi
                      Hemsida: www.astromantra.se/

Diana_Melbourne
2/15/20, 12:00 PM
#2

#1 Jag gick en kurs på Biskops Arnö folkis för tio år sedan, och där spökade det tydligen mycket. Mina kursare upplevde en hel del, men jag gjorde det inte. Folkhögskolor ligger många gånger på gamla platser. I en av dem, där jag bodde på internat, var jag glad att jag slapp att bo i den äldre byggnaden. Kände stark olust där.

Dioramabyggare
3/9/20, 12:31 AM
#3

#1: ja, jag tror det var en tidigare rektor vid Brunnsviks folkhögskola, Alf Ahlberg, och min favoritpoet Dan Andersson (som studerat just vid Brunnsviks folkhögskola) . Händelsen jag skrev om i mitt inlägg ovan fick en sorts fortsättning efter kanske ett par dagar när jag i köket "kände" en sådan där "närvaro" igen. Jag antar att det var deras andar som "följde med mig" hem.

#2:  för några år sedan befann jag mig vid en äldre lada på en plats utanför ett mindre samhälle i västra Östergötland och där upplevde jag just en sådan där stark olust. Samma otäcka känsla upplevde jag senare på ett ödetorp utanför ett annat mindre samhälle i samma del av Östergötland. De platserna vill jag aldrig mera till 🤢…

JRSN
3/9/20, 3:05 PM
#4

#3 Så länge energierna inte stör dig är det väl ok. Men om de börjar 'leva rövare' eller dränera energier så är det kanske inte så kul. Då får du kanske resonera lite med dem, eller till och med 'plocka bort dem' ifall det blir för stökigt. Folk är ju folk, som man säger, men en kändis som Dan Andersson bör man kanske respektera. Han är möjligen förtjust i sina gamla domäner och tittar till dem ibland. 🌺

……………………………………
Sajtvärd: Andar, Änglar & Demoner / Knackningsterapi
                      Hemsida: www.astromantra.se/

Dioramabyggare
3/9/20, 11:59 PM
#5

#4: för en stund sedan, då jag stod i köket (på exakt samma plats där upplevelsen jag beskrev i #1) kände jag av en sådan "närvaro" igen, men denna gången var det inte någon positiv energi jag kände av… den där platsen framför diskbänken har tydligen blivit någon sorts "kraftplats"🤔.

Ja, jag tror att Dan Andersson verkligen gillade att vara på Brunnsvik. Jag har för övrigt varit med om lika starka upplevelser på ett par andra platser han hade stark anknytning till.

JRSN
3/10/20, 12:53 PM
#6

#5 Hoppas att 'kraftplatsen' vid diskbänken inte är en permanent 'portal' som har etablerats. Jag ska förresten försöka skriva ett inlägg om dessa portaler vid tillfälle, behöver dock samla lite information först. Det handlar i så fall specifikt om hur man stänger sådana portaler på ett bra sätt.

……………………………………
Sajtvärd: Andar, Änglar & Demoner / Knackningsterapi
                      Hemsida: www.astromantra.se/

Annons:
Dioramabyggare
3/10/20, 1:20 PM
#7

#6: Tack, och nej, jag hoppas också att den platsen inte blivit en portal för krafter/energier jag inte vill ha "närvarande".

Lycka till så mycket med inlägget om portaler!

Upp till toppen
Annons: