Annons:
Etiketterceremonierpersonligt-skyddritualer
Läst 764 ggr
JRSN
2020-02-19 17:30

Möblers inflytande

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

I dessa tider med loppis, second hand och vintage är det lätt att 'oönskade influenser' smyger sig in med prylar och möbler. Vad är det för influenser vi talar om? Jo, de flesta begagnade föremål är starkt präglade av andra ägare, personer som kanske inte alltid förmedlar goda och harmoniska energier. Om det vill sig illa kan osynliga effekter av dessa personer följa med föremålet i fråga och utöva sitt inflytande på nya ägare, det vill säga dig.

Dolda andar och demoner

Handen på hjärtat, hur väl känner du till bakgrunden till dina möbler och prylar? Speciellt äldre ting kan vara behäftade med osaliga andar, demoner, till och med förbannelser. Vad vet vi egentligen om saken, någon deklaration av varan i det avseendet ges nog extremt sällan. Jag förutspår dock att just detta kan bli ett tungt argument vid försäljning i framtiden. Typ: "Acme AB garanterar att produkten vid försäljningstillfället är fri från skadliga andliga influenser". Som det nu ligger till är det upp till köparen att vidta lämpliga mått och steg i samband med inköp.

Inventering av hemmet

Det kan vara bra att göra en grundlig genomgång av sina ägodelar. Skriv upp de du är osäker på och framför allt de du 'känner' har en tveksam energi. Därefter kan du, metodiskt, börja rengöra objekten. Rengöringen utförs först rent fysiskt, därefter i andligt hänseende. Prylar kan diskas eller tvättas av med lämpligt medel. Kläder kan tvättas i maskin, vädras eller borstas av. Möbler kan dammsugas, borstas eller tvättas av. Glöm inte den mycket välgörande behandlingen med rökelse av äldre föremål, det minskar eller eliminerar mycket av skadliga energier.

Ceremoniell rening

För säkerhets skull kan det vara bra att utföra en 'ägarrening' när ett föremål har bytt ägare. Exakt hur denna ceremoni går till är kanske inte det primära. Huvudsaken är att ceremonin kungör att 'alla tidigare ägare har tagits bort'. Förstärk gärna ceremonin med rökelse eller kristaller om möjligt. Den som är initierad i Reiki Healing kan använda den 'skyddande symbolen' under reningen. Ceremonin kan i vissa fall behöva följas upp i händelse av att föremålet 'lever bus'. Då kan det vara fråga om en mer svårartad ande eller demonisk entitet.

Många prylar blir det!

Tänk inte ens tanken att hela lägenheten/huset skulle kunna renas på en dag, det skulle bli övermäktigt. Försök istället att göra små punktinsatser då och då. Börja med möbler eller prylar som energimässigt verkligen känns belastade. Fortsätt efterhand i mån av tid och ork. Så småningom kommer du uppleva att energin i hemmet tycks friskare och att tankarna blir klarare. Processen är i mångt och mycket densamma som det man gör inom Feng Shui för att lätta upp negativa energier. Skillnaden är att man även aktivt letar upp och oskadliggör 'orena andar'.

Se även: Spegelportaler

……………………………………
Sajtvärd: Andar, Änglar & Demoner / Knackningsterapi
                      Hemsida: www.astromantra.se/

  • Redigerat 2020-12-29 19:05 av JRSN
Annons:
Wizbot
2020-02-19 17:34
#1

Borde det inte vara värre med alla nya prylar tillverkade av arbetare under omänskliga villkor?

JRSN
2020-02-19 18:04
#2

#1 Ja, det är ju en tanke. Men just den här typen av influenser tycks mestadels styras av föremål med kraftig 'känslomässig laddning', där föremålen har en stark koppling till sin tidigare ägare. Föremål tillverkade av, ofta lågavlönade personer utomlands, har liksom inte hunnit få någon 'historia' ännu. De har konstruerats mycket snabbt av en person som varken kan eller hinner engagera sig i föremålet.

……………………………………
Sajtvärd: Andar, Änglar & Demoner / Knackningsterapi
                      Hemsida: www.astromantra.se/

Diana_Melbourne
2020-02-20 10:03
#3

#1 Mycket intressant. Jag funderar på om det kan vara tvärtom också? Själv har jag ganska mycket antikt och kuriosa hemma och det jag har köpt är sådant jag instinktivt dragits till och fått ett positivt intryck av. Jag har upplevt att möbeln eller föremålet tillfört god energi till hemmet. Men ibland undrar jag. Ett exempel: jag har ett vackert skåp från början av förra sekelskiftet. Ett gesällarbete i flambjörk som jag älskar. Min pappa, däremot får rysningar av det och gillar det inte alls. Eller så kanske det bara är ett uttryck för tycke och smak 😀

JRSN
2020-02-20 11:32
#4

#3 Jo men det är klart! Men man vill väl gärna få goda vibrationer av föremålet i sig, kanske inte av medföljande andar etc. Sen kan man väl möjligen tolerara att den avlidna 'faster Agda' fortfarande har känslor för sin gamla möbel, det är ju ok. Men, per definition så är det ju din möbel nu, som du kan och får förvalta som du vill. Anhöriga får liksom beundra 'på avstånd' och med vederbörlig respekt. 🙂

……………………………………
Sajtvärd: Andar, Änglar & Demoner / Knackningsterapi
                      Hemsida: www.astromantra.se/

Upp till toppen
Annons: