Annons:
Etiketterdemonerandaränglarnaturväsen
Läst 945 ggr
JRSN
1/25/20, 8:42 PM

Djurandarnas tid

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

På samma sätt som det finns osynliga andar av mänsklig natur på jorden så är även djurandar vanliga. Dessa djurandar kan vara här i olika roller; bland annat som djuränglar, djurväktare, som andligt sällskap till både människor och djur. De kan förstås också existera såsom 'kraftdjur' och 'totemdjur'. Ett sådant djur kan närvara uteslutande som ett symboliskt attribut till människan men kan även vara mycket konkreta, om än andligen. Djuren och djurandarna har utvecklingsmässigt nått högre än de formlösa demonerna. Följaktligen har i synnerhet djurens andar en viktig roll gentemot demoner.

Djurspöken

Precis som hos mänskliga spöken så kan djurandar fastna 'mellan världarna', av olika skäl. Ett sådant djurspöke kan ibland behöva hjälp för att komma ur sitt 'mentala fängelse', höja sin frekvensnivå och inträda på ljusplanet. Djuren är förstås intimt sammanlänkade med människorna och delar ofta deras erfarenheter och deras karma. Inte så sällan ser man att medier uppfattar dessa djurandar på vissa platser och i vissa situationer. Ibland är det dock helt vanliga husdjur som varit 'i ljuset' men som vänt åter för att hjälpa eller stödja sin tidigare ägare. De känns relativt lätt igen emedan de uppvisar samma egenskaper och karaktärer som tidigare. Det är märkligt men även glädjande att djuren så gärna vill komma tillbaka.

En enad djurfront

Jag känner på mig att en samlad armé av djurandar kommer att spela en viktig och betydande roll i framtiden. Exakt vad detta går ut på är något osäkert. Men såsom representanter för den goda och helande sidan kommer de gripa in vid en given tidpunkt och göra sitt för att mänskligheten och jordklotet skall kunna avancera till en högre nivå. Möjligen kommer de att agera motvikt mot den hord av demoner som kommer lös vid den tiden. Om detta inte skedde skulle demonerna fullkomligt överväldiga människorna och låta dem slita varandra i stycken i förödande strider. Djurandarna kan vara tungan på vågen som förhindrar en katastrof. På något vis förnimmer djurandar bättre demonernas närvaro och kan enklare oskadliggöra dem.

Spel på hög nivå

Det är inte så lätt att veta något om de strategier som försigår på högre ort. Vi är dock sannolikt mycket nära en helt avgörande punkt för jordens framtid. Jesus (Mikael) såsom högste ärkeängeln formerar sina trupper inför det avgörande slaget. Djävulens demonfurste gör givetvis liknande förberedelser. En bricka i det spelet är djurandarnas armé. Man kan tycka att de högsta änglarna ensamma skulle stå mot demonerna men så är nog inte fallet. Djurandarna är en lite bortglömd faktor som kan få en avgörande roll i det drama som stundar. Detta 'Harmageddon' blir sannolikt en global urladdning.

Filmen 'Avatar'

Även om det är en produktion från Hollywood så skildrar filmen 'Avatar' på ett slående sätt djurens slutliga strid. Det är huvudpersonen 'Jake Sully' som vädjar till 'Själarnas Träd' om hjälp i striden. Till slut svarar 'The Tree of Souls' på bönen; samtliga djur på planeten 'Pandora' kommer till undsättning. Kanske är detta en 'sinnebild' av hur Jesus (Mikael) en dag skall vädja till djurandarna på jorden om assistans. Vi vet inte vad som kommer ske i den yttersta tiden och om vi redan är inne i den processen. Det vi kan ana är att det kommer att bli intensivt, och att slutet förhoppningsvis blir till det bättre.

……………………………………
Sajtvärd: Andar, Änglar & Demoner / Knackningsterapi
                      Hemsida: www.astromantra.se/

  • Redigerat 12/30/20, 7:31 PM av JRSN
Annons:
Lussan20
1/25/20, 9:47 PM
#1

Tack!

Min älskade änglahund lämnade mig igår skulle blivit 14 år i april. Så det är lite märkligt med ditt inlägg. Att hon var utsänd vet jag för hon var så speciell , klok och så godhjärtad. Hon tog hand om mig, sade till om tider, roade mig, kände mina tårar innan de lämnat ögat, gav djup tröst. Jag har haft många djur, hundar som varit speciella, men denna hund hittade till mig och till min dörr då jag behövde henne som mest!

Jag vaknade i morse med tårarna rinnande och ropade- men hon var ju mitt liv- så var det. Jag är som en öken utan vatten i sikte. Men jag släppte iväg henne med största kärlek. Hon tittade på mig en sista gång och jag sade, gå över regnbågsbron nu min käraste skatt. tack för allt du gett oss.

Hon låg så fint med sitt guldhalsband och tygkatten mellan tassarna full av frid och ro.  Men vet inte hur det ska gå utan henne. Vi var ett.

Avatar talade djupt till mig också och att man väntar på Jesus i dessa tider gör många. Tack för detta inlägg, det var ingen slump. Måtte kärleken snart få fylla vår jord, där hat  , ondska får vika för kärlek, frid och harmoni på jorden…Tack från WL🌺

JRSN
1/25/20, 11:54 PM
#2

#1 Beklagar din förlust! Men din lilla hund finns säkert med dig framöver. Vi har många kärleksfulla vänner på andra sidan, även de som vi inte vet om när vi lever. Låt oss hoppas på en bättre jord i framtiden och att vi inte ska behöva vänta så länge på att saker och ting blir bättre. 🌺❤️

……………………………………
Sajtvärd: Andar, Änglar & Demoner / Knackningsterapi
                      Hemsida: www.astromantra.se/

NiklasTyreso
1/28/20, 12:15 AM
#3

När jag flyttade hemmifrån, 31år sedan, tog jag hand om en förvirrad katt efter en dam som avlidit. Jag jobbade hela dagarna och uppfattade inte att katten trivdes, som katten fick en spruta hos veterinären. Samtidigt flyttade mina föräldrar till en annan ort och avlivade deras katt som jag växte upp med. Efter det: Flera gånger när jag satt i soffan och tittade på tv såg jag hur den ena eller den andra av katterna kom in genom dörren till rummet, men när jag hajjade till så var de borta. Jag berättade inte om mina upplevelser för någon. En dag var min syster på besök och satt i soffan, där jag brukade sitta och se på tv, och vi pratade om allt möjligt. Plötsligt tyckte hon till och utbrast "Jag tyckte jag såg en katt komma in genom dörren!". Då avslöjade jag att det hade jag oxå uppfattat flera gånger.

NiklasTyreso
1/28/20, 12:18 AM
#4

Beklagar sorgen, Wonnalesan.

Lussan20
1/28/20, 6:17 AM
#5

Tack för vänliga orden #2

#3. Det värmer på djupet!

Hur kan ett hus bli som en tom låda då ett litet väsen flyttar till sitt himmelska hem? Min själ är en öken och i sömnen ropar jag på henne.

Jag förnimmer henne då och då vid speciella tider, hennes mattider, rastningstider som hon skötte klockan helt själv.

Maken gråter i sömnen.

Vi har fyra barn och 8a barnbarn , många vänner även vänner som har Labradorer. Men det är inte deras själ mitt hjärta gråter efter även om det är så fullt av glädje med alla dessa människor. Det är just hennes vackra väsen mitt hjärta saknar!.

Sorgen är stor och djup, jag vet alla förnuftighetsskäl, att det var tid, att livet är så här, döden är någon som tar de vi älskar för en tid, tills vi som timglasets sand alla rinner ut på andra sidan.

Hur känns det frågade en gammal vän som delade sorgen. Jag tänkte en stund.

Det är som att gå på en grå väg med kala nakna träd, kall hård vind i ansiktetoch vägen har inget slut. Det var hon som fick dagen att skimra, solen att lysa, hjärtats värme, vägen ledde alltid hem med henne.

Det låter nog som om jag aldrig förlorat någon?Jo då för många.

Så många djur, hundar, katter, papegoja, kaniner, mfl. Mina föräldrar, kära vänner, släkt även små barn i släkten..

Men denna vackra , kloka hund var mitt liv, för hon fyllde de ensamma dagarna med liv, men jag går framåt på den kala vägen, en dag kanske ett litet löv slår ut, man ska aldrig säga aldrig. För vad vet man? När Gud stänger en dörr , så öppnar han ett fönster är ord som kommer till mig varje dag på olika vägar.

Jag hade bla en liten katt som hette Mr Duddelman, han stannade kvar och flyttade även med hit, eller hälsade på är nog rätt namn. Han var en mycket klok katt, som tar sig en avstickare ibland till sin gamla husse och matte för ett besök på jorden.

Min förra hund, visade sig en gång för min man. Så nog minns dom oss och många av dom är utsända att hjälpa. Det har dom nog valt själva från andra sidan eller den andra dimensionen. därför ska vi vara extra fina mot dom. En del har kommit för att lära oss tålamod(tex att stå i ösregn medans de gör sin behov och måste sniffa klart)att ödmjuka oss, att kunna ge kärlek. Att visa respekt för svagare och mindre varelser som är utlämnade till oss på gott och ont.

Hur jag mötte henne denna lilla Electra(vår Ella) är också en märklig historia, jag förlorade min förra stora vita hund, men hittade två vackra Labradorer som behövde dagmatte. De var så vackra och fina på alla vis, de tröstade mig i den sorgen. Så en dag ringer ägaren och frågar om hon kan ta med en valp hon fått tillbaka. Ja tre stora hundar lät mycket för en dam som kommit till åren. Men jag tänkte att jag skulle försöka ändå för att hjälpa.

Jag står i fönstret då jag ser bilen köra upp, ut hoppar en gyllengul vacker hund som rusar genom två häckar och en rabatt fram till min dörr där hon flyger upp i min famn. Vi stod förvånade både ägaren och jag. Hon vägrade att gå ed hem på eftermiddagen och jag sade, -ja låt henne stanna över Påsken då, detta var på skärtorsdagen, så lång blev den Påsken . Hela 13 år, hon var 10 månader då hon kom. Om det var min gamla hund som kom tillbaka? Den tanken har föresvävat mig.

Redan som litet barn har jag räddat djur, tagit hand om, arbetat med, likaså barn och gamla. Om man kan prata om livsuppgift så fick jag den. Jag har räddat livet på barn, djur och gamla och haft ett så rikt och meningsfullt liv.

Min Ella fick ge mig en stjärneklar kärlek sänd från kärlekens källa, så underbart att få dela 13 år med en ängel…Mvh/WL🌺(Skönt att skriva, tack för trösteord)

Upp till toppen
Annons: