Annons:
Etiketterandaränglardemoner
Läst 640 ggr
Diana_Melbourne
12/19/19, 7:03 PM

Besjälade hus och platser

Jag sitter just nu och skriver det här inlägget i ett besjälat hus, det gamla missionshus jag råkade köpa för ett par år sedan. Det är väldigt tydligt hur tät stämningen är här och att energin är hög. Men jag sover gott om nätterna trots att jag är själv i denna stora byggnad med sex meter högt tak till nock. Kan ändå inte låta bli att vara lite mörkrädd. Känslan är så speciell. Jag har upplevt flera mycket märkliga händelser här, men endast en gång sett ett "spöke". Det hände i våras då jag, märkligt nog, såg en mörkhårig pojke bakifrån, klädd i lucianattlinne och rött sidenband runt midjan. Jag fick för mig att han gärna egentligen skulle viljat vara lucia, men att konvenansen förr satte stopp för det. På 50-talet bedrevs en populär söndagsskola i huset, med en snäll tant som undervisade barnen. Ungarna, har jag fått berättat för mig, älskade jularna då de fick gå fram till granen och tända varsitt ljus i den. Tant Maja sade då att de var Jesus ljus. 

Det känns i väggarna att det varit mycket glädje här. Samtidigt är det någon som noga vakar över huset och hittar borttappade saker åt mig OCH "skojar" på ett sätt som jag inte uppskattar. Så lite dubbelt är det ändå. 

Beträffande besjälade platser så är det ganska lätt att hitta dem i naturen, men jag har faktiskt flera ställen i Stockholms innerstad som jag upplever som speciella. Det kan vara vardagliga gathörn eller korsningar där jag ibland stannar upp för att liksom duscha i den härliga känslan. Har du liknande upplevelser tar jag gärna del av dem!

Annons:
Dioramabyggare
12/19/19, 7:14 PM
#1

#0: jag har också kommit att utveckla en stark känslighet för sådana där stämningar och energifält i gamla hus, men också på vissa platser i naturen (men där är den ju inte instängd mellan husväggar, så på sådana platser får jag anstränga mig mer för att "känna in " energin.

Häromdagen var jag på julfest i ett hus byggt 1906, i sällskap med ett tiotal andra starkt mediala människor, och jag hann knappt mer än in i huset förrän jag fick be två(!) av de andra att ta mina händer och dränera mig på energi. Det måste ha varit flera generationer människor som bott där och präglat hela huset med sina energier…

Diana_Melbourne
12/19/19, 7:27 PM
#2

#1 Vad spännande! Just det där att flera generationer bott i samma hus tror jag är en stark faktor för hög energi. 

Jag har alltid varit jättekänslig för hus och platser. När jag var liten, och ute i skogen och gick med mina föräldrar, stötte vi på ett ödehus (minns än idag att det var då jag lärde mig själva ordet). Mamma och pappa envisades med att vi skulle sitta där och fika och jag fick en HEL LÄSK för mig själv, en raritet på den tiden. Men jag kunde inte uppskatta drycken. Jag ville bara därifrån och förstod inte hur de kunde sitta där i lugn och ro och fika när luften fullkomligt vibrerade av obehag och energi. Själva grejen fattade jag inte då, som barn, men nu är jag ju medveten och drar snabbt ifrån platser och hus jag inte gillar. Å andra sidan dröjer jag mig gärna kvar på ställen som utstrålar underbar energi. Min lägenhet i stan är ett sådant ställe. Missionshuset har jag mer blandade känslor inför, men jag erövrar det bit för bit, känns det som.

Dioramabyggare
12/19/19, 8:20 PM
#3

#2: jag har själv varit med om att känna av sådana där "tunga" energier, på ett par platser i västra Östergötland. Men några "kraftplatser", men de har jag av någon anledning inte "känt in" lika specifikt som de andra platserna med undantag för en plats i min barndomsstad Mjölby. Där finns en speciell plats där jag känner massor av "goda vibrationer"; det är en väldigt gammal begravningsplats där jag kände ett märkligt lugn.

JRSN
12/19/19, 8:58 PM
#4

#0 Som barn bodde jag i ett stort hus som varit läkarbostad. Hade mycket blandade känslor för det huset. Jag var aldrig riktigt skrämd där men huset hade verkligen alla förutsättningar att vara ett spökhus. Huset var mystiskt på många sätt. Där fanns bl.a. en spiraltrappa som var igenspikad längst upp. Jag tolkade detta som att huset hade 'stängt av' sin förbindelse med högre makter el. Gud. 

Jag hade också en dröm om detta hus och i drömmen var det plötsligt mycket större. Man kunde gå runt på övervåningen och se ut genom alla de 'extra' fönstren som fanns där. När jag frågade ägaren om huset bedyrade hon att detta aldrig hade varit större än det är nu. Så drömmen var ett mysterium. Huset finns kvar men jag bor inte längre på orten och huset har även bytt ägare sen sist. 🤔

……………………………………
Sajtvärd: Andar, Änglar & Demoner / Knackningsterapi
                      Hemsida: www.astromantra.se/

Upp till toppen
Annons: