Annons:
Etiketterpersonlig-utvecklingevolutiontidig-historia
Läst 1211 ggr
JRSN
11/18/19, 5:28 PM

Livet - En spegling av tidigare liv

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

De flesta erkänner inte förekomsten av tidigare liv. Men för de som är öppen för den möjligheten finns några intressanta aspekter att beakta. Raden av livstider staplas inte slumpvis på varandra, det finns en tanke och en utveckling med individens återfödelser. Den som klarar att urskilja ett antal tidigare liv kan se en tydlig trend i det som sker. I förlängningen kommer även det innevarande livet spegla det som hänt tidigare.

Livsspegling

Allt som sker i vårt nuvarande liv är konkreta eller symboliska återblickar av det som hänt i tidigare livstider. Syftet kan vara att vi faktiskt skall minnas det vi glömt bort sedan vi förra gången levde på jorden, eller på annan plats. Således kommer vi, upp till en viss ålder, återuppleva vissa episoder som vi redan erfarit i en annan tid. Den första halvan av livet tycks spegla fysiska aspekter av tillvaron. Den andra halvan förefaller mer återge andliga upplevelser. Allt detta upp till en viss ålder när vi liksom har 'nått ifatt' vår nuvarande universella utvecklingsnivå. Från denna punkt etablerar vi helt nya kunskaper.

Resor till fjärran länder

Om vi besöker eller har varit i andra länder sedan vi föddes så är detta en stark indikation på att vi har levt i landet i fråga i något tidigare liv. På samma sätt kan besöket av ett museum eller upplevelsen av en film på bio symbolisera en existens som vi upplevt tidigare. Detta gäller i synnerhet när vi blir starkt berörda av det vi ser, vi känner inombords att upplevelsen är betydelsefull. Åsynen av specifika platser eller mötet med vissa människor kan skapa samma hågkomster. Vi kan uppleva att en viss person skapar starka känslor av att vi sett vederbörande förut och att en stad eller ett land är förknippat med den personen.

Karmafaktorn

Men alla minnen pekar inte entydigt på specifika platser eller tidsepoker. En del händelser som sker har med 'karmacykler' att göra. Karma speglar händelser som vi upplever som traumatiska eller inte kunnat förlika oss med. Vid vissa tillfällen i livet kommer vi till 'karmatiska vägskäl' som speglar tidigare händelser. Tanken är då att vi skall göra ett bättre (mer konstruktivt) val än vad vi gjorde förra gången. Om vi klarar denna 'prövning' så utsläcks karmahändelsen, den kommer inte tillbaka mer. Men om vi fortsätter i samma gamla hjulspår så har vi inte lärt oss något, händelsen kommer då att återkomma tills vi 'fattar vinken'.

Efterforskning

Hur kan man mer konkret utforska tidigare livstider? En metod är att uppsöka en 'regressionsterapeut' som genom lätt hypnos underlättar upplevelser från det förgångna. Ett annat sätt är att köpa en CD-skiva för regressioner och följa instruktionerna på den. Det går också utmärkt att ge akt på ledtrådar som ges via drömmens värld. Alternativt så kan man via avslappning eller meditation erhålla 'flashbacks' från förr.

……………………………………
Sajtvärd: Andar, Änglar & Demoner / Knackningsterapi
                      Hemsida: www.astromantra.se/

  • Redigerat 12/31/20, 11:25 AM av JRSN
Annons:
Carmarino
11/18/19, 6:50 PM
#1

Intressant.


¡ɹnʇɐuƃıs ɯos uǝp ɐɥ ɥɔo uǝʇxǝʇ ɹäɥ uǝp ɐɹǝıdoʞ ʇʇɐ ɹöɟ ɹɐlʞ åsʞɔo uɐʇn ʇɹɐɯs ɐɹɐq ǝʇuı np ɹä ɹäɥ ʇǝp ɐsä1 np uɐʞ

JRSN
11/18/19, 8:47 PM
#2

#1 Tack Carmarino! 🙂🌺

……………………………………
Sajtvärd: Andar, Änglar & Demoner / Knackningsterapi
                      Hemsida: www.astromantra.se/

NiklasTyreso
11/20/19, 8:30 PM
#3

Vissa drömmar har jag tolkat som minnesspår av tidigare liv. Den äldsta var mycket klar verklighetstrogen (utan konstiga drömdetaljer) från en mammutstäpp! En gång var jag till en regression terapeut. Jag är tveklöst karl i detta liv, men i repressionen var jag plötsligt kvinna med mindre kropp och gick i klackade kvinnoskor, något som jag inte testat i detta liv! Förvånansvärt många bilder kom fram från detta liv för ett par hundra år sedan.

JRSN
11/20/19, 9:42 PM
#4

#3 Spännande att ha fått sett mammutar 'på riktigt'. Mammuten lär ha dött ut ca. år 1650 f.Kr, vilket är mycket nära det som kallas 'The Bronze Age Quake', en större och kanske global jordbävning. Det kan ha varit detta som utplånade arten.

……………………………………
Sajtvärd: Andar, Änglar & Demoner / Knackningsterapi
                      Hemsida: www.astromantra.se/

NiklasTyreso
11/20/19, 10:33 PM
#5

Människor gjorde bilder av mammutar i grottor under istiden nm och ett tyskt fynd av en elfenbensstaty av en mammut finns oxå från istiden. I fredags visade kunskapskanalen ett avsnitt i serien Historiska hemligheter som handlade om Göbekli Tepe, världens första stora tempelområdet som är 12000 år gammalt. Det är stora stenblock i cirklar med olika djurbilder inhuggna. Det ligger i östra tur Turkiskiet. I en bildsekvens visade de okommenterat en inhuggen bild av en mammuth, när de talade om annat. På wrangelön norr om Sibirien dog de sista mammutarna, en dvärgform, ut för ca 3000 år sedan, när de första människorna kom dit. Ryska forskare gör utgrävningar där varje sommar. https://www.google.com/amp/s/www.newscientist.com/article/mg13718662-600-science-mini-mammoths-survived-into-egyptian-times/amp/ Det finns en avbildning av en brun hårig dvärgelefant i en egyptisk gravkammare, vilket givit spekulationer om att de nordsibiriska dvärgmammutar på något sätt skickats till Egypten innan arten utrotades. http://rockartblog.blogspot.com/2010/09/tomb-of-rekhmire-dwarf-mammoth-in.html?m=1 Men den upplevelse/bild/vision jag tolkat som minne från ett tidigare liv, det var av stora mammutar som jag observerade iklädd skinnkläder. Det var sommar med massor med gräs på slätten. De rör sig som elefanter men de vuxna djuren har annan form på rygg och nacke. Jag har väll livlig fantasi, eller så kan det varit ett minne från ett tidigare liv.

JRSN
11/21/19, 11:13 AM
#6

#5 Man lär sig alltid något nytt. Det lär alltså ha funnits flera olika arter av mammut, till och med en dvärgmammut på Kreta! 

Jag såg avsnittet om Göbleki Tepe, åtminstone delvis, ska se om hela avsnittet. Det var kul att äntligen få en kulturell bakgrund till stället, och de mystiska stenarna.

Tror säkert att du såg något från ett tidigare liv. Och även fantasi anser jag grundar sig på självupplevda erfarenheter. 👍

……………………………………
Sajtvärd: Andar, Änglar & Demoner / Knackningsterapi
                      Hemsida: www.astromantra.se/

Annons:
Maghan70
11/22/19, 3:05 PM
#7

Jag minns en dröm som var så verklig, som jag hade för många år sedan.  Jag var en liten pojke som gick till min far som satt runt lägerelden med en massa andra män.  Det var kväll och mörkt, men det var varmt och jag hade inga kläder på mig. Min far och alla andra män hade något slags skinn för privata delarna och min far hade en stav och en sorts fjäderskrud på huvudet.  Jag kröp upp i hans famn och ville somna där. Jag lyssnade när dom pratade med varandra runt elden. Det flög kvällsinsekter och elden sprakade.  Dom verkade prata om dagens eller veckans upplevelser med jakt och dylikt. 

Det kändes inte som en vanlig dröm eftersom den var så otrolig verklig och närvarande.

Maghan70
11/22/19, 3:10 PM
#8

En annan verklig dröm jag haft om ev tidigare liv, var också länge sedan, men då var jag någon slags hembiträde åt en borgmästare i Stockholm.  Eller snarare… slav.  Jag var tvungen att serva honom med allt dygnet runt.  vad jag har förstått efteråt så befann vi oss på Drottninggatan i Stockholm och där torterade man människor och hängde människor. Det var kullerstensgator och borgmästaren (om han nu var det) bodde där i ett hus med flera våningar. ( 2 eller 3 våningar)  Han var elak mot mig också (Övergrepp och misshandel )  och jag tänkte på hur jag skulle kunna rymma och fly, men det var svårt, för han hade så mycket makt och människor som kunde spåra upp mig hur lätt som helst.  Jag tror att jag varit runt16-19 år i drömmen.

JRSN
11/22/19, 3:42 PM
#9

#7 #8 Kraftfulla drömmar/visioner! Den första är ju avsevärt behagligare än den andra. Visionen från Drottninggatan är otäck, men våldsamheter var nog tyvärr vardag förr i tiden. Kan det handla om 1600-talets Stockholm?

……………………………………
Sajtvärd: Andar, Änglar & Demoner / Knackningsterapi
                      Hemsida: www.astromantra.se/

Maghan70
11/24/19, 2:11 PM
#10

#9  Jag hade på mig en rätt färglös klänning av enkelt tyg, förkläde.  Ibland, inte så ofta, klädde han upp mig med fin klänning till någon högtidstillställning och jag var tvungen att bete mig korrekt, annars blev jag misshandlad.  Jag har svårt att säga om det är 1600 talet. Kan bara beskriva kläderna jag hade på mig.

[Jbgs]
12/21/19, 11:48 PM
#11

När jag va barn så drömde jag alltid om olika kvinnor, dessa kvinnor va min mor i drömmarna, det handlar nog om max 4 - 5 kvinnor, dessa va väldigt kärleks fulla, de gav mig allt i drömmarna å de va en väldig trygghet när jag sov. Är väl inget jag kan bevisa nu, men det gjorde mig väldigt trygg som liten pojk när jag skulle sova… ge gärna era tankar å åsikter om detta för jag är inte klok på detta än, å ändå är det 35 år sen 😃

[Jbgs]
12/21/19, 11:55 PM
#12

Har även drömt om min farmor å farfar, min farmor va en kvinna som va genom snäll, å när vi va där va det till å ta fram alla sorters kakor till fikat, och i denna dröm så plockar hon fram fikat vid köksbordet medans jag är med farfar å kollar in alla hans verktyg å projekt i hans verkstad, i drömmen så hade dem det bra å det kändes som dem fortsatte med sina hobbys även nu, farfar med sina reperations arbeten i elektronik, å farmor med sin bakning, å det ska ju tilläggas att när jag vakna å minns drömmen så är jag så lugn å tillfreds,å känner sån kärlek, det måste ju bara va nått som kommer från dem ?!

JRSN
12/22/19, 6:47 AM
#13

#11 Hur man skall förstå dina drömmar beror nog lite på vad du har för relation med din mor i detta livet. Antingen är det konkreta minnen av mödrar i tidigare liv, där en och samma själ kan finnas i flera av dem. Men det kan också vara olika själar gestaltandes en 'tradition' av goda mödrar. En annan tolkning är att du kommit i kontakt med olika andliga väsen som, av vissa skäl, vill ge denna kärleksfulla upplevelse till dig. En god och vårdande mor är en ovärderlig tillgång.

#12 Det känns verkligen som att dina farföräldrar är med dig i detta livet och vakar över dig från andra sidan. Var glad för detta och ge dem en tanke ibland. Detta är en fantastisk resurs, ett 'supportteam' som du har att tillgå. 👍

……………………………………
Sajtvärd: Andar, Änglar & Demoner / Knackningsterapi
                      Hemsida: www.astromantra.se/

Annons:
[Jbgs]
12/28/19, 9:45 PM
#14

#13 är övertygad om att det har med andlig kontakt att göra… och jag kände ett otroligt lugn vid dessa tillfälle, hade önskat man hade denna känsla konstant ! Men är just vid dessa upplevelser jag känt detta lugn å välmående….. mer såna känslor tack 👍😁

Upp till toppen
Annons: