Stämma blod
Har läst här i gruppen om att stämma blod och det är något som alltid har fascinerat mig sen jag såg en man stämma blod på min pappa som hade näsblod som inte ville sluta. Mannen svettades och var helt slut efteråt men han fick stopp på blodflödet.
Som vuxen har jag dragit den slutsatsen att det handlar om tankekraft och koncentration. En del säger att det är något man ärver och att det ska läsas någon ramsa för att få det att fungera.
För ca 20 år sedan gick jag en kurs för att lära mej rayid, ögonspegling. Jag ser en människas personlighet, ärvda egenskaper och gåvor.
På kursen fanns en kvinna med som kom långt norrifrån. Jag kände hur hon iakttog mej och hon frågade sen om vi kunde gå och äta lunch tillsammans. Då vi hade ätit sa hon: Jag har känt in dej och du har en naturlig förmåga för att kunna stämma blod. Men du måste ha bra tänder!!! Jag blev så paff att jag kom mej inte för att fråga varför det var viktigt att ha bra tänder utan sa bara att jag hade bra tänder.
Om det är meningen att vi ska träffas igen så ska jag berätta hur man gör svarade hon.
Tyvärr så träffade jag henne aldrig mer så jag fick aldrig veta hur man bär sej åt för att stämma blod. Men skulle ha varit bra kunna 😊
Med de orden så önskar alla en fin midsommar 🌺
#0: Hej, trevlig midsommar! Det där med arv och förmågor är en vanlig uppfattning, ungefär som med schaman-kallet, vilket ibland anses gå i familjen. Personligen menar jag att förmågan att stämma blod är en effekt av 'visualisering', eller som du säger; 'tankekraft och koncentration'. Det handlar alltså om att bruka 'magi', dvs att modulera den andliga materien, vilket i sin tur påverkar den fysiska världen.
Har inte hört att det skulle finnan någon koppling till "bra tänder" men vem vet, kanske är det en koppling där som jag missat. Men som med allt andligt arbete så gäller det att vara fokuserad och att faktiskt träna på sin metod som man använder. Ramsor och redskap av olika slag kan förstås användas men det är fortfarande intentionen (visualiseringen) som är det viktigaste. Magiker och häxor använder bl. a. stavar och spön i sina ceremonier. De har då redan "lagt in" nödvändiga visualiseringar i redskapen för att spara på tid och kraft.
Så lycka till med din blivande förmåga, som du absolut kan lära dig. Hitta en ceremoni som passar dig och kanske en tillhörande ordramsa. Snegla inte så mycket på andras metoder utan hitta din egen, föreslår jag. ☺️
……………………………………
Sajtvärd: Andar, Änglar & Demoner / Knackningsterapi
Hemsida: www.astromantra.se/
#1: Ja få se om jag utvecklar förmågan att stämma blod 🤪 tror som du att man inte behöver ramsor och ha gudstro men funderar på vilket sätt man ska formulera tankar som riktar energin rätt. Men ibland faller saker och ting på sin plats om det är menat så.
#2: Säkert. Men tänk på att det är BILDER som du skall framkalla. Jag uttryckte mig nog lite oklart. Försök med andra ord att SE den situation du vill frammana. Och tänk dig samtidigt att det önskade resultatet redan är uppnått.
Universum fungerar lite på det sättet. Om man till exempel tänker sig att man VILL ha ett visst resultat, då är det ju ännu inte uppnått. Tänk istället att blodet ÄR stillat, i det här fallet. Och att du inom dig SER ett sår som inte blöder mer.
……………………………………
Sajtvärd: Andar, Änglar & Demoner / Knackningsterapi
Hemsida: www.astromantra.se/
#3: Åhå, då förstår jag. Tack för tipset 😊
#0 Glad Midsommar till Dig med 🌻🍓🌞
Ett spännande intressant ämne du tar upp och jag har vart med om det en gång då trodde jag det var näsblod men det stämde inte jag brukar aldrig blöda näsblod men det såg så ut men efter en stund såg jag det var en liten liten spricka precis under näsan och eftersom blodet rann så pass häftigt så kunde jag inte se den.
Hur som en person stämde det här var ju ett liten liten spricka men det rann på rejält hur det nu kan göra så när det är så litet och jag visste inte i ögonblicket när det plötsligt slutade att den personen stämt blod däremot hade jag berättat att det inte ville ge sig. Minns inte nu hur länge det höll på men nog rörde det sig om en 3 timmar och jag var snudd på väg ner till vårdcentralen för jag tänkte det där måste jag få hjälp med eftersom det inte slutade.
Plötsligt la det bara av från ingenting och det intressanta var hur det gjorde rent sig själv som om någon torkat bort blodet från huden men lite syntes det fast inte just där under näsan det var rent som om nån haft en bomullstuss och torkat bort.
Det här var en upplevelse att få vara med om och i stunden visste jag inte att personen stämde men förstod det efter som det var stopp på flödet från noll till hundra och det visade sig att så hade personen gjort och använt sig av en ramsa.
Jag instämmer med JRSN att det inte måste vara ett arv eller att man måste använda sig av en ramsa men en del är det arv en del använder ramsor andra gör på annat sätt och som JRSN också skriver som med det Shamanska kallet jag är Shaman men jag har inget som helst med mig i arv där dock är det en väg jag är utstakad att följa och jag är ingen typisk Shaman varken i stil eller kläder ingen tänker ens på det om dom ser mig men det är en väg jag en gång gjort upp med min guide på anda sidan men den är inget arv däremot är den ett kontrakt med andra sidan innan min inkarnation.
Det är lika med stämma blod en del ska göra det oavsett dom har det med sig i arv oavsett förmågan förts över från en förfäder så har vissa gåvan men det som är intressant här är om det är i arv och någon lämnar över ramsan till nästa person i en generation betyder det att den som lämnar över blir av med förmågan varför vet jag inte och jag är inte heller helt säker på att det faktiskt är så det kan vara något gammalt som ligger kvar och är tron stark nog kan den som lämnar över uppleva och tappa tron på sin egen förmåga men att gåvan ändå finns kvar psykologi kan göra mycket här.
Min guide har sagt att jag kan stämma blod men jag har aldrig vart i den situationen och lite obstinat jag är tror jag honom inte helt heller och jag har sagt jag vill inte ens hamna i den situationen det här får andra göra dra inte in mig i det 😄så än har min guide inte utsatt mig tvärtom han har lyssnat och han är sån att är det något jag inte känner att jag vill så slipper jag vi gör annat som vi känner är vår rätta väg och där vår intention med det vi gör hamnar på rätt plats.
Det här med att ha bra tänder undrar vad det kan ha för samband med det här det finns gamla gubbar och gummor med både dåliga tänder och löständer som kan stämma blod så det är lite lurigt vad damen kunde ha menat 🤔
Sen tänker jag så här att en dag kan du hamna i en situation där du får stämma blod och JRSN är inne på visualisering och den är väldigt bra den behövs men jag tror det här går långt djupare än så något händer inom oss i våran ande och här går jag till mig själv med mitt Shamanska arbete när det är som mest behov det är inte jag som gör något sker i min ande som jag inte kan beskriva med fysiska ord och så bara händer det saker som jag som fysisk person inte alls kan styra över det är min ande och andevärlden som har kontrollen och inte jag.
Det kommer från ett djup som inte går att jämföra med något vi kan känna djup som fysisk individ men här tar vår ande vid och våra hjälpare på andra sidan så är det meningen ha tålamod TS du kommer att möta situationen en dag som plötsligt bara övertygar dig om att damen du mötte har rätt att du kan stämma blod.
Jag önskar Dig all Lycka Till 😎
#5: Tack för ett intressant inlägg 😊 en av mina bröder är schaman. Har gjort flera trumresor med honom. Vi är fem barn och alla vi fem har lärt oss healing. Jag har även gått en kurs med Terry Evans och lärt mej andlig healing, att koppla upp mot andevärlden.
Jo, är det meningen att jag ska stämma blod så kanske det dyker upp en situation som kräver det. Den som lever får se 🤪