Kosmiskt krig med andra världar
Videon bekräftar uppfattningen att vår kosmiska omgivning är en turbulent plats med ständiga krig och många utomjordiska intressenter. Speciellt nämns AI-varelser som uppenbarligen spridit sig över många galaxer och även inom flera dimensioner.
Sanningshalten kan diskuteras men det är upp till var och en vad man vill tro eller inte tro på. För den som har ett utvidgat medvetande ger videon trots allt en hel del ledtrådar som tillsammans bidrar med material till en mycket större helhetsbild.
……………………………………
Sajtvärd: Andar, Änglar & Demoner / Knackningsterapi
Hemsida: www.astromantra.se/
Undrar vad dom "kosmiska krigen" kommer bestå av när AI blivit lika vardagligt som mobiltelefoni? Eller mer korrekt, att folk är medvetna om att dom använt AI i många ur utan att veta om det eller drabbas av det.
Man behöver ju inte vara särskilt historieintresserad för att inse att AI-varelser förkommer i detta sammanhang för att det är nytt, okänt och kanske skrämmande för många.
Det är knappast en slump att populärkulturen under efterkrigstiden och kärnvapenkapprustningen flödade över av karaktärer som muterat pga av strålning och kärnfysik var både stora skräcken och förtjusningen.
Idag är det AI.
Om 30 år är det något annat som vi ännu inte kan föreställa oss.
Mvh // Johan
Född vid 334.00 PPM

#1: Jag tycker man måste respektera individen i videon och de intryck han tar in genom intuitionen. Visst, mycket kanske inte stämmer, men från det till att dissa allting känns orättvist. De som arbetar med 'subtila intryck' vet att de behöver 'korsverifiera' uppgifter innan de kan ge dem någon större trovärdighet.
I fråga om AI kan man utgå från att utomjordiska entiteter kommit längre än vi, åtminstone vad gäller 'sentient AI', dvs AI som lär sig själv och fattar egna beslut. Därav är AI ett begrepp snarare än en trend och utomjordiska falanger använder sig säkerligen av teknologin i olika sammanhang. Bland intuitiva människor så misstänker man t.ex. att rasen 'de grå' delvis är AI-styrd, med andra ord en hybrid av organiska varelser och AI-teknologi.
Misstankar finns också att en 'illasinnad makt' därute försöker göra samma sak med människor, dvs integrera människan med digital teknologi. De som på så sätt attackerar oss är annorlunda, så mycket kan man urskilja. Människor använder ett linjärt tänkande. Dessa hybridvarelser tycks eftersträva ett 'hive-mind', en värld där alla är lika, utan kön, utan egen vilja och helt underställda kollektivet. De arbetar snarare efter ett 'grid', ett rutnät när de planerar sina 'landvinningar'.
……………………………………
Tanken att kunna ”backa upp hjärnan” och ha den i digital form är ingen ny tanke. Fortfarande omöjlig givetvis, men ska man färdas ljusår bort är det nog enda sättet.
Att allt liv skulle vara kolbaserat och påminna om människor till utseendet verkar rätt självgott och osannolikt.
Att vi kommer integreras med digital teknik tror jag det inte råder något tvivel om med tanke på att vi i praktiken redan gjort det, fast vi interagerar med dom via tummarna istället direkt kopplat till neuroner.
Att mänskligheten är en samling hive minds tycker jag också är tydligt. Majoriteten av alla människor följer ju bara andras åsikter och det är därför det fungerar så bra med propaganda, religion, konspirationsteorier, grupptryck, etc. Det är ytterst få som är immuna mot det. Kanske dom vi kallar riktiga ledare.
Att det är en liten grupp illasinnade som styr hela världen från sin hemliga lilla klubb verkar mer osannolikt. Att det går aliens mitt bland oss lika så.
Att respektera individen: 100%
Respektera slutledningsförmågan: Not so much.
Mvh // Johan
Född vid 334.00 PPM

#3: Var kommer det här ifrån? Inte från mig och inte från videon, vad jag minns:
"Att allt liv skulle vara kolbaserat och påminna om människor till utseendet verkar rätt självgott och osannolikt."
Och hur får du ihop detta; att inte respektera en individs slutledningsförmåga men ändå säga sig respektera denne till 100%. Låter märkligt för mig.
……………………………………
#4: Det är väldigt vanligt att folk förutsätter att aliens är en variant av människa. Vilket jag tycker skulle vara extremt osannolikt att evolution skulle utvecklat sig på så liknande sätt på en plats med andra förutsättningar.
Man kan respektera en människa som individ utan att ha respekt för deras åsikter. Varför är det konstigt?
Mvh // Johan
Född vid 334.00 PPM

#5: Enligt mitt perspektiv så utvecklar sig evolutionen, självklart, i alla möjliga riktningar, beroende på förutsättningarna.
Ok, så du tänker ungefär så här, sett i en liknelse: 'Jag respekterar dig till 100% som människa till men ogillar att du är köttätare.' Du lägger alltså värderingar på den människa du respekterar helt och fullt. Hm, blir det verkligen 100% då?
……………………………………
#6: Lite så, fast oftare mer så här:
"Jag respekterar dig som människa, men tycker det är fullständigt obegripligt korkat när du säger att djur inte lider av att bli mat åt människor"
Det är stor skillnad på att tycka att något en person säger är korkat än att säga att människan är korkad. Det är som skillnaden mellan att ha ett handikapp och vara handikappad. Handikappet definierar inte individen.
Mvh // Johan
Född vid 334.00 PPM

#7: Ok, rätt bra sagt, det kan jag köpa! 😉
……………………………………