Annons:
Läst 92 ggr
[LexiusAlexis]
11/26/21, 1:41 PM

Spökjakter, äkta eller jippo?

"Jag kan tänka mig att tro på Gud, men markpersonalen betvivlar jag!"
Så sa en klasskamrat i gymnasiet till mig när vi satt ute i en park en vårdag och diskuterade frågan om Guds vara eller icke vara.
Idag ser jag att man tänker lite större och funderar på om det finns spöken och jag måste säga samma sak som min klasskamrat här. "Spökena kan jag väl tro på, men markpersonalen betvivlar jag!"

Det finns så många som säger sig ha "förmågan" att kontakta andra sidan, att se om det spökar och allt vad det är. De kallar sig medium och spökjägare och allt vad det är, men vilka av dem kan man egentligen lita på? Är Joakim Lundell verkligen rätt person att fråga om det spökar i din vinkällare? Eller är Laxton det? Hur vet vi att deras elektronik inte lurar oss?
Med risk för att svära i någons katedral här säger jag att jag inte alls tror på det här med "spökjakt" då det känns väldigt kommersiellt och därför svårt att lita på. Lite som när Abbe försökte lura Madicken att han var "synsk"…

Men så kan det också vara så att jag inte är mottaglig för den teknik de använder, varför jag avfärdar det som kommersiellt jippo. Eller är det fler som också betvivlar den där "markpersonalen"?
Kanske är det så att liksom att det finns bra och dåliga präster finns det också bra och dåliga medium? Diskutera gärna! Jag vill ha några att bolla mina tankar med.

Annons:
JRSN
11/26/21, 2:36 PM
#1

#0: Håller absolut med om att det finns bra och dåliga präster, respektive bra och dåliga medier. Känner inte till Joakim Lundell specifikt, men när det gäller 'spökjägare' med elektroniska detektorer, så kan de säkerligen upptäcka andlig aktivitet av olika slag. Däremot ingår det liksom inte i konceptet att analysera vad spökena vill eller vilken typ av aktivitet som det handlar om. Där är ju faktiskt ett erfaret medium överlägsen, för denne upptäcker inte bara aktiviteten utan kan identifiera problemet, kommunicera med ev. andar och även hjälpa dessa till andra sidan om så skulle vara önskvärt. Här är människan klart överlägsen maskinerna.

Vissa s.k. 'platsbundna' andar har ett starkt behov av att bli hörda innan de 'går över'. De kan bära på ett trauma och vill vittna om vad de har varit med om. Annars kan de inte 'få ro', ett ganska mänskligt problem.

Ett seriöst medium tar inte heller överdrivet betalt utan håller sig inom de rimliga gränserna. Många medier ser sig dessutom som 'kallade' till sitt uppdrag och då kan de i vissa fall ta på sig uppdrag gratis.

……………………………………
Sajtvärd: Andar, Änglar & Demoner / Knackningsterapi
                      Hemsida: www.astromantra.se/

Upp till toppen
Annons: