Tallkottkörteln
Tallkottkörteln, eller 'Epifysen', är en liten körtel placerad mellan hjärnans hemisfärer. I äldre tider var den mycket känd och ansågs utgöra det 'tredje ögat' med närmast magiska egenskaper. Idag är tolkningen rejält mycket torrare och körteln sägs enbart reglera melatoninproduktionen.
Till saken hör att Tallkottkörteln är mycket känslig för gifter, bl.a. fluor, vilket dramatiskt hämmar dess ursprungliga kapacitet. Människor förr i världen var förstås också utsatta för gifter men generellt sett mycket mindre än i dag. Nuförtiden formligen bombarderas vi med gifter från alla möjliga och omöjliga källor. Vår tredje öga har nästan helt fallit i glömska.
Det är dock fullt möjligt att aktivt jobba på att rensa kroppen på gifter och därmed ersätta förlorade funktioner. Jag anser att tallkottkörteln är intimt förknippad med vårt 'sjätte sinne', som är intuitionen. Detta sinne förnimmer en kosmisk energi som omger oss alla och som jag menar är identisk med begreppet gravitationsvågor. Såsom energi är den känd i österlandet som bl.a. Ki, Chi och Prana. Intuitionen kan användas till att kommunicera men även till att 'hämta in' ny information från Kosmos.
Kommunikation med Universum och andliga plan är sannerligen inte på modet idag, men trenden kan komma att svänga. Det kan komma en dag när det blir en merit att vara 'sensibel' för subtila energier. Då kommer alla profeter, siare, medier och schamaner bli åtråvärda igen. Världen går återigen in i en mer balanserad fas där båda hjärnhalvora erkänns.
Ta del av några metoder att rena och stärka upp sin tallkottkörtel:
……………………………………
Sajtvärd: Andar, Änglar & Demoner / Knackningsterapi
Hemsida: www.astromantra.se/

- Redigerat 2021-09-16, 17:31 av Staffan

#1: En del människor känner verkligen sådana här saker. 'Lasersvärd' låter rätt häftigt. Kanske borde hon ha frågat dig först dock, kan bli rätt så personligt. I fråga om alla chakran (energicentrum) så är det bra att försöka uppnå balans. Chakran är uttryck för olika energier som ligger på rad i kroppen. Vissa av energierna har vetenskapen ännu inte erkänt som existerande. Tydligen har du bra förutsättningar för intuition, kan vara något att utveckla om du skulle vilja. 🌼
……………………………………
Sajtvärd: Andar, Änglar & Demoner / Knackningsterapi
Hemsida: www.astromantra.se/

Hon uttrycker sig alltid väldigt målande så "lasersvärd" ska man ta med en hel näve salt. Har inte lagt någon större vikt vid det hon skrev men kom att tänka på det när jag läste ditt inlägg #0. Det kanske är värt att försöka ta reda på mer för att hitta en bra balans i tillvaron. Balans i det stora hela är ju bra.
Hon hade i vilket fall som helst börjat med att skriva att hon känt några saker och jag hade frågat vad, så ingen skugga över henne :)