Annons:
Läst 237 ggr
skina
11/27/20, 1:29 PM

Växer det en ny revolution ur pandemin?

Jag har känslan av att något håller på att växa fram hos människor nu, det har pågått ett tag, men kan corona ha fått människor att stanna upp och få tid till att lyssna inåt?

Under många år nu så har väldigt många spirituella "vaknat upp".
Sker det något med folk i allmänhet nu också?

Jag har känslan av att folk börjar få nog.
Klimatförändringar, kemikalier, gifter, konsumtionssamhället, maktutövning, läkemedelsindustrin, makt, kontroll och manipulation.
Jag var den första att köpa ekologiskt när det kom och alla skrattade åt det, jag har pratat om de här sakerna i åratal.
Nu känns det som att andra kommer och säger det till mig och att det har ökat lavinartat under corona.

Är det en hippie light version revolution eller något liknande på gång?
Någon annan som har en känsla av att något håller på att ske runt er?
Hur har samhället förändrats under pandemin?

  • Redigerat 11/27/20, 1:34 PM av skina
Annons:
JRSN
11/27/20, 4:58 PM
#1

#0: Jag tror att den ofrivilliga 'distanseringen' och isolationen under Corona mer eller mindre tvingat människor att lyssna inåt. Det har öppnat upp medvetenheten om den kontroll vi faktiskt lever under. Revolutionen, vilken form den än må ta, har redan börjat och växer sig oundvikligen starkare, den går helt enkelt inte att stoppa. Den är på gott och ont, för den leder till befrielse men utsätter oss också för allt det vi valt att inte se.

Lyssnade på en video nyligen, där den lite mystiska avataren 'Susann' talade om framtiden på jorden. Vi går mot en tillvaro där allt kommer bli mörkare och mer mekaniserat. Men samtidigt växer ett ljus inuti människan allt starkare. Först när det blivit helt nattsvart och vi har övervunnit våra rädslor kommer befrielsen. Vi är nära den punkten. Men vi behöver 'ge uttryck' för vårt ljus i praktiken, det är viktigt.

……………………………………
Sajtvärd: Andar, Änglar & Demoner / Knackningsterapi
                      Hemsida: www.astromantra.se/

Jag fick nyligen tips om Susanns YouTube kanal "Light at the Centre" av hennes pojkvän Niclas som har kanalen Strävan Efter Sanningen. Han skickade ett par v...
JRSN
11/27/20, 11:25 PM
#2

#1: Ett tillägg här angående videon jag länkade till ovan. Har tittat lite mer på videor av denna 'Susann' och det börjar ringa lite varningsklockor så smått. I videon nämner hon inledningsvis att hon jobbat 'inom militären'. Hm, varför då, undrar man. Om en så hög själ inkarnerat till jorden, varför då söka sig till ett militärjobb? Och varför har denna person till synes ingen 'tidigare historia', hon är ju dock född på jorden av jordiska föräldrar. Man anar här lite dunkla kopplingar till ljusskygga individer som vill nästla sig in i kretsen av WakeUpGlobe's inre sfär.

……………………………………
Sajtvärd: Andar, Änglar & Demoner / Knackningsterapi
                      Hemsida: www.astromantra.se/

  • Redigerat 11/27/20, 11:26 PM av JRSN
[ghostdoggy]
12/9/20, 10:43 PM
#3

Skriker new age tyvärr..håller mig långt ifrån såna..d där är en kultrörelse ,lindar in allt i fina glada små vackra ord..varningsplingplong ala big ,lurar in dig sakta men säkert,tom tar ljuset ifrån dig

JRSN
12/9/20, 11:00 PM
#4

#3: Jag har ärligt talat inte sett på alla av Susann's videor. Där är mycket man skulle vilja tro på. Men det finns också en hoper av frågetecken som just skapar varningsklockor, och man bör ju lita till sin magkänsla…

……………………………………
Sajtvärd: Andar, Änglar & Demoner / Knackningsterapi
                      Hemsida: www.astromantra.se/

skina
12/10/20, 6:24 PM
#5

Det ska vara en stor meditation nu för att försöka påverka jorden i positiv riktning.
Jag har provat att delta en gång och fick ett sådant stort påslag att jag inte kunde samla tankarna utan fick göra en egen liten ljusspridning ist, ha ha.

Nå, tänkte dela den här ändå om någon vill prova.
Världens shamaner gör detta regelbundet, går samman i meditationer.
Lördag den 19:e kl 14.08 svensk tid :)

http://www.globalpeacemeditation.com/booster-meditations-decemeber-2020.html

Asteroid Pallas as the first biggest object in our solar system has already entered Aquarius on December 7th.   ​Energies are slowly beginning to build for our main meditation and for official...
  • Redigerat 12/10/20, 6:25 PM av skina
skina
12/10/20, 6:32 PM
#6

#3: Allt handlar ju om vad man själv känner att man klarar av, vad man tror om sig själv, tänker jag.

Har man haft en massa dåliga förhållanden så kanske man inte vågar satsa på kärleken igen, för att skydda sig själv.
Men om man anser att man klarar sig, även om den man älskar lämnar en, så vågar man kanske älska igen.

Jag hoppas att du vågar tro på en bättre värld så småningom, i små steg, i din takt xx

  • Redigerat 12/10/20, 6:33 PM av skina
Annons:
[ghostdoggy]
12/11/20, 6:16 AM
#7

#6: öhh ..kärlek å förhållanden? vad har det med new age att göra? nu säger jag ju inte att alla new age e såna..men när din intuation talar om att nått e fel så lyssnar jag på den..dock skrev jag att d e en kult..var nog fel ordval ..skulle nog säga sekt ist,för d är just vad det är,d talar ofta om hur du ska tro och tycka och vilken väg som är den rätta..det finns ingen i världen som kan tala om det för dig..är endast du som vet..och det får du reda på att lära dig att känna dig själv,vars du kommer ifrån och varför du är här,jag har kärlek i mitt liv..men den kärleken kommer från andra energier i universium och ej enbart från jorden,man behöver inte vara i ett förhållande för att ge kärlek till nån annan el ta imot,du kan få kärlek från träd osv om du bara är öppen för det..men för den skull ska man inte tro på allt som new age spottar ut,meddelandet är detsamma men har förvrängts i snart 10 år som jag sett detta..har tom fallit ner i detta new age hål..var ett helvete att ta sig ur..folk utnämner sig till gudar osv,fastnar man i new age så släcker man sitt eget ljus kort å gott..sätter upp ett varningens finger..många lovar guld å gröna skogar..d tar gärna bort d som inte du orkar ta hand om själv eftersom d blir jobbigt att tänka på..el att d ska komma rymdskepp att hämta oss..är bara till för att lura oss..kan nog skriva en bok om detta..vet dock vem jag är och mitt mål på denna planet.

lyssna till lorie ladd el gigi young om du har tid över

  • Redigerat 12/11/20, 7:13 AM av [ghostdoggy]
skina
12/14/20, 1:28 PM
#8

#6 Det kanske var en långsökt liknelse.
Jag menar att om du har haft ett dåligt intryck av "new age" och känt att du fick hopp som sen gjorde dig besviken så är det ju lätt att man tar avstånd helt.
Jag gjorde detsamma när jag var yngre, men nu kan jag ändå plocka ut det bästa och obalanserade spirituella människor stör mig inte.
Jag tycker också som du, att man ska lyssna mest på sig själv och sin intuition.

Men jag har en känsla av att det är en större ekologisk "revolution", att många människor börjar på allvar känna att de vill leva klimatsmart och återvinna.
Att de i corona tider inspirerats att vara mer i naturen, köpa fritidshus, flytta ut på landet, börja med egen odling osv.
Det är bara att titta på vilka serier som går på TV numera för att se förändringen.
Och jag tror att folk kommer att värdera andra människor högre framöver. Att pandemin kan öka omtänksamhet och humaniteten i samhället.
Men det är bara en känsla jag har :)

S
12/15/20, 6:25 PM
#9

Absolut, det är en ny tid vi har gått in i. Förändringarna är både för oss människor och för moder jord. Moder jord håller på att stiga mycket nu i sin uppstigningsprocess, detta påverkar oss människor. Vi behöver hänga med hennes utveckling och stå mycket i kontakt med henne. Extra bra då att vi är mer med oss själv och ute i naturen.

  • Redigerat 12/15/20, 6:28 PM av sayasatori
Upp till toppen
Annons: