Annons:
Etiketterparanormaltvisionerandligtperception
Läst 225 ggr
JRSN
2020-11-11 15:57

Andliga nattjobb

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Det händer ibland (åtminstone för mig) att man utför uppdrag medan man sover. Uppdraget kan bestå i vad som helst men är ofta kopplat till det faktiska arbete man har i verkliga livet. Så eftersom jag arbetat många år inom vården är de nattliga passen ofta av sådan natur. Och man arbetar verkligen, när man vaknar kan man således vara fullkomligt utmattad, och egentligen behöva sova en gång till!

Dubbelskift?

Vid de tillfällen när 'nattarbetet' inföll under samma period som det fysiska vårdarbetet så var det givetvis ingen odelat positiv upplevelse. Tänk att ha jobbat hårt under en dag, gå och lägga sig bara för att slita hårt i drömmen också. Sedan när man vaknat, stiga upp och gå till jobbet än en gång, uff! Man kan ju tänka sig att arbetsdrömmarna är en slags 'bearbetning' av det jobb man har i det vakna livet. Men jag tror att 'nattarbetet' är något konkret som har effekt i levande livet.

Det 'femte hjulet'

Vilket jobb eller uppdrag det än gäller så finns det extra knepiga uppgifter. Det kan till och med bli så svårt att uppdraget knappt går att genomföra. Då kallas ibland en 'icke-fysisk' person in som kan bli 'tungan på vågen' och hjälpa till med den energitillförsel som saknas. En sådan osynlig resurs är sannolikt mer vanlig än vi kanske tänker oss. Uppdraget i fråga kanske har kanske kört fast, man kommer helt enkelt inte vidare. Men plötsligt sker något, och arbetet kan fortskrida.

Att bära någons börda

Vissa av oss har, på något plan, gått med på att träda i annans ställe under extrema situationer. Det kan gälla att (på ett andligt plan) undsätta en person som blir rånad, våldtagen eller utsatt på annat sätt. Den fysiskt utsatte upplever fortfarande situationen men under betydligt mindre jobbiga former. Den som (i sömnen) undsatt den nödställde kan uppleva situationen såsom en mardröm. Den jobbiga upplevelsen var inte förknippad med honom som person, traumat var en annan persons smärta.

Ovanliga möten

Vissa möten med nära stående personer går inte att genomföra i det fysiska livet, av olika skäl. Då kan sammankomsterna ändå äga rum, fast nattetid och i en subtil kroppsform. Vi kan ibland ha minnen av dessa möten och förundra oss över dem. Vi möter personer vi inte sett på åratal och har givande samtal med dem. Ibland sker mötena med personer som redan gått över till 'andra sidan', fastän de inte borde kunna tala med oss längre. Men mycket lite är omöjligt i denna förunderliga tillvaro.

……………………………………
Sajtvärd: Andar, Änglar & Demoner / Knackningsterapi
                      Hemsida: www.astromantra.se/

  • Redigerat 2020-12-26 04:42 av JRSN
Annons:
skina
2020-11-13 11:52
#1

Jag skulle vilja skilja ut "långfilmsdrömmarna" och "mardrömmarna" som jag tror är skickade på oss av entiteter som dras till jobbiga energier som panik och sorg osv.
Utan att på något sätt vara säker skulle jag vilja påstå att allt som tar energi från dig inte är bra och rätt, respektive allt som ger dig ny energi är rätt och riktigt.

Jag var för oskyddad när jag sov när jag var ung och min mediala dotter och mamma likaså. Med åldern har vi på egen hand byggt upp ett starkare försvar, utan att riktigt veta om det.

Drömfångare och ljusmeditation före man somnar hjälper fint iaf :)
OM man inte blir rent attackerad, hade ett sådant fall för ett tag sen.
En kvinna som inte hade fått en ordentlig natts sömn så länge hon kunde minnas. Vaknade ofta gråtande och i ren panik osv.
Min väninna som är schaman hjälpte henne och sen kunde hon själv upprätthålla det med ljusmeditation.
Så ibland kan man behöva hjälp att få stopp på det :)

  • Redigerat 2020-11-13 11:54 av skina
JRSN
2020-11-13 19:30
#2

#1: Sällan jag har rena mardrömmar, men drömmarna kan ibland vara komplicerade eller outgrundliga. Tror att man ibland stöter på andra väsen och upplever deras problem. Tror också att man spelar olika 'roller' i olika situationer. Långfilmsdrömmarna är märkliga, speciellt när de fortsätter efter att man har varit vaken. Ibland är de så verkliga att den fysiska tillvaron bleknar i jämförelse.

……………………………………
Sajtvärd: Andar, Änglar & Demoner / Knackningsterapi
                      Hemsida: www.astromantra.se/

Upp till toppen
Annons: