Annons:
Etikettervisionerinformationfrågoradmin
Läst 499 ggr
JRSN
9/14/20, 9:56 AM

Allmän info

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Det känns nu som att den nya versionen av iFokus har 'satt sig'. De flesta buggarna av avklarade och man börjar lära sig det nya sättet att jobba på. Men många besökare har fallit bort i processen. Men vi får helt enkelt försöka ta tillbaka förlorad mark. Med envetenhet och engagemang kan det gå!

Hjälp gärna till att starta nya diskussioner! 😉 ☀️

……………………………………
Sajtvärd: Andar, Änglar & Demoner / Knackningsterapi
                      Hemsida: www.astromantra.se/

iFokus är ett nätverk av intressesajter om allt mellan himmel och jord
  • Redigerat 12/26/20, 5:15 AM av JRSN
Annons:
Grävlingen
9/15/20, 6:09 PM
#1

nya versionen är mycket mer onödigt klumpig

JRSN
9/15/20, 7:50 PM
#2

#1: Kanske är det bara 'barnsjukdomar', som snart blir fixade? 😉

……………………………………
Sajtvärd: Andar, Änglar & Demoner / Knackningsterapi
                      Hemsida: www.astromantra.se/

Grävlingen
9/15/20, 9:07 PM
#3

Den nya sidan ser ut som skräp. Går inte att se vart man ska klicka när man kommer in på sidan. Min ikon uppe i högra hörnet har en röd notis och ingenting händer när jag klickar på min Avatar med notis. Alla inlägg ser ut som citat av någon anledning. En riktigt flopp.

JRSN
9/15/20, 9:49 PM
#4

#3: Aj då.. Använder du mobil eller dator för att kolla sidan?

……………………………………
Sajtvärd: Andar, Änglar & Demoner / Knackningsterapi
                      Hemsida: www.astromantra.se/

Diana_Melbourne
9/16/20, 11:37 AM
#5

#0: Jag kom inte in på sidan förrän idag! Har bara varit ett svart "hål" som visat sig. Och det gick inte heller att logga in tidigare idag. Men ok, nu har jag mycket att läsa och ta igen! Äntligen verkar allt funka.

JRSN
9/16/20, 3:12 PM
#6

#5: Sajten har nog fungerat några dagar i alla fall. Dvs 'fungerat' inom citattecken, för det har varit många buggar som satt käppar i hjulen. Men nu förhoppningsvis ska det väl gå bra! 😄

……………………………………
Sajtvärd: Andar, Änglar & Demoner / Knackningsterapi
                      Hemsida: www.astromantra.se/

Annons:
Grävlingen
9/17/20, 7:58 PM
#7

Var det denna tråd jag skrev i? Varför tar iFokus bort varenda inlägg jag skriver på denna sida?

Grävlingen
9/17/20, 8:00 PM
#8

#7: Ok ser nu att iFokus bara laddar fram dom nyaste kommentarerna och man måste klicka för att se dom äldre. iFokus har en historik av att ta bort mina inlägg vilket gjort att jag slutat skriva på sajten.

JRSN
9/17/20, 9:38 PM
#9

#8: Kan det vara att man måste klicka på länken 'Visa lästa kommentarer' i senaste versionen av iFokus? Tycker också det är lite förvirrande…

……………………………………
Sajtvärd: Andar, Änglar & Demoner / Knackningsterapi
                      Hemsida: www.astromantra.se/

JRSN
10/3/20, 5:10 PM
#10

Vad ska man säga, det händer liksom inte så mycket när det gäller besök! Våra ifokusvärdar säger att besöksstatistiken gått upp markant. Men då är förstås frågan; var är alla nya besökare? De är inte på den här sajten, just nu i alla fall, men som det verkar inte på andra sajter heller.

Man kan ju tänka sig att Facebook slukar upp en del människor. Men FB är inte optimalt för alla, övriga borde egentligen gilla iFokus lättsamma stil. Kan det bero på att troll lyckats undergräva iFokus rykte? Kan det vara att ungdomen flytt till andra, mer 'hippa' sociala medier? Tror att det skulle behövas någon form av kampanj för att 'promota' iFokus, vet inte riktigt vad den kampanjen skulle bestå i, dock.

……………………………………
Sajtvärd: Andar, Änglar & Demoner / Knackningsterapi
                      Hemsida: www.astromantra.se/

  • Redigerat 10/3/20, 5:12 PM av JRSN
Diana_Melbourne
10/3/20, 6:04 PM
#11

#10: Det finns ju facebookgrupper som relaterar mer eller mindre till Andar, änglar och demoner - kanske göra reklam för oss där i fall moderatorerna går med på det? Risken är då att en svans av troll följer med hit och förstör för oss.
Ifokus verkar annars ha en hel del aktiva och bra sajter (förutom denna), t ex Stockholm och om husdjur. Kanske bra att ha lite is i magen? Men jag saknar vissa besökare hit jättemycket, fått väldigt bra kontakt med dem!

JRSN
10/3/20, 11:01 PM
#12

#11: Just det ja, inte lätt att navigera i 'trollens farvatten'. Att ha is i magen, som du säger, är nog en bra idé. Avvakta och se om det kommer nya tider med bättre 'flöde'. 😊

……………………………………
Sajtvärd: Andar, Änglar & Demoner / Knackningsterapi
                      Hemsida: www.astromantra.se/

Grävlingen
10/4/20, 9:29 PM
#13

Tycker facebook är ett ganska dåligt ställe för seriösa diskussioner och att dela information på. Facebook verkar vara väldigt populärt i Sverige när det kommer som ämnen som andlighet/truth movment/konspirationer etc. Runt 2013 (minns inte exakt) så visade det sig att flashback admins sålt information till vänsterextrema, folk som bevakar människors åsikter. Så runt 2014 lanserade ashberg ett TV program på svensk TV där han åker runt i Sverige och knackar på flashbackares dörrar med en kamera bakom sig.

Svenska ''andliga/alternativa'' 'communityn' har hoppat upp lita här och där under perioder men sedan sakta dött ut.

Dessa ämnen som andlighet etc, har nog ökat exceptionellt med internets användning. Folk blir radikaliserade via sociala medier som youtube och börjar tro på vad som helst.

Sverige är ett ganska anti-filosofisk land, jag väljer att tolka filosofi som förmågan att självständigt tänka och reflektera över tankar och begrepp. Den där tolkning i av sig själv är ett hot mot den etablerade Svenska konsensus. Du är ett svart får så fort du går emot strömmen av etablerade koncept.

Min poäng är att dessa ämnen inte är så populära bland vanligt folk, de har bara varit några få innan internet och nu har vi en extra skara av svarta får. Dom flesta söker sig nog till engelska forum etc.

Men #11 facebook som jag ser det är facebook en kommersiell sida ser jag det som och är nog det naturliga stället att hitta nya användare.

Annons:
Diana_Melbourne
10/4/20, 9:36 PM
#14

#13: Ja Facebook är en möjlighet, men jag har inte hittat en riktigt bra och seriös grupp där ännu tyvärr. Ett sätt skulle i så fall vara att kopiera ett eget inlägg härifrån och lägga in i en sådan grupp och skriva vart den publicerades första gången och dessutom smyga in nån teaser.

Grävlingen
10/4/20, 9:39 PM
#15

Det ska konstateras att flashback runt 2010 och tidigare var en revolution av information utan dess like och inget internationellt forum har haft samma kvalite som flashback hadde. Framtiden för fri information såg ljus ut men efter 2010 när alla svenskar bokstavligen började använda flashback hände någonting och sajtens kvalite åkte rakt ner i abyssen.

  • Redigerat 10/4/20, 9:39 PM av Grävlingen
JRSN
10/4/20, 10:33 PM
#16

Jag har försökt att skapa lite intresse på Facebook men det är mycket svårt, allt man gör trillar ner i ett svart hål och försvinner. Tillika är det tekniska problem eftersom det är krångligt att lägga in en bild som länkar till en viss webbsida. Sen förekommer det tyvärr censur på Facebook. Det är inget stort problem om man skriver om katter, blommor och dylikt. Men om man som mig skriver om mer kontroversiella ämnen så börjar 'problem' snart dyka upp.

Kanske är det ett naturligt fenomen att forum och bloggar har en upp- och nedgångscykel. Det uppstår sociala mönster, grupperingar och slitningar. Dessa mönster 'sitter i väggarna' och kan vara svåra att råda bot på. Att på kontinuerlig basis vitalisera och gjuta liv i ett forum är ingen enkel sak. Är det ens möjligt? Jag är en smula uppgiven men kanske svänger det runt.

Visst, andliga ämnen är inte så populära i vårt (sekulariserade) land men det är faktiskt ett av skälen till att jag skriver. Även om folket förnekar det andliga så finns det alltid behov av att förstå svårförklarliga händelser. Jag är nog där jag skall vara, kanske stämmer det för andra här också.

……………………………………
Sajtvärd: Andar, Änglar & Demoner / Knackningsterapi
                      Hemsida: www.astromantra.se/

JRSN
10/5/20, 9:42 PM
#17

Jag är inne på nu att slå ner på 'tempot' ganska rejält. Funderar på att börja skriva ungefär som 'dagboksanteckningar', väldigt korta och anspråkslösa. Det blir alltså bara enstaka längre artiklar, någon gång ibland så där. De dagliga anteckningarna kommer inte hålla sig till huvudämnet speciellt mycket. Snarare kommer de att handla om lite vad som helst, så om det inte har hänt något alls den dagen så kommer jag skriva just det.

Orsaken till förändringen är förstås att försöka hålla liv i sajten så gott det går. Om jag får nys om ett sajtrelaterat ämne så hamnar det troligen under sin rätta kategori. Dagboksanteckningarna blir mer 'spontana ämnen'. 🌺

Självklart svarar jag på frågor om de skulle komma in. Mvh, JRSN

……………………………………
Sajtvärd: Andar, Änglar & Demoner / Knackningsterapi
                      Hemsida: www.astromantra.se/

Diana_Melbourne
10/6/20, 10:42 PM
#18

#17: Det här forumet är något av det bästa som hänt mig, så du har åtminstone en frälst själ, JRSN! Dina välformulerade och ofta tänkvärda inlägg är mind-blowing. Med det sagt: hoppas att fler kommer tillbaka och hittar hit. Jag ska försöka bidra med inlägg så fort jag kan. Keep up the good spirit! 👻🌿

JRSN
10/6/20, 11:00 PM
#19

#18: Tack snälla du och tack för att du finns, det värmer! 😌

……………………………………
Sajtvärd: Andar, Änglar & Demoner / Knackningsterapi
                      Hemsida: www.astromantra.se/

annia1
10/7/20, 2:31 AM
#20

JRSN i Inlägg #10 skriver du att det anses att besöksstatistiken gått upp. Frågan är vad man tittar på. För likt dig så märker inte jag att det är nån ökning på iFokus. Snarare tvärtom.

Som det är gjorts nu i nya, när du går in på en sajt som har senaste tråden som startsida så "läser" systemet den första tråden åt dig. Så vare sig du läser den eller inte så får den en sidvisning.
Så besöker jag 10 sajter (som har senaste tråden) så ser det ut som första tråden på de sajterna har blivit lästa i statistiken. Så sidvisningsstatistiken är/blir helt felaktig på dom sajterna som har senaste tråden som startsida.

Sen en sajt som haft mer besök/aktivitet än vanligt är ju supporsajten så där bör ju statistiken skjutit i höjden. Både av inloggad medlemmar som vill hålla sig uppdaterad eller rapportera problem, men även av gäster (om dom ser gäster i statistiken) som kanske haft problem eller bara vill se hur det funkar i nya.

.

Annons:
JRSN
10/7/20, 6:43 AM
#21

#20: Ja, det verkar som om statistiken ljuger på något sätt. Kanske ligger det i iFokus intresse att snarare ha glädjekalkyler än bistra fakta. Man lägger ju även märke till användarnamn men som det är nu så känner man igen de flesta.

Jag tror att iFokus behöver söka nya medlemmar mer aktivt. Ett sätt kan vara att bjuda in gästskribenter som tar upp något intressant ämne. Det kräver förstås ett visst engagemang och det är kanske inte så många som vill lägga tid på det, speciellt när det mestadels handlar om ideella aktiviteter.

Ett annat sätt kan vara att locka med något om man blir medlem. Men kan dock inte på stående fot komma på vad det skulle kunna vara.

……………………………………
Sajtvärd: Andar, Änglar & Demoner / Knackningsterapi
                      Hemsida: www.astromantra.se/

Denna kommentar har tagits bort.
Grävlingen
10/28/20, 8:42 PM
#23

Uppdatering: Sidan har blivit lite bättre nu

JRSN
10/28/20, 10:29 PM
#24

#23: Det har ju funnits en 'lista' med saker att göra på iFokus, så kanske att utförda åtgärder börjar visa sig nu. Det är välkommet.

……………………………………
Sajtvärd: Andar, Änglar & Demoner / Knackningsterapi
                      Hemsida: www.astromantra.se/

JRSN
12/31/20, 10:08 AM
#25

Hej, här följer en miniårskrönika. Året 2020 var en katastrof, inte bara för caféer, affärer och näringsidkare. Även denna sajt, 'Andar, Änglar & Demoner' blev körd i botten. Från att ha varit en 'pigg uppkomling' blev sajten ratad, nedsölad och stämplad som 'konspiratorisk'. Många vände sajten ryggen, inte i första hand baserat på egna upplevelser, utan på någon slag obskyr 'norm' för forumsajter, som man förväntas följa. Begreppet 'konformism fick nu en väldigt påtaglig innebörd: Följ strömmen och stick inte ut!

Andar, Änglar & Demoner kommer emellertid aldrig följa strömmen, detta är närmast ett varumärke för denna sida. Men trots allt som varit:

Gott Nytt År! 😊 💗 💥 ⭐ 🌠

……………………………………
Sajtvärd: Andar, Änglar & Demoner / Knackningsterapi
                      Hemsida: www.astromantra.se/

  • Redigerat 12/31/20, 10:12 AM av JRSN
JRSN
8/29/21, 11:42 PM
#26

KONFORMISM

"Konformism är rättning efter omgivningens normer och regler och svårigheten att hävda en avvikande åsikt."

Ibland är konformismen inom ett område så tät och ogenomtränglig att ingenting kan få dess täta 'smog' att lätta och blåsa bort. Man kan vara full med idéer och ha saker att säga. Men det spelar liksom ingen roll för konformismens lakejer är samlade och disciplinerade. Sakta mals alla nya friska initiativ ner till grus och försvinner. Likt späda plantor som vissnar och dör på grund av en alltför tät övervegetation.

……………………………………
Sajtvärd: Andar, Änglar & Demoner / Knackningsterapi
                      Hemsida: www.astromantra.se/

JRSN
10/17/23, 10:40 PM
#27

Det är inte så att jag saknar vilja att publicera nya artiklar och ta upp intressanta frågor som dyker upp. Men 'flödet' utifrån till sajten är helt enkelt för låg. Det går inte att kämpa mot strömmen på det viset. På något vis så behövs nya seriösa skribenter som tycker något, har en fråga eller är frustrerad över något. Men det finns liksom ingen gnista därute, liksom det inte finns på iFokus i stort.

Känner att det bara är att vänta tills något fundamentalt förändras.

Vad nu det skulle vara.

……………………………………
Sajtvärd: Andar, Änglar & Demoner / Knackningsterapi
                      Hemsida: www.astromantra.se/

Annons:
Farwuq
10/18/23, 11:06 AM
#28

Kan hända det inte är så mycket gnista kvar, men medelåldern är nog hög bland dina läsare, jag drar mig mot de 70 snart, 2/3 av vägen från 60 mot 70 är avklarad och energin hos mig är tämligen låg.

Värd: för Astrologi. Medis: för Astronomi, Filosofi & Finland

JRSN
10/18/23, 3:09 PM
#29

#28: Tack för din tankeställare, Farwuq! Men undrar om det har med åldern att göra. Tror snarare det är någon allmän stagnation i samhället som spelar in.

……………………………………
Sajtvärd: Andar, Änglar & Demoner / Knackningsterapi
                      Hemsida: www.astromantra.se/

Magi-cat
11/7/23, 10:02 AM
#30

Tror inte det har med ålder att göra!


"Freden måste komma först. Gör den inte det, min vän, kommer inget efter den."
💓 Sajtvärd på Fenomen, Hjärnan, Kulturtant, Oförklarade fenomen

Upp till toppen
Annons: