Annons:
Etiketterfrågorinformationadmin
Läst 413 ggr
Ninatarot
2020-08-14, 15:09

Någon som kanske har en aning?

Hej! Jag har ruvat på om jag ska skriva detta eller inte, men så kände jag att - det finns ju inga andra som kan svara så bra som ni. Skulle gärna vilja ha kontakt med en schaman, speciellt nu i min andliga utveckling som har gått i rasande fart, så behöver jag en mentor. Är det någon som kan tipsa mig om en duktig schaman så vore jag tacksam. Men till saken- Senaste tiden när jag har kört bil ( älskar att köra bil, det är terapi för mig) så har jag sett - jag överdriver inte- hur många bilar som helst som saknar lyse på ena sidan. I början tänkte jag att ” oj, vad många som inte har fixat sina lysen, undra om dom ens vet om att de är trasiga” Men sen insåg jag att, nästan varannan eller var tredje bil som jag mötte - SAKNAR ENA LYSET! Detta fortsatte flera dagar, tillslut så satt jag i bilen för mig själv och pratade högt. Frågade vad det kunde betyda. Och det bara kom fler och fler. Jag är helt 100% sker på att jag inte sett fel. Jag är även medveten om att man kan åka runt med endast ett fungerande lyse, och att det inte är olagligt men att man får böter och tillslut kan bilen bli avställd. Det är upp till föraren i sig att fixa detta. Men jag har svårt att tänka mig att nästan varannan person glider runt på detta vis, vare sig dom är medvetna om det eller inte. Så alltså, något försöker säga mig en väldigt viktig sak och jag behöver eran hjälp för att klura ut vad det kan vara. Har googlat för att se vad det skulle kunna tyda på men jag hittar ingenting som skulle kunna ge mig en förklaring. Jag förtydligar igen att - dom bilar jag sett har alltså totalt saknat ena lyset, det är helt mörkt. Och det är minst var tredje bil. Sen kan det gå 30 min utan att det är så. Men sedan börjar det igen. Typ som intervaller. Jag ser ej i syne. Mina ögon pekar rakt fram men dras till sidan när jag återkommande gånger ser detta. Om någon vänlig själ här ute har en aning som kan vara relevant så tar jag tacksamt emot alternativa förklaringar till detta mystiska fenomen. Kram på er

Annons:
JRSN
2020-08-14, 16:43

#0 Hejsan, nej vet ingen schaman på rak arm, bara några man får fram i en snabb sökning på Schamansidan. Och undvik merparten som kallar sig schamaner på 'ifokus', skulle jag nog spontant vilja säga. 😛

Intressant med de enögda bilarna. Har du tänkt på om det är bilens vänstra eller högra lyse som är trasigt, symboliskt kan det ha betydelse och relatera till vänster och höger hjärnhalva (man får tänka i kors här). Ett lysande vänster billjus kan symbolisera upplysning, det allseende ögat, upplysning, klarsynthet, Odens och Horus öga, det inre ljuset. 

Ett lysande höger billjus symboliserar på motsvarande sätt det 'onda ögat', ockulta frimurarsymboler, satanism, ensidighet, partiskhet, inskränkthet, trångsynthet och enkelspårighet. I allmän betydelse kan ett öga kanske betyda fokusering, målmedvetenhet och koncentration. Alternativt; att det är något man blundar för!

Skriv gärna och berätta om du finner lösningen på gåtan! 🙂

……………………………………
Sajtvärd: Andar, Änglar & Demoner / Knackningsterapi
                      Hemsida: www.astromantra.se/

Huygens
2020-08-14, 23:52

Ett lyse, påminner om ett öga, USAs dollarsedel har ett Illuminatiöga. För mej, om jag skulle uppleva detta, skulle jag tolka det som att jag måste utröna betydligt bättre vad Illuminati är. För någon annan kan ett lyse vara av helt annan betydelse.

Magi-cat
2020-08-17, 11:21

Intressant iakttagelse!

Drar mig till minnes att jag brukar reagera likadant varje år när sommaren går över till höst, att det är så många enögda ute och kör!

Jag skulle tro att man inte märker att ett lyse har "gått" under sommaren när det är ljust. Sedan blir det oundvikligen mörkare och man upptäcker att det lyser så dåligt …😎

(Bäst att kolla bilen. 🤫)

"Freden måste komma först. Gör den inte det, min vän, kommer inget efter den."
💓 Sajtvärd på Fenomen, Hjärnan, Kulturtant, Oförklarade fenomen

Dioramabyggare
2020-08-18, 02:00

#3: 🙂👍

Diana_Melbourne
2020-08-22, 09:40

#0 Tyvärr har jag ingen förklaring till lysena. Vad gäller shaman är det svårt att hitta en äkta. De verkar ofta i slutna sällskap. En samisk shaman skulle kanske kunna vara en idé. Men klokt att du letar en mentor - kanske ett erfaret medium kan tänka sig att vägleda dig? Ta tid på dig och välj noga. Mycket noga. Har en känsla av att det finns fler kandidater i framtiden.

Upp till toppen
Annons: