Annons:
Etiketterandaränglardemoner
Läst 927 ggr
[Andetag]
4/24/20, 6:41 PM

Möte med ärkeängeln Gabriel

Varför det överhuvudtaget fanns en anledning för en ängel att besöka mig grundar sig i en tids besatthet av orena, jordbundna andar jag ofrivilligt kommit i kontakt med under mitt sökande i det andliga. Låt mig förtydliga att jag i dag är kristen och tror på den heliga anden och att jag inte längre söker utan anser mig ha funnit den sanna andliga vägen i mitt liv efter sämre erfarenheter.

Det var en eftermiddag jag låg i min säng och slappnade av som en mycket lugn energi kom in genom fönstret med den svala vinden och växte i styrka som övergick i storleken av en ängels kropp, stor som en hel cirkel av en regnbåge, som sade sig heta Gabriel och hälsade med orden: "Var inte rädd", medan den absorberade, penetrerade varje cell av min kropp och brände orenheter på vägen igenom mitt system. Jag såg mig själv inifrån, i en tunnel innanför mig själv när jag såg upp mot ett ljus, det lovade landet efter att freden segrat. Jag blir rädd och ärkeängeln Gabriel säger att jag kommer att gå igenom någonting mycket svårt, men att jag till slut ska jag bli renad från de onda andarna som dominerat mitt liv under en tid och jag hör orden: "Det kommer att bli."

En tid efter mötet med ärkeängeln Gabriel som kom med budskapet om frid och att ondskan i mitt liv ska besegras har jag känt mig distanserad från omvärlden, på gränsen till nedstämd, men så hittade jag denna citat ur bibeln:

"Älska inte världen

Älska inte världen och det som finns i världen. Om någon älskar världen finns inte Faderns kärlek i honom. Ty det som finns i världen, vad kroppen begär, vad ögonen åtrår, vad högfärden skryter med, det kommer inte från Fadern utan från världen. Och världen förgår med sina lockelser, men den som gör Guds vilja består för evigt."

1 Johannesbrevet 2:15-17

Kan budskapet vara att det är dags för mig att vända mig ifrån världen och leva i ande för att inte gå förlorad?

Jag har ännu inte tagit redan på vem ärkeängeln Gabriel egentligen är enligt bibeln, men om ni har synpunkter skriv gärna.

Annons:
JRSN
4/24/20, 7:15 PM
#1

#0 Fantastisk upplevelse! Det är nog inte många förunnat att möta en ängel på det sättet, en mycket verklig händelse, som det låter. Det känns trösterikt att ondskan skall besegras, i din vision talas det om dig, men kanske gäller det människorna i stort också, hoppas det i dessa svåra tider.

Jag kan relatera till att inte älska världen och det som finns i världen. När man haft ett 'andligt uppvaknande' så är världen inte längre som man såg den förr. Nu ser man plötsligt det djupa och det fördolda, det som finns i skuggorna. Visserligen kan det ta skepnaden av det ljusa och goda men ondskan lurar bakom fasaderna. Vår värld är dessvärre sönderfrätt av förljugenhet och dunkla motiv.

Det finns en sida här på sajten om Ärkeänglar. Men det är endast mina personliga reflektioner i ämnet. Var och en har sina egna unika erfarenheter! 🌺

……………………………………
Sajtvärd: Andar, Änglar & Demoner / Knackningsterapi
                      Hemsida: www.astromantra.se/

[Andetag]
4/24/20, 7:45 PM
#2

Den hade ett budskap till mänskligheten och här kommer kanske min möjlighet att förmedla den. "Det kommer att bli" att ondskan besegras. Sannerligen förändras ens syn på världen efter ett möte med det gudomliga.

JRSN
4/24/20, 7:56 PM
#3

#2 Det låter verkligen bra. Som det nu är tycks de onda krafterna ha övertaget och människorna i sitt grepp. Men jag är ändå förhoppningsfull och har dock förtröstan om att 'vinden skall vända'. Tycker mig se tecken på att människor vaknar upp.

……………………………………
Sajtvärd: Andar, Änglar & Demoner / Knackningsterapi
                      Hemsida: www.astromantra.se/

[Andetag]
4/24/20, 8:14 PM
#4

#3 Ondskan har inte mer makt än vad man tillåter av okunskap, kan jag säga av erfarenhet.

Dioramabyggare
4/24/20, 9:39 PM
#5

Tack Andetag för berättelsen om dina starka upplevelser!

Jag har själv varit med om liknande upplevelser, på min "vandring" från 12-årig ateist till "medial kristen", då jag varit med om flera möten med änglar. Det var för övrigt när jag var på väg hem från ett bönemöte med kristna vänner jag "upptäckte" min medialitet, som jag sedan ställde i Guds tjänst.

Tack och lov att Gud hade tålamodet att vänta i tio år på att jag var "mogen" att följa honom.

skina
4/28/20, 3:29 PM
#6

Jag fick kontakt med Moder Jord i samma veva som med änglarna. Hon förmedlar en ovillkorlig kärlek till allt liv och naturen omkring oss, samt ett sådant otroligt lugn att jag nästan kände mig som ett träd första tiden efteråt.

Ärkeängeln Ariel var den första som kom till mig och jag visste inget om änglar och fick googla om det finns en ärkeängel som heter Ariel.
Hon är också den av ärkeänglarna som är förbunden med naturen och känslan jag får av henne är lite lik den känslan jag fick från Moder Jord. Så för mig så bryr sig änglarna mycket om jorden och människorna också.

Jag tror att vi alla ser på saker olika, får olika saker till oss beroende på vad vi har varit med om innan.

Som jag tolkar de orden i bibeln så är det mera att man ska inte bli besatt av världsliga ting och pengar osv. 

Överlag försöker jag ha en sund och jordnära inställning till allt jag är med om.
När man vaknar upp spirituellt eller andligt så är det lätt att man tappar fotfästet och går väldigt mycket upp i det. Men jag tänker att det är ju ändå meningen att vi ska leva här på jorden, av någon orsak :)

Annons:
Dioramabyggare
4/30/20, 1:26 AM
#7

#6: härom morgonen, precis när jag vaknat, "såg" jag en storväxt vitklädd gestalt som det "lyste" om sitta bredvid mig, nära huvudänden på sängen. Jag upplevde att den inte sade någonting, den bara tittade på mig med mild stillsam blick, medan den höll en mjuk hand på min axel. Efter en stund lade den en hand på mina händer, och så "försvann" den, sakta.

Jag lever på olika plan "nära" naturen (inte minst genom Dan Anderssons i mitt tycker underbara diktning och annat författande; den av hands dikter jag gillar bäst är "Hemlängtan" *) ), men jag hade ingen aning om att det finns en särskild "natur-/jord"-ängel.

*) http://runeberg.org/kolvakt/28.html

[Andetag]
5/1/20, 6:51 PM
#8

#5 Det är aldrig för sent att vända om och få syndernas förlåtelse. Jag tror på en kärlekens Gud som älskar så som Jesus hade älskat oss, ändå tvivlar jag på mina egna upplevelser som Petrus som gick på vattnet. Jag är trygg i min tro på Gud; fader, son och den heliga anden, men inte i mina eller andras upplevelser. Hur kan man veta att det verkligen var en ängel, ande eller kraft? Jag vacklar i min tro när det kommer till upplevelser.

[Andetag]
5/1/20, 7:00 PM
#9

#6 "Jag tror att vi alla ser på saker olika, får olika saker till oss beroende på vad vi har varit med om innan."

Det tror jag med, men det blir svårtolkat anser jag om man inte har ett klart budskap i samband med upplevelserna som man kan jämföra med, som i de bibliska skrifterna.

"Överlag försöker jag ha en sund och jordnära inställning till allt jag är med om.
När man vaknar upp spirituellt eller andligt så är det lätt att man tappar fotfästet och går väldigt mycket upp i det. Men jag tänker att det är ju ändå meningen att vi ska leva här på jorden, av någon orsak :)"

Jag tror att livet på jorden är en fas inför en annan i ande, att döden inte finns, att det riktiga livet börjar när vi så att säga dör.

skina
5/4/20, 1:37 PM
#10

Mycket bra inlägg, tycker jag :)

Min erfarenhet när det gäller kontakt med andevärlden, guider och energivarelser är att det är svårt att få några budskap, särskilt om framtiden. Och om man får några svar eller klarar av att uppfatta några, så förstår man dem oftast inte förrän långt efteråt. 
Frågor kring nutid kan fungera något bättre eller om man klarar av att bara hålla ett öppet sinne och ta emot besked. För mig kommer de oftast däremellan, från ingenstans, kommer en vetskap/idé/tanke. 
Det gäller bara att känna igen dem, de kommer snabbt, utan förankring i ens tankebanor, och försvinner lika snabbt om man inte tar fasta på dem.

Vad gäller att vackla i din tro så känner jag att man inte tänka så mycket utan känna med magkänslan/hjärtat vad som känns rätt och inte :)

[Andetag]
5/4/20, 3:00 PM
#11

#10 "Vad gäller att vackla i din tro så känner jag att man inte tänka så mycket utan känna med magkänslan/hjärtat vad som känns rätt och inte :)"

Jag vill så gärna tro, men jag tvivlar, kanske ännu mer bland andra troende i det andliga.

Memeb99
6/17/20, 2:45 AM
#12

Ta tag i ditt liv, gör det medans du kan, du har fått chansen att välja om du vill uppleva något fint, eller leva och dö i det liv du lever i nu.

Upp till toppen
Annons: