Konspirationsteorier
Eftersom jag argumenterade mot konspirationsteorin, att coronaviruset inte existerar och att folk blir sjuka och dör av 5G, uppfattades det av sajtvärden som att jag är "skeptisk mot konspirationsteorier" alltså inte bara mot konspirationsteorin som jag argumenterade mot, utan helt allmänt. Därför klassades jag som "skeptiker" och fick en varning eftersom det står i sajtreglerna att skeptiker undanbedes.
För mig är det en gåta hur man kan dra sådana slutsatser, men det inspirerade mig att skriva ett inlägg helt allmänt om konspirationsteorier. Visst existerar konspirationer. Kina försökte att förneka coronaviruset och häktade läkaren som uptäckte viruset. Det har alltid funnits skandaler inom politiken osv. och sen får man inte glömma att man sen många år förnekar att tandamalgam är skadligt.
Men för alla dessa konspirationer existerar det anledningar. Skulle man ha erkännt hur skadligt amalgam är, skulle alla som blev sjuka kunna stämma sjukvården eller staten. Det skulle kosta för mycket pengar. Det finns alltså ett motiv och även hundratals studier som stöder konspirationsteorin.
Sen finns det konspirationsteorier som är rena rama hjärnspöken, som det inte finns någonting för som stöder dessa hypoteser, men en massa saker som talar emot. Om man är skeptisk mot en sådan teori behöver man inte ens vara "en skeptiker" som t.ex. skeptikerrörelsen, utan det räcker att ha sunt förnunft, känna till läget och tänka logiskt.
Vad som talar emot hypotesen att folk inte dör av ett virus, utan av 5G är:
1. Att folk även blir sjuka och dör i länder som inte har 5G.
2. Skulle man vilja mörklägga att folk blir sjuka och dör av 5G, skulle man inte ha behövt att uppfinna ett virus som det behövs en "lockdown" för. Man skulle kunna uppfinna något helt annat, t.ex. kosmisk strålning, eller vad som helst, som inte skadar hela världens industri och företag. Företagen i Europa har förlorat hundratals miljarder euro.
3. Det skulle vara en konspiration som rent logistiskt inte skulle gå att genomföra. Alla världens politiker, läkare, sjukvårdspersonal, media osv. skulle vara inblandade i konspirationen. Men verkligheten ser ut som så att länderna grälar med varandra och tillskriver varandra att ha skulden till att viruset spreds ut. Det är också svårt att föreställa sig att USA och Iran liksom andra länder som är fiende med varandra plötsligt konspirerar med varandra.
4. 5G har en högre frekvens än det tidigare mobilnätet. Det är låga frekvenser som tränger längre in i kroppen än höga frekvenser. Om man telefonerade längre tid med de första mobiltelefonerna, som hade lägst frekvens, fick man ett hett huvud efter ett par minuter. Det finns ingen logisk förklaring till att 5G skulle vara så mycket skadligare än dessa telefoner att folk dör i mängder, även i länder utan 5G.
5. Man kan lätt förfölja hur viruset spred ut sig och hur det bildades hotspots. Italien och speciellt Bergamo drabbades hårt för att Atlanta Bergamo de spelade CL fotboll mot FC Valencia. Det fanns tusentals spanska åskådare som for hem till Spanien igen och många av dem blev smittade och tog med smittan till Spanien. De första fallen i Österrike/Tirol registrerades av personer som förr var i Bergamo. Sen spred viruset ut sig i Tirols skidområden och till slut var hela Tirol i karantän. Sen tog skandinaviska skidturister i Tirol hem viruset till skandinavien, där det sen började att sprida sig. Även England spelade CL med fulla läktare och drabbades hårt. 5G sprider inte ut sig genom resande människor, men ett virus gör det.
Det är alltså inte så att jag är skeptisk mot alla konspirationsteorier, utan mot vissa konspirationsteorier som inte stöder sig på något anat än tro och som inte passar in i verkligheten. Om en konspirationsteori till och med är farlig, argumenterar jag mot den och den här är verkligen farlig, för folk som tror att viruset inte existerar är inte försiktiga och blir lätt till spridare av viruset.
Jag skulle kunna fortsätta med punkt 6, 7, 8, men då skulle jag bryta mot sajtreglerna, där det står att långa avhandlingar undanbedes, som jag fick en varning för och kanske jag redan skrev för mycket. Men eftersom även andra skriver långa inlägg, frågade jag sajtvärden varför just jag inte får det. Svaret var att jag ställer anspråk på att andra skall ta ställning till det. Därför skriver jag nu att INGEN behöver att ta ställning till mitt inlägg.
Huvudlinjen i slutsatserna jag sett är att antalet döda i "COVID-19" är fabricerat och antalet sjuka i "COVID-19" är överdrivet eller helt påhittat. Mobilstrålning, luftföroreningar och möjligen planterade gifter + felaktig användande av kortison har påverkat sjukdomsfallen, speciellt i Kina.
T ex att söva patienter i flera veckor och lägga patienterna i respirator, när dom själva kan andas, röra sej på egen hand och enbart behöver mer syre i andningsluften, nedsövningen skapar flera mycket svåra sjukldomsfall. Efter tre veckor nedsövd kan du inte gå när du väcks upp. SVT
Det rör sej om Macchiarinivård.
Total felbehandling med mycket långvariga obefogade nedsövningar.
Från fullt fungarande kropp…
…till invalid i rullstol.

Får jag fråga var du har "sett" att antalet döda i "COVID-19" är fabricerat och antalet sjuka i "COVID-19" är överdrivet eller helt påhittat? Tills nu har jag bara sett att olika länder försöker att tona ner antalet sjuka och döda (t.ex. Kina), dvs. de erkänner inte att det dog fler än vad som rapporterades.
Att folk blir sjuka även av miljöpåverkan (gifter t.ex. som du nämner) är en helt annan sak. Vem som t.ex. bär amalgamfyllningar brukar i vanliga fall först få besvär efter 10-20-30 år. Samma sak med andra miljögifter, mobilstrålning, osv. Men nu dör det helt plötsligt många människor inom kort tid.
Kortison påverkar immunförsvaret negativt, så det leder till att folk inte kan försvara sig mot viruset lika bra som folk som inte behöver Kortison.
Det där med andningsmaskinerna är ett problem, för att viruset inte sprider sig lika mycket i alla arealer i lungorna. Det finns arealer som är mer eller mindre drabbade. De mer drabbade arealerna behöver ett högre tryck av andningsmaskinen än de friskare arealerna, som lätt kan skadas om trycket blir för högt, men andningsmaskinen kan man bara ställa in på ett enda tryck. Därför måste läkare söka en kompromiss och endast använda den om patientens egen andning inte räcker till att försörja kroppen med syre. Eftersom det är brist på andningsmaskineranvänds de inte i onödan. Patienterna blir nedsövda för att det är mycket obehagligt att vara ansluten till en sån maskin i flera veckor. Utan den terapin skulle många fler dö, fast själva terapin också kan leda till lungskador.
Du tar upp ett fall om en person som inte kunde gå, men i Österrike fanns det ett fall där en 96 årig patient ville upp ur sängen 2 dagar efter att de kopplade bort andningsmaskinen och han var till och med hungrig. Kroppar är olika och inte alla drabbas lika hårt.
Jag måste fråga, vem säger att Covid-19 inte finns och varför säger man något sådant när så många människor faller offer för en sjukdom och dör ? har ni ingen som helst respekt alls för liv ? alla som drabbas och alla som förlorar närstående.
Hur är den påhittad ? skulle alla som är sjuka spela med i ett stort spel för att lura hela världen in i en pandemi ?
Jag skulle inte tro det och ni som ger er ut på såna upptåg en dag gud förbjude så åker ni dit och får se att det inte var påhittat för då kan ni själva vara drabbad 😕

#3 Föreslår att du ser på SAMTLIGA videor i tråden nedan. Det verkar som att du behöver en uppdatering. Jag vill också påminna om att vi fortfarande har en yttrandefrihet i det här landet, även om det kanske inte varar så länge till…
……………………………………
Sajtvärd: Andar, Änglar & Demoner / Knackningsterapi
Hemsida: www.astromantra.se/
#3 Fler har dött av säsongsinfluensan i år än av fejksjukdomen "COVID-19", så något måste vara fel, eller hur. Fast media håller tyst om den saken och felrapporteringen är skyhög. Läs även på om PCR i tråden du fick. Youtube raderar i rasande fart alla videor som ställer frågor om fejket "COVID-19". Du kan hitta det på nätet, men du får leta själv. Se även Trust Who.

Har hittat en länk till videon 'Trust WHO'. Var förslagsvis snabb att se den innan den försvinner. Man får stå ut med en reklamsnutt innan videon startar. Videon 'laggar' då och då så att man får starta om, men den går dock att se, hittills!
I korthet så handlar det om att WHO är ekonomiskt beroende av läkemedelsbolag och industrin för kärnkraft. Dessa ställer dock hårda krav på WHO om hur saker och ting skall presenteras. Dessutom sitter personer på 'dubbla stolar' vilket förstås är ytterst olämpligt för en organisation som WHO. Reportern försöker hela tiden få intervjuer med olika personer som dock försöker smita undan. WHO jobbar helst bakom slutna dörrar. Uppgifter om sjuka personer mörkas.
……………………………………
En del i agendan av Illuminati är att förstöra småföretagen med fejket "COVID-19". I USA har 100-tals småföretagare satts i fängelse för att dom fortsatt driva sina företag, trots husarresten som utfärdats pga fejkcorona. Ett exempel är här Shelley Luther som hade en salong, hon fick 70 000kr + fängelse. Dock upphävde Texas högsta domstol fängelsedomen mot henne.
(YT/Fox, 2020-05-07, 6 min)
I Sverige har Löfven fått mycket internationell kritk för att han inte fullständigt åtlytt Bilderberggruppens agenda att knäcka svenska småföretag. Löfven har dock till största del lydigt följt agendan.
I vissa delstater i USA är husarresten "frivillig", men om småföretagarna bryter mot den kan dom ändå sättas i fängelse.
Fängelsedomarna i USA är resultat av Illuminatis fasadfigur Trumps och guvernörernas sk "Executive Orders", dvs lagstiftning via diktaturskap utan demokratiska beslut.
En annan intressant iakttagelse.
Över 60 % av dom som fått fejkdiagnosen "COVID-19" i New York, USA, har varit isolerade sina hem. Och när dom väl testas, så testar dom som varit isolerade plötsligt positiva för "COVID-19", i fejkdiagnostestet RT/PCR, som inte kan användas för att sätta diagnos, enlig nobelpristagaren Kary Mullis.
(YT/CBS News, 2020-05-07, 7 min)

Kollade just hur många som dör av vanlig säsonginfluensa på wikipedia, där dom refererar till socialstyrelsen:
https://sv.wikipedia.org/wiki/Influensa#Antal_döda_per_år_i_Sverige
Enligt socialstrelsen var det 652 personer under säsongen 2018 och det var det högsta antalet sen 1976. En säsonginfluensa brukar börja i December och vara till April, alltså ungefär 4 månader. Eftersom sägongen började redan 2017 kollade jag på socialstyrelsens sida (och ville också ha ett dubbelkoll) hur många det var från Dec. 2017 till slutet av säsongen (2018), och där står det "drygt 1.100" under hela säsongen.
Under 4 månader dog alltså "drygt 1.100" personer av influensa. Sverige hade sitt första coronavirusfall i början på Mars och sen dess har Sverige tills nu haft 3.547 corona dödsoffer. Det var under en tid av lite mer än 2 månader.
Skillnaden till influensa är att coronaviruset inte verkar att försvinna efter en säsong och som man ser sprider det även ut sig i varma länder. Det verkar ha kommit för att stanna.
Fler skillnader:
- Mot influensa kan man skydda sig med vaccin, men inte mot corona.
- Mot influensa finns det mediciner, men för corona finns det bara en enda effektiv medicin och det är antikroppar. Eftersom medicinen är begränsad är det bara ett fåtal (utvalda) människor som får medicinen.
- Vem som smittas med influensa blir inom kort tid så sjuk att han ligger hemma i sängen och är inte ute och smittar andra. Men väldigt många som har coronaviruset är symptomlösa och är ute och smittar andra.
Utan tvivel är corona mycket dödligare och sprider sig mycket snabbare än influensa.
Klart att youtube tar bort farliga fakenyheter. Folk bryr sig ju inte att kolla om det som de skriver stämmer. Det som du skrev, att det dör fler av vanlig säsonginfluensa än av corona är ju heller inte sant.
#4 Nu såg jag vad sajten handlar om, jag följde bara en liten länk in hit och skrev lite men allt ni skriver tar jag avstånd från och nej jag vet faktiskt inte vad säga det är sjukt 😕
Kära nån människor är sjuka och dör och ni ignorerar det . Jag finner inga ord , se istället vad det här gör med oss och finn lösning ni som kan det för det borde ni kunna ni som vet 🙂

#10 Allt behöver väl inte vara svart eller vitt. Jag har jobbat nära 20 år inom äldrevården och skäms inte ett uns. Vad har du själv för lösning då?
……………………………………
Låt oss titta på "COVID-19"-fejket. Jag lägger texten här, då den är mer giltig för denna tråd. Vi har nämligen bevis för coronafejket och det tillhandahållas av Illuminatis egen organisation; CDC i USA.
Ursprunget är Condors försök att hitta bevis för att "SARS-Cov-2" isolerats och renframställts. Condors försök gjordes i följande (inlägg). Jag har tittat lite på Condors länkar till vetenskapliga rapporter och bevis för SARS-CoV-2 saknas.
Condors forskarrapporter saknade substans.
Låt oss särskilt studera foto på "coronavirusen" i Condors länk från The Conversation, 2020-03-25. Fotot är från en USA-myndighet (CDC) och därmed enligt USA-lag, public domain om inga uttryckliga reservationer görs.
Vi vet från Dr Kaufman att dom ska "coronavirusen" är organeller av typen exosomvesikler (inlägg). Dessa exosomvesikler bildas i cellen och transporteras ut ur cellen av sk endosomer av typen (eng) multivesicular bodies (MVB), multivesikulära blåsor (wiki).
En MVB är många gånger större än exosomvesiklerna. MVBn transporterar exosomvesiklerna till cellväggen, där exosomvesiklerna släpps ut ur cellen för att ta hand om gifter och överföra antikroppsinformation till andra mänskliga celler.
Exosomvesiklerna ser ut som virus och innehåller även RNA, precis som coronavirus. Skillnaden mot virus är att exosomvesiklerna är skapade av människans (och alla djurs) egna celler samt att exosomvesiklerna gör nytta för oss, till skillnad från (alla?) virus.
På elektronmikroskopifotot från CDC ser vi en massa rester av organeller. Provet är allmänt orent och ev virus är ej isolerade eller renframställda. På fotot är exosomvesikler markerade i blått och kallas "coronavirus".
Men…
Titta lite noggrannare på foto, så ser ni fejket. Precis som Dr Kaufman förklarat, hyses exosomvesikler i större MVBer. Vi ser två MVBer på fotot.
Jag har markerat den mer tydliga vänstra MVB med en gul linje. Vad vi ser är alltså ett antal exosomvesikler och två MVBer. Jag tar bilderna i separata inlägg, för denna text är lite lång.
Se nedan.
Här är originalbilden. Observera den svarta kanten som utgör MVBn till vänster. Det finns troligen även en andra MVB till höger, men den högra MVBn kan vara delvis tömd på exosomvesikler, för den högra MVB innehåller ganska lite grå "massa", hyser bara ca 10 - 12 exosomvesikler och uppvisar mest ljusa områden.
Det är den vänstra MVBn som är mest framträdande. Notera hur stor och långsträckt den vänstra MVB är. Den vänstra MVB innehåller minst 27 exosomvesikler.
Fotot är public domain, CDC i USA.
Här har jag markerat den avlång vänstra MVB med en gul linje. Notera att vissa delar av vänstra MVBns ytterkant delvis täcks av annan substans, troligen cellrester och delar av organeller.
Lägg även märke till den glesare populerade, högra MVBn, ej markerad i bild. I övrigt syns ett fåtal, kanske 5 blåmarkerade exosomvesikler utanför dom två stora MVB:erna.
Vi har beviset för fejket med fejksjukdomen "COVID-19" framför våra ögon. Det var som Dr Kaufman sa. Vi kan se fejket med egna ögon.
SARS-CoV-2 existerar inte.
Det är exosomvesikler som uppvisas i fotot och det är RNA i exosomvesiklerna som ger utslag i fejkcoronatestet RT/PCR.
Här är en tänkt lila linje av insidan på höger MVB. Höljets kant är ojämnare, mer svårdefinierad, har kanske redan spruckit och släppt ut dom flesta exosomvesiklerna?
Möjligen kan det också röra sej om en omogen MVB som ännu inte hunnit skapa alla sina exosomvesikler och det är därför ganska gott om plats inuti höger MVB. Bilden är "tredimensionell" och höger MVB verkar dessutom ha två lite större genomskinliga organeller ovanpå eller under sej.
Kanten på blåsan, på höger MVB, verkar som sagt var delvis bruten och delvis övertäckt av andra organeller, som synes längs den lila linjen.

#12 - #15 Intressant. Återstår förstås är att ta reda på om det är skillnad på s.k. 'exosomvesikler' och virus i allmänhet. Kanske har vi att göra med mänskligt, internt, virus och externt virus som kommer från andra källor. Vad som kroppen uppfattar som 'patogent' är kanske inte helt klarlagt.
Jag tror personligen att virus, bakterier och svamp fungerar som en typ av 'signalsubstans' mellan olika individer. Detta varnar för potentiella smittohärdar och sätter möjligen kroppen i 'beredskapsläge'. Enligt Dr. Robert O. Young blir vi inte sjuka, trots närvaron av patogener, om inte kroppens 'interstitium' (vätskan mellan celler och hud) har ett för lågt pH-värde.
……………………………………
#16 Ja, antagligen finns det mycket dold kunskap om vad virus egentligen är och vad som finns i våra vanliga celllerna.
I Sovjetunionen var det så dyrt och svårt att framställa västerländska antibakteriella mediciner att läkarna använde virus för att bekämpa bakterieinfektioner. Virusen var lättare att olda och producera av sovjetstatens läkare, än dom dyrare medicinerna som krävde omfattande produktionsanläggningar med höga renhetskrav.
Om patienten kom in med en svår bakterienfektion, gavs patienten virus, sk bakteriofager (wiki). T ex en tarminfektion. Bakterierna dog och patienten blev frisk. Idag har Big Pharma nästan utrotat kunskapen om bakteriofager och du kan i allmänhet inte få en dos receptbelag virus av svensk sjukvård.
Istället brottas vården med allt mer multiresistenta bakterier. Självklart märkligt när man kan bli botad av dessa virus, bakteriofager. Forskningen är självklart blockerad av läkemedelsbolagen, då virusen är alltför lätta att odla och svåra att patentera.

#13-17
Hyugens, det är ganska uppenbart att du inte har en aning vad du talar om. Du länkar till ditt inlägg i den andra tråden, Där pratar du om "cellskal". Om du bara skulle ha en liten bit aning om cellbiologi, skulle du veta att celler inte har "skal", utan männsiliga celler (och även djurceller) har cellmembran, som till största delen består av lipider.
Om du skulle ha förstått vad du läste och haft en liten aning om ämnet, skulle du veta att virusar använder sig av Exosomer för att transporteras i kroppen och för att gömma sig och de kan endast föröka sig i celler. Vill man isolera det, måste det kultiveras i celler. En cell innehåller dock även virus DNA från andra virusar och människans DNA består till flera % av virus DNA. Från cellen måste nu just coronaviruset isoleras och eftersom virusar använder sig av Exosomer för att transporteras och gömma sig, ser man förstås de virusinficerade exosomerna på bilden. För att kunna bedöma om det är coronavirusar eller något annat, måste man undersöka dess DNA och inte vad någon tror sig se på bilden, som inte är tillräckligt förstorad för att se vilket DNA som befinner sig i de blåa punkterna. Du skulle behöva en bild som är 2 meter stor. Så lång är en enda mänsklig DNA sträng om du drar ut den i längden och därför kan man föreställa sig hur tunn den är.
I det här fallet är det kanske bättre att lita på forskarna, att de hittade viursets DNA, speciellt om man som du inte har en aning om cellbiologi.

Tillägg:
Här kan du läsa om hur virusar kan fusionera med exosomer, för att undgå att bli upptäckta och bekämpade av immunförsvaret:
https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pmc/articles/PMC2248418/
"In uninfected cells, this endosomal compartment invaginates to form small, internal vesicles. The bag of vesicles, or multivesicular body, can fuse with the plasma membrane to disgorge these vesicles, named exosomes, which then travel to other cells to transmit messages. In the immune system, exosomes transfer peptide-laden MHC proteins to noninfected cells, and also act as miniature versions of antigen-presenting cells."
#19 Du har läst texten med knäskålarna.
Läs igen.
Din citerade engelska text stöder vad jag skrivit om exosomvesiklerna; MHC proteins (wiki), en del av immunförsvaret. Du har tolkat din upphittade engelska text alldeles uppåt väggarna och du har fått textens betydelse att bli fullkomligt bakvänd, helt tokig. Du påstår direkta felaktigheter om exosomvesiklerna, hela vägen upp i påståendena du gjorde i inlägget innan, det är knas.
Tänk 10 sekunder innan du postar inlägg: "Du gör fel nu igen?"
Gör om. Gör rätt.
Läs igen.
I längden går det inte att resonera och rätta någon som systematiskt kommer med floder av felaktigheter och ständigt tänker galet.
Kan du göra en ansträngning så det inte blir fel hela tiden?
Gör om. Gör rätt.
Läs igen.

Jag är den av oss 2 som läser rätt och som vet vad det handlar om. Medan du säger "det där på bilden är inget virus, utan exosomer" vet jag att virusar fusionerar med exosomer och det är det som är poängen.
Du skrev av rätt gällande MHC proteiner som en del av immunförsvaret men slutsatsen att det som du ser på bilden inte är ett virus utan ett exosom är fel, för viruset gömmer sig ju i exosomet.
Dig ger jag inte rådet, "tänk 10 sekunder innan du postar inilägg", utan jag ger dig rådet att innan du skriver om cellbiologi, läs åtminstone på lite, för om du skriver "cellskal" vet alla som har en liten aning om ämnet, att du inte ens har grundläggande kunskap i celbiologi. Du läser saker som du inte förstår och drar felaktiga slutsatser.

Tillägg:
För att ge dig en föreställning av vad det handlar om, kan man jämföra en cell med en dator. Precis som datorn har ett program, har cellen ett program (cellens DNA). När ett virus kidnappar en cell, placerar den sitt eget DNA i cellen och ger cellen ett nytt program, precis som när datorn får ett virus.
Ditt påstående, "det där är inget virus utan exosomer" är ungefär så som om du skulle ha en dator med ett virus och säga "det där är inget virus, utan ett dator" om du ser en bild på en dator som har ett virus.
Condor, du producerar för många fel.

Det säger en som snackar om cellskal……. 😂
Med sådana uttalande avslöjar du att din kunskap varken räcker til att förstå och bedöma om det vetenskapsbaserade som jag skriver stämmer eller om det som folk som Kaufman skriver för att "bevisa" att viruset inte existerar. Eftersom kunskapen saknas, kan du bara tro på antingen det ena eller andra. Du har valt att tro på konspirationsteorin och inte på vetenskapen. Utifrån den tron skriver du att jag skulle producera för många fel.
Byt cellskal mot -membran om du tycker det är bättre.

Hyugens, vad säger du om den här konspirationsteorin?:
Bill Gates har köpt WHO med syfte att behärska världen. Han har fejkad corona för att vi ska få ett vaccin som innehåller en mikrochip, eller säger vi nanochip, som han kan övervaka och styra all världens folk med. På så vis hjälper inte foliehattar längre.
För att genomföra den planen telefonerar han varje dag med Merkel, Putin, Trump och alla andra världsledare och ger dom order om hur de ska styra landet och vilka mänskliga rättigheter som ska avskaffas för att genomföra hans plan. Dessa världsledare tycker att det är en bra idee och har givit order till alla hälsoministerium att ge order till läkare att hjälpa till med konspirationen. Alla läkare och sjukvårdspersonal är med på det för dom tycker också att det är en bra idee.
Trump säger att han tror att ett vaccin kommer ut till folk i slutet av året, men en expert i regeringen säger, att även om vi skulle ha ett vaccin nu, skulle det inte komma ut i år för att det existerar för lite sprutor, flaskor för att vaccinera hela världen och det existerar ingen plan om hur man delar upp vaccinet. Dålig organisation för en sån stor konspiration.

Hyugens, det hjälper ju inte att byta fel ord till rätt ord, för i och med att du skrev fel ord visade du ju att du inte har kunskap.
#11 Som jag skrev så hamnade jag här via en länk och jag hör inte hemma på sajten så jag promenerar vidare men innan jag lämnar vill jag länka er som är kritiska mot virusets existens . Det är en bra och stark artikel som visar hur livet är på MIMA - intermediärvårdsavdelning för Covid patienter samt personal som gör sitt allt för att försöka rädda liv.
#28 Årets svåra influensasäsong, mobilstrålning, gifter utsläppta av myndigheterna, propaganda, manipulerade siffror, 5G, felbehandling, men inte "COVID-19".

#28 Om man överhuvud taget skall göra ett sådant här reportage så är det också lämpligt att säga något om patienternas bakgrund. Om de har haft utsatta yrken med damm och föroreningar, om de har varit rökare eller haft nedsatt funktion i lungorna av andra orsaker. Det blir helt enkelt inte trovärdigt att enbart hänvisa till Covid-19 som enda skälet till deras utsatta situation.
……………………………………
Jag reagerar starkt på Huygens ton när någon ifrågasätter dig och att du skriver allting som att det är något du VET.
Det kan finns en massa olika orsaker bakom allt möjligt som vi inte känner till ännu och att du fastslår att saker och ting är på ett visst sätt visar på mycket låg insikt om livet i allmänhet, som jag ser det.
Många människor vet inte hur man ska diskutera, de vill inte lära sig något från en diskussion med andra utan de vill vinna den.
Vad är målet med att skriva här, allmänt i ett forum? Om man bara vill berätta saker och informera andra om hur läget är kan man t ex starta en blogg eller youtube kanal eller något. Skicka PM till likasinnade, kanske.
De här konspirationsteorierna går emot allt jag ser som ljust och andligt, de är mörka och sprider en hopplöshet och frustration, samt i detta fall även motsättningar.
Jag måste säga att de har varit direkt orsak till att jag inte besöker det här forumet lika frekvent.

#31 Skina, skriv gärna 'hashtag' + numret på den du svarar, annars vet man inte riktigt vem du åsyftar. Huygens är en helt oberoende person med egna åsikter, och vi har inte någon 'pakt', om nu någon trodde det.
Om man, som jag, har haft starka andliga upplevelser så kan det ibland låta som att man VET allting, så är förstås inte fallet. Jag brukar försöka skriva 'som jag ser det', 'enligt mig' etc. Ibland glömmer jag kanske bort det eller tycker att det är tjatigt om jag ständigt nämner mig själv som källa.
Sen om man driver en egen sajt så är det väl inte så konstigt att man propagerar för vissa saker och vissa ämnen. Jag vill berätta om det jag tycker är intressant men är även intresserad av andras upplevelser och erfarenheter. Om man tror sig veta precis allting så är man nog rätt så bortkopplad från verkligheten.
Jag är förvånad över att människor har så hetsk inställning till 'konspirationer', jag förstår det inte. En konspiration är inte mer mystisk än en hemlighet. ALLA har hemligheter; den enskilde, grupper, fotbollsföreningar, kyrkor och - stater! Om nu staten driver hemligheter mot befolkningen som den är satt att representera; då har något gått riktigt snett, och det är det man måste belysa!
……………………………………
Jag kan inte svara för andra men för mig känns det som att alla möjliga teorier har gått helt över styr senaste tiden och jag tror att det är väldigt typiskt för när mänskligheten blir utsatt för något liknande corona.
När Spanska sjukan slog till så sa man att Hitler låg bakom och då trodde folk i allmänhet på det.
Nu har vi internet och folk sitter hemma och tittar i timtal på videos upplagda av människor som får en massa uppmärksamhet och på youtube kan de tjäna mycket pengar på det.
Min 15 åriga son kallar dem "youtube gudar", mkt bra ord för det, jag drar en parallell till domedagsprofeter.
Eftersom vi har svårt att kunna påverka så skapas en rädsla som går över i en frustration som till slut går över i en hopplöshet.
Precis som de säger att vi ska skydda de äldre i virustider så anser jag att vi ska skydda de som är känsliga för alla vilda rykten som går, att inte bidra till att sprida dem.
Det kan säkert ligga en hel del sanning i många av dem också, jag säger inte det, men det är inte läge att bidra till att sprida det här mörkret just nu, anser jag, för många mår dåligt.
Och att påstå att covid19 inte existerar till människor som har blivit utsatta för det är rent av grymt, anser jag.
Jag tror att det uppstår sådana här pandemier naturligt när en art blir för många, men det är min åsikt.
Hur som helst så har det blivit för mycket teorier i omlopp, tycker jag, och jag tror att känsliga människor kan ta skada av det.
#33 Du kom med lögn: "När Spanska sjukan slog till så sa man att Hitler låg bakom och då trodde folk i allmänhet på det."
Du ljuger.
Om nu staten driver hemligheter mot befolkningen som den är satt att representera; då har något gått riktigt snett, och det är det man måste belysa!
Ja förutsatt att det verkligen är så, att man till 100% vet och känner till hemligheten, då kan man naturligtvis belysa den, men så länge man inte vet och inte känner till hemligheten så finns där heller inget att belysa och jag tror inte att det finns någon här som känner till statens hemligheter. Isåfall har man nog satt sig på alldeles för höga hästar, om man tror det om sig själv. Vi kan alltså bara spekulera och fundera och göra oss hypoteser och teorier och sen tänker jag att man bör vara väldigt noga med att betona att det bara är saker man funderar och spekulerar över och inte presentera det som sanning.
Du ser, det är en stor skillnad på om man funderar över månen och frågar sig och andra om den kan vara gjord av grönmögelost eller om man hävdar att den är det. Och det är det som gör mig så "ledsen" på alla dessa konspirationsteoretiker, att de hävdar en massa saker, som t.e.x att "eliten" vill implantera chip i oss för att styra våra tankar och känslor och för att göra oss till slavar utan egen vilja och så hävdas det en massa om sataniska onda krafter som styr och ställer över oss osv. Det är att sprida mörker enligt mig, det är att göra folk rädda och går precis som Skina skriver emot allt det ljusa och andliga. Det har ingenting med att belysa hemligheter att göra, utan det enda de belyser är deras eget mörker, deras egna rädslor och deras egna vanföreställningar som de sen försöker få andra att tro på och i värsta fall slutar det så här.
https://www.youtube.com/watch?v=NdANFGcObAA&feature=youtu.be
#35 Och sjuksköterskorna som vittnar om att myndigheterna aktivt mördar patienter för att hålla uppe höga dödstal för att fiffla till fejksjukdomen "COVID-19"?
Varför ska sjuksköterskorna tystas och raderas från media?
Varför visar du sånt förakt för patienterna som mördas med 5G och felbehandlas med högtrycksrespiratorer som trycker sönder lungornas alveoler, under förespegling om fejket "COVID-19"?
Varför jobbar även du på högtryck för att tysta sjuksköterskornas röster?
?
Bara för att läkarna inte är gudar som vet och kan allt och som inte kan rädda livet på alla deras patienter och som inte vet vilka mediciner som var och en reagerar bäst på så gör det dom inte till aktiva mördare för det, som medvetet tar livet av en massa människor bara för att hålla några siffror uppe. Föraktet är enbart ditt och det är du som jobbar på högtryck, för vad vill jag inte ens veta.
#37 Om du inte ens lyssnar till sjuksköterskorna, varför har du rätt att upphäva sjuksköterskornas yttrandfrihet? Varför vill du tysta röster du inte ens hört?
Varför jobbar även du på Illuminatis agendan att tysta och radera fakta på nätet, som presenteras av sjuksköterskor?
?

#33 Jag tror inte man skyddar känsliga individer genom att 'linda in dem i bomull'. Och om det nu är så som vissa läkare säger, att testerna för Covid-19' är av ytterst tveksam kvalitet, då är ju det också en rätt grym behandling att ens använda dem.
……………………………………

#35 Det spelar ingen roll. Man måste få ha rätten att hävda sin sanning, även om andra uppfattar den som mörk, farlig eller korkad. Även forskare kan sprida rädsla och mörker och de vet inte heller om de är på 'rätt väg', de kanske tror att de vet. Det är inte självklart att det 'ljusa och andliga' är bättre än det mörka och materiella, allt beror på sammanhanget. Kvinnan i videon är kanske förvirrad, men det är hennes sanning, och den personliga upplevelsen kan man inte ifrågasätta.
……………………………………
En nyfiken fråga till er som påstår att viruset är fejk, hur förhåller ni er till dom rekommendationer som myndigheterna satt upp ?
Håller ni avstånd till andra, undviker ni att besöka och umgås med dom över 70,tvättar händer, använder handsprit, undviker resande, kollektivtrafiken med mera eller bryr ni er inte och lever som det var innan viruset kom ?
Influensasäsongen är extra svår, den får man ta hänsyn till och till andra, gamla dör ju av svår influensa varje år. Trots allt har 400 000 dött av säsongsinfluensan och media tystar det. Är det butiker respekterar jag att folk vill hålla avstånd. I kollektivtrafik reser jag som vanligt. Tvättar händer som vanligt och använder ingen handsprit som torkar ur huden och ger bakterieinflammation.
Men nej, fejksjukdomen "COVID-19" är inte faran, andra saker är faror. Omotiverade nedsövningar av patienter som kan andas själva och användande av högtrycksrespiratorer som förstör lungorna hos människor som kan andas själva. Italienska (och andra) läkares användande av kortison som dödar lymfocyter är en fara.
Mobilstrålning och 5G-strålning som påverkar syreupptagningen och som kan riktas mot särskilda bostadsområden med ökad strålningsnivå är en fara. Chemtrails i den starkt förorenade luften i Kina och Italien ger lungskador. Skulden kan sedan läggas på "COVID-19" för att motivera massövervakning, för det påstås då "stoppa" pandemin.
I Plandemic avslöjades att Italiens myndigheter drev 4 vaccinationsprogram samtidigt mot gamla i norra Italien och att ett av influensavaccinen innehöll levande virus av typen H1N1. inte konstigt att många dött i norra Italien.
Plandemic är idag helt raderad från facebook, vimeo, youtube etc och Google går även in på folks personliga konton med Google Drive och raderar användarnas personliga kopior av Plandemic, trots att den får delas av producenterna och saknar vanlig copyright.
Varför är det så viktigt för Bilderberggruppen att radera Plandemic att t o m personliga kopior av Plandemic raderas, medan annat copyrightmaterial lämnas orört av Google?
Kolla på lögnerna på wikipedia, smutskastningen når nya bottennivåer. Jämför sedan själv med innehållet i dokumentären Plandemic. Fabricerad pandemi.
Fejksjukdomen "COVID-19".
Varken SARS-CoV-1 eller SARS-CoV-2 existerar. Dr Kaufman har gått genom litteraturen och bevisen saknas för SARS exisens. Officiell medias påståenden bygger på lögner av samma typ som är uppmärksammat i #34.
Hon berättar ju bara i videon att hon anser att läkarna slarvar. Sen jobbar jag inte för någons agenda, men jag har intrycket av att du gör det och att du sen projicerar det på mig. Det var lite det jag menade, att ni bara belyser ert eget beteende.
Ja tyvärr är det hennes "sanning" idag. Hade det inte varit för alla dessa konspirationsteorier så hade kanske hennes sanning sett helt annorlunda ut idag. Då hade hon kanske varit en fridfull och harmonisk person och haft helt andra personliga upplevelser. Kanske hade hon kommit till insikt om att det materiella livet bara är en illusion, att det är hon själv som är ljuset till sin sanna natur och att mörkret bara är frånvaro av ljus.

#43 Nej men nu får du väl ge dig. Skulle det alltså var mitt fel att den här damen har trasslat in sig i ett negativt tänkande? Jag tror tyvärr hon har orsakat detta helt på egen hand och mitt agerande har sannolikt varken lagt till eller dragit ifrån något.
Kanske det istället är dina teorier om det materiellas illusion som har gjort att hon skapat sin brydsamma situation? Nej just det, inte heller detta har inverkat! Det vore som att säga: 'Orsaken till att svenskarna förlorade fotbollsmatchen var den ovanligt sena pollensäsongen'. Ingen logisk rationell koppling således.
……………………………………

#42 Hur vet du att säsongsinfluensa inte också är fäjk?
Man motionerar inte för att bli yngre utan för att bli äldre.
Jag syftar inte på dig personligen, utan helt generellt, till allt vad dessa konspirationsteorier leder till, som t.ex till rädslor, förförljelsemani, paranoja osv… Kort sagt till ett olyckligt liv. Skulle dessa konspirationsteorier inte existera skulle kvinnan knappast sitta där med foliehatt på huvudet. En andlig väg leder till det raka motsatta, dvs till mindre rädslor och mer klarsynthet.
#33 Du kom med lögn: "När Spanska sjukan slog till så sa man att Hitler låg bakom och då trodde folk i allmänhet på det."
Du ljuger.
Här är en länk till berättelser om att folk i allmänhet trodde att Hitler/tyskarna låg bakom Spanska sjukan. Det var inte här jag läste det förut, så det finns på flera ställen.
https://varldenshistoria.se/vetenskap/medicin/spanska-sjukan-kravde-femtio-miljoner-liv
Dina kommentarer är så otrevliga och barnsliga.
Varför flyttar du inte till Flashback ist?
#47 Ditt påstående om Hitler finns inte i din länk.
Nu var Hitler kanske inte så känd under första världskriget än, även om han själv var med i kriget, men annars stämmer det som du skriver, att det skylldes på att tyskarna spred ut viruset.
#49 skina kom med lögn: "När Spanska sjukan slog till så sa man att Hitler låg bakom och då trodde folk i allmänhet på det."
Det stod Hitler någon annanstans. Här stod det tyskarna. Spela roll.
Bara att kläcka ur sig "du ljuger" är så barnsligt. Fråga isf om källan, jag kan leta rätt på var det stod "Hitler" ist för tyskarna om du promt måste läsa det..
Nu har du iaf fått se att det gick liknande vilda rykten då som nu.
#51 Du skrev: "Spela roll."
Så när du ljuger, då är det "spela roll" som gäller och när Dr Kaufman avslöjade myndigheternas lögner om fejk-COVID, då vill du att hans ska tystas som "konspirationsteori".
Du täcker rygg åt myndigheternas lögner.

#52 Hur var det nu med säsongsinfluensan - lögn eller sanning och så fall varför?
Lätt hänt att man tänker på Hitler när man tänker på tyskarna och på världskrigen och det skulle inte förvåna mig om någon i misstag förväxlat första med andra världskriget och nämnt Hitler i någon artikel. Så att Skina skulle ljuga kan jag inte hålla med om, snarare har det skett en förväxling någonstans. En lögn är det däremot om man hävdar att det finns vetenskapliga bevis för att viruset inte existerar och att det aldrig har isolerats. Så vem som sprider lögner här är helt uppenbart.
#53 Du får ta reda på sanning. När du vet, kom tillbaka och berätta för oss, så vet vi också. Men du kommer inte göra det. Du kommer inte ens lägga två strån i kors. Det vet jag från dej.
Ännu en sjuksköterska berättar hur patienter mördas i USA med sk ventilatorer och respiratorer. Patienterna får påståendet av läkarna att dom har COVID och bara kan räddas av en ventilator.
Läkarna säkerställer sedan att luften pumpas in för hårt och sugs ut för hastigt, så att lungskador uppstår. Tryckskillnaden varierar mellan 1 m vattenpelares lufttryck högre än vid vid havsnivå och sänks sedan hastigt till motsvarande 2 km höjds lufttryck. Efter 3-4 dagar dör en annars frisk person av lungskadorna från ventilatorn, lungskadorna klassas som svåra, dokumenteras med röntgen, och dödsfallet registreras som COVID-död.
Den här videon av en sjuksköterska som redogör för situationen, har raderats i rasande fart av facebook och youtube, i synnerhet när visningarna överstigit 50 000 tittar.
När felbehandlingen påpekas av sjuksköterskor, till läkarna med mångåriga erfarenheter, låtsas läkarna som om dom inte vet hur ventilatorerna ska användas.
Tro på det.

#54 Hitler var ju soldat i första världskriget. Få i hans grupp blev smittade av spanskan så självklart att han hade ett finger med i händelsen. Det var hans första försök att ta över världen. Ett bra försök men han lyckades inte helt - sen fick han tänka om. Spanska sjukan drabbade ju vem som helst …
Typiskt för när man talar med folk som kallas troll på internet är att de går förbi själva poängen och tjafsar om småsaker.
Jag kan leta rätt på var det stod, men det skulle ta mig lite tid, så det känns så meningslöst.
Poängen med mitt inlägg uppfattas tydligen inte, så jag säger det igen. Det uppstår sådana galna rykten när folk är oroliga och nu finns internet där alla möjliga galningar kan påstå både det ena och andra och många människor tror på det. Det ligger i människans natur att försöka hitta förklaringar när det är oroliga tider.
Det finns ingen mening att fortsätta älta med troll, de fortsätter bara att gnata, det är ju det de är ute efter, så nu tänker jag ha en trevlig helg ist.
Jag trodde att det här forumet handlade om annat och då har jag andra forum jag hellre vistas på.
Så trevlig helg :)
Javisst ja. Såklart.
Som du skriver gick poängen förbi, men jag fattar och håller med.
Trevlig helg önskar jag dig med 🙂
Uttrycken som sjuksköterskorna använder är "medical murder". Apparaturen som används för att mörda patienterna är t ex ventilatorer av typen CPAP - forcerad lungskada uppstår snabbt, patienten dör efter 3-4 dagar i maskinen och den avlidne patienten registreras sedan som COVID-död.
Patienterna får påståendet av läkarna att dom har COVID och bara kan räddas av en ventilator. Patienterna mördas därefter med felbehandling i CPAP.
Läkarna säkerställer att luften pumpas in för hårt och sugs ut för hastigt, så att lungskador uppstår. Tryckskillnaden varierar mellan 1 m vattenpelares lufttryck högre än vid vid havsnivå och sänks sedan hastigt till motsvarande 2 km höjds lufttryck. Efter 3-4 dagar dör en annars frisk person av lungskadorna från ventilatorn, lungskadorna klassas som svåra, dokumenteras med röntgen, och dödsfallet registreras som COVID-död.
Den här videon av en sjuksköterska som redogör för situationen, har raderats i rasande fart av facebook och youtube, i synnerhet när visningarna överstigit 50 000 tittar.
Varför raderas videon?
Inför sjuksköterskorna låtsas läkarna som om dom inte vet hur CPAP ska användas och konfigurerar ventilatorn felaktigt på patienten.
Ni som har rollen av skeptiker, varför vill ni tysta dessa sjuksköterskors röster?

Egentligen tänkte jag inte skriva här mer, men Europol bekämpar olaglig spridning av fejknyheter gällande corona Corona:
https://www.europol.europa.eu/staying-safe-during-covid-19-what-you-need-to-know
Här finns en rubrik:
"How are criminals abusing the COVID-19 crisis?"
och där står att spridning av fejknyheter gällande corona inte "alltid" är ett brott, men har mycket allvarliga följder, vilket äventyrar folkhälsan och direkt påverkar människors liv:
Spreading misinformation and disinformation
Spreading fake information about COVID-19, though not always a criminal offense, has very serious repercussions, endangering public health and directly affecting people’s lives.
Jag anser att det som JRSN och Hyugens håller på med är lagbrott, eftersom det leder till att folk som tror på smörjan inte är försiktiga och kan leda till att smittan sprids och att människor dör pga falskinformationer som sprids här.
Jag har tagit skärmdump på alla dessa fejknheter som sprids av "debattörerna" Hyugens och JRSN och nu är jag spännd på om Europol också delar min åsikt.
Dessutom har EU uppmuntrat onlineplattformarna att bidra till kampen mot falska nyheter och andra försök att sprida vilseledande information genom att ta bort olagligt eller falskt innehåll:

#60 Synd att du har brutit ditt löfte att hålla dig borta från sajten. Du förefaller mer vara en del av problemet än en del av lösningen. Jag ogillar ditt sätt att på det här sättet framföra förtäckta hot. Sprid gärna din propaganda om 'falska nyheter' men gör det någon annan stans än här. Jag hävdar fortfarande rätten till yttrandefrihet och rätten till religionsfrihet.
……………………………………

Jag har inte givit dig ett löfte, utan jag skrev att jag går och nu är jag här igen.
Det där med yttrandefrihet har du missförstått. Att spride fejknyheter som är en fara för folkshälsan har ingenting med yttrandefrihet att göra, utan det är lurendrejeri/lagbrott som leder till sjukdom och död.
Jag har ju försökt att diskutera med dig och Hyugens, men du tar ju bort inlägg där jag förklarade hur det ligger till med exosomerna, så jag antar att om jag skulle ha förklarat att dom där sjuksjöterskorna i Hyugens klipp bara kritiserar behandlingafel och slarv, men ingen hävdar att viruset inte existerar, skulle du ta bort det inlägget också.
Du och Hyugens är inte intresserade av sanningen. Jag bryr mig inte om vad du gillar eller ogillar eller om du uppfattar mitt inlägg som hot. Jag gillar dig heller inte, med tanke på vad du håller på med. Vi kanske skulle kunna ha haft det trevligare om du skulle tillåta diskussioner och inte ta bort inlägg där jag rättar till Hyugens, men du ville ju ha det otrevligt. Lev med det!
Ja, om Interpol eller Bilderberggruppen stämmer mej i domstol så är jag beredd att ta den juridiska striden. Jag är så trött på alla lögner från myndigheterna.
Vi har ännu en sjuksköterska som berättar om dom medicinska morden. Hur medicinsk apparatur används för att mörda patienter.
Sjukhusen i USA får $ 39 000 dollar för varje patient som dör i en ventilator och där etiketten "COVID" ges av läkare på den avlidne. Sjuksköterskorna är modiga som vågar gå ut och berätta. Tyvärr har USAs säkerhetstjänst en historia av att låta folk "försvinna".
Jag känner också ett par sjuksköterskor, varav en som jobbar med Covid 19 patienter på en infektionsavdelning på ett sjukhus och hon är också ledsen och frustrerad, men inte för att dom skulle mörda deras patienter, utan för att dom inte lyckas rädda livet på alla och för att dom inte vet och kan allt om Covid 19 och hur man hjälper de svårt sjuka bäst.

Det har du missuppfattad. Sjukhusen får i USA pengar för varje patient. Om patienten har Corona får de mer pengar, dvs. 13.000 $. Det beror på att patienterna måste isoleras och det kostar sjukhusen mer pengar.
Om patienten behöver en andningsmaskin, får de 3 ggr så mycket, dvs. 39.000 $. Det beror på att det är ont om andningsmaskiner och det är dyra apparater. De får inte pengar för att patienten dör utan för att patienter behandlas.
https://accountingweekly.com/us-hospitals-getting-paid-to-list-patients-as-covid-19/
#65 Nej det är inte så det fungerar. Det handlar inte om ifall patienten "behöver" en ventilator. Det är istället så att om patienten placeras i en ventilator som $ 39 000 dollar utbetalas.
Inte om patienten "behöver".
Inte alls.
Utan istället rör det sej om att patienten dels ges fejkdiagnosen fejk-"COVID" och därefter placeras i ventilator, då belönas sjukhuset med $ 39 000 kr.
Dom två villkoren.
Om det rör sej om vanlig lunginflammation får sjukhuset bara $ 4000 dollar. Det gör geschäft för sjukhusen att så snabbt få ut patienterna, dvs mörda patientern, ut ur ventilatorn, stuva undan liket och så nästa patient in i ventilatorn som mördas osv.
$ 39 000 dollar klirrar till i kassan varje gång.
Varför tror du så många patienter i USA dör i ventilatorer? Varför tror du att det finns videor på gråtande sjuksköterskor? Varför raderar facebook, twitter, youtube, videorna i en rasande fart? Illuminatis målsättning är att få så höga dödssiffror som möjligt och skylla på fejksjukdomen "COVID-19".
Vissa kritiker ställer sej undrande till siffrorna. Varför har du om du placeras i ventilator i USA bra 14 % chans att överleva?
$ 39 000 dollar.
cash-flow

Jo, det fungerar precis så som jag skrev, att sjukhusen får pengar för att behandla sjuka med andningsapparater, medan du skrev att de får pengar om någon dör i en ventilator. Jag citerar dig:
"Sjukhusen i USA får $ 39 000 dollar för varje patient som dör i en ventilator och där etiketten "COVID" ges av läkare på den avlidne. "
Sen får du själv välja mellan att du missförstod eller att du ljög.
Det är klart att ett sjukhus har högre kostnader för att behandla folk som måste isoleras pga en smittsam dödlig sjukdom än folk som bara har en vanlig lunginflammation.
Vad de här sjuksköterskorna säger är inte att det inte existerar ett virus, utan de säger att sjukhusen fuskar till sig pengar genom att deklarera patienter som covid smittade, fast de kanske inte ens hade covid. Men du får det att låta som om de skulle bekräfta dina fantasier, att viruset inte existerar. Missuppfattar du eller ljuger du?
Det är mycket möjligt att somliga sjukhus och läkare utnyttjar situationen (= virusets existens) för att fuska till sig pengar. Skulle viruset inte existera, skulle det inte vara möjligt. Det är bara dina fantasier, att viruset inte existerar och det existerar ingenting som stöder dina fantasier. Därför låtsas du att dina klipp skulle stöda vad du säger, men det gör de inte.
Anledningen till att så många dör som är anslutna till en andningsapparat beror på:
1. Det är de som är mycket svårt sjuka som behandlas med andningsapparater.
2. Viruset drabbar inte alla arealer i lungan lika mycket. De arealer som är mest drabbade behöver ett högre tryck än mindre drabbade eller friska arealer, men apparaten kan bara leverera ett enda tryck till hela lungan. Trycket som behövs för att försörja de sjuka arealerna med syre kan vara för högt för mindre drabbade och friska arealerna. Läkarna måste söka en kompromiss och eftersom det är en ny sjukdom saknas erfarenheter. Ibland kan det hända att trycket blir för högt och att patienterna får lungskador, som de kan dö utav.
Anledningen till att fejknyheter raderas är att förhindra att folk tror på dem, för om några tror på dem kan det hända att de inte är försiktiga och lätt kan bli till smittspridare. Fejknyheterna raderas för att förhindra onödiga dödsfall.
Det där med illuminatis är också bara dina fantasier. Vilken nytta skule de ha av att många mäniskor dör? Det är ju deras egna företag som förlorar massor av pengar för att höga dödsfall leder till lockdowns i nästan hela världen.
Som exempel tar vi ett av världens största företag, Exxon. Förra året gjorde de 2,4 miljarder dollar vinst från Januari till mars. I år gjorde de 610 miljoner dollar förlust under samma tidsperjod. Jag säger "tack för det" och betalade sist jag tankade bara 0,96 euro per liter bensin. För ett par månader låg priset på 1,25 euro per liter.
En konspiration som leder till att företagens pengar krymper är ingen bra konspiration. Tror du att illuminati är så dumma att de förinter deras egna pengar? Pga aktierna allmänt sjönk förintades 19 biljoner euro:
Du får berätta det där för Interpol. Dom kommer säkert tycka det är intressant.

Jag hittade detta inlägg på ett annat "I fokus"-forum, och som jag anser passar in i denna tråden (jag har för övrigt inhämtat medgivande från det inläggets skapare att lägga upp länken till den tråden här.)
Inlägget är borttaget
Inlägget är borttaget
Inlägget är borttaget
Inlägget är borttaget
Tack för denna info, den var ny för mig.
Jag har under senaste året känt en ökad oro för att jag har sett människor bli som besatta, nästan som en sekt varning, kring de här olika konspirationsteorierna.
Jag är inte så medial, men jag kan ändå plocka upp litegrann och varningar från mina guider osv
Sedan Corona viruset spreds över världen känns det som att detta har gått helt överstyr, en sådan här kris förefaller vara en utmärkt grogrund för sådant här och jag har känt ett ökat behov att slå på bromsen.
Jag är annars för "out of the box" tänkande människor men här har jag fått ett ökat behov av att inte sprida vidare och rent av börja jobba för att skydda känsliga människor från dessa rykten.
En sak är jag iaf 100% säker på, om man känner en rädsla, hat, frustration osv verkligen komma åt en, inne i själen/hjärtat så att säga, då är det dags att slå på bromsen och få balans i livet ett tag :)
QAnon är CIA.

QAnons "Führer" hävdat att han är en högt rankad regeringsmedarbetare, som har tillgång till hemliga informationer och då tänker man förstås på CIA. Det är bara det att han är en av miljarder anonyma människor på internätet som påstår saker och ting. Vem som helst kan skriva vad som helst på internätet och jag tror varken att han är en regeringsmedarbetare eller har tillgång till hemliga informationer. De "hemliga informationerna" som han sprider är rena rama gojan.
Skulle det som han säger verkligen stämma, skulle en som sprider CIA´s hemliga informationer inte kunna räknas till CIA längre, utan vara en förrädare. Men som sagt är det bara en anonymus som hävdar någonting som vem som helst skulle kunna hävda. Snarare är det en högerradikal extremist, precis som Breivik, som bara använder sig av andra metoder. Han uppmanar till våld i stället för att själv utföra det. Det farliga är att det finns folk som tror vad QAnon sprider ut och låter sig hjärntvättas. Hitler började också med en liten skar anhängare, som skrålade på gatorna. Nu skrålas det på internätet och där når man fler människor än på gatorna. Vore jag i en regering, skulle jag klassa organisationen som terrororganisation och förbjuda dom. I landet som jag bor i får man 2 år fängelse om man sträcker ut den högra armen i luften, men de nya farorna verkas att underskattas.
Ja precis. Så ser jag också på saken.

Efter rekommendation från ledningen på 'ifokus' bör vetenskapligt inriktade resonemang undvikas på andliga och trosinriktade sajter som den här. Kommentarsfunktionen är därför avstängd i tråden.
……………………………………