Annons:
Etiketterhealinganimismschamanism
Läst 497 ggr
JRSN
2020-05-13 09:46

Healing till Jorden

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Det känns väldigt tydligt att planeten Jorden är stressad just nu. Jorden befinner sig i någon form av övergångstillstånd men känner för tillfället bara stark rädsla och förvirring. Just rädslan är en viktig faktor, avgörande faktiskt. Om vi kan hjälpa jorden att komma över denna 'förlamning' så kommer saker och ting att bli bättre. Rädlan gör att vi låser oss, vi får tunnelseende och kommer inte vidare.

Praktiska metoder

Men hur gör man rent praktiskt för att påverka en planet? Planeter är så oerhört mycket större väsen än vad vi är. Det är sant, men samtidigt är Jorden ett medvetet och levande väsen, mottagligt för intryck även från mycket små levande varelser. Vi är så att säga planetens 'celler', så om vi själva lever i sanning och utan rädsla så har det givetvis en effekt. Och så som du lever avspeglas på din omgivning. Du gör intryck, oavsett om du är medveten om detta eller inte, dina gärningar påverkar.

Att ge healing

Ni som har förmågan och vill hjälpa jorden i sin process kan även ge healing. Förslagsvis kan ni då begränsa er till någon aspekt av jordens alla yttringar. Risken finns annars att man totalt dränerar sig i sin vilja att hjälpa. Glöm inte bort att i den processen även heala er själva. Man kan hjälpa endast om man själv är harmonisk och i balans. Metoden för healing spelar ingen roll, om Jorden 'svarar' på sin behandling så kommer energin att ges tillbaka i någon form, Jorden säger tack!

Helande ceremonier

Om ni inte är bekväma med just healingproceduren så kan ni istället välja en renande och stärkande ceremoni, förslagsvis ute i naturen. Tänd en eld, placera ut några stenar och välj några örter som kan användas i ceremonin. Rensa er på stagnerad energi, skriv upp saker på lappar och släng dem i elden som en symbolisk ritual. Tag med några instrument och spela på dem. Musiken öppnar upp låsta känslor och inspirerar till nya tankar och gärningar. Trummor, cymbaler, violiner, det du har och känner till. Dansa till jordens lov och återgång till ett glädjefyllt liv i full gemenskap.

Möta negativa energier

Om någon försöker stoppa er att göra dessa harmlösa handlingar; fös dem vänligt åt sidan. Tänk på Moses och hans folk. De var förtryckta under Faraos regim. Moses sade; "släpp mitt folk, så att vi kan hålla högtid åt vår Gud i öknen". Farao vägrade som bekant, men folket hade sin Gud och naturen på sin sida. Till slut fick Farao (dagens maktelit) ge vika och släppa fram folket. Det kan kännas skrämmande att gå emot 'statens direktiv', vi fruktar repressalier. Men till saken hör att en stat som lämnat förnuft och vanligt hyfs bakom sig inte stannar vid små övergrepp. De fortsätter som en maskin att utplåna allt motstånd. Förr eller senare måste man, vänligt men bestämt, säga ifrån.

……………………………………
Sajtvärd: Andar, Änglar & Demoner / Knackningsterapi
                      Hemsida: www.astromantra.se/

  • Redigerat 2020-12-29 11:42 av JRSN
Annons:
Lussan20
2020-05-13 09:59
#1

Jag sänder ofta kärlek till jorden och tackar för allt vi får.

I dessa upplysta tider är det svårt att inte dras ner då man ser hur vi behandlar moder natur. Vi får bli varelser som utstrålar kärlek, hjälper varandra, djuren och naturen.

Minsta blomma är värd kärlek. I Jesus finns exempel på omsorg-Inte en enda sparv faller från himlen utan att Gud vet om det-. Sänder tack till Jesus också för allt han gjorde, hans kamp för att upplysa människan om kärlekens källa. Vårda, ära, älska och ge, är bra stöd ord. Mvh/WL🌺

JRSN
2020-05-13 10:53
#2

#1 Fina ord, tack! 👍🌺

……………………………………
Sajtvärd: Andar, Änglar & Demoner / Knackningsterapi
                      Hemsida: www.astromantra.se/

Condor
2020-05-13 11:04
#3

#0

Citat: " Glöm inte bort att i den processen även heala er själva. "

Det var det viktigaste och bästa i hela inlägget.

Kanske var och en borde börja med sig själv och granska sig om det som han gör är bra för jorden.  Om vi metaforiskt är "jordens celler" är jordens hälsa ett resultat av varje enstaka cell.

Ett exempel:  I mitt land (Österrike) har vi tack vare  "cellerna" klarat av coronakrisen ganska bra.  Vi hade totalt nästan 16.000 sjuka, men idag har vi aktuellt bara 1.069 aktiva fall och siffrorna sjunker varje dag. Det beror på att "cellerna" höll sig till restriktionerna och att alla hade viljan att hålla ihop och tänkte "det här måste vi klara av".

Men där som det förekommer celler, kan det också förekomma "cancerceller". Det är de celler som är "annorlunda", som inte håller ihop med de andra cellerna och som motarbetar de friska cellerna. T.ex. genom att sprida ut att det inte existerar ett virus.  Det kan leda till att andra celler blir oförsiktiga och kontraproduktiva till de friska cellerna och i slutändan leder det till dödsfall.

För att hela jorden ska healas, måste först varje enstaka cell bli healad.

Lussan20
2020-05-13 11:34
#4

Kärlek till allt levande Gud och jord är läkande. Att kämpa för svaga ger kraft i kroppen, att trösta, värma, lyssna och se med öppna ögon. Jag pratar med fåglarna i parken, de är inte rädda. Hundar sänder jag kärlek till då jag möter dom. De vänder sig om och viftar på svansen. Jag ska få hem en hund från Ryssland, en organisation som kämpar med hundar som lider.

Jag ringer ensamma vänner och skriver tröst på nätet. Hittar jag ett träd där ingen ser mig, så kramar jag det och talar med det. 😃 Man får passa sig så man inte blir sedd som en gammal stolla. Men det gör inget heller. Förr hjälpte jag gamla , ungdomar, barn och djur. Nu klarar jag inte så mycket, men ber ljus över allt som lider. Hela mig själv har jag inte lyckats med, men försöker att tänka in ljus i kroppen. Använder Eckard Tolles metoder…ha det gott önskar WL🌺

JRSN
2020-05-13 11:41
#5

#4 Hälsa till hunden och krama trädet från mig! 🙂❤️

……………………………………
Sajtvärd: Andar, Änglar & Demoner / Knackningsterapi
                      Hemsida: www.astromantra.se/

Lussan20
2020-05-13 12:34
#6

Hon kommer i Juli, ska kanske heta Lilja, vi förlorade vår förra 14 år gammal i januari. Mycket sorg, måste fylla på endomorfinförrådet igen, annars ger man upp.

Jag ska krama ett träd från dig…Mvh/WL🌺

Annons:
Upp till toppen
Annons: