Annons:
Etiketterandarfrågorparanormaltpersonligt-skydd
Läst 2952 ggr
Ninatarot
2020-03-21 20:11

Hur vet man om man är utsatt för negativ energi?

Som rubriken lyder. Hur vet man om man är utsatt för negativ energi? Menar då det paranormala eller om någon till exempel har kastat något elakt över en. Jag vet en person som jag tror skulle kunna eller har gjort det. Hon brukade måla tavlor till mig men jag tog ner dom och i samma veva så upphörde viss negativ energi, men jag kan fortfarande känna av en stark närvaro av något som vill mig illa. Detta är inte inbillning och jag har svårt att tro att det är tex min syster som försöker få kontakt med mig för detta är inga trevliga upplevelser. Inte dom här iallafall. Har någon råkat ut för detta och isåfall- hur fick ni reda på det och bukt med problemet? Jag har mycket beskydd i mitt hem och jag gör det med hjärtat. Men någon tränger igenom och jag vill/måste få veta vad eller vem… om det ens är någon. Tacksam för svar 🙏

  • Redigerat 2020-09-12 16:35 av JRSN
Annons:
JRSN
2020-03-22 16:42
#1

#0 Sent svar igen, sorry! Jag tror man vet att man är utsatt för negativ energi när man ser att allt man företar sig blockeras eller rinner ut i sanden. Man försöker och försöker men får liksom inget 'flyt' i det man gör, dörrar öppnas inte fastän man knackar och det blir inget gensvar på goda föresatser. 

Orsaken är oftast en fysisk person som har 'häftat sig fast' vid en med föresatsen att denne är en god vän eller någon man behöver i sitt liv. Bakom detta ligger förstås (enligt mig) den fysiska personens vidhäftande demon (el. demoner). Det tråkiga i detta är att det faktiskt kan vara en nära anhörig som står för det dåliga inflytandet. Men det är inte alltid som den personen känner till sambandet.

Det gäller alltså att försöka identifiera 'kanalen' som det dåliga inflytandet använder för att ta sig in (i ens sinne). Detta är verkligen ingen lätt uppgift, för först behöver man förstå vad som kan vara en kanal. Sen behöver man lista ut vilken eller vilka kanaler som är aktuella i sammanhanget. Sist så måste man stänga kanalen/kanalerna i fråga och göra en utvärdering för att se om det lyckats.

Jag vet ju att du älskar tarot som ett andligt redskap. Men redskapet i sig är en kraftfull portal för olika väsen, det bör man vara medveten om. Alla upplever inte besvär med tarot, det beror lite på ens uppväxt. Men om du verkligen vill ha kvar taron så är det extra viktigt att jobba med det personliga skyddet.

Hoppas att detta gav några ledtrådar! 🙂🌺

……………………………………
Sajtvärd: Andar, Änglar & Demoner / Knackningsterapi
                      Hemsida: www.astromantra.se/

Ninatarot
2020-03-22 17:42
#2

Jaha okej, då måste jag ta mig en funderare på hur min omgivning egentligen ser ut. Jag har aldrig ens tänkt så, att det kan vara en nära anhörig. Gällande tarot så är jag glad att du påminner mig om beskydd. Jag är annars väldigt noga med det, påläst och gör mina ritualer med hela hjärtat och själen men det var en gång som jag kollade på tv programmet ” Det okända ” - du vet nog. Det var i början av min tarot resa, jag kunde gissa vad programmet skulle ha för exakta handling utan att veta ett skvatt. Skaffade mig fler tarotkort lekar och började spå om vad programmet skulle handla om, vilka karaktärer som skulle vara med etc. Jag började förstå min förmåga mer och mer men en gång såg jag en skugga av en lång man som stod i min hall. Jag vågade inte ens gå upp på natten och dricka vatten för att jag var så rädd. Detta var ett tag sedan men med det sagt vill jag säga att - när jag ser sådana program och filmer så känns det som att jag måste skydda mig, för annars kan energier nå mig. Helt galet. Kan det ens vara möjligt? Det är som om jag måste använda mig utav mina ritualer innan och efter en skräckis eller program om andevärlden/demoner osv. Jag måste dock bli bättre på att ”stänga av ” mina kanaler när jag vill vara ifred och inte få besök av vilka det nu kan vara, eller se bilder, höra saker och röster. Tack för att du svarade 🙏

JRSN
2020-03-22 18:19
#3

#2 Det är dessvärre fullt möjligt att andliga energier kan 'göra intrång' i ens energifält. Det är lätt att få overklighetskänslor om detta, för det tycks trotsa förnuftet. 'Skräckisar' öppnar upp ens andliga perception så jag försöker undvika dem. Emellertid finns det massor av bra råd inbakat i alla de program i serien 'Det okända', som fortfarande ligger kvar på tv4play.

Du har ju helt klart en förmåga att se det andliga (apropå den långa mannen i hallen). Glöm inte att lära dig Camilla Örnmarks tips om hur man reglerar den personliga känsligheten för det andliga (se under 'Modererad paranormal perception') på den här sidan.

Tveka inte att fråga om det är något du undrar. Hela 'andegrejen' är väldigt komplex, det kan vara svårt att reda ut allt, att skilja det ena från det andra. 

p.s. Det är fullt möjligt att 'plocka bort' skuggan i hallen om det är störande.

……………………………………
Sajtvärd: Andar, Änglar & Demoner / Knackningsterapi
                      Hemsida: www.astromantra.se/

Ninatarot
2020-03-22 22:46
#4

Tusen tack för dina svar! Ska kika på sidan och sen söka runt lite mer. Jag har ju gärna velat undvika den sidan av andevärlden men det tillhör ju konceptet. Man kan inte bara få det goda tyvärr hehe. Känns skönt att man kan berätta om det utan att verka helt från vettet. För på något sätt känns detta mindre ”acceptabelt” än allt det fina man får se, om du förstår. Som om man ibland glömmer ena sidan av myntet och blir lite för godtrogen. Har ej sett skuggan något mer sen den kvällen då jag praktiskt taget röt till åt den, att låta denna plats vara, och att jag inte är intresserad av ovälkommet besök bara sådär. Sen hände det lite skumma saker och det gör det fortfarande, men inget som skrämmer mig på det sättet. Jag lyssnar alltid på någon form utav delta/alfa/theta vågor innan jag somnar och va 7 gånger har jag klart och tydligt hört någon typ jämra sig. Första gången var det en man som sa mitt namn jätte högt, så högt jag i princip flög upp ur sängen. Och ingen av dom här gångerna har jag varit i någon slags ”håller nästan på att somna stadie” utan jag har alltså precis lagt mig och ligger och funderar. Klarvaken med andra ord. Och hörlurarna är det inte heller fel på. Själva ”meditationen” med vågorna kan jag utantill så det är uteslutet att det kommer därifrån. Men som sagt, tack för svaren och jag ska kolla upp det där. Känner ett fåtal personer som sysslar med sådant och jag kan få hjälp om det skulle gå överstyr. Men på något sätt så kan jag ryta till ordentligt, alltså högt, och så försvinner dom/det. Så lite power har jag kanske 😇

Diana_Melbourne
2020-03-23 14:23
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#5

Min kunskap på området är alltför ringa för att kunna ge något egentligt råd eller dylikt. Det är i alla fall mäktigt att ta del av era resonemang och er diskussion, Ninatarot och JRSN!

Med det sagt vill jag ändå berätta något om mina erfarenheter, som jag också skrivit om på andra ställen i detta forum. Jag reviderar berättelsen så att den inte ska bli evighetslång.

När jag var tolv gjorde jag och några kompisar "inbrott" i ett ödehus. Det var en djupt obehaglig upplevelse. Min teori är att jag vid detta tillfälle och därefter befästes med och hemsöktes av något som påverkade hela mitt resterande liv – och som tyvärr även gick ut över min familj med oerhörda konsekvenser. . 

Natten efter "inbrottet" drömde jag en fruktansvärd mardröm om en pojke som såg speciell ut. Drömmen var egentligen inte skrämmande i sig, men jag var paniskt rädd för pojken. I vuxen ålder förstod jag att han hade de utseendemässiga särdrag som kan utmärkas av vissa som är barn till personer som haft en incestrelation. Jag fick även i vuxen ålder bekräftat att de som bott i huset förmodligen var bror och syster som fick barn tillsammans. 

Min teori är att denna pojke starkt påverkat mitt liv, som efter den natten blev så mycket mer illa än tidigare. Jag blev utsatt för mobbning, det gick sämre i skolan till exempel. Jag har fått kämpa orimligt mycket i motvind, med mycket psykisk och fysisk sjukdom bland familj och anhöriga och även hos mig själv. Egentligen lite otippat, eftersom jag tillhör en "frisk" släkt och det gör även pappan till mina barn. Men pojken har hur som helst följt mig sedan dess. 

Det jag skulle komma till  är att det ändå verkar som att jag blev kvitt pojken till slut. Det skedde för sju år sedan, då jag hade ett andligt uppvaknande och i samband med det fick en andlig kris som jag behövde ta mig igenom på olika sätt. Det andliga uppvaknandet skedde alldeles för snabbt sett i efterhand. En insatt person sade hur jag skulle göra för att nå detta uppvaknande och jag gjorde som hen sade, halvt på skoj, i duschen av alla ställen(!). De olika tecknen på andlig existens visade sig omedelbart därefter, jag tvivlade på mitt förstånd men var sedan tvungen att acceptera faktum: det fanns en eller flera världar bortom denna. 

I samband med krisen behövde jag konfrontera pojken, forska, be, resonera med honom. Helt på egen hand och utan vägledning. Det tog lång tid. En av de saker jag råkat ut för genom åren var för all del harmlös, men irriterande och förargade mig mycket. Mina smycken, fina bijouterier, värdelösa rent pengamässigt, men av högt affektionsvärde för mig, förstördes alltid förr eller senare i mitt hem. Jag trodde hela tiden att det var barnen som jävlades, och detta sådde förstås split emellan oss. Jag konfronterade dem om och om igen. 

Men under meditation, pendling och med hjälp av andevärlden förstod jag till slut att detta med största sannolikhet var pojkens fel, d v s han jag drömde om när jag var tolv. Jag tog en dust med honom, förklarade, sa till på skarpen. Bad honom att lämna mig i fred en gång för alla. När jag gjort det för, som det skulle visa sig, sista gången, gick jag ut från det rum jag befann mig i under sessionen. När jag kom tillbaka hittade jag ett av mina smycken som han förstört på ett papper som jag fått för länge sedan på nån jobbkurs. Jag blev så häpen och chockad att jag inte visste till mig. Tog i alla fall en bild som jag bifogar. Och den kanske säger mer än alla mina, om inte tusen, så många ord. 

Jag tror att vi alla kan driva ut det som behöver drivas ut, vare sig det handlar om den fysikaliska världen eller den andliga. Vi hittar våra egna ritualer och ord som passar oss själva och vi kan förstås ta hjälp av andra personer eller beprövade metoder om vi vill. Men förmågan har vi alla. Det kan ta lite olika lång tid bara, beroende på hur bråttom eller angelägen man är. Och även utifrån hur insiktsfull, kunnig och van man är vid den andliga världen.

Ninatarot
2020-03-23 21:22
#6

Oj vilken historia! Låter inte så trevligt, men du verkar ändå ha klarat dig någorlunda ur situationen. Och vad modig du är som fixat till detta. Vet knappt vad jag ska säga. Känner du av något nu? Någon närvaro eller liknande? Nä som du säger, man bör vara så kunnig som möjligt och inte leka med elden för sakens skull. Är helt övertygad om att dom som gör det tyvärr kan komma att få ångra det mer eller mindre. ( inte för att skrämma- mer sanningens ord med ren välvilja) Sen jag var liten så har jag haft en sorts ritual jag gjort när jag tex har bett om att något ska ske eller icke ske. Den går bla ut på att stå stadigt med bägge fötterna så tätt intill golvet som möjligt ( liksom trycka ner fotvalvet så mycket det bara går) och när jag utför själva ritualen så gör jag så att det strålar som elektriska stötar ner från huvudet till marken tre gånger. Jag anstränger mig så att jag nästan får huvudvärk. Detta gör jag fortfarande i en del av mina renings processer etc och det är lite jobbigt faktiskt men väldigt effektivt. Kontentan är att det är skönt att ha något eget man gör som känns äkta för en själv, för att driva ut, tillkalla eller be om hjälp, vad det nu kan vara. Den där pojken förresten - var han svensk?

Annons:
JRSN
2020-03-23 21:45
#7

#5 En stark berättelse. Jag tror kanske du nämnt den i en annan tråd, är inte säker. Vet inte riktigt vad man förväntas se i den bifogade bilden, men jag tycker mig kunna urskilja en döskalleliknande figur. Vad ser du själv?

#6 Alla har sina egna ritualer och ceremonier. Intressant att läsa om hur du går till väga. Huvudsaken är nog att man tydligt visualiserar vad man vill ska ske.

……………………………………
Sajtvärd: Andar, Änglar & Demoner / Knackningsterapi
                      Hemsida: www.astromantra.se/

Ninatarot
2020-03-23 22:22
#8

#7 - Ja, och att man i så tidig ålder ”kommer på” dom här grejerna själv. Någonting har alltså fått en att börja med vad man nu gör för olika ritualer eller som du också säger, ceremonier. Jag har en känsla av att det kan växa fram ur en tvångstanke. Låter konstigt men jag tror det kan vara så i vissa fall. Något man bara känner att man måste göra. Jag brukar tänka, måtte någon se mig nu när jag gör detta haha, för det är alltså inte bara så att jag står helt fridfullt och koncentrerar mig utav det är typ brutalt hehe. Nu blir jag nästan full i skratt men jag kan inget annat än att fnissa lite åt mig själv när jag tänker på det. Och att det är så effektivt. Men jag kom nyss in på någon länk här om hur demoner kan ta sig in via it osv, super spännande. Nu vet jag vad jag kommer göra inatt, läsa tills ögonen ploppar ur huvudet 😂

JRSN
2020-03-24 08:22
#9

#8 Javisst, demoner är elektriska väsen och behöver liksom detta 'nätverk' för att ta sig fram. Det var så som demonerna 'återupptäcktes' i modern tid. Någon kom på att de rör sig via någon sorts nätverk. Senare stod det klart att nätverket i själva verket var tele- och datanätverken. Men vidden växte till att även infatta bilder, foton, stenar, signaturer etc, dvs allt som har en stark känslomässig laddning.

En intressant sak är att om det finns en 'elektrisk' koppling mellan två personer, då räcker det att en av dessa 'sanerar' bindningar till demoniska entiteter. Därigenom upphör ev. skadligt inflytande mellan de båda personerna. Lite kryptiskt uttryckt kanske. Men för att en demon skall kunna orsaka split och missämja mellan två personer så krävs att demonen har kontakt med båda parter.

……………………………………
Sajtvärd: Andar, Änglar & Demoner / Knackningsterapi
                      Hemsida: www.astromantra.se/

Ninatarot
2020-03-24 12:42
#10

#-9 Oj oj oj. Orkar inte dra hela historien och ni skulle ändå inte orka läsa. Men då kan jag säga att det har varit någon som försökt kommunicera med mig via nätet på konstiga sätt. ( inte facebook eller liknande ) utan som om min mobil och dator lever sitt eget liv och gjort mitt liv och min pojkväns liv till riktiga plågor. Det händer saker som ingen av oss kan förklara. Och jag har kommit på nu efter ett år att det är inte han som gör dessa grejer. Kan inte förklara exakt vad det är men kan vara allt från allt ikonerna har flyttat sig och jag har retat mig på att min dator har levt sitt eget liv. Den är inte hackad, då jag kan rätt mycket om datorer, och även fått hjälp så kan detta konstaterats. Men varför skulle någon demon vilja ”förstöra” mellan mig och min sambo? Trodde först att det var min syster som var så arg efter att han var otrogen att hon försökte få mig att lämna honom med alla medel hon kunde. Jag kan få kontakt med andras anhöriga ( ibland ) men mina egna som står mig nära, är mycket svårare och jag har bett så mycket om tecken men jag tror jag blir vilseledd. Nu kommer jag in på helt annat här men när det gäller relationer så är allting så känslomässigt och man vet inte vad som är vad. Men en sak vet jag. Det är något som lurar och jag tänker sätta den saken på plats. Inatt hörde jag jämrandet igen från hörlurarna förresten. Har du någon gång varit med om att blivit besökt av demoner eller något i den stilen där du känner att du har kontroll men ändå att det är obehagligt?

JRSN
2020-03-24 13:49
#11

#10 Jag har haft MYCKET problem med demonisk inverkan. Innan jag förstod vad det var som hände så blev jag nästan knäpp på kuppen. Det är fortfarande problem från och till men nu vet jag i alla fall vad det är som händer och vad jag kan göra för att hjälpa upp situationen. Demonerna är 'synliggjorda' nu, de kan inte verka på samma sätt i det fördolda längre. Detta gör att det går att 'kriga' på samma villkor.

Orsaken att en demon vill förstöra relationer är att de utvinner sin 'föda' från det överskott av känsloenergier som vi läcker när vi blir arga, upprörda, ledsna etc. Men en demon väntar inte snällt på att vi skall gå i taket. Istället går demonen in och manipulerar våra tankar (som vi tror är våra egna). Frön av ondska och osanning sås i en relation vilket förstås resulterar i gräl. Strax är demonen där och slickar i sig känsloenergin.

I speciellt illvilliga situationer kan en demon komplett 'dränera' sitt offer på hela den befintliga känsloenergin. Offret känner sig då helt 'tom', får låga tankar och kan inte fungera på 1-3 dagar. En slags depression infinner sig. Jag kallar den typen för 'instant depression', för den kommer på ett ögonblick och försvinner lika plötsligt.

……………………………………
Sajtvärd: Andar, Änglar & Demoner / Knackningsterapi
                      Hemsida: www.astromantra.se/

Ninatarot
2020-03-24 19:40
#12

Jaha oj. Du är verkligen insatt i detta. Häftigt att du vet allting och har sån kunskap. Tack för att du delar med dig! Hoppas du får vara ifred från dumma väsen🙏

JRSN
2020-03-24 21:43
#13

#12 Jag kan förstås inte svära på att jag har rätt analys av situationen. Men erfarenheterna har kommit under många år och efter en hel del 'trial and error'. Räknar faktiskt kallt med att jag inte får vara ifred framöver. Rent allmänt tycks problemen även ha trappats upp den allra senaste tiden. Ska försöka utveckla detta inom kort!

……………………………………
Sajtvärd: Andar, Änglar & Demoner / Knackningsterapi
                      Hemsida: www.astromantra.se/

Annons:
Ninatarot
2020-03-24 22:21
#14

#13- Nej men du verkar ändå veta väsentlig information. Men då måste du ju kanske få hjälp att driva ut dem? Vet du varför just du är utsatt för detta? Ledsen för många frågor men blir nyfiken. Jag själv känner att jag kan styra över det och har kontroll på situationen, sen att jag får upp bilder och impulser, samt ”röster”, det ser jag inte som någonting negativt utan har snarare räddat mig många gånger. Jag sitter inte här idag utan anledning med tanke på mitt förflutna. Det finns blogg mening med det och jag tror det är det som änglar och anhöriga söker sig till när dom vill förmedla budskap via mig till andra. Sen är jag så över analyserande så det är inte klokt. Jag sönder analyserar allting som händer mig och är väldigt skärpt och på min vakt i många avseenden, vilket får mig att se minsta lilla avvikelse från olika mönster. Och så kan ingen ljuga för mig mohahah 😃 nä skämt å sido- jag menar mer att jag inte ska ta för givet att kunna ha kontroll över sådant som är så mäktigt. Något sånt här. För man har trots allt ingen aning om vad som kan komma hända när det väl gäller. Därför är det så bra med sånna som du med kunskap! Tror det är många som uppskattar det och känner sig trygga med den info du kan ge.

JRSN
2020-03-24 22:59
#15

#14 Tackar! Jag har lätt för att driva ut dem nuförtiden, men de kommer tillbaka hela tiden, tröttsamt. Orsaken: Många år med en narcissistisk förälder har gjort att jag är 'trasig, jag har hål i auran, så att säga. Upplever inte att demoner kan plantera 'röster i huvudet'. De tycks snarare vilja manipulera tankar. I övrigt kommunicerar de via bilder och symboler, därav risken med tarot, de 'gillar' den symboliken. De kan även styra muskulatur och i någon mån materien. Till exempel kan de, om de så önskar, få användaren att dra samma kort tio gånger i rad! 😊

……………………………………
Sajtvärd: Andar, Änglar & Demoner / Knackningsterapi
                      Hemsida: www.astromantra.se/

Ninatarot
2020-03-25 06:25
#16

#14 - Usch och stackars dig. Jag har själv en mamma med som är snarlik en narcissist, blandat med andra diverse mindre charmiga egenskaper. Det är inte alls kul att bli utsatt för sådant. Jag hoppas och ber att dom inte ger sig på mig. Har hela hemmet proppat med beskydd. Stenar och kristaller som jag ärvt från min farmor och många jag köpt själv… frågan är vad jag inte har här hemma haha. Rena rama kaoset med allt. Men jag känner mig trygg så. Och så fort jag känner något obehagligt så brukar jag ställa mig själv frågan ” Är detta mina känslor ?” Försvinner dom en aning då så är det inte det och då är det antingen folk runt omkring eller något som spökar med med psyke. Har på otroligt kort tid lärt mig stänga ute vissa saker, för jag insåg för inte alls länge sedan att, gör jag inte detta nu så är det snart försent. Nu antar jag att du kan din grej men testa att hänga upp torkad johannesört i små sammets påsar vid ytterdörrar, hörn och fönster. Det vet du säkert men ska alltså vara super effektivt mot demoner och man använde det förut för att driva ut exorsism osv och även svart turmalin. Paolo santos rökelser är bra också. Men är säker på att du redan är klar i allt detta. Kunde inte tänka mig det innan - att demoner kunde visa sig i så olika former. Har alltid tänkt att det ska vara något synligt som står framför en och spökar. Men då ska jag vara på min vakt, speciellt med tarot korten. Börjar snart jobba med privata sittningar och där är det otroligt viktigt med beskydd. Och det ska ordna upp 😊

JRSN
2020-03-25 07:16
#17

#16 Tack för tips med johannesört m.m, mycket användbart! Svart turmalin har jag sen förut men är kanske inte helt klar över hur den skall användas. Som nu är har jag den nära sängen. Du verkar ha ett väldigt sunt förhållningssätt gentemot andliga väsen, det är bra. Stort lycka till med sittningarna! 😊

……………………………………
Sajtvärd: Andar, Änglar & Demoner / Knackningsterapi
                      Hemsida: www.astromantra.se/

Ninatarot
2020-03-25 08:31
#18

Så lite så! Svart turmalin ska man placera i ett valfritt hörn i varje rum 😊 sen kan man givetvis ha den var som helst, men för att få ut det mesta av egenskaperna så brukar det vara i ett hörn då. Gärna med en bergskristall som förstärker alla stenar/kristallers effekt. Tack själv för tips 😊

JRSN
2020-03-25 12:30
#19

#18 Tackar, ska pröva! 👍🌺

……………………………………
Sajtvärd: Andar, Änglar & Demoner / Knackningsterapi
                      Hemsida: www.astromantra.se/

[Saganesha]
2020-03-29 14:38
#20

Ja tänker att först rena dig själv och ladda och skydda din egen energi. Sen be änglarna om hjälp eller med salvia rena hemmet från lägre energier och sedan boosta hemmet med mer…kärlek! Och se vad som finns kvar efter det? Hursom, hoppas du finner det som känns rätt för dig och fungerar så ljuset får ta mer plats 🌈👋

Annons:
skina
2020-04-10 00:48
#21

Det viktigaste är att sluta vara rädd för det, acceptera att världen är yin och yang. Håller med ovanstående, fyll hemmet med kärlek och lugn, möt ev otrevlig saker med vänlighet och rent av kärlek om du kan uppmana det, det är det äckligaste de vet :)  
Positiva tankar är viktigt och även om vi råkar ut för jobbiga saker och omges av oro osv att man inte låter det nå in i hjärtat, särskilt inte hat.
Schamanerna är proffsen om man behöver hjälp med otrevligheter, tycker jag :)

Ninatarot
2020-04-10 05:51
#22

#20 - oj ursäkta att jag inte har svarat. Det är sant som du säger. Och det har jag gjort, nu känns det lättare att andas 😃❣️

Ninatarot
2020-04-10 05:53
#23

#21 - Det har jag inte tänkt på faktiskt. Att det kan dra till sig så mycket med negativa tankar. Alltså väsen och liknande. Tack för tipset 😊🧚

Upp till toppen
Annons: