Annons:
Etiketterspökengengångarevålnader
Läst 2771 ggr
Ghosthunter
3/20/20, 5:02 PM

Hemsökta dockor

Jag har nyligen skaffat en hemsökt docka (alltså en ande som besatt en docka) och har beställt ytterligare en.

Någon annan som har erfarenhet av hemsökta dockor?🙂👻

"I parabler av rastlöshet, cirklar av regnbågsro - peut être?"

"Världen skulle må bra med lite mer
Värmland"

"Don't be normal, stay paranormal"

Annons:
micki78
3/20/20, 5:22 PM
#1

vart köper man såna dockor? Och varför vill man ha en sån?

Dioramabyggare
3/20/20, 5:31 PM
#2

#0: hur kan en docka vara hemsökt? 🤔

Ghosthunter
3/20/20, 6:01 PM
#3

#1 På bl.a Etsy och Ebay. Har köpt mina på Etsy. Varför man vill ha en sån? Kan ju finnas många orsaker. För min del är det för spänningens skull och mitt starka intresse för det paranormala. #2 Helt enkelt för att många andar följer med föremål som de gillade när de levde och speciellt dockor så att anden får en kropp. Vissa dockor bär på andar och energier och förbannelser, som någon trolldomskunnig har fixat.

"I parabler av rastlöshet, cirklar av regnbågsro - peut être?"

"Världen skulle må bra med lite mer
Värmland"

"Don't be normal, stay paranormal"

JRSN
3/20/20, 8:39 PM
#4

#0 Hm, det är ju ditt beslut och du gör ju självklart som du vill i det fallet. Men personligen tycker jag det är att leka med elden och vill verkligen avråda från att skaffa hemsökta dockor. För att klargöra så tvivlar jag inte ett ögonblick på att det verkligen 'fungerar'. Exakt hur dessa dockor 'smittats' med demoner och orena andar är oklart. Troligen finns det material införlivat i dockorna som har sitt ursprung hos personer med bekräftade besättelser, förbannelser, hemsökelser.

Om man söker spänning så finns det säkerligen bättre och mer konstruktiva aktiviteter. 😕

……………………………………
Sajtvärd: Andar, Änglar & Demoner / Knackningsterapi
                      Hemsida: www.astromantra.se/

Ghosthunter
3/21/20, 7:03 AM
#5

#4 I mina dockor är det andar efter människor och ska inte vara onda. Jag vet att någon kommer att skriva att detta kan öppna upp för något ont. Men jag ber alla att inte ge mig förmaningar och varningar, etc. Det är min sak vad jag väljer och om jag inte råkar var rädd för ondskan som eventuellt kan uppstå, kanske jag gillar! ‐----‐‐----‐-------------------------------------------------- MED DENNA TRÅDEN VILL JAG DELA ERFARENHET MED ANDRA SOM HAR DOCKOR.

"I parabler av rastlöshet, cirklar av regnbågsro - peut être?"

"Världen skulle må bra med lite mer
Värmland"

"Don't be normal, stay paranormal"

JRSN
3/21/20, 9:12 AM
#6

#5 Ok, jag fattar! 🙂 Men om det hela går överstyr, kanske jag hör av mig igen.

……………………………………
Sajtvärd: Andar, Änglar & Demoner / Knackningsterapi
                      Hemsida: www.astromantra.se/

Annons:
Ghosthunter
3/21/20, 9:50 AM
#7

#6 Det kan jag inte förbjuda dig att göra och jag vill tillägga att jag inte är arg på dig..no hard feelings🙂 Men här vill jag träffa andra som har hemsökta dockor och byta erfarenheter av det. Tror iofs inte att någon annan svensk har en hemsökt docka…men jag tänkte att jag försöker i alla fall! Men jag funderar på att göra en egen tråd om missförstånd, onödig rädsla och den märkliga inställningen för det paranormala i Sverige, som är annorlunda i många andra länder.

"I parabler av rastlöshet, cirklar av regnbågsro - peut être?"

"Världen skulle må bra med lite mer
Värmland"

"Don't be normal, stay paranormal"

[Jbgs]
3/21/20, 9:21 PM
#8

# 7 hur känns dessa dockor ? Ja tror ju inte att anden tillbringar hela sin tid i dessa !? Har jag fel ? Berätta gärna vad som händer med dem! Å vad du upplever ! Antar det är anden som kan ta sin tillflykt till dockan när hen själv känner den vill,å är inte fast i dockan på nått vis ??? Vet att du har mkt erfarenhet av detta så förväntar mig uppdatering 😀

wildfire
3/22/20, 5:18 PM
#9

#5 Bästa Spöket 🌺

Jag tänker inte ge dig några varningar för du är så pass insatt i det här så det behövs inte och vi har mötts genom åren många gånger på dolda sajter där vi pratat så mycket om sånt här bland annat. Wolf hälsar och vinkar 👋 så nu vet du vem jag är som skriver från annat nick om du undrar  😃

Jag kom av en slump in på något liknande via google för några år sedan men då var det ande i flaska som såldes och min första reaktion var att bli arg för ingen av oss kan stänga in en ande på det viset så det jag såg var rena rama bedrägerierna för att tjäna pengar genom att säga köp den här så får ni en ande på köpet.

Jag kan inte annat än tänka samma här för vem säljer dockor som är besatta av en ande ? jag är ledsen men det låter som rena rama båget och att snuva andra på pengar vilket är så oerhört tragiskt för jag vill inte att du ska bli lurad GH 😕

Såna här saker kan ge egen projektion, din egen energiförväntan på att något är hemsökt och besitter en ande och om nu dockan/dockorna är besatta så är det andar som har rätten att bli fria inte bindas via ett fysiskt föremål eller i vår dimension dom ska hem till ljuset på andra sidan inte tvingas kvar i våran värld.

Jag vill inte förta din entusiasm för jag vet att du brinner för det här och att det är din stora passion men får jag ställa ett par frågor med tanke på det du skriver i #5

 Det är min sak vad jag väljer och om jag inte råkar var rädd för ondskan som eventuellt kan uppstå, kanske jag gillar!

Ja men absolut det är din sak men är det värt att må dåligt själv av ? 

Om ondska eventuellt uppstår är det verkligen värt det att utsättas för om du får en ande på halsen som inte släpper sitt grepp om dig och som tär och tar på hela din vardag  med ångest och plågor som du inte alls skulle behöva ha.

Nu lät jag nog lite varnande i alla fall fast du inte alls vill det ☺️ men ta det som omtanke om dig inte som förmaningar för det här säger jag av omtanke och inte av elakhet att ta ifrån dig något tvärtom för du har så mycket inom dig andligt och det är just det som ska få ge utlopp men snälla låt dig inte luras av sånt här jag ber dig och jag menar det från djupet av mitt hjärta ❤️

Innan jag avslutar, ser dom här dockorna ut på något vis som inom Voodoon ? har dom något med Voodoo att göra jag bara undrar för då hamnar vi på ett helt annat plan än enbart sälja dockor med andar i och jag har ägnat 30 år åt shamanism och Voodoo så därför frågar jag .

GH jag önskar dig all lycka till det vet du 🌺

Ghosthunter
3/22/20, 7:25 PM
#10

#9 Att dockan jag har nu är hemsökt märker jag, även om det inte har hänt så jättemycket ännu. Det är en otrolig energi kring den, jag har hört jämmer och stön, fotsteg och filmat mycket andeorber och en del knackningar och knäppningar har det också varit. Men ännu ingen kommunikation. Att en ande har följt med råder det inget tvivel om. Nu väntar jag på den andra dockan som jag beställt från USA. Att andar verkligen följer med föremål är något som jag har stor erfarenhet av, då jag jobbat på secondhand/ loppis. Just dockor har nog en ännu större potential, då dockor ofta är en väldigt kärt föremål och som anden även kan se som en kropp. Naturligtvis finns det ju de som luras också, men nuvarande docka är verkligen hemsökt. I Sverige är nog detta med hemsökta dockor väldigt ovanligt, men i England och USA, där ifrån mina dockor kommer, finns det ett större intresse för detta.

"I parabler av rastlöshet, cirklar av regnbågsro - peut être?"

"Världen skulle må bra med lite mer
Värmland"

"Don't be normal, stay paranormal"

wildfire
3/24/20, 6:00 PM
#11

Jag har bott i både England och USA långa tider och undersökt det här på nära håll så jag skulle vara väldigt försiktig med vad du får för vara för dina pengar 🙂

Jag tror du är lurad och jag tycker inte om att säga det men så är det och det gör mig ledsen  att säga 😕

Ghosthunter
3/24/20, 6:48 PM
#12

#11 Det återstår att se med den dockan som jag väntar på. Men min nuvarande vet jag är hemsökt. Har både tekniska och personliga bevis på det.

"I parabler av rastlöshet, cirklar av regnbågsro - peut être?"

"Världen skulle må bra med lite mer
Värmland"

"Don't be normal, stay paranormal"

B
5/13/21, 2:57 AM
#13

#0: Hej! Jag fick hem min allra första spirit doll från USA i fredags. Jag har inte märkt något tydligt ännu, men å andra sidan så har jag jobbat på hemsökta platser utan att märka av något. Så vi… typ… jobbar på det där med kommunikation än så länge. 🙈 Jag hoppas att allt går bra med dina andar. Hur lång tid tog det innan ni kunde börja kommunicera? Jag gissar att det funkar vid det här laget eftersom ditt inlägg är så pass gammalt. Har det hunnit bli några fler?

Annons:
skina
5/17/21, 1:00 PM
#14

Min känsla är samma som för anden i Aladdin, om det är så att en ande är bunden till dockan.
Som ett andligt slaveri då alltså.
Jag trodde att det var svarta häxor o voodo som sysslade med sådant.
Så då säger jag bara karma.

Wildfire var avsevärt mer pedagogisk än jag känner för att vara, ha ha.

[ghostdoggy]
7/5/21, 12:20 AM
#15

andar i dockor å dybbuk boxar är alla detsamma,är väll 1 docka på 100 miljoner dockor som d är nån gammal energi från den som lekt med den mycket som fastnat,är en fast energi som går i nästintill samma mönster,därimot tror jag mer att man själv bjuder in till det,och att det inte alls har med dockan att göra,utan man projicerar fram det själv bara för att man vill,vem som helst kan sälja en docka å påstå att den e hemsökt,är nu dockan hemsökt så bör du nog hjälpa det till ljuset och inte låta den vara bunden till den,den behöver vidare helt enkelt,blir nått slags slaveri för att gynna dig el andra som vill ha dem för eget intresse utan att ens rådfråga anden överhuvutaget..min åsikt dock..det är din docka och dina regler =)

Donnas Matte
9/20/21, 6:54 PM
#16

Hur har det gått med dockorna?

Ett glatt hjärta lever längst - Shakespeare

Upp till toppen
Annons: