Annons:
Etiketterandaränglardemoner
Läst 1386 ggr
Diana_Melbourne
2019-11-26 12:25

Demoner i lägenheten

I ungefär fjorton år bodde jag och min familj i en nyproducerad lägenhet av hög, modern standard. Det var ganska svårt att föreställa sig att det skulle "spöka" eller någon andlig förekomst skulle hitta dit – men se det gjorde det i högsta grad. Faktum är att denna lägenhet bjöd på så många konstiga upplevelser att jag baxnade. Tunga nyckelknippor for rakt ut i luften från krokar (jag såg det med egna ögon), telefonsamtal bröts på märkliga sätt och musik spelades upp i telefonen i stället för samtalet, skräp som jag slängt i papperskorgen dök upp på ursprungsplatsen. Det märkligaste var dock alla mina smycken som förr eller senare förstördes eller försvann. Det var för all del accessoarer och inga dyrbarheter, men ändå smycken som jag tyckte om och värdesatte. Piggarna i örhängenas fästen böjdes till exempel alltid uppåt eller försvann och jag vet inte hur många gånger jag skällde på barnen under deras uppväxt; varför i all sin dar skulle de hela tiden förstöra mina smycken? Deras miner var ovetande och jag trodde förstås att de var skickliga lögnare. Det otäckaste var dock sängkammartextilierna i vårt rum, där det såg ut som att någon hade huggit i dem med kniv (sänggaveln, gardinerna).  Där var jag mildare – tänkte att här var det någon som inte alls mådde bra – och försökte att fråga barnen om någon av dem varit arg eller så. Jag fick givetvis inget svar, ingen förstod någonting. Men med tiden fick jag anledning att inse att det faktiskt fanns demoner i lägenheten, demoner som det gick att ta itu med fast det var inte lätt kan jag säga. Och att det faktiskt var dessa demoner som ställde till med alla irritationsmoment som ibland var skrämmande. Nu är i alla fall barnen vuxna och vi har flyttat ifrån lägenheten. Igår, när jag pratade med ungarnas mormor sade hon: "Vet du, jag tyckte att det var så otäckt när NN var tretton år och pratade om demonerna i hennes rum och hur hen inte kunde sova. Hon var så rädd". Mitt barn har aldrig dryftat detta för mig och i morgon ska jag träffa hen – och kanske våga fråga om detta. Jag tänker att detta var ett förtroende hen gav sin mormor och inte mig. Kanske bryter jag något, en slags sekretess? Vad tror du, hur hade du gjort?

Annons:
Maghan70
2019-11-26 13:29
#1

Tack för att du delar med dig.  Ja, verkar som någon energi med mycket ilska och kraft att påverka finns där. Hur kände du av  att det är flera stycken? 

Ja varför inte fråga, nu när barnen är vuxna.  Jag har själv varit med om en stark och jobbig  ande i en lägenhet jag bodde i och barnen har varit vana vid  och fått upplevt en massa händelserr i mina tidigare  lägenheter.  För mig har det gått bra att prata med dom om det.

JRSN
2019-11-26 15:55
#2

#0 Jag tror att man nästan alltid kan prata med barn om spökerier och paranormala saker. Det är nog definitivt bättre än att låtsas som ingenting. Annars måste barnen bära på 'hemligheten' plus att stå ut med det paranormala i sig. 

Det som du beskriver tycker jag mer låter som 'traditionella' spökerier än närvaron av demoner. Visserligen har demoner förmågan att flytta föremål men de tycks mer rikta in sig på att stöka till människors tankar och känslor.

……………………………………
Sajtvärd: Andar, Änglar & Demoner / Knackningsterapi
                      Hemsida: www.astromantra.se/

Diana_Melbourne
2019-11-26 18:37
#3

Tack för återkoppling. Jag ska sova på saken. Jag fick mig i alla fall en rejäl tankeställare när jag pratade med barnens mormor… återkommer.

alexis2D
2019-11-26 21:32
#4

Demoner och andar är långt ifrån samma sak. Det finns andar som är platsbundna och inte vill att någon ska bosätta sig på deras plats. Kanske de inte vet om att de är döda. Det kan vara så enkelt.

Demoner finns och de har varit en naturlig del av jordens skapande, av kontinenternas skapande. För det mesta så finns de inte bland oss, men ibland kan det hända starka händelser som får dem att träda fram. Som exempel kan vi se på attacken av WTC i New York den 11 september 2001. Där visar sig en och annan demon. Man se se i röken speciellt de plan nummer två träffar. Men tydligare kan man se dem uppenbara sig när byggnaderna kollapsar, i den kollossala "rök" som först reser sig och sedan "plöjer" sig fram på gatorna och mellan husen. 

De kan också stiga upp och visa sig på platser där det skett hemska och onda gärningar, men försvinner om rätt person ber dem att göra så.

Maghan70
2019-11-26 22:36
#5

Ja det finns ju demoner av olika slag, men dom är oftast inte så tydliga, utan syns i ditt liv, t ex om saker jämt går fel,  Dom hindrar och förstör i ditt personliga liv.  Och sen finns det poltergeist, bullerandar som livnär sig på starka känslor via trauma som jag själv lidit av. 

Sen tänker jag, om jag och många andra levande kan påverka elektricitet osv medan vi lever ( telekinesi)  så lär det väl bli starkare om man är jordbunden ande. 

Bästa vore ju om ett medium kunde ta kontakt och se vad det handlar om.

JRSN
2019-11-26 23:23
#6

#4 #5 Jordbundna andar är dock 'vanliga människor', även om de råkar ha förlorat sin tyngsta fysiska gestaltning. De har samma later och laster som de flesta av oss och fortsätter att leva ut dem även när de är döda. I bästa fall blir de inte kvar så länge i sitt tillstånd men det händer att de 'fastnar', ofta på grund av någon aspekt av jordelivet som de inte vill eller kan släppa.

Demoner är som sagt kroppslösa men kan ibland 'anta en form' när det finns något material som de kan påverka, till exempel rök eller eld. Av någon anledning måste de lyda befallningar från människor, som att gå ut ur en kropp. Men om man då inte 'eliminerar' demonen så kan den krypa tillbaka i kroppen igen, eller gå in i ett annat väsen som finns i närheten. Jag har inte så mycket gott att säga om demoner, de är, enligt mig, falska, fega och bedriver krigföring på ett otroligt lågt och tarvligt sätt.

Det är alltid bra om man har möjlighet att anlita ett medium som kan reda ut eventuella oklarheter.

……………………………………
Sajtvärd: Andar, Änglar & Demoner / Knackningsterapi
                      Hemsida: www.astromantra.se/

Annons:
Diana_Melbourne
2019-11-27 06:33
#7

#1 Att det var flera var bara en känsla jag hade, jag upplevde att det var flera olika starka krafter i rörelse. #4 #5 #6 Ja det där med skillnader mellan spöken, andar och demoner har jag ingen koll på, det var mer att jag refererade till vad mitt barn hade sagt till sin mormor. Jag har pratat om det paranormala med det andra barnet som tyvärr lider av bipolär sjukdom med psykotiska inslag sedan hen var liten. Hen är, mellan skoven, klarsynt, verbal och öppen och kan tydligt skilja mellan paranormala upplevelser och psykos som yttrar sig och upplevs på helt annat sätt. Hen är mer öppen, tror jag än mitt andra barn som är av mer tystlåten och sluten karaktär. Men jag har nog bestämt mig för att prata med det andra barnet med demonupplevelserna ändå, fast väldigt försiktigt. Det är hypersensitiva barn jag har begåvats med …

JRSN
2019-11-27 08:46
#8

#7 Försiktighet är bra. Det är lite knepigt i samhället idag, speciellt när det gäller sjukdomar som har med förändrad perception att göra. För samhället i sig är inte särskilt friskt och uppvisar inget harmoniskt beteende. Någon har sagt att psykisk dysfunktion är ett fullt logiskt förhållningssätt till en kaotisk eller ohållbar situation. Det finns så många 'äkta konspirationer' därute, vi får inte veta hela sanningen utan matas med konstruerade versioner av verkligheten. I en sådan miljö, är det då konstigt att vi stöps och formas till dysfunktionella beteenden.

……………………………………
Sajtvärd: Andar, Änglar & Demoner / Knackningsterapi
                      Hemsida: www.astromantra.se/

alexis2D
2019-11-27 11:18
#9

# 8

Du har helt rätt, samhället är inte friskt. Vi håller på att förstöra vår planet, alltså vi människor. Vi i Sverige gör nog vad vi kan för att vi ska ha en hållbar miljö. Det håller också på att breda ut sig en kraft som är ond, men som utger sig för att vara god. Allt detta står i Bibeln. 

En sak till:  - Rädsla är det som drar till sig mörka krafter. Kärlek är det som drar till sig goda krafter ❤️

JRSN
2019-11-27 17:49
#10

#9 Ja visst har vi människor en stor del i förgiftningen av jorden. Men kanske ännu större är storbankernas och företagens del i det hela. Visserligen är det vi vanliga människor som konsumerar men vi förväntas också omsätta varor och är då helt i händerna på de färdiga produktlösningar vi förväntas köpa, och som oftast inte har någon bra miljöprofil alls.

……………………………………
Sajtvärd: Andar, Änglar & Demoner / Knackningsterapi
                      Hemsida: www.astromantra.se/

Dioramabyggare
2019-12-04 23:46
#11

Jag misstänker "på goda grunder" att vi har en osalig ande här i lägenheten. För några år sedan försvann en 6 centimeterstor handdukshängare från sin plats i badrummet och "dök upp" igen några veckor senare, på en helt annan plats.

För drygt en vecka sedan försvann en(!) av mina inneskor när jag var upptagen med en sak. Det var opraktiskt för mig att ha de på mig, så jag sparkade de av mig, och när jag sedan skulle ta de på mig var den ena totalt borta, trots att jag letade överallt där det var rimligt att den hamnade. Jag funderar starkt på att kontakta ett seriöst medium jag känner för att få lägenheten "rensad".

JRSN
2019-12-05 02:17
#12

#11 Det verkar dock vara ganska harmlösa 'spökerier' som äger rum. Det skulle kunna tyda på att det är en skyddsande, en avliden närstående som endast vill visa att han/hon finns och är närvarande. Att kontakta det medium du känner verkar helt rätt för då får du ju säkert klarhet i vad det hela handlar om. 👍

……………………………………
Sajtvärd: Andar, Änglar & Demoner / Knackningsterapi
                      Hemsida: www.astromantra.se/

Dioramabyggare
2019-12-05 02:26
#13

#12: Hmm…. ja, så kan det ju vara… jag vet inte skillnad på spöken och andar… den där närvaron är inte så lite störande, genom att olika saker försvinner och är "borta" i flera veckor. Jag har hittat ett sätt att "begränsa" energin från "närvaron", vilket fungerade fram till för kanske några veckor sedan, men efter det tilltog den igen.

Är det en "skyddsande" så undrar jag vad det är den skyddar för något… 🤔

Annons:
JRSN
2019-12-05 11:03
#14

#13 Kanske det är en jordbunden ande i alla fall, eller flera. Om du inte vill försöka själv att få anden/andarna att gå till ljuset så är det ju läge att kontakta det där mediet. Detta kan ibland bli dramatiskt. Återkom gärna med en uppföljning om hur det gick, om du vill. 🌺

……………………………………
Sajtvärd: Andar, Änglar & Demoner / Knackningsterapi
                      Hemsida: www.astromantra.se/

Dioramabyggare
2019-12-05 14:48
#15

#14: nej, det verkar som att det enbart är en enda ande, men det räcker…

Jag berättar gärna om hur det gick, när och om jag anlitar ett medium som kommer hem hit och rensar. Det kostar ju ganska mycket att anlita ett medium… det går tydligen att "rensa på distans" också, men kanske det inte är riktigt lika effektivt.

NiklasTyreso
2019-12-05 23:14
#16

Jag köpte en replika av en vikingatida ben-tärning i somras och lade tärningen i bokhyllan bredvid en skrift om tärningarnas historia (från schamanistiska orakelben). Bok och tärning matchade varandra. Så i början av hösten var tärningen borta! 😭 Jag letade nedanför bokhyllan och kollade böckerna och bakom böckerna men tärningen var borta. Men idag drog jag ut bibeln ur bokhyllan och då trillade tärningen ner. Den hade legat ovanpå bibeln! Men jag hade ju letat där och bakom där! Jag förstår inte hur tärningen hamnat där. Jag sade för någon månad sedan ut i luften att jag ville ha tillbaka tärningen. Tolkning: Flera av mina förfäder/mödrar har varit kristna så de ville nog bara påminna mig om att Gud styr det vi människor uppfattar som slump eller ödet.

JRSN
2019-12-06 16:57
#17

#16 Intressant! En fråga av ren nyfikenhet; vilken siffra låt uppåt när du hittade tärningen igen? 😮

……………………………………
Sajtvärd: Andar, Änglar & Demoner / Knackningsterapi
                      Hemsida: www.astromantra.se/

Upp till toppen
Annons: