Annons:
Etiketterparanormaltöversinnligtparadigmskiftenmetamorfos
Läst 1393 ggr
JRSN
2019-06-20 18:41

Teleportering

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Ibland tycks andarna driva gäck med oss. Man kanske förvarar ett föremål på en viss plats, så att man säkert vet var det är. Sen en dag, är föremålet bara borta! I förvissning om att man inte letat tillräckligt noga rotar man grundligt igenom lådan, väskan eller vad det nu råkar vara. Nix, föremålet är som upplöst i intet, det finns helt enkelt inte där. Rationellt nog drar man då slutsatsen att någon måste ha lånat föremålet. Alltså frågar man de närmaste i ens omgivning om de sett föremålet i fråga. Nej, ingen har sett det man letar efter. Nu infaller nästa fas i den här kedjan; man struntar i det hela och låter saken bero. 

Några dagar går, till och med veckor eller månader. En händelse gör att man återvänder till den där lådan, väskan, eller byrån. Man öppnar och voilà; där är föremålet man letat så länge efter, rakt framför ögonen! Vad är nu detta? Självklart kan det vara någon som driver med en. Men ofta rör det sig om ett föremål som ingen vet att man håller koll på och som ingen skulle fästa något avseende vid. Nej, det rör sig om något annat fenomen här, troligtvis handlar det om 'teleportering', paranormal förflyttning av ett föremål från punkt A till punkt B. Fenomenet är nog inte så ovanligt. Mellan andevärlden och den fysiska världen överförs ständigt idéer, föremål och även personer!

Busiga spöken

Jordbundna andar som desperat vill påkalla uppmärksamhet hos de levande tycks ha stor förkärlek till att flytta föremål. Fram och tillbaka, från en plats till en annan och tillbaka igen. Ofta rör det sig om en ande som i livet var mycket noga med var saker och ting skulle vara. Men så flyttar en ny ägare in som har helt andra idéer om organisation och planering. En konflikt uppstår förstås. Den jordbundne inser inte att han lämnat jordelivet, allt ser ju (i hans ögon) ut som det brukar. Andar tycks inte ha några större problem att flytta även fysiska föremål. Exakt hur det går till kan man grubbla på. Kanske flyttas först den andliga 'bilden'; det fysiska följer efter!

Tingens vibrationstillstånd

En annan märklighet är att materien kan ha olika 'svängningstillstånd'. En förhöjd frekvens innebär att materiens elektroner tar en snävare bana (med högre hastighet) runt atomkärnan. Men eftersom atomkärnorna sinsemellan behåller avstånden så tycks materien ha blivit mer 'transparent'. Ett föremål som utsätts för en viss strålning med tillräckligt hög energi kan alltså till synes "försvinna". Men försvinner gör det inte, dock har föremålet överförts till en annan parallell dimension. Om detta fenomen sker spontant så återgår föremålet efter en tid till sitt normala tillstånd.

Intressant nog så kan denna parallella värld vara ett framtida tillstånd för vårt jordklot. Vi har länge befunnit oss i en ganska tung och primitiv dimension. Kanske är tiden snart mogen för en 'fasövergång' till en lättare substans. Enskilda väsen går förmodligen redan nu in och ut ur vår tunga materia. Kanhända är det därför som Ufo-farkoster ibland till synes försvinner i intet. I själva verket har de bara höjt sin svängningsfrekvens och transformerats till den högre dimensionen. Finns den här tekniken redan idag hos jordens regeringar? Det kan faktiskt inte uteslutas!

……………………………………
Sajtvärd: Andar, Änglar & Demoner / Knackningsterapi
                      Hemsida: www.astromantra.se/

  • Redigerat 2021-01-05 09:26 av JRSN
Annons:
Emo
2019-06-21 05:29
#1

Intressant. Är detta verkligen förklaringen? Tack.

 Värd på  Pyssel och medarbetare på Pärlpyssel.
Mina figurer: http://parlkonst.se/
Emo, ägare till Emos Shop sen 1973

JRSN
2019-06-21 07:00
#2

Hej Emo! Det bästa är nog att vara lite ödmjuk inför tillvarons mysterier. Så man kan väl säga att beskrivningen ovan KAN vara förklaringen till att föremål ibland försvinner, och kommer tillbaka. 🙂🌺

……………………………………
Sajtvärd: Andar, Änglar & Demoner / Knackningsterapi
                      Hemsida: www.astromantra.se/

[Andeljus]
2019-06-21 16:49
#3

#0 En annan märklighet är att materien kan ha olika 'svängningstillstånd'. En förhöjd frekvens innebär att materiens elektroner tar en snävare bana (med högre hastighet) runt atomkärnan. Men eftersom atomkärnorna sinsemellan behåller avstånden så tycks materien ha blivit mer 'transparent'. Ett föremål som utsätts för en viss strålning med tillräckligt hög energi kan alltså till synes "försvinna". Men försvinner gör det inte, dock har föremålet överförts till en annan parallell dimension. Om detta fenomen sker spontant så återgår föremålet efter en tid till sitt normala tillstånd.

Det här var himla bra förklarat och visst är det så det går till, jag brukar i all enkelhet använda ordet dematerialisera när föremål försvinner och uppstår på exakt samma plats i exakt samma position så det finns mycket bus från andra sidan.

Var ute hos en klient som utsattes för det här som inte för sitt liv kunde förstå vad som hände och började tro att det var minnet som svek men med lite arbete och rota runt i vem som kunde tänkas vara där kom en släkting fram som enbart var ute efter uppmärksamhet och som hade viktiga saker att förmedla sen blev allt som det skulle i det huset.

Man måste beundra andevärlden som kan åstadkomma dessa fenomen oavsett dom är i ljuset eller jordbunden så går det åt enorm energi så dom imponerar starkt på mig med sin förmåga att dematerialisera 👍👻😎

Här händer det då och då men inte så ofta och jag tycker personligen det är genomtrevligt när saker förflyttas mitt framför mina ögon eller om saker bara försvinner och plötsligt är dom på plats igen så jag brukar bli lite tråkad när ingen gör nåt men fick till svar av en att dig imponerar man inte på och bara säger hej sen går du  så vi har nästan gett upp för du är så van och medveten om vår existens så dig behöver vi inte övertyga och du reagerar ju inte ens så hur kul är det att besöka dig när du inte ens bryr dig, ok tack för den liksom 😂 tristnissar jag tycker gott dom kan leva lite mer rövare för det är bara trevligt och en härlig andlig gemenskap ❤️ Däremot min guide han har saker för sig från morgon till kväll, betydligt roligare lirare än dom andra tråknissarna som inte vill umgås som  folk 😎

NiklasTyreso
2019-06-21 20:04
#4

Jag tror ni talar om två olika saker zx teleportering och osynlighet på samma plats. Osynlighet: Bland folk som håller på med det övernaturliga förekommer ibland att en person kan förefalla osynlig för andra. Trots att den står/sitter fullt synlig lägger andra inte märke till personen ens när de letar efter denne. Personen har alltså inte teleporterar sig till en annan plats. Teleportering av människor beskrivs ytterst sällan, väldigt sällsynt. I apostlagärningarna i den kristna bibeln påstås Paulus transporterats från en plats till en annan av Guds ande. Schamaner, nojder etc som gör resor reser oftast med sin ande, det som i Svensk folktro kallas personens vård, medan kroppen är kvar hemma. Vid häxprocesserna var vanligt att folk trodde att de farit till blåkulla med sin vård, när kroppen låg kvar hemma i stugan och sov. Kroppen teleporterar alltså oftast inte. Osynlighet och teleportering tror jag är helt olika saker. Tror man att andar kan flytta föremål från en plats till en annan så är det lika lite teleportering som om jag bär min temugg från köket till vardagsrummet. Det är inte teleportering när någon flyttar en sak från en plats till en annan.

JRSN
2019-06-22 00:51
#5

#3 Ja, kanske skulle andarna bli lite mer busiga! Att något försvinner framför mina ögon har jag inte varit med om, vad jag vet. Men man kan förstå andevärlden, de vill oftast bara ha uppmärksamhet och visa på att de finns. 😎

#4 Bra att du försöker reda ut begreppen. Jag velade runt lite med rubriken men fastnade till slut för teleportering. Jag trodde att 'deportation' var en term för detta men när jag skulle slå upp ordet tycktes det inte förknippat med paranormala fenomen. 🤔

……………………………………
Sajtvärd: Andar, Änglar & Demoner / Knackningsterapi
                      Hemsida: www.astromantra.se/

Upp till toppen
Annons: