Annons:
Etiketterandarparanormalt
Läst 239 ggr
[Hemligtdjup]
2/23/21, 10:06 PM

Hemsökt?

Hej jag tror att mitt hem är hemsökt. Jag hör hela tiden saker och saker trillar. Men till den stora frågan, från ingenstans så hittade jag bloddroppar på mitt badrum. Jag ser absoluta inga ställen som jag möjligtvis skulle kunna blöda, så vad menas när man hittar blod? Är det ett tecken på ett hot?

Annons:
JRSN
2/23/21, 10:24 PM
#1

#0: Hej, nog låter det som en hemsökelse. Men det behöver nog inte med nödvändighet vara ett hot. Till exempel skulle det kunna vara en jordbunden ande (ett spöke) som skadat sig eller blivit sårad på något sätt i samband med att den dog. Blodet kan 'materialiseras' i fysisk form. Tror det är rätt så vanligt att föremål och materia 'byter plats' från den andliga till den fysiska världen och tvärt om.

Om du har anlag för mediala gåvor så kan du själv undersöka vem eller vilka det kan vara. Om det är för svårt är det bättre att du kontaktar ett medium. Ge akt på dina drömmar och fundera på när dessa händelser startade. Om det är en ny företeelse så kan det ha med ett nyligen hemtaget föremål att göra; en spegel, en möbel, ett personligt föremål etc. Ibland kan man ha varit på en 'spirituell plats' och fått med sig en ande hem. Om det alltid har varit så där i ditt hem så kan spöket ha funnits där sen tidigare.

Här är ett par länkar som kan vara av värde:

Spöken/Gengångare

Hjälp till jordbundna andar

……………………………………
Sajtvärd: Andar, Änglar & Demoner / Knackningsterapi
                      Hemsida: www.astromantra.se/

iFokus är ett nätverk av intressesajter om allt mellan himmel och jord
[Hemligtdjup]
2/23/21, 10:45 PM
#2

#1: Ja jag har ju mediala gåvor men inget liknade har hänt mig innan. Vad jag vet så har jag inget som skulle ha lockat med den anden som tex ett föremål.

JRSN
2/24/21, 7:16 AM
#3

#2: Då är det nog en 'traditionell' platsbunden ande som funnits där en tid. Du bör förstås också överväga om det kan vara en avliden släkting som vill ha kontakt med dig i något avseende. Avlidna anhöriga vill ofta hjälpa till och vara delaktiga på olika sätt. Men det är svårt för dessa andar att 'nå fram' med sitt budskap. Aktiviteten yttrar sig då i knackningar, viskningar, saker som faller etc. Ju mer enträget anden vill komma till tals, desto våldsammare kan spökerierna bli. Anden vill ofta inget illa, endast bli 'sedd', kanske få hjälp.

Skyddsänglar

……………………………………
Sajtvärd: Andar, Änglar & Demoner / Knackningsterapi
                      Hemsida: www.astromantra.se/

iFokus är ett nätverk av intressesajter om allt mellan himmel och jord
  • Redigerat 2/24/21, 7:18 AM av JRSN
skina
2/24/21, 2:13 PM
#4

Jag är inget medium, säger det först :)

Jag tror att det är en ung man som har sökt sig till dig för att få hjälp, det känns som att han finns i flera lägenheter runt omkring dig också har besök, nu ska det bli roligt att höra om du bor i en lägenhet.
Iaf tror jag att han besöker flera än dig.
Jag tror att han hade missbruksproblem och inte blev så gammal :(

Jag tror också att du kan hjälpa honom på egen hand. Visualisera ljuset och känn kärleken i ditt hjärta och glädjen och säg åt honom att gå, ge honom liksom en skjuts framåt.
Berätta gärna hur det går och vad du får för input :)

[Hemligtdjup]
2/24/21, 5:32 PM
#5

#4: wow… det var ca ett halv års sen det var en ung kille som tyvärr valde att suicidera några trappor ovanför mig. 😱
Det är första gången för mig att en ande kontaktar mig på de sättet, annars brukar jag oftast se dem. Men uppdaterar gärna dig om du vill!

JRSN
2/24/21, 8:22 PM
#6

#4: Jaha, nog är du rätt så mycket medium i alla fall… 😄

#5 Fallet löst, tycks det. Återstår bara att föra den unge mannen till ljuset, om han inte har något speciellt han vill förmedla. Vem som gör detta skall jag låta vara osagt. Någon som har en idé om saken?

……………………………………
Sajtvärd: Andar, Änglar & Demoner / Knackningsterapi
                      Hemsida: www.astromantra.se/

Annons:
Tessez
2/24/21, 8:37 PM
#7

#6: Det skadar ju aldrig att försöka hjälpa någon till ljuset själv :) Jag tror att om man är lite medial och tror på det man gör så kan man lyckas. Framför allt om det rör sig om "snälla" energier.

Magic is all around, you just have to believe!

JRSN
2/24/21, 8:46 PM
#8

#7: Det tror jag också. Misslyckas man är ju ingen större skada skedd.

……………………………………
Sajtvärd: Andar, Änglar & Demoner / Knackningsterapi
                      Hemsida: www.astromantra.se/

skina
2/25/21, 10:04 AM
#9

Tack för feedback :) JRSN. Jag är inget medium utan bara lite medial :)

Ja, jag kände något självdestruktivt över honom så det var därför jag antog att han tog droger. Men det är ju det man gör fel ofta, att man blandar in tankar i känslan man får..

Jag har hjälpt en själ till ljuset en gång på distans, som hade klängt sig på en arbetskollega. Hon hade haft flera medium som skulle hjälpa henne men problemet var att han hade övertygat henne om att hon behövde honom och inte tvärt om. Så hon var inte redo att släppa innan jag övertygade henne.
Så säg till om du behöver hjälp. Jag tar inget betalt men lämnar inte heller några garantier :)
Mina guider har lärt mig så jag har aldrig betalat för någon utbildning och detta är inte mitt levebröd så då tar jag inte betalt.

Men jag tror som sagt att du kan det här själv, du kan fråga på om du behöver. Får du inte till det efter några försök så kan jag försöka göra det åt dig.
Börja med att sätta dig och tända ett ljus, samla dig, håll gärna ihop händerna så din energi blir en cirkel och flödar fritt samt att din energi blir lite sluten. Han ska inte komma till dig utan du ska visa honom vägen.

Sen ber du dina guider om hjälp, även om du inte vet vilka de är, så vet de vem du är :)
Så visualiserar du ljuset och du gör ingenting förrän du ser det, det är riktigt vitt, så ljust att det känns i hjärtat.
Och så fokuserar du på honom med kärlek och glädje och visar honom vägen.
Lycka till :)

JRSN
2/25/21, 10:21 AM
#10

Liksom Skina är jag 'en smula medial' men inget aktivt medium. Jag har dock utfört ett par arbeten på distans, via reikikanalen. Men jag brukar förespråka att var och en själv försöker först, det är mycket att vinna på det.

……………………………………
Sajtvärd: Andar, Änglar & Demoner / Knackningsterapi
                      Hemsida: www.astromantra.se/

Upp till toppen
Annons: