Annons:
Etiketterinformationfrågoradmin
Läst 1799 ggr
JRSN
2020-04-08 22:49

Sajtkritik

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Hej, jag har inte sluta skriva eller så men det är väldigt mycket information som kommer in nu och som behöver bearbetas och tänkas igenom. Det tar lite tid och därför blir vanliga inlägg lidande. Coronakrisen har också inverkat på så sätt att det är många praktiska problem som behöver lösas. Så fort jag har fått tillräcklig info om nya ämnen och uppslag så blir det förstås nya inlägg. Jag håller förstås koll på sajten och svarar på frågor om det skulle behövas.

För er som har synpunkter om att inläggen 'driver' allt längre bort från huvudämnet vill jag säga följande: Det allra bästa sättet att styra sajten mot mer 'Andar, Änglar och Demoner' är att själv skriva inlägg om det man efterlyser.

Tack och på återhörande! 🙂🌺✨

……………………………………
Sajtvärd: Andar, Änglar & Demoner / Knackningsterapi
                      Hemsida: www.astromantra.se/

  • Redigerat 2020-12-28 23:00 av JRSN
Annons:
[Vianca]
2020-04-09 14:45
#1

Jag tänker att sajtvärden, har skrivit många inlägg och där finns det en hel del som jag inte har gått igenom. Som man kan kika på.😊

wildfire
2020-04-09 16:14
#2

#0 Jag tycker du är superflitig med att skriva inlägg och driva sajten 👍 och jag önskar jag hade det krutet för mina sajter men jag är för lat så dom håller jag låsta ☺️

Vi är i en tid nu som det väller in så mycket information och där Coronakrisen tar upp en sån stor del av allas vår vardag vilket måste få ha sin gång men jag ser ju att du ändå kämpar på med nya inlägg så be inte om ursäkt på något vis för du gör ett kanonjobb med sajten.

Ser vi på många andliga forum så ligger dom nästan helt nere, ja ja dom där intuitionsövningarna då som helt har tagit över så knappt något annat syns.

Nu är det Påsk och jag önskar er alla en skön Påsk trots det tragiska som sker i världen hoppas jag att alla kan få en skön och lugn helg och framför allt få vara friska 🌺

JRSN
2020-04-09 20:03
#3

Tack, jag önskar er också en härlig och lugn Påsk! 🙂🌺

……………………………………
Sajtvärd: Andar, Änglar & Demoner / Knackningsterapi
                      Hemsida: www.astromantra.se/

[Vianca]
2020-04-09 20:34
#4

Jag önskar er också en bra påskhelg, trots pandemin. 😊

Diana_Melbourne
2020-04-16 10:42
#5

#0 Vi gör alla så gott vi kan i dessa märkliga tider! JRSN, du är fantastiskt uthållig trots att allt är upp och ner! Det finns hur många intressanta frågeställningar som helst som du har gjort tidigare, bara att gå bakåt som wildfire skriver!

JRSN
2020-04-16 16:45
#6

#5 Tack, jag är en seg rackare! 🙂

……………………………………
Sajtvärd: Andar, Änglar & Demoner / Knackningsterapi
                      Hemsida: www.astromantra.se/

Annons:
JRSN
2020-05-14 11:26
#7

Hej,

På grund av att oseriösa 'pajsare' har kommit in och mer eller mindre försökt sabotera sajten och dess rykte så har sajtreglerna behövt uppdateras. Märkligt att folk, som dessutom påstår sig vara civiliserade, inte kan vistas i möblerade rum.

Ingen skugga faller över er som hela tiden har uppträtt snyggt och oklanderligt.

En tråd för 'Borttagna kommentarer' kommer att skapas där kopior av raderade inlägg arkiveras. De som inte hittar sitt (olämpliga) inlägg på ursprunglig plats kan gå in där och begrunda sitt ordval. Överklagan kan ske via PM, i svårartade fall kan handläggningstiden bli myyycket lång!

Beklagar att dessa åtgärder har blivit nödvändiga. 🌺

Vänligen, JRSN

……………………………………
Sajtvärd: Andar, Änglar & Demoner / Knackningsterapi
                      Hemsida: www.astromantra.se/

Condor
2020-05-14 16:06
#8

#7

Hej, JRSN,  är jag en av "pajasarna"?

Du skrev i reglerna "konspirationsmotståndare undanbedes". Det måste du ändra till "konspirationsteorimotståndare undanbedes", för annars får inte huygens skriva här längre. 😉Själv är jag varken det ena eller andra, utan jag bedömer med fakta och logik om en konspirationsteori är sannolik/sann eller inte.  Men det är egentligen inte sanning eller osanning som får mig att argumentera mot en konspirtionsteori, utan poängen är att vissa konspirationsteorier rent av är farliga.

Jag börjar att undra om du har infört dessa regler för att mina inlägg är obekväma och har nu tagit med allt som du kan klassa mig som?  Vetenskapsfanatiker passar heller inte in på mig. Jag har aldrig varit fanatisk i någonting.  Jag känner också till vetenskapens gränser och förnekar inte det som existerar utanför vetenskaplig forskning.  Eftersom jag inte är skeptisk mot "det andliga" och själv sysslar med "andligt" t.ex. reiki, meditation, energiarbete osv.  är "andlig skepticism" egentligen ingen sida för mig.  Varför skriver du inte helt enkelt "sanningssökare och sanningstalare undanbedes. I så fall har du träffat rätt.

FataMorgana
2020-05-14 16:56
#9

#7 

Eller sen skriver folk inte med syfte att sabotera någonting, utan för att dom finner ämnena intressanta och gärna skriver om dem från sin syn på världen och för att dela med sig av sina egna erfarenheter och kunskap. 

Jag tror att du har lite svårt att förstå att inte alla ser på världen med samma ögon som du och att inte alla har kommit fram till samma slutsatser som du kring olika saker och ting och att inte alla lever efter sättet som du lever. 

T.e.x skriver du i dina nya sajtregler om hur "vetenskapsfanatiker" undanbedes och det får mig förstås att tänka på mig själv som älskar vetenskap och att ta reda på hur saker och ting ligger till och som inte tar något vad en annan säger som förgivet  innan jag själv studerat ut saken eller erfarit det själv. Det är min person helt enkelt, att vara sån, det är hur gud har skapat mig som människa, det är min väg och på min väg är hela den materiella verkligheten guds skapelse. Hela människan och hur människan fungerar både fysiskt, psykiskt och rent mediciniskt är guds skapelse, hur solen och planeterna rör sig är guds skapelse och även virus och bakterier är guds skapelse och därför lär jag mig hemskt gärna hur mycket som helst om  guds skapelse / den materiella verkligheten och hur den fungerar. 

Men eftersom jag ser världen som jag gör och älskar att ta reda på fakta och att fråga andra om hur de har kommit fram till olika saker och ting skulle jag inte få skriva här längre och eftersom jag hemskt gärna, utan några problem alls författar längre inlägg, (för övrig kan jag inte alltid författa mig kort, det hör också till min person) för att jag gärna delar med mig  av mina egna tankar och funderingar och av mitt eget sätt att se på världen och ofta förklarar saken ur flera olika håll så att man ska förstå vad jag menar, så skulle jag heller inte på grund av det kunna få delta i många diskussioner här. 

Vad jag försöker säga är, att du borde kanske försöka att förstå och acceptera att folk inte är som du,  att folk inte kan författa inlägg i den längden du själv författar dem i och att folk har en annan syn på saker och ting än vad du har,  t.e.x på det här med vad som hypoteser och på vad som är fakta och låta folk få uttrycka sig på sina egna sätt och vis. För varken jag eller någon annan kan lägga vår egen syn på världen eller vår egen kunskap  åt sidan för att diskutera om något ur ditt håll. 

Du ser, det är alltså inte alltid så som du tror, att folk argumenterar för argumenterandes skull eller för att sabotera något eller för att avkräva bevis osv, utan pga helt andra anledningar och det vore ju fint om folk fick skriva och dela med sig av sin egen syn på världen och hur dom uppfattar saker och ting och vad dom har lärt sig i stället för att folk ska måsta trampa i en annans fotspår. 

Sorry för långt inlägg, men jag lyckades inte formulera mig kortare.

JRSN
2020-05-14 16:57
#10

#8 Jag kan varken bekräfta eller förneka att du är en av 'pajsarna'. För dem som har ögon att se med kan det vara uppenbart vad som är vad. Ok, du kan ha en poäng där med 'konspirationsteorimotståndare', det gick kanske lite hastigt till. Sen är det förstås jag som avgör om du gått över gränsen för att ha brutit mot sajtreglerna, det är givetvis inte du som avgör den saken. Jag skulle personligen inte ta emot reiki eller energiarbete från dig, du verkar inte vara i känslomässig balans.

……………………………………
Sajtvärd: Andar, Änglar & Demoner / Knackningsterapi
                      Hemsida: www.astromantra.se/

Condor
2020-05-14 17:12
#11

#10

Egentligen har jag aldrig erbjudit dig att behandla dig, men om du skriver det som du skrev för att såra mig, så gick skottet helt förbi mig. Jag sysslar ju också med shamanism och i en av Castanedas böcker står följande visdom:

"Krigarens självförtroende är inte samma sak som vanliga människors självförtroende. Den vanliga människan söker visshet i betraktarens ögon och kallar det självförtroende. Krigaren söker otadlighet i sina egna ögon och kallar det ödmjukhet.  "

Vad tror du att en krigare bryr sig om sådana uttalande som du gör? Det visar mig bara vad som skulle kunna såra dig för att du inte är en krigare.

Jag är nog ganska utbalanserad, men vad som gäller reiki, borde du väl ha lärt i din reikikurs att det endast flyter reiki energi/gudomlig energi när man behandlar med reiki och inget annat, varken egna obalanser, som man förstås också kan ha som healer eller kan man påverka efekten med egen vilja. Jag tycker att du borde arbeta lite mer med reiki och gå lite mer i djupet.

JRSN
2020-05-14 17:13
#12

#9 Det handlar inte om mig eller vad jag tror, tänker, känner. Jag är övertygad om att de allra flesta som kommit i kontakt med den här sajten kan skriva under på att jag har en mycket tolerant syn på andras världsbilder. Jag tror också att de flesta vet vad jag menar med 'vetenskapsfanatiker', dvs personer som tror att allting kan mätas, vägas och urskiljas med fysikaliska termer och begrepp.

Jag ska inte överdriva den här sajtens betydelse. Men förstör inte för dig själv genom att göra dig omöjlig på den här plattformen, bara för att du tycker du måste förklara för andra hur, var och varför de skall tycka på ett visst sätt.

……………………………………
Sajtvärd: Andar, Änglar & Demoner / Knackningsterapi
                      Hemsida: www.astromantra.se/

Condor
2020-05-14 17:21
#13

#12

JRS, varken Fata Morgana eller jag tillhör den gruppen som tror att allting kan mätas, vägas och urskiljas med fysikaliska termer och begrepp.

Men det som man kan mäta, väga eler urskilja med fysikaliska termer och begrepp bör man åtminstone väga eller mäta rätt!

Annons:
JRSN
2020-05-14 17:24
#14

#13 Det kan jag hålla med om. Jag välkomnar vetenskapen när den är som bäst.

……………………………………
Sajtvärd: Andar, Änglar & Demoner / Knackningsterapi
                      Hemsida: www.astromantra.se/

FataMorgana
2020-05-14 18:01
#15

#12 

Men det skrev jag inget om, att folk måste tycka på ett visst sätt, utan vad jag försökte förklara var att vi alla tänker, tycker och ser på världen på helt olika sätt och att vi alla har helt olika sätt att uttrycka oss på och så som jag skriver är mitt sätt att uttrycka mig på. Om det är att göra sig omöjlig för dig så kan jag bara anta att mitt sätt att skriva på inte accepteras av dig.

FataMorgana
2020-05-14 18:15
#16

Vad som gäller Condor och hans reikibehandlingar så var det han som hjälpte mig när alla läkare misslyckades. Jag vet inte om jag hade överlevt utan honom, så dåligt mådde jag förr i tiden. Idag är jag så tacksam för alla de otaliga timmar han sände mig reiki och för allt vad han lärde mig, både om den andliga vägen men också för allt vad jag fick lära mig om kropp och hälsa och om personlig utveckling osv. Han fick mig att bli fri från bland annat panikångest och andra mentala problem, men inte bara det utan även min smärtor kunde han ta bort med reikin. I allafall är jag glad över att jag tog emot hans reiki 🙂

JRSN
2020-05-14 18:16
#17

#15 Tag och ät några pepparkakor nu och relaxa lite. 😉

……………………………………
Sajtvärd: Andar, Änglar & Demoner / Knackningsterapi
                      Hemsida: www.astromantra.se/

FataMorgana
2020-05-14 18:36
#18

#17 

Som jag skrev till dig en annan gång känner du mig inte. Jag är relax hela tiden 😉

JRSN
2020-05-17 15:52
#19

Jag vill egentligen försöka skriva konstruktiva inlägg. Men det är svårt att hinna med när man måste använda en stor del av tiden till att ta bort opassande kommentarer. Ingen kul situation. 😕

……………………………………
Sajtvärd: Andar, Änglar & Demoner / Knackningsterapi
                      Hemsida: www.astromantra.se/

FataMorgana
2020-05-17 15:58
#20

Nä snälla JRSN. Nu lämnar jag den här sajten för gott. Det är ju helt uppenbart att du inte är det minsta tolernat mot folk med andra värlsbilder. Men ett litet råd vill jag ändå ge dig innan jag förvinner härifrån och det är att nästa gång du tänker på gud så tänk inte på en högre makt uppe i himmelen, utan tänk på dina medmänniskor, på dina vänner och fiender och på alla du träffar på din sajt. Där hittar du gud och ingen annan stans. Tänk på det och på att börja behandla dem alla som de gudomliga varelser de verkligen är, så ska du se att din tolerans mot andra så småningom börjar att ändra sig och hur mer tilllåten du blir mot folks olika åsikter.

Annons:
JRSN
2020-05-17 16:10
#21

#20 Det handlar inte om tolerans mot andras världsbilder, för det har jag. Det som det handlar om är att kunna uppträda som vuxna människor. Så enkelt är det.

……………………………………
Sajtvärd: Andar, Änglar & Demoner / Knackningsterapi
                      Hemsida: www.astromantra.se/

[Shamanens Ljus]
2020-05-17 17:06
#22

JRSN !

Jag tänkte att jag ska vara lite hygglig och visa dig att i fokus redan stängt ner två sajter som var inriktade på konspirationsteorier.

Den ena är helt stängd den kan du hitta här för plattformen finns kvar men i fokus ledning valde att stänga ner den för det gick överstyr. Tråden du hamnar i där har många inlägg röstats bort och sajten är helt stängd och nej det handlade inte om olika åsikter utan rent sjuka inbillade saker från konspirationsteoretikerna.

https://konspirationsteorier.ifokus.se/articles/503fe513d4ebea766500255b-konspirationsteorier-ifokus-har-flyttat?readstate=false

Nästa sajt, illuminati samma där men den doldes och inga nya medlemmar fick komma in efter beslut från ledningen och  att han som hade sajten skulle dölja den för öppna nätverket och fick ett jättejobb med det  så endast inskrivna medlemmar  kan delta. Sajtvärd och Medarbetare togs bort så ingen kan komma in på sajten om den skulle vilja.

https://illuminati.ifokus.se/discussions/new

Jag vill säga det här i all välmening och att kanske ska du tänka lite och tona ner så inte din sajt går samma väg till mötes. Jag håller inte med i allt på den här sajten och jag minns också hur diskussionerna gick på dom två sajterna och det var riktigt obehagligt kan jag lova så pass så ledningen tog besluten att stänga ner och det gjorde dom alldeles rätt i.

Vill bara visa dig så du vet vad som hänt tidigare med sajter som haft inriktningen konspirationsteorier dom har åkt.

JRSN
2020-05-17 17:19
#23

#22 Tack för info. Men även s.k. konspirationsteorier råder under gällande lagar för yttrandefrihet. Det är språket och tonvalet som kan vara ett problem. Om man tydligt talar om att det är ens egna tankar det handlar om så borde det inte vara något problem. Om ledningen för iFokus har synpunkter så hör de säkerligen av sig.

Sajten är för övrigt inte inriktad på konspirationsteorier. Vad är det för skillnad på vanliga teorier och konspirationsteorier? - De senare är bara inte bekräftade ännu!

……………………………………
Sajtvärd: Andar, Änglar & Demoner / Knackningsterapi
                      Hemsida: www.astromantra.se/

[Shamanens Ljus]
2020-05-17 17:37
#24

#22 Så enkelt var det inte tvärtom språket påminde mycket om som det gör här. Nåja jag ville bara tala om så du vet vad som hänt genom åren på i fokus.

JRSN
2020-05-17 17:55
#25

#24 Tack för det! Samhället verkar inte särskilt balanserat just nu och det kan nog avspegla sig på sajter som den här. Men jag förstår inte varför åsikter uttryckta på diskussionsforum som det här skulle vara något problem. Det gäller ju att hålla sig inom lagens råmärken, som tydligt framgår av iFokus regler. Dvs hålla lagar och förordningar, inte bryta mot upphovsrättsskydd, inte diskriminera mot person eller folkgrupp, inte avslöja någons identitet, föra ett vårdat språk, inte använda reklam.

Om man ska vända på steken kan det istället vara diskriminering att vilja förbjuda sajter som den här. Man kan hävda att sajten är ett uttryck för religionsfrihet.

……………………………………
Sajtvärd: Andar, Änglar & Demoner / Knackningsterapi
                      Hemsida: www.astromantra.se/

[Shamanens Ljus]
2020-05-17 18:12
#26

Nej jag tror inte det räcker men jag vill tala om och varna och jag kommer själv att gå hårt åt konspirationer på i fokus för sånt ska vi inte ha här.

JRSN
2020-05-17 18:16
#27

#26 Det låter mer som ett hot än en varning. Inte räcker för vem då? Då kanske du skall göra en formell polisanmälan då. Lycka till.

……………………………………
Sajtvärd: Andar, Änglar & Demoner / Knackningsterapi
                      Hemsida: www.astromantra.se/

Annons:
[Shamanens Ljus]
2020-05-18 05:04
#28

#27 Nej nej inget hot för såna saker för jag mig inte med däremot anser jag att man ska gå hårt åt falsk information för säger man saker som att Corona är fejk då är man ute på farliga vägar som i sin tur kan orsaka att fler drabbas om dom går på att det här är inte allvar och fler kan sjukna in, fler kan dö det är allvar anser jag. Anledningen att jag skrev inlägg #22 var för jag ville varna att i fokus tidigare stängt ner sajter på grund av desinformation och det var bara av välmening.

Du skriver själv i nån tråd här, minns inte vilken tror det var i bakgrunden till coronapandemin  att filmer med mera raderas på facebook  och det gör man av en anledning.

När jag skriver jag tror inte det räcker så är det svar på ditt inlägg i #25 ,yttrandefrihet ja det har vi men sprida falsk information om något så allvarligt det måste samhället sätta stopp för vilket dom gör också genom att inte tillåta informationen och raderar den vilket är bra anser jag.

Nu går jag inte vidare med det här jag har sagt mitt och det får stanna där för osämja är jag inte ute efter men snälla inse allvaret i att människor är sjuk och människor dör det är så ofattbart tragiskt 😕

JRSN
2020-05-18 07:22
#29

#28 Tänk om världen var så enkel som du avser, att 'falsk information' hade liksom en stämpel med 'F' på sig. Då skulle det vara lätt att vara rättsskipare. Nu är det inte riktigt så, vad som är falskt eller inte är mer ett uttryck för vad intressegrupper vill propagera för. Det är väldigt farligt att ge 'carte blanche' till organisationer med stor makt, risken att de missbrukar mandatet är uppenbar. Man måste alltid tänka själv i livet, annars kommer man oundvikligen att råka illa ut.

Jag önskar inte en enda människa döden, jag förstår inte hur du ens kan antyda något sådant. Att man raderar saker på Facebook beror bara på en enda sak; man har något att dölja. Det fria ordet är endast ett problem för de som inte vill ha något fritt ord. Det finns ingen 'falsk information', det finns bara 'information', ta del av allt och gör ett klokt val. Det är bästa sättet att förhindra dödsfall.

……………………………………
Sajtvärd: Andar, Änglar & Demoner / Knackningsterapi
                      Hemsida: www.astromantra.se/

Pyttelite
2020-05-18 08:24
#30

JSRN du skriver att du värnar om yttrandefriheten när du tillåter att konsprationsinfluerat material sprids på din sajt - är det därför du plockar bort inlägg som inte är enligt din smak?


Man motionerar inte för att bli yngre utan för att bli äldre.


JRSN
2020-05-18 09:15
#31

#30 Nej, det var för att kommentarerna var av nedsättande karaktär mot annan person.

……………………………………
Sajtvärd: Andar, Änglar & Demoner / Knackningsterapi
                      Hemsida: www.astromantra.se/

Pyttelite
2020-05-18 09:42
#32

#31 Du skriver ju själv att vetenskapliga synpunkter eller invändningar inte hör hemma på din sajt.


Man motionerar inte för att bli yngre utan för att bli äldre.


Carmarino
2020-05-18 09:42
#33

#31 Varför tas då inte Huygens nedsättande kommentarer mot andra personer bort? De kommentarer som syns i de borttagna inläggen är inte mer nedsättande än vissa av Huygens kommentarer. Men det är din sajt, så du bestämmer, och därför har även jag lämnat den.


¡ɹnʇɐuƃıs ɯos uǝp ɐɥ ɥɔo uǝʇxǝʇ ɹäɥ uǝp ɐɹǝıdoʞ ʇʇɐ ɹöɟ ɹɐlʞ åsʞɔo uɐʇn ʇɹɐɯs ɐɹɐq ǝʇuı np ɹä ɹäɥ ʇǝp ɐsä1 np uɐʞ

JRSN
2020-05-18 11:52
#34

#32 När jag säger att detta inte är en vetenskaplig sajt så menar jag att den inte utger sig för att vara 'vetenskaplig', den är bredare än så. Däremot har jag inget emot vetenskap i sig, presentationen bör dock bygga på en ödmjuk inställning.

#33 Någonstans måste man göra en bedömning, en avvägning. Du är ju själv värd för ett antal sajter och känner säkert till detta. Jag upplevde att personen du syftar på försökte försvara sig i den något hätska stämning som rådde vid tillfället.

Nu är ju detta ingen rättegång, gubevars, så jag behöver egentligen inte svara på frågor av det här slaget. Aha, du lämnar sajten, men det är tråkigt! 😐

……………………………………
Sajtvärd: Andar, Änglar & Demoner / Knackningsterapi
                      Hemsida: www.astromantra.se/

Annons:
Huygens
2020-05-18 13:32
#35

Det är en sakfråga att anse att innehållet i ett inlägg är enfaldigt. När det dessutom sker upprepat i mycket lång inlägg, som är späckade med vetenskapliga felaktigheter och som döljer tidigare inlägg som innehåller värdefull sakfrågeinformation, då… Jag börjar fundera på om syftet är att skada forumet eller lura motparten att gå i polemik kring avsiktligt skrivna felaktigheter, med enda målsättningen att trasa sönder ämnet och driva en destruktiv agenda.

Efter ett tag syns det ju när personer försöker undergräva en sajt.

Denna kommentar har tagits bort.
Upp till toppen
Annons: