Annons:
Etiketterparadigmskiftenorakelsiarevisioner
Läst 912 ggr
skina
2020-04-14 16:22

Internet domedagsprofeter

I alla tider har det funnits domedagsprofeter och många lyssnar på dem.
En blir nästan maniska och får panik och oro, mörka tankar och rent av självmord.

Man kan tänka att uppmärksamheten är profeternas drivkraft eller att de verkligen tror på det själva. Men med dagens internet och youtube kanaler så kan man också tjäna mycket pengar om man får en massa följare.
En ganska erfaren lightworker skickade nyligen en 3 timmar lång youtube video till mig där en kille sitter och säger att hela USA ska släckas ner, internet och mobiler, och under tiden ska myndigheterna döda alla som är dess fiender. Detta hade han bekräftat från många håll och det skulle hända senast på fredagen samma vecka. 
Nå, det hände ju inte.. Men veckan efter skickar hon en ny video om någon annan teori om hur vi alla ska dö, ungefär.. 

Mitt måtto är att försöka att inte ta ställning till saker som jag inte själv vet något om, att höra och lyssna men inte ha någon egen åsikt när jag inte vet, om allt.
Men jag vet tvärsäkert att den dagen man släpper in rädsla och hat i sitt hjärta så är man fel ute om man vill bidra till att sprida positiv energi.

Att sitta i timtal och titta på vad "Youtube Gudarna", som min 15 åriga son kallar dem, har för olika teorier varje vecka, kan aldrig vara nyttigt iaf.

Indianerna har ett ordspråk som lyder ungefär "vi har 2 vargar i vårt hjärta, rädsla och kärlek, den du göder är den som växer sig stark".
Så tänker jag iaf :)

  • Redigerat 2020-09-12 16:29 av JRSN
Annons:
Carmarino
2020-04-14 16:48
#1

#0 Håller med dig. Det vi ägnar vår uppmärksamhet åt drar vi också till oss.

Gordana Biernat har många tänkvärda tankar på sitt instagramkonto, bl.a. de här:

https://www.instagram.com/p/B-7Rx32pjEG/

https://www.instagram.com/p/B9BzbtQpnBV/

https://www.instagram.com/p/B9Q3oZXJKQt/


¡ɹnʇɐuƃıs ɯos uǝp ɐɥ ɥɔo uǝʇxǝʇ ɹäɥ uǝp ɐɹǝıdoʞ ʇʇɐ ɹöɟ ɹɐlʞ åsʞɔo uɐʇn ʇɹɐɯs ɐɹɐq ǝʇuı np ɹä ɹäɥ ʇǝp ɐsä1 np uɐʞ

JRSN
2020-04-14 18:57
#2

#0 Jag måste ju hålla med, det är garanterat mycket bättre att leva i nuet och inte oroa sig för morgondagen. Men, men, det händer att man ramlar in på teorier om rymden, planeter, kometer eller cykliska förlopp i människornas värld. Utfallet av dessa samband kan, i sig själva, förutsäga kataklysmiska skeenden på jorden. Skall man då grotta in sig i dessa beräkningar, må lite dåligt, men samtidigt kanske finna ledtrådar som kan hjälpa människan att klara sig undan allt detta?

Eller skall man släppa sina beräkningar och låta ödet ha sin gång, med den fördelen att man säkert blir mindre orolig? Detta samtidigt som vissheten finns om att man aldrig kommer finna de dolda sambanden, just för att man inte letar? Frågan är i sanning komplex. Kanske finns det olika 'typer' av domedagsprofeter. Det finns den tvivelaktiva typen som ägnar sig åt att boosta rädslan, och erhålla en känslokick av detta. Sen finns det domedagsprofeten som uppriktigt vill varna för potentiellt farliga skeenden, byggt på (förhoppningsvis) god och välunderbyggd information.

Jag vill förstås tro att jag hör till den senare typen av domedagsprofet. Men vem känner sig själv; man kan kanske tro att man presenterar bra och saklig kunskap. I själva verket kanske man sprider rädsla utan att veta om det. Svårt! 🤔

……………………………………
Sajtvärd: Andar, Änglar & Demoner / Knackningsterapi
                      Hemsida: www.astromantra.se/

skina
2020-04-15 11:12
#3

Jag tror att det är bättre att sprida positivt, att visualisera det liv vi vill ha istället för att vara rädda för vad som kan bli.
Men återigen, med det inte sagt att man ska leva i det blå.

Men att var och en fokuserar på att påverka i den mån man kan för att det ska bli som man vill att det ska vara :)

wildfire
2020-04-15 17:06
#4

#0 Jag kan hålla med dig här för det florerar just nu så oerhört mycket som jag kallar för rent skitsnack och ja vi ska absolut se till att visualisera det vi vill ska hända och ske omkring oss men vi kan tyvärr inte påverka hela världen däremot kan vi påverka vår egen situation i kristider.

Vi står alla inför en svår situation just nu i världen, en del isolerar sig helt andra inte och jag kan tycka med en pågående pandemi så ska hela världen sättas i karantän först då kan vi få stopp på det här.

Vi borde ha stängt gränser för längesedan men allt halkar efter och med det fler döda och fler smittade så just Sverige har handlat lamt i frågan det tycker jag för vi kunde ha vart betydligt mer stränga än vi har varit hittills.

Jag håller mig hemma just nu, varför vågar jag inte gå in på för jag fick ta ifrågasättande av en medlem  på annan sajt så orsaken håller jag tyst om  men jag kan endast se en enda lösning och det är att hela världen sätts i karantän en gång för alla under en lång lång tid då först kan vi få slut på det här.

skina
2020-04-15 20:49
#5

Jag håller faktiskt inte med.
Jag tror att covid19 är här för att stanna. Om man ska försöka att stänga av hela landet helt så kommer resultatet bli att landet är helt lamslaget mycket längre.
Du måste fortfarande ha folk som sköter matleveranser osv så smittan kommer alltid att hitta någon väg, tror jag.

Pengar är inte allt, men en sådan här total ekonomisk kris saknar motstycke och det kommer att krascha så många liv. Det har också effekter, tänker jag. Ju längre desto allvarligare.

Så jag tror faktiskt att den svenska vägen har varit den bästa. Nu öppnar Italien, Spanien osv lite lätt igen. Så nu får vi svaret, om länderna kommer att drabbas av en ny våg.
Men allt är ju teorier och facit har vi inte förrän om nått år, tror jag. Covid19 ska kräva 60% för att uppnå flockimmunitet är det de tror, så får vi se.

Hur som helst så är min poäng att vi får göra så gott vi kan i dessa jobbiga tider och sprida så mkt bra energier och tankar omkring oss som vi kan :) Så tänker jag iaf.

Upp till toppen
Annons: